Tupuna 20.03.2007 08:38:41 | |
---|
Hmm? Miten mä muistelisin, että se on ollut joku ihan muu, joka on ennen biisiä ja tuomareiden kommentteja kuunnellessa hivenen tärissyt... Olisiko ollut Anna? No voi juma sentään. Viime kerralla oikein näki, miten Kristiania jännitti. Sekä silmistä että käsistä... kädet hipoi joko tukkaa tai vaihtelivat paikkaa mikinvarressa siihen malliin, että tärinäähän sillä yritettiin peittää. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! Musiikkiaiheinen blogini: http://tupuna.blogs.fi |
arancia 20.03.2007 08:51:59 | |
---|
Mä en kyllä nyt suoraan sanottuna ymmärrä tota keskustelua Kristianista. Itse olen löytänyt miehen puheista silkkaa määrätietoisuutta, vaikka joihinkin kommentteihin on mitä ilmeisimmin piilotettu sarkasmia. Ja mitä tuohon jännittämiseen tuleen, niin eiköhän suurin osa ihmisistä joskus jännitä ns. aivan helvetisti, jos edessä on jokin todella tärkeä hetki, jolloin pitäisi esiintyä. Eikä jännitys ole edes pahasta, jos esityksen alettua sen tärisemisen ym. saa pyyhittyä pois. |
Jarkko G. 20.03.2007 08:58:14 | |
---|
No voi juma sentään. Viime kerralla oikein näki, miten Kristiania jännitti. Sekä silmistä että käsistä... kädet hipoi joko tukkaa tai vaihtelivat paikkaa mikinvarressa siihen malliin, että tärinäähän sillä yritettiin peittää. Taisi tosiaan jännittää kun sanat meni sitten ihan vituiksi ja samalla kasvoi pelko silmissä kovinkin selkeästi. Freddien kenkiin astuminen oli iso riski ja kostautui. "Run to the bedroom, in the suitcase on the left
You'll find my favourite axe.." |
bedlam 20.03.2007 09:17:14 (muokattu 20.03.2007 09:27:51) | |
---|
Ja mitä tuohon jännittämiseen tuleen, niin eiköhän suurin osa ihmisistä joskus jännitä ns. aivan helvetisti, jos edessä on jokin todella tärkeä hetki, jolloin pitäisi esiintyä. Eikä jännitys ole edes pahasta, jos esityksen alettua sen tärisemisen ym. saa pyyhittyä pois. Niinkuin aiemmin sanoin, jännittämisessä ei sinänsä ole mitään pahaa. Mutta Kristianin tapauksessa se kieltämättä välillä jopa häiritsee itse esityksen seuraamista. Pitää hetkittäin ihan kääntää oma katse pois kun alkaa jännittämään mukana. Hmm? Miten mä muistelisin, että se on ollut joku ihan muu, joka on ennen biisiä ja tuomareiden kommentteja kuunnellessa hivenen tärissyt... Olisiko ollut Anna? Ei minulle ole mitään väliä, jos ennen tai jälkeen esityksen tärisee. Kunhan itse esitys ei kovin pahasti kärsi sen takia. Kristian valitettavasti vielä tällä hetkellä panikoi juuri esiintymisensä aikana. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
larinparaske 20.03.2007 09:52:47 | |
---|
Onkos Kristian nyt mitään vetänyt sen Lapin kesän lisäksi edes välttävästi, rupesin muistelemaan. Lapin kesä oli toki hyvä, kärsi ehkä Loiri-maneereista, mutta so what. Ja sen kertaisessa seurassa se oli ylivoimainen veto. Mutta mitäs se nyt on muuta vetänyt, jotain pätkiä karsinnoista muistan, missä se veti todella köyhästi jotain Hectoria. Mikä on hepun ydinosaaminen, joku puhui jostain Eaglesistä, vetääkö se sellaista hyvin ? Ja jos, miksei se laula jotain sen tyyppistä enää ? Säästeleekö se loppukiriä varten, vai häh ? I want to be the king and queen of cheese |
aikavaikea 20.03.2007 09:55:35 | |
---|
Onkos Kristian nyt mitään vetänyt sen Lapin kesän lisäksi edes välttävästi, rupesin muistelemaan. Entertainer (Billy Joel) oli loistavasti vedetty. Minä pidin siitä enemmän kuin Loiri-versioinnista (ja Joelin alkuperäisestä). I got run over by truth one day. Didn't see the red light. |
larinparaske 20.03.2007 09:57:59 | |
---|
Entertainer (Billy Joel) oli loistavasti vedetty. Minä pidin siitä enemmän kuin Loiri-versioinnista (ja Joelin alkuperäisestä). Ai niin, niinpäs muuten olikin. Hyvin veti. I want to be the king and queen of cheese |
Jkob 20.03.2007 10:42:12 | |
---|
Mutta mitäs se nyt on muuta vetänyt, jotain pätkiä karsinnoista muistan, missä se veti todella köyhästi jotain Hectoria. Mikä on hepun ydinosaaminen, joku puhui jostain Eaglesistä, vetääkö se sellaista hyvin ? Ja jos, miksei se laula jotain sen tyyppistä enää ? Säästeleekö se loppukiriä varten, vai häh ? Desperadon se veti siellä teatteri viikonlopussa, ei tosin näytetty kuin pieni pätkä mutta mies nousi suosikiksi sillä laulelulla. Miehen äänestä tulee jollain tavalla Marstion Harri mieleen ja eihän sitäkään miestä oikein särökitaralla voi kuvitellakaan säestämän. Eli Eaglesiä peliin. Wanking is timeless |
Nimismies 20.03.2007 10:52:19 (muokattu 20.03.2007 10:59:13) | |
---|
Mielestäni Kristianin ja Arin rokkikukkoilu on ollut varsin erilaista ja viihdyttävää verrattuna aiempiin Idolseihin. En nyt tarkoita vain lavaesiintymistä, vaan Kristianin ylimieliseltä kalskahtavaa käytöstä ja Arin Remu-kommentteja. Pääkaavahan Suomessa menee niin, että menestyä ei saa. Leipä pitää vuolla kivisestä maasta kuraa ja verta pierren. Ja jos nyt vahingossa sattuu saamaan leipäänsä muutakin kuin pettua, niin piilossa se pitää nyytin alla kantaa eikä vahingossakaan kenellekään siitä mainostaa. Aiemmat Idolsin voittajiksi selvinneet ovat olleet kaikki tyypillisiä suomalaisia menestyjiä. Hanna Pakarinen nousi tuhkimotarinan lailla trukkikuskista Euroviisuvoittajaksi, ja lisäksi se sanoo "mie", mikä on ainakin pääkaupunkiseudun ihmisistä takuulla hellyyttävää. Antti Tuisku taas on söpö rovaniemeläisnuori, aito teinien ikisuosikki, ja varsin vaatimaton kaveri (ja sekin muuten sanoo "mie"). Jani Wickholm on tyypillinen suomalainen symppisartisti, jonka habitus muistuttaa vesisateeseen jätettyä spanielia ja jonka lauluissa ei varmasti loukata ketään. Listaa voi jatkaa niin pitkälle kuin tahtoo: Ilkka Jääskeläinen, Katri Ylander, Agnes Pihlava jne. Kaikki ovat vaatimattomia, kilttejä ja kaikin puolin mediakelpoisia tähtiä, jotka eivät taatusti ärsytä ketään. Kristian ja Ari selvästikin poikkeavat tästä kaavasta. Kristianin sarkastinen itsensä ylistäminen on varsin selvää ironiaa: mies on kyllä tasan tarkkaan tietoinen omasta osaamisestaan, mutta välttää turhan sädekehän luomisen tekemällä itsestään pilkkaa ennen kuin muut ehtivät. Jotkut pitävät tätä leuhkimisena, minä näen sen puhtaana itseironiana. Lisäksi Kristianin kukkoilu on hyvin viihdyttävää: minä ainakin nauroin ääneen kun mies tokaisi Lapin kesä -arvioiden jälkeen tuntemuksistaan "Paskaaks tässä". Henkilökohtaisesti Arin tilanteessa en usko kyseessä olevan tilanne, että kaveri olisi väkisellä mennyt nykimään Iltalehden toimittajaa hihasta että "Kirjoita nyt että Remu on ihan basaka.". Kyseessä lienee sammakko, jota Ari tuskin olisi noin suureksi tahtonut paisuttaa. Ja mikä siinä sitten on, että jos esimerkiksi Hynynen haukkuu kaikki akat huoriksi ja miehet homoiksi ja kaikki bändit paskaksi, niin se on hauskaa ja kaikki pitävät miestä nerona, mutta jos 22-vuotias Idols-tähti heittää lievästi arvostelevan kommentin (joka on mielestäni vielä hyvin pitkälti totta) vanhasta rokkistarasta, niin se on sitten hirveää ylimielisyyttä ja kusipäisyyttä. Ja luulisi Remunkin vanhana kehäkettuna olleen sen verran fiksu, että olisi antanut moisen puheen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Vaan niinhän se on, että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. |
Hot RedX 20.03.2007 11:45:13 | |
---|
Karaokebaarien lisäksi on toinenkin taho, joka toivon mukaan hyötyy tästä Idols -skabasta, nimittäin Ismo Alanko. Voi olla, että rojaltteja ropisee jonkin verran? |
samsonov 20.03.2007 12:03:56 | |
---|
Aiemmat Idolsin voittajiksi selvinneet ovat olleet kaikki tyypillisiä suomalaisia menestyjiä. Hanna Pakarinen nousi tuhkimotarinan lailla trukkikuskista Euroviisuvoittajaksi, ja lisäksi se sanoo "mie", mikä on ainakin pääkaupunkiseudun ihmisistä takuulla hellyyttävää. Antti Tuisku taas on söpö rovaniemeläisnuori, aito teinien ikisuosikki, ja varsin vaatimaton kaveri (ja sekin muuten sanoo "mie"). Jani Wickholm on tyypillinen suomalainen symppisartisti, jonka habitus muistuttaa vesisateeseen jätettyä spanielia ja jonka lauluissa ei varmasti loukata ketään. Listaa voi jatkaa niin pitkälle kuin tahtoo: Ilkka Jääskeläinen, Katri Ylander, Agnes Pihlava jne. Kaikki ovat vaatimattomia, kilttejä ja kaikin puolin mediakelpoisia tähtiä, jotka eivät taatusti ärsytä ketään. puhumattakaan, että Tuisku on joutunu tän kaljapullohyökkäyksen kohteeksi ja Wickholmi on hakattu keikan jälkeen. Sympatiamittari nousee ja nousee. Ari on bad boy, veti tupakkia yhessä Katso!:n kuvassa :O All My Exes Live In Texas....And That's Why I Hang My Hat In Tennessee |
Nimismies 20.03.2007 12:06:53 (muokattu 20.03.2007 12:07:10) | |
---|
Karaokebaarien lisäksi on toinenkin taho, joka toivon mukaan hyötyy tästä Idols -skabasta, nimittäin Ismo Alanko. Voi olla, että rojaltteja ropisee jonkin verran? Hmh? Mihin viittaat tällä? EDIT: Ah, niin, tuohon Popmusiikkia -kappaleeseen. Aivan totta. |
paavi 20.03.2007 12:11:51 | |
---|
Desperadon se veti siellä teatteri viikonlopussa, ei tosin näytetty kuin pieni pätkä mutta mies nousi suosikiksi sillä laulelulla. Miehen äänestä tulee jollain tavalla Marstion Harri mieleen ja eihän sitäkään miestä oikein särökitaralla voi kuvitellakaan säestämän. Eli Eaglesiä peliin. Sanoisin, että Eagles menee liian korkealta Kristianille, ellei bändi taas vedä pari sävelaskelta alempaa... Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction |
Sertzo S 20.03.2007 12:15:40 | |
---|
Nimismiehelle annoin plussan tuosta pidemmästä näkemyksestään. :) |
Flash 20.03.2007 12:17:57 | |
---|
Nimismiehelle annoin plussan tuosta pidemmästä näkemyksestään. :) Samoin. Komppaan. Live Music Is Better! |
Janus 20.03.2007 12:57:20 | |
---|
Karaokebaarien lisäksi on toinenkin taho, joka toivon mukaan hyötyy tästä Idols -skabasta, nimittäin Ismo Alanko. Voi olla, että rojaltteja ropisee jonkin verran? Tuskin saa rojalteja senttiäkään, koska alkuperäinen Neljän Baritonin Popmusiikkia-sinkku on ollut jo vuosia loppuunmyyty. Tekijänoikeuskorvauksia sävellyksen radiosoitosta jne. kylläkin. Plussa napsahti Nimismiehelle täältäkin. |
DJKaaos 20.03.2007 16:07:58 | |
---|
Pakarinen nousi tuhkimotarinan lailla trukkikuskista Euroviisuvoittajaksi, ja lisäksi se sanoo "mie", mikä on ainakin pääkaupunkiseudun ihmisistä takuulla hellyyttävää. Ei mitenkään takuulla hellyyttävää, vaan ehkä joidenkin mielestä. Pakariset, Lordit, Hynyset ynnä Holopaiset on sitä mietä kalkattanut jo ihan riittävästi, joten mitään erikoista siinä ei taida enää olla. Ja mikä siinä sitten on, että jos esimerkiksi Hynynen haukkuu kaikki akat huoriksi ja miehet homoiksi ja kaikki bändit paskaksi, niin se on hauskaa ja kaikki pitävät miestä nerona Ei. Ei ole hauskaa ja itse pidän näiden tämmösten juttujen laukojia ja huumorinharrastajia lähinnä idiootteina. Noh, kuka mitenkin. Minä olen minä. |
Tellervo 20.03.2007 16:27:19 (muokattu 20.03.2007 16:31:31) | |
---|
Mitä tuohon Kristianin ns. lesoiluun tulee, itse en ole ohjelmaa niin tarkkaan seurannut että olisin kertaakaan kuullut hänen (tai paljon kenenkään muunkaan kisaajan) puhuvan. Joka tapauksessa tästäkin keskustelusta tulee vaan mieleen, että ihmisillä on kyllä monesti ironian ja sarkasmin taju hukassa. Varsinkin itseironia menee harvoin perille. Joten sikäli en ihmettelisi yhtään, että Nimismies olisi täysin oikeassa. "Minäkin pelkäsin, kunnes keksin laittaa punaisen viitan." |
Jööhannes 20.03.2007 16:39:38 | |
---|
Pakariset, Lordit, Hynyset ynnä Holopaiset on sitä mietä kalkattanut jo ihan riittävästi, joten mitään erikoista siinä ei taida enää olla. No en nyt kyllä ymmärrä, että miksi siinä olisi koskaan ollutkaan :) Ei kai nämä kyseiset starat karjalan murretta keksinyt. Ja jos etelä-suomalaiset on kuullut ensimmäisen kerran mie -sanan heidän suustaan, niin eipä voi muuta sanoa kuin että höhöö. Mitä tuohon Kristianin ns. lesoiluun tulee, itse en ole ohjelmaa niin tarkkaan seurannut että olisin kertaakaan kuullut hänen (tai paljon kenenkään muunkaan kisaajan) puhuvan. Joka tapauksessa tästäkin keskustelusta tulee vaan mieleen, että ihmisillä on kyllä monesti ironian ja sarkasmin taju hukassa. Varsinkin itseironia menee harvoin perille. Joten sikäli en ihmettelisi yhtään, että Nimismies olisi täysin oikeassa. Minäkin olen vasta pari viimeistä jaksoa katsonut, mutta en kyllä ole ymmärtänyt yhtään näitä puheita Kristianin "ylimielisyydestä". Enemmän semmoinen vammasteluluonteinen hän tuntuisi olevan. Joten se itseironia kuulostaisi osuvammalta. |
Ossi 20.03.2007 16:41:23 (muokattu 20.03.2007 17:06:18) | |
---|
Ja mikä siinä sitten on, että jos esimerkiksi Hynynen haukkuu kaikki akat huoriksi ja miehet homoiksi ja kaikki bändit paskaksi, niin se on hauskaa ja kaikki pitävät miestä nerona, mutta jos 22-vuotias Idols-tähti heittää lievästi arvostelevan kommentin (joka on mielestäni vielä hyvin pitkälti totta) vanhasta rokkistarasta, niin se on sitten hirveää ylimielisyyttä ja kusipäisyyttä. Tuota minäkin ihmettelen. Samoinkuin sitä, että joillekin on mahdollista rakentaa itselleen sellainen status, jonka voimin voi suoltaa julkisesti minkälaista sontaa hyvänsä, lähes kenestä hyvänsä, ja käytökselle korkeintaan hymähdellään hyväksyvästi:" No, kun se vaan kato on sellanen." Köh.. kuulopuheiden ja luetun perusteella tämä Idols-ehdokashan vain totesi suht' korrektisti ääneen sen, miten moni muukin ajattelee muttei tohdi tuoda sitä itse julki :) |