Meadow 07.06.2012 00:14:36 | |
---|
Ronttimus: Koska käytännössä mitä mä kysyin, oli muidenkin leffojen arvosanoja sun mielestä. Jos luet vielä kysymykseni uudestaan, kysyn siinä käytännössä muidenkin leffojen arvosanoja, eli laittamaan leffat paremmuusjärjestykseen. Se riittääkin mulle. Miksi sinua kiinnostaa, kun se toinen kuitenkin näkee ne leffat eri tavalla? |
Ronttimus 07.06.2012 00:16:09 (muokattu 07.06.2012 00:16:36) | |
---|
Meadow: Miksi sinua kiinnostaa, kun se toinen kuitenkin näkee ne leffat eri tavalla? Koska kysyin Avengersin arvosanaa. Sitä vertailemalla muihin arvosanoihin, voin päättää onko se katsomisen arvoinen ja jos sen katson, tehdä omat päätökseni elokuvan hyvyydestä. "Kyllä mä itseasiassa sinne sieluunkin asti näen kenessä tahansa, koska mulla jäi selvännäkökyky pysyvästi vuosi sitten." - Anonymous-Jazz |
Bongowing 07.06.2012 00:23:17 | |
---|
Elävä esimerkki: oli pienoinen virhe viedä eräs naisimmeinen katsomaan Pan's Labyrinth pelkät arvosanat mielessä olettaen se kepeämmäksi satuiluksi (ei liity tosin tähän palstaan), joten kertokaa edes tyylilajista sananen ellei se ole aivan ilmeinen. But where the heck is magenta? |
Swan 07.06.2012 00:24:46 | |
---|
Ronttimus: Koska käytännössä mitä mä kysyin, oli muidenkin leffojen arvosanoja sun mielestä. Jos luet vielä kysymykseni uudestaan, kysyn siinä käytännössä muidenkin leffojen arvosanoja, eli laittamaan leffat paremmuusjärjestykseen. Se riittääkin mulle. Kysymys oli muotoiltu niin, että "jaarittelemaan" tottunut voisi oikeasti kirjoittaa pidemmänkin selostuksen eri leffojen plussista ja miinuksista. Ja muutenkin vertailu, pintapuolinenkin, on just sitä perustelua. "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> S.M.A.K. |
elbowski 07.06.2012 00:25:31 | |
---|
Tämä on mielenkiintoista. 'The police? The streets are flooded with the ejaculate of the homeless and you people are counting on the police?!'
|
Swan 07.06.2012 00:26:11 | |
---|
Bongowing: Elävä esimerkki: oli pienoinen virhe viedä eräs naisimmeinen katsomaan Pan's Labyrinth pelkät arvosanat mielessä olettaen se kepeämmäksi satuiluksi (ei liity tosin tähän palstaan), joten kertokaa edes tyylilajista sananen ellei se ole aivan ilmeinen. Tämä herätti mielenkiinnon. Mikä oli reaktio? "Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> S.M.A.K. |
Bongowing 07.06.2012 00:32:11 | |
---|
Swan: Tämä herätti mielenkiinnon. Mikä oli reaktio? Kyllähän molemmat lopulta piti, mutta hieman tuo ehkä pääs yllättämään. But where the heck is magenta? |
Thet 07.06.2012 10:49:09 | |
---|
Meadow: Perustele. Juoneltaan ja sisällöltään Prometheus ei ollut millään tavalla yllättävä eikä poikkeava eikä näin ollen aiheuttanut mitään tajunnanräjäyttävää elokuvakokemusta. CGI oli kyllä näyttävää kokonaisuutena, mutta osittain häiritsevän halvan näköistä. Asioita jäi myös paljon selittämättä. That guy wasn't gay, he had a moustache. -Pierce Hawthorne |
Kre-per 07.06.2012 11:33:02 | |
---|
Thet: Juoneltaan ja sisällöltään Prometheus ei ollut millään tavalla yllättävä eikä poikkeava eikä näin ollen aiheuttanut mitään tajunnanräjäyttävää elokuvakokemusta. CGI oli kyllä näyttävää kokonaisuutena, mutta osittain häiritsevän halvan näköistä. Asioita jäi myös paljon selittämättä. "During production, Ridley Scott kept the use of computer-generated imagery as low as possible, using CGI mainly in space scenes" (IMDB). Ehkä toi selittää "halvuuden". Ite meen kattomaan pätkän tänään. // Catching exceptions is for communists |
bedlam 07.06.2012 12:36:01 (muokattu 07.06.2012 12:38:57) | |
---|
Ronttimus: Mua ainakin kiinnostaa enemmän pelkät arvosanat kun jotkut pitkät jaarittelut täyttä paskaa joltain joka näkee sen leffan erilailla kuitenkin. Hyvä arvosana ---> Tämä pitääkin katsoa --> muodostan oman näkemykseni leffasta eikä mua kiinnosta sitä muille jakaa. Olettaisin sinun olevan suunnilleen ainut, joka oikeasti on tätä mieltä. Pitäiskö bändiketjuihinkin uuden levyn ilmestyttyä käydä kertomassa pelkkä arvosana ilman turhaa lööperiä, ois helpompi tehdä ostopäätökset? http://www.petrilampela.net |
Miikss 07.06.2012 16:20:57 | |
---|
Bongowing: Kyllähän molemmat lopulta piti, mutta hieman tuo ehkä pääs yllättämään. Minusta se on just hienoo, kun leffa pääsee yllättämään. Nykyään vaan harvoin tulee tuollaista tilannetta vastaan, että ei leffasta tiedä käytännössä mitään ennen katselua. Paskoja leffoja on niin hirveä määrä, että aina tulee tutustuttua edes hieman etukäteen leffan juoneen ja arvosteluihin, että ei tule tuhlattua aikaa jonkun ihan totaalipaskan parissa. Pitäisi kyllä heittäytyä spontaaniksi ja alkaa hommaamaan leffat pelkästään ensimielikuvan perusteella ja pitää itsensä pimennossa kaikesta leffaan liittyvästä. Pitäisi itsekin tuo Prometheus käydä ihmettelemässä. Vahva veikkaus on, että se on lopulta ihan paska. Mitä olen siitäkin kuullut (jep...), niin taitaa olla melkolailla avaruuteen sijoittuva Avatar; näyttää hyvältä, mutta juonessa ei ole mitään järkeä. Avataria vihasin ja vihaan edelleen, joten saattaa käydä sama homma tuon leffan kanssa. Pakko kai se on käydä kuitenkin edes katsomassa, niin pystyn ainakin hyvällä omallatunnolla haukkumaan sen täällä sitten (toivottavasti). "ei kyllä muhun uppoo, oli pakko sulkee kun "laulu" alkoi, kuulosti niinku joku kiimainen vompatti ois tullu kohti ja ähissy tuskissaan"
- Kaverin kommentti linkkaamastani biisistä |
Stoalainen 07.06.2012 22:33:48 | |
---|
Muistan kun kaveri oli kattonut Dark Knightin IMDB-arvosanat ennen kuin elokuva oli edes virallisesti julkaistu, ilmeisesti teki oman arvionsa leffasta tässä vaiheessa eikä odotukset sitten kohdanneetkaan - leffan jälkeen hirveä valitus siitä kuinka paska leffa oli, mitään yhtä paskaa ei ole ikinä teatterissa näytetty, ja "tämä muka on maailman paras leffa IMDB:n mukaan". Sääh. Too weird to live, too rare to die |
Kre-per 08.06.2012 07:57:59 | |
---|
Prometheus Ei tää kyllä sytyttäny muutamaa kohtausta lukuunottamatta. Ei vaan ollu samanlaista fiilistä ku Alieneissa, mutta plussaa sitten taas Noomi Rapacesta. 2,5/5 // Catching exceptions is for communists |
Miikss 08.06.2012 15:41:05 | |
---|
kazaa: Muistan kun kaveri oli kattonut Dark Knightin IMDB-arvosanat ennen kuin elokuva oli edes virallisesti julkaistu, ilmeisesti teki oman arvionsa leffasta tässä vaiheessa eikä odotukset sitten kohdanneetkaan - leffan jälkeen hirveä valitus siitä kuinka paska leffa oli, mitään yhtä paskaa ei ole ikinä teatterissa näytetty, ja "tämä muka on maailman paras leffa IMDB:n mukaan". Sääh. Mulla kävi kyseisen leffan kanssa hieman samanlailla. En nyt ihan paskana leffana sitä pitänyt, mutta tuli sitä seurattua turhankin tarkalla silmällä eikä voinut oikein keskittyä pelkkään viihtymiseen. En edelleenkään pidä sitä lähellekään kympin leffana, semmosen seiskan antaisin arvosanaksi ja siinäkin yksi piste liikaa pelkästään Ledgerin ansiosta. Avataria olisin todennäköisesti pitänyt paskana leffana vaikka en siitä mitään olisi tiennyt. Varmaan 2012 on tuon lisäksi ainoa leffa jonka aikana olen meinannut nukahtaa leffateatteriin. "ei kyllä muhun uppoo, oli pakko sulkee kun "laulu" alkoi, kuulosti niinku joku kiimainen vompatti ois tullu kohti ja ähissy tuskissaan"
- Kaverin kommentti linkkaamastani biisistä |
Bongowing 08.06.2012 15:47:41 | |
---|
Miikss: Minusta se on just hienoo, kun leffa pääsee yllättämään. Tuokin on tietty totta, mutta kaikki ei voi sietää esimerkiksi kauhuelementtejä laisinkaan ja sillon on leffailta pilalla ja ei nuo liput ilmaisia ole. But where the heck is magenta? |
Herrah 08.06.2012 21:27:41 | |
---|
Oldboy Uskomatonta kyllä, mutta katoin tän ekaa kertaa kokonaan. Hyvä twisti lopussa, hieno leffa. 4,5/5 |
AnonHero 08.06.2012 22:03:45 | |
---|
Herrah: Oldboy Uskomatonta kyllä, mutta katoin tän ekaa kertaa kokonaan. Hyvä twisti lopussa, hieno leffa. 4,5/5 Paras leffa ikinä. Vissiin jenkkiremake tulossa... All you had to do was follow the damn train, CJ. |
Loijaa 08.06.2012 22:25:52 | |
---|
Crank Älyvapain vähään aikaan näkemäni elokuva. Mutta oli viihdyttävä, komiikka ja toiminta kulkivat mukavasti käsi kädessä ja Chev Chelioksen "I'm Alive" repliikki aiheutti kovaa karjuntaa. Pitääpä katsoa seuraavaksi Crank 2. sanotaan nyt vaikka, että 4/5 God damn, it's the PUSHER! |
Herrah 08.06.2012 23:23:28 | |
---|
AnonHero: Paras leffa ikinä. Vissiin jenkkiremake tulossa... Vittu, ootko mä. Oot samaa mieltä Moonista, Cubicista, Balesta, tästä.. |
carnation 08.06.2012 23:24:57 | |
---|
Loijaa: Crank Älyvapain vähään aikaan näkemäni elokuva. Mutta oli viihdyttävä, komiikka ja toiminta kulkivat mukavasti käsi kädessä ja Chev Chelioksen "I'm Alive" repliikki aiheutti kovaa karjuntaa. Pitääpä katsoa seuraavaksi Crank 2. sanotaan nyt vaikka, että 4/5 Crank kakkosessa mopo keulii vielä pahemmin, kunnon mielipuolista kohellusta astetta törkyisimmillä kohtauksilla ja Amy Smart ainakin pääsee, krhm, oikeuksiinsa kakkosessa. Tykkäsin silti, tai juuri siksi. Statham on näissä ihan pitelemätön ja vaikkei tuolta modernilta toimintastaralta vielä sellaista kiistatonta klassikkoteosta ole ehkä tullutkaan, niin Crankit ja Chev Chelios hahmona pääsevät hyvin lähelle Stathamin tähänastisen uran huipentumaa. Kerrankin elokuvia, jotka ovat koko ajan liikkeessä ja sykkivät menemään ilman turhempia hidasteluja ja kaikki tämä oikeutetaan juonen lähtökohdalla. Kaasu pohjassa vaan, hyvä meininki. Kakkosessa myös hyviä cameorooleja, Ron Jeremy, Toolin Maynard James Keenan ym. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |