Aihe: TES: Oblivion
1 2 3 4 5 629 30 31 32 33
zorro
23.03.2006 22:52:57
Aika tyylikkäältä kuulostaa :D
Onko ne valikot ym. siinä nyt sitten niin huonosti toteutettu, kuin mitä ne TES-foorumilla väittää?

En minä niitä ainakaan ole ongelmaksi kokenu
saundi lähtee tukasta!
Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä.
Suhteettomat toverit #6
IMIK #34
Bilharzia
24.03.2006 00:38:40
Aika tyylikkäältä kuulostaa :D
Onko ne valikot ym. siinä nyt sitten niin huonosti toteutettu, kuin mitä ne TES-foorumilla väittää?

Bethesda sai pätsätä Morrowindia oikein kunnolla julkasun jälkeen aikoinaan. Tän pelin kanssa on luultavasti sama homma.
. Let's Born To Die
Shitmanek
24.03.2006 08:18:40 (muokattu 24.03.2006 08:31:31)
Ne valikot ovat kyllä liian konsolimaiset, mutta pienen totuttelun jälkeen niiden kanssa tulee toimeen. Painan tosin aina vahingossa "m":ää kun haluan katsoa karttaa :) NPC:tkin ovat yllättävän eloisia, vaikka ei tuo Radiant AI mitään ylimullistavaa ollut. Hahmojen tunteet välittyvät kasvonilmeiden perusteella mielestäni hyvin, paremmin kuin esim. HL2:ssa. Sen tosin selittänee näiden pelien ikäero. Fysiikkamoottori on hauska keksintö, hakkasin maantierosvon kuoliaaksi mäessä, jolloin rosvon tikari lensi pensaikkoon, jonka jälkeen hän itse kieri mäkeä alas. Ainoa ongelma on nyt se, että tämä tullee verottamaan raskaasti muihin harrasteisiin käyttämääni aikaa :/

CE:n mukana tullut lorekirja on sekin mainio juttu, en ollut mistään aiemmin lukenut mhiin aikaan tämä sijoittuu Morrowindiin nähden, mutta siitä selvisi että tämä tapahtuu edellisen osan jälkeen. Kirjassa mainittiin edellisen pelin + ainakin Tribunalin tapahtumat. Muutenkin olen tyytyväinen teoksen sisältöön, mielenkiintoista tekstiä.

- Tallennuksia ei voi nimetä itse. Joka kerta kun tallennat, tallentuu uuteen = jonkin ajan päästä yhdellä äijällä on jotain 50 kpl tallennuksia, joita tosiaan ei voi nimetä mitenkään. Jos pelaat kahdella tai useammalla äijällä yhtä aikaa, on tallennuksien haku arpomista.

Kaveri sanoi että konsolin kautta onnistuu. Itse en ole vielä kokeillut. Tosin tein Morrowindissäkin aina niin, että kun vaihdoin hahmoa, kopioin toisen hahmon savet muualle, joten jos tässäkin tuo savetiedostojen siirtely on yhtä helppoa, minulla ei luultavasti tule ongelmia olemaan.
"I have come into possession of a certain ancient book, a collection of arcane scrawlings reputed to have been derived from an even earlier transcription... The Chthonic Chronicles! Six score and ten oblations to some malign entity of colossal evil!"
-Aleksi-
24.03.2006 10:46:12
Minkälaisen ukon teit shitmanek?

Ja toimiiko hyvin tämmösellä koneella:

AMD athlon 2600+
512 Mt DDR
Ati Radeon 9800Pro IceQ

vai pitääkö ostaa lisää ramia :S
Quark
24.03.2006 12:13:30 (muokattu 24.03.2006 13:45:45)
Mitäs ihmettä, ostin pelin juuri mutta kontrollit eivät tunnu toimivan. Aluksi kun se siellä vankilassa heittää ekan vinkin että painelepa W:tä, S:ää, A:ta ja D:tä että pääset liikkumaan niin eipä tapahdu mitään. Hahmo vain ikäänkuin "leijuu" eteenpäin toooodella hitaasti. Enkö vaan osaa? Näppiksessä ei ole mitään vikaa ainakaan.

E: Uudelleenasennus auttoi. Oli vissiin jotain häikkää ekan asennuksen kanssa.
They lock me in the cellar and feed me pins!
zorro
24.03.2006 13:12:43 (muokattu 24.03.2006 13:13:15)
Minkälaisen ukon teit shitmanek?

Ja toimiiko hyvin tämmösellä koneella:

AMD athlon 2600+
512 Mt DDR
Ati Radeon 9800Pro IceQ

vai pitääkö ostaa lisää ramia :S

pyörii pelattavasti ainakin prossun ja näyttiksen osalta. ei välttämättä täydy ostaa lisää, mutta on suositeltavaa.
saundi lähtee tukasta!
Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä.
Suhteettomat toverit #6
IMIK #34
Torniojaws
24.03.2006 13:25:13 (muokattu 24.03.2006 13:48:41)

Noniin, nyt on pelin main quest pelattu läpi. Pituutta main questilla on karkeasti saman verran kuin Morrowindissa. Ei ole kyllä pelaajalla paljoa sanottavaa lopputaistelussa :D sanotaan nyt näin: maasta polveen on molemmilla yksi täysi ruutu - yhteensä noin 6 täyttä ruutua korkeutta :D

Itsellä pyörii hyvin peli 1280 x 960, HDR, 16x AF ja peli itse asetti videotestin jälkeen asetukset Ultra High'lle. Oikeastaan vain muutamissa kohdissa hidastui peli vähän.

E:
Niin laitteisto:

A64 3200+
1 GB PC3500
7800 GT 256MB PCI-E

Bethesda sai pätsätä Morrowindia oikein kunnolla julkasun jälkeen aikoinaan. Tän pelin kanssa on luultavasti sama homma.

En sanoisi näin. Pelasin main questin läpi kuitenkin yhteensä kolmella (3) kpl kaatumisia.

E:
Tässä vielä kommentteja noihin omiin lainauksiin forumilta:

- Tallennuksia ei voi nimetä itse. Joka kerta kun tallennat, tallentuu uuteen = jonkin ajan päästä yhdellä äijällä on jotain 50 kpl tallennuksia, joita tosiaan ei voi nimetä mitenkään. Jos pelaat kahdella tai useammalla äijällä yhtä aikaa, on tallennuksien haku arpomista.

Ei ongelmaa, itse käytän pelkästään Quicksaveja, ja peli myös tallentaa Autosaven lähes jokaisessa tärkeässä paikassa. Kaatuminen ei tuhoa Quicksaveja.

- Se on pääasiassa suunniteltu Xboxia ajatellen, erityisesti käyttöliittymä joka ei skaalaudu resoluution mukaan vaan on pysyvästi lukittu erittäin isoksi = kun on paljon tavaraa niin joudut kelaamaan, kelaamaan, kelaamaan ja vielä kelaamaan vähän lisää, ennen kuin löytyy tietyt esineet.

Onhan se inventaario vähän konsolimainen, varsinkin itseä ärsyttää jonkin verran kuinka vieläkään ei Enter toimi esim. kun myy tavara. Menee näin:
- Klikkaa tavaraa (alle 3 kpl myydään yksitellen, yli 3 voi valita määrän)
- Hitaasti rullaa hiiri Yes -kohtaan

Kun helpommin voisi vain tehdä niin, että klikkaa tavaraa ja painaa Enter ja myisi suoraan, ilman hiirenkelaamista joka väsyttää ranteen varsinkin kun myy jotain 100 eri artikkelia.

- Kaikkia näppäimiä ei voi määritellä itse (esim. inventaario, kartta, pikanäppäimet taikoihin/esineisiin)

Eipä oikeastaan haitannut suuremmin, välillä vain tuli Morrowind-refleksi ja yritin painaa Y:tä (jonka itse bindasin inventaarioon Morrowindissä). On se kuitenkin vähän kömpelö kun jokaisen F-napin (F1 - F4) takaa aukeaa sama perusinventaario, mutta jokaisessa on vähintään 5 kpl alasivua, jotka pysyy aina siinä mikä viimeksi oli auki, eli pientä kikkailua aina välillä.

- Fysiikkamalli ei mahdollista esineiden tarkkaa sijoittelua enää Morrowindin malliin vaan esineiden sijoittelu on arpapeliä ja nakkelua (kirjaimellisesti).

Enpä ole testannut vielä. Periaatteessahan tuo pitäisi Z:lla toimia, mutta mitä itse muutaman kerran kokeilin, niin Z ei tehnyt yhtään mitään vaikka se on bindattuna siihen vieläkin.

- Hiiri liikkuu erittäin hitaasti valikoissa.

On se melko hidas, varsinkin kun myy tavaraa, pitää hiirtä vetaista kahdesti ja inhottavin seikka on se, että hiiri "nollaantuu" eli kun hiiri on matolla sopivassa paikassa ja myyt tavaraa - joudut rullaamaaan hiirtä alas - ja sen jälkeen Ok, niin kursori liikkuu takaisin keskelle, mutta hiiri itsessään on alhaalla. Eli joutuu paljon nostelemaan hiirtä.

Edit:
Jos vampyyriksi haluatte, menkää Crowhaveniin (länsireunassa).
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
Kitaravirtuaali
24.03.2006 13:53:31

Noniin, nyt on pelin main quest pelattu läpi.

Hullu mies :)

Enpä ole testannut vielä. Periaatteessahan tuo pitäisi Z:lla toimia, mutta mitä itse muutaman kerran kokeilin, niin Z ei tehnyt yhtään mitään vaikka se on bindattuna siihen vieläkin.

Kai pidit zetaa pohjassa ja liikutit sitten hiirtä samaan aikaan?
lethus1
24.03.2006 14:38:41
Torniojaws voi helvetti. NYT JO!? Mitä helvattaa. Taisit vetää aika nolifet vai miten muuten mahollista ? Tai et hirveesti käyny "vieraissa" eli väkersit mainquestin ? Älä vaan perkele sano et Oblivion on lyhyt...... jookos ?

Meikäläinen vieläki näkee päiväunia Xbox360:stä ja Oblivionista. En jaksa mopoPCtäni päivitellä enkä ole aiiikoihin sillä pelannu.
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
Brian May jr.
24.03.2006 15:57:38
Ei tulla tuolla kortilla juhlimaan, varsinkaan jollei se edes ole Pro tai XT.

No voi perse, just tarkistin sen tuolta työpöydältä ja näyttäisi siltä että se onkin ATI Radeon 9550. Ohan nyt helvetti, kun kaikki muut tehot riittää aivan kepeästi mutta näytönohjain tulee esteeksi! Minkä helvetin takia ne tekee noin vaativia pelejä? Eihän tollasia mikään pyöritä :/
Vettä!
Torniojaws
24.03.2006 16:16:06

Torniojaws voi helvetti. NYT JO!? Mitä helvattaa. Taisit vetää aika nolifet vai miten muuten mahollista ? Tai et hirveesti käyny "vieraissa" eli väkersit mainquestin ? Älä vaan perkele sano et Oblivion on lyhyt...... jookos ?

Aktiivista pelaamista :)

Tosiaan, en kovin paljoa main questin ulkopuolelta tehnyt. Arenalla olen nyt Grand Champion (maksimi) ja Thieves & Mages Guildiin liityin. Ja pieniä sekalaisia tehtäviä siellä täällä. Nyt MQ:n jälkeen aloitin noiden sekatehtävien teon kunnolla.

Ei se main quest tosiaan ole kovin pitkäkestoinen, mutta eipä se ollut Morrowindissäkään ja vieläkin pelaan sitä 4 vuoden jälkeen ;)
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
wrshredder
24.03.2006 16:32:20
Pakkohankinta tää on joo samoin kuin Ghost Recon AW , sitten kun ostan armeijan jälkeen xbox360:sen.

Siihen asti pitää vaan malttaa mielensä. niin ja pitäs rahaakin saada jostain :D
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
Shitmanek
24.03.2006 17:00:58

Meikäläinen vieläki näkee päiväunia Xbox360:stä ja Oblivionista. En jaksa mopoPCtäni päivitellä enkä ole aiiikoihin sillä pelannu.

Ei se lyhyt ole, itse olen nyt pari päivää pelannut ja toista questia tekemässä :D Main questistakin on vain ihan alku pelattuna.

Ja kysyjälle: Perinteinen warrior, Nord-rotu.
"I have come into possession of a certain ancient book, a collection of arcane scrawlings reputed to have been derived from an even earlier transcription... The Chthonic Chronicles! Six score and ten oblations to some malign entity of colossal evil!"
Torniojaws
24.03.2006 17:33:09 (muokattu 24.03.2006 17:37:03)

Sama täällä, kustomoitu Nord perinteisillä Morrowind-powergameiluskilleillä: Athletics, Acrobatics, Alchemy, Blade, Block, Heavy Armor ja Security

Ensin vihut pehmitetään kauempaa Destructionilla (joka on tarkoituksella secondary skillinä, kerron lisää kohta) esim. Fireball/Shock ja sitten viimeistellään raskaalla miekansivalluksella kun ne viimein ovat henkihievereissä vieressä. Eivät kerkeä edes lyömään ensimmäistä lyöntiä ;)

Destruction on secondary syystä, että kun sitä käytetään näinkin ahkerasti (koko ajan) niin pelaajan levelit nousisivat jatkuvalla syötöllä ilman yhtään attribuuttipistettä muussa kuin täydet Willpowerissa ja satunnainen piste siellä täällä. Kun Destruction on Secondarynä, ei tätä ongelmaa ole levelimisessä: voit jokaisen attribuutin nostaa joka levelissä maksimin verran (+5 pistettä) = äijän levelit ovat huomattavasti tehokkaampia ja attribuutit nousevat maksimiin nopeiten (= mahdollisimman aikasessa levelissä).
Shitmanek
24.03.2006 17:45:51
Sama täällä, kustomoitu Nord perinteisillä Morrowind-powergameiluskilleillä: Athletics, Acrobatics, Alchemy, Blade, Block, Heavy Armor ja Security

Ensin vihut pehmitetään kauempaa Destructionilla (joka on tarkoituksella secondary skillinä, kerron lisää kohta) esim. Fireball/Shock ja sitten viimeistellään raskaalla miekansivalluksella kun ne viimein ovat henkihievereissä vieressä. Eivät kerkeä edes lyömään ensimmäistä lyöntiä ;)

Destruction on secondary syystä, että kun sitä käytetään näinkin ahkerasti (koko ajan) niin pelaajan levelit nousisivat jatkuvalla syötöllä ilman yhtään attribuuttipistettä muussa kuin täydet Willpowerissa ja satunnainen piste siellä täällä. Kun Destruction on Secondarynä, ei tätä ongelmaa ole levelimisessä: voit jokaisen attribuutin nostaa joka levelissä maksimin verran (+5 pistettä) = äijän levelit ovat huomattavasti tehokkaampia ja attribuutit nousevat maksimiin nopeiten (= mahdollisimman aikasessa levelissä).

Minä otin listasta sen Warriorin. Haluan välttää powerpelailua :) ehkä joskus myöhemmin sitten, itse haluan eläytyä ja fiilistellä mahdollisimman paljon ja kauan, RPG:tä sentään pelataan.
Torniojaws
25.03.2006 00:16:45 (muokattu 25.03.2006 00:23:35)

Haluan välttää powerpelailua :) ehkä joskus myöhemmin sitten, itse haluan eläytyä ja fiilistellä mahdollisimman paljon ja kauan, RPG:tä sentään pelataan.

Eihän tuo estä ollenkaan ;) Elder Scrolls -sarjan pelit eivät pääty siihen kun itse päätehtävä on läpi, itselle peli vasta alkaa silloin :)

Tällä hetkellä monitaiturini leikkii Thief-sarjan sankaria Dark Brotherhoodissa. Pimeissä luolissa Night-Eye päällä sneakkaillen ja jousella kertalaakista-vainaa-tuhoa goblineille, rotille ja impeille, siinä sivussa tehtäviä tehden DB:lle.

Tässä kuitenkin fiilistelyä juuri Main Questin jälkeen, täydessä Imperial Dragon Armorissa:

http://koti.mbnet.fi/juhau/oblivion-tj.jpg
Shitmanek
25.03.2006 10:01:21
Eihän tuo estä ollenkaan ;) Elder Scrolls -sarjan pelit eivät pääty siihen kun itse päätehtävä on läpi, itselle peli vasta silloin :)

Tällä hetkellä monitaiturini leikkii Thief-sarjan sankaria Dark Brotherhoodissa. Pimeissä luolissa Night-Eye päällä sneakkaillen ja jousella kertalaakista-vainaa-tuhoa goblineille, rotille ja impeille, siinä sivussa tehtäviä tehden DB:lle.

Tässä kuitenkin fiilistelyä juuri Main Questin jälkeen, täydessä Imperial Dragon Armorissa:

http://koti.mbnet.fi/juhau/oblivion-tj.jpg

Hienot armorit :) vaikka Daedriciä sen kyllä pitäisi olla ;)
jami87
25.03.2006 13:07:06
Jees, asentelin äsken pelin ja kerkisin koittaa noin 5 minuuttia, kun peli jo kaatui. Näyttiksen ylikuumentuminen on viime aikoina kaatanut pelit aina ihan lyhyen pelaamisen jälkeen. Noh, availin koneen äsken ja putsailin näyttiksen tuulettimen ja nyt on lämmöt puolessa siitä, mitä ne olivat. Tarkoittaa siis sitä, ettei meikäläisellä ole elämää nyt muutamaan kuukauteen. <3

Pelaamaan. ->
Mageeta. B)
Bilharzia
25.03.2006 17:12:58
Alotin tänään pelaileen. Kovin intensiivinen homma ja mukaansa tempaava. Pelattavuus on tiptop ja peli on tarpeeks vakaa. Grafiikat on hianot mutta toimii vaatimattomalla koneellakin. Redguard kirveenheiluttelija ja sininen afro päässä. Yllättävää kuinka paljon hahmon naamaa voi väännellä tekovaiheessa.
. Let's Born To Die
south_of_heaven
25.03.2006 17:56:41
Yllättävää kuinka paljon hahmon naamaa voi väännellä tekovaiheessa.

onko siinä joku lähemmäs 100 vääntönamikkaa tms?
ilmoitti South_of_Heaven
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)