Kulkunen 09.02.2006 13:01:43 | |
---|
Jostakin kuulin, että sarjasta olisi suunniteltu seitsemän kauden mittainen. Toivoa sopii, että tarinan suuret linjat on tosiaan kirjoitettu jo valmiiksi, eikä mennä tyyliin Kauniit ja Rohkeat, että tapetaan nyt tuo tyyppi katsojalukujen takia jne. Silloin mennään melko suurella todennäköisyydllä metsään (tai viidakkoon?). Tuo mitä edellä keskusteltiin siitä kun nyt on hirviö ja Toiset nähty, niin kyllähän niissä on vielä selviteltävää. Ei mulle ainakaan riitä, että näytetään lärvit, vaan olisihan tuo mielenkiintoista tietää mistä on kyse. Mistä ne Toiset on tullut? Jne. Sitäpaitsi sarja painottuu edelleen hyvin pitkälle henkilöhahmoihin ja kaikki mysteerit siinä ympärillä ovat lähinnä mausteita. Ei tästä mitään action-seikkailua tarvis _mun mielestä_ tehdä. Monet hahmoista on onnistuttu luomaan hyvin mielenkiintoisiksi ja heistä haluaa oppia lisää. Niinku. The downward spiral never ends. |
MV 09.02.2006 16:38:44 | |
---|
Vai, että seitsemän kautta. Aika HC:tä. ja kyllä joo, kaikki salat julki viimeistään viimeisessä kaudessa:) "Jotain vtun ...emmätie mitä ne on." -Captain planet ostamistaan uudenvuoden paukuista. |
Mechanizm 09.02.2006 17:26:40 | |
---|
Itse olen kuullut puhetta neljästä ja kuudestakin. Varmaan tietoa tuskin on kuin pienellä porukalla, jos heilläkään. It's about time we all get out and vote for love |
MrHands 09.02.2006 17:53:38 | |
---|
Itse oon kuullut puhetta siitä että sarjan luojat tekevät juttua niin kauan ku network siitä maksaa. |
Kulkunen 09.02.2006 18:11:20 | |
---|
Itse oon kuullut puhetta siitä että sarjan luojat tekevät juttua niin kauan ku network siitä maksaa. Tämä on se todennäköisin vaihtoehto. Mutta silti toivon, että selkeä tarina on kirjoitettu valmiiksi, eikä mennä kausi kerrallaan -periaatteella. The downward spiral never ends. |
Jag 10.02.2006 09:16:33 | |
---|
Noniin. Nyt on taas kaikki jaksot nähty. Oli kyllä taas jonkin näköinen tason nostatus sarjalta. Ei pettänyt. Oli taas kerran niitä kunnon juonikäänteitä mukana. Hyvä hyvä. "Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli |
Cut out 10.02.2006 17:58:38 | |
---|
Sawyer on ÄIJÄ. |
carnation 11.02.2006 00:38:20 (muokattu 11.02.2006 12:11:36) | |
---|
e: äh, vitut, olis pitkä spekulaatio ekasta kaudesta mutta tämä pätkäisee jostain syystä tekstin poikki kesken kaiken. no, yritetään joskus uudestaan. "Jumala antoi minulle arpakuutiot elämään, niillä heitän kutoset heti ensikättelyssä."
OSTAKAA LEVYJÄ! |
Fin_Rocker 11.02.2006 14:39:33 | |
---|
En halua nähdä noita paljastuksia, mutta kertokaas mitä se rikollistytsy oikeen on tehnyt kun sitä jahdattiin ja kaikkee? |
Jag 11.02.2006 14:44:52 | |
---|
En halua nähdä noita paljastuksia, mutta kertokaas mitä se rikollistytsy oikeen on tehnyt kun sitä jahdattiin ja kaikkee? tappoi biologisen isänsä. Ja ryösti pankin (tosin ei rahaa) "Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli |
SuperJeesus 12.02.2006 14:01:23 (muokattu 12.02.2006 14:01:51) | |
---|
Luulin että tää oli niille jotka ovat pelkästään ekan kauden katsoneet. Sain sen tänään päätökseen, ja aloin sitten tätä innoissani selaamaan kun yhtäkkiä on jotain vitun maitopurkki juttuja edessä. Spoilasitte mun toisen kauden, yhyy nyyh :´(( E: no ei Ecky-ecky-ecky-ecky-pikang-zoop-boing-goodem |
Jag 12.02.2006 14:08:59 | |
---|
Editoikaa tohon ekaan viestiin et ketju sisältää myös kakkos kaudelta spoilereit "Tärkeintä ei ole se, miten sormien pitäisi olla, vaan se, mitä sieltä
kuuluu." - P.Walli |
chico_miguel 13.02.2006 15:27:27 | |
---|
Alotin katsomaan TV:stä. Sitten kelasin, että jaksoja on ekassa seasonissa 25 ja toka menee jo jaksossa 13. En sitten suostunut venaamaan ja sain kaikki jaksot HDV-rippeinä.. Eka season tykitti kovaa, mutta nyt toisen seasonin perusteella tuotantokausia tullaan tekemään vielä. :( Kakkoskausi on muutenkin lässähtänyt, kun ollaan näytetty liikaa ja juoni junnasi parissa jaksossa paikallaan (jakso: Kate ja Locke menivät luukusta kesti 2 jaksoa - kauniit ja rohkeat pitkittämistä). Sarja toistaa itseään ja hahmot ailahtelevat liikaa. Tämä tekee katsomisesta rasittavaa. Mutta silti haluan katsoa, mitä seuraavaksi tapahtuu. TEORIA Aluksi kelailin UFOJA/dinosauruksia, mutta sitten tuli johtilankoja muihin juttuihin. DHARMA-yhtiössä on paljon hämärää. Ja luulen, että napin painaminen on psykologinen koe. Yhtiö valitsi ympäristöksi väärän saaren, josta koitui ihmisuhreja. SAVU ja sen näyttäminen oli huono homma. Se "mörkö" olisi voitu jättää katsojan oman mielikuvituksen varaan. Huomasitteko muuten savun sisällä Ekon kylän henkilöitä tms.? Mihin savun viemät ihmiset päätyvät? Maan alle? OTHERS ovat mielestäni edellinen porukka, joka haaksirikkoutui saarelle, ja sekosi. Kaappaavat lapsia armeijaansa. Mistä he olivat saaneet veneen, johon Walt kaapattiin? "Eres tú cabron hijo de puta" |
vernie 13.02.2006 20:50:19 | |
---|
DHARMA-yhtiössä on paljon hämärää. Ja luulen, että napin painaminen on psykologinen koe. Samaa mieltä. Jos sillä napin painamisella olisi jokin tärkeämpi funktio, niin se olisi toteutettu ohjelmapohjaisesti eikä ihmisillä. Yhden teorian mukaan napin painalluksella otetaan yhteys sateliittiin. Sateliitilla kun kuulemma kestää 108 minuuttia kiertää maapallo. Ensi viikkoisen jakson trailerissa näytetään ajastimen menevän nollaan. Paitsi, että ajastin ei ole täysin saman näköinen, kuin aiemmin nähty, joten kyseessä voi olla uni, toinen bunkkeri tms.. SAVU ja sen näyttäminen oli huono homma. Se "mörkö" olisi voitu jättää katsojan oman mielikuvituksen varaan. Huomasitteko muuten savun sisällä Ekon kylän henkilöitä tms.? Mihin savun viemät ihmiset päätyvät? Maan alle? Kyllä mä tykkäsin siitä savusta. Siinä oli jotain sellaista sähkön omaista säkenöintiä mukana, ja se oli sopivan scifi. Tosiaan, siinä savussa näkyi kuvia Ekon menneisyydestä. Luulen, että monsteri skannaili Ekon ajatuksia. OTHERS ovat mielestäni edellinen porukka, joka haaksirikkoutui saarelle, ja sekosi. Kaappaavat lapsia armeijaansa. Mistä he olivat saaneet veneen, johon Walt kaapattiin? Voi olla haaksirikkoutuneita tai sitten entisiä Dharman työntekijöitä jälkeläisineen. Jotenkin tuntuu, että noita heimoja on enemmänkin. Bunkkerista löytynyt orientointi-filmi selittää mun mielestä aika paljon noita "mystisiä" asioita saarella. Alkuperäisiä Dharman tutkimuskohteita kun olivat mm. eläintiede, ilmatiede, psykologia, parapsykologia, sähkömagnetismi. Noiden avulla pystyy ymmärtämään vähän paremmin jääkarhuja, outoja sadekuuroja, voimakasta magnetismia, napin painelua, Dharma-logolla varustettua haita jne. :) |
Mättöpiiska 13.02.2006 21:27:20 | |
---|
Oon katsonut nyt vasta ton ekan kauden, mutta mulla on ajatus, jonka haluan jakaa. Puhuinkin tästä jo aiemmin toisessa threadissa... Epäilen vahvasti, että oikeasti kaikki lentomatkustajat ovat sittenkin kuolleet ja joutuneet kadotukseen (lost), josta heillä ei ole poispääsyä. Kaikki ovat siellä siksi, koska ovat "tehneet syntiä" rikkomalla jotain kymmenestä käskystä. Jotkut on tappaneet jonkun, jotkut eivät ole kunniottaneet vanhempiaan, jotkut ovat varastaneet jne... Muutenkin tossa sarjassa on paljon viittauksia raamattuun. Miettikääpä montako löydätte... Toisaalta taas, jos he kaikki ovat joutuneet helvettiin, niin miksei joukossa ole yhtään lakimiestä? BUAHHAHHAH! :) |
vernie 14.02.2006 00:36:57 (muokattu 14.02.2006 00:44:55) | |
---|
Kiirastuliteoria on edelleen kumottu sarjan tekijöiden toimesta, ja tuskinpa nuo helvetissäkään on. Mitä Aaron olisi muka tehnyt joutuakseen helvettiin? Ja kun nyt Raamattu tuli puheeksi, niin Raamatun mukaan ihmiset eivät joudu helvettiin, vaikka tekevät syntiä ja rikkovat kymmentä käskyä. Lostissa on kyllä paljon viittauksia Raamattuun, mutta on siellä viittauksia paljon muihinkin asioihin. Kuten esim. moniin filosofeihin, Gilgameshin eepokseen + muuhun kirjallisuuteen, taolaisuuteen, musiikkiin.. |
Muovinen 14.02.2006 10:32:48 | |
---|
Kyllä mä tykkäsin siitä savusta. Siinä oli jotain sellaista sähkön omaista säkenöintiä mukana, ja se oli sopivan scifi. Tosiaan, siinä savussa näkyi kuvia Ekon menneisyydestä. Luulen, että monsteri skannaili Ekon ajatuksia. Mä oon vissiin kattonut taas silmät kiinni kun en tuollaista huomannut. Noita hahmoja mitälie savussa siis. Se sähköisen toiminnan tapainen oli kyllä ihan hienon näköistä. Eiköhän tuo savu ole tulosta jostakin niistä kokeista joita saarella on tehty, tai sitten niinkuin joku hahmokin sarjassa mainitsi niin saaren turvajärjestelmä. Eli kai Dharman väsäämä laitos? Voi olla haaksirikkoutuneita tai sitten entisiä Dharman työntekijöitä jälkeläisineen. Jotenkin tuntuu, että noita heimoja on enemmänkin. En usko että ovat haaksirikkoutuneita. Ennemminkin luulisin heidän olevan karanneita koekaniineita jotka ovat tappaneet sortajansa. Kokeiden vuoksi heidän hengenelämänsä on järkkynyt ja he kaappaavat lapsia jonkin oudon missionsa vuoksi. Tai sitten he ovat itse unohdettuja tutkijoita. Bunkkerista löytynyt orientointi-filmi selittää mun mielestä aika paljon noita "mystisiä" asioita saarella. Alkuperäisiä Dharman tutkimuskohteita kun olivat mm. eläintiede, ilmatiede, psykologia, parapsykologia, sähkömagnetismi. Noiden avulla pystyy ymmärtämään vähän paremmin jääkarhuja, outoja sadekuuroja, voimakasta magnetismia, napin painelua, Dharma-logolla varustettua haita jne. :) Juuri tuon filmin varaan perustan omatkin arvailuni mutta kuinka filmin luotettavuudesta voisi olla varma? Sehän voi olla alunperin tehty huijaamaan Dharman työntekijöitä. Dharma-logolla varustettu hai? Missä? Entäs se maitotölkki jossa oli Waltin kuva, enpä sitäkään ole huomannut... :/ |
ekikoo 14.02.2006 17:09:57 | |
---|
Dharma-logolla varustettu hai? Missä? Entäs se maitotölkki jossa oli Waltin kuva, enpä sitäkään ole huomannut... :/ kun lautta on räjäytetty ja Sawyer ui meressä, kuvataan veden alta ja hai ui kameran edestä ja sen takaevässä(kö) on Dharman logo, sitten kun Hurley uneksii ja näkee Jinin puhuvan englantia, se juo samalla maitoa ja siinä törpössä on Walt A signature? Oh wait... |
Mechanizm 14.02.2006 17:30:16 (muokattu 14.02.2006 17:39:05) | |
---|
Dharma-logolla varustettu hai? Missä? Entäs se maitotölkki jossa oli Waltin kuva, enpä sitäkään ole huomannut... :/ Toveri Jag postasi linkin tuonne ekalle sivulle http://www.4815162342.com/forum/vie … ays=0&postorder=asc&start=0Jännä on siellä muuten kuva lentokoneen hylystä, siinähän on kanssa Dharman logo kyljessä. Minäkään en huomannut siellä "savussa" mitään hahmoja. Pitänee katsoa uudelleen. Itse olen kelannut että kyseessä on joku tieteellinen koe ja "Others" on joku aiempi koekaniinilauma joka on jo villiintynyt ja omaksunut elämän siellä, eivätkä halua heitä häirittävän. Tai jotain sinne päin. Ja kaikkien päät on tietenkin sotkettu uskomaan ja näkemään kaikenlaista. It's about time we all get out and vote for love |
zorro 14.02.2006 18:15:45 | |
---|
Toveri Jag postasi linkin tuonne ekalle sivulle http://www.4815162342.com/forum/vie … ays=0&postorder=asc&start=0 Jännä on siellä muuten kuva lentokoneen hylystä, siinähän on kanssa Dharman logo kyljessä.. tuoki on selvitetty, ja tuloksena oli että se ei oo dharmalogo. Joku pisti sinne kuvan samanlaisesta oikeasta lentokoneesta ja siinä on oven alapuolella tollanen kuvio joka saattaa just tollasessa yhteydessä muistuttaa dharmalogoa |