![]() 25.10.2005 17:56:53 (muokattu 25.10.2005 17:58:41) | |
---|---|
Sanonpahan vain, että jos seuraavasta ryhmästä (http://www.mtv3.fi/ohjelmat/idols2005b/uutiset.shtml?400313) pääsee finaaliin joku muu kuin Pauliina Kumpulainen, on tapahtunut vääryys ja olen menettänyt viimeisetkin uskon rippeeni Suomen kansaan. Ceci n'est pas une signature | |
![]() 25.10.2005 17:58:16 | |
Sanonpahan vain, että jos seuraavasta ryhmästä (http://www.mtv3.fi/ohjelmat/idols2005b/uutiset.shtml?400313) pääsee finaaliin joku muu kuin Pauliina Kumpulainen, on tapahtunut vääryys ja olen menettänyt viimeisetkin uskon rippeeni Suomen kansaan. Jos joku on esteenä, niin pyöreys. valametti olj hajonna muanantaena nii laetettiin kunnon paskoo sisälle nii sammu sitten. THV-klubi #8 | |
![]() 25.10.2005 18:11:34 | |
Sarjassamme Vasara kysyy ja vastaa ;-). Eli eiköhän se ihan oikeestikin lähinnä sen "keskivertokuuntelijan" roolissa ole. Tuota siis ihmeteltiin pari sivua sitten, mutta en voinu sillon kirjottaa ja jäi vaivaamaan. | |
![]() 25.10.2005 18:20:31 | |
Oikein vai väärinlaulajien suhteen? Väärinlaulajien ainakin, en tiedä ketkä ovat mielestäsi hyviä laulajia teknisesti. Joskus ilmestyy vuosituhannen thrash-levy. | |
![]() 25.10.2005 18:28:10 | |
Jos joku on esteenä, niin pyöreys. Niin, useat äänestävät vain silmillään. Siihen ehkä hänen mahdollisuutensa kaatuukin. Viihde-elämä on julmaa julkisuutta, jossa estetiikalla on merkityksensä. | |
![]() 25.10.2005 18:46:26 | |
Perkeleen perkele, näkkyypä olevan tuolla sivvuilla Proud Marykin Tina Turnerin nimissä. Paskajournalistit. Mites muuten, eikös näissä Hallelujah-versioinneissa ollut eri lyriikoita kolmannessa ja neljännessä säkeessä, ja kyseessä ei ollut Cohenin "alkuperäinen" (jota myös U2 taisi käyttää) mitä se tyär laulo, vaan tämä Buckleyn/Rufuksen käyttämä versio lyriikoista? Lieneekö sitten muita eroja piiseissä, siitä en mene sanomaan. Noh, ihan sama, näyttäs että Katri voittaa, jos se nyt osaa laulaa muutaki ku Stellaa. Ronin paita oli helevetin komia. Juho ois saanu päästä pitemmälle, ku se on hyvä jätkä. Jos vituttaa, pelaa kurvipalloa. | |
![]() 25.10.2005 18:47:00 | |
Jos joku on esteenä, niin pyöreys. On muuten ihan Pirjo Bergströmin näköinen tuolla maikkarin kuvassa tuo Pauliina. K100 #7
Ärlä #011 | |
![]() 25.10.2005 18:56:12 (muokattu 25.10.2005 18:58:28) | |
On muuten ihan Pirjo Bergströmin näköinen tuolla maikkarin kuvassa tuo Pauliina. Yhdennäköisyysassosiaatio on ilmeinen; voisi luulla jopa tyttäreksi, kaikella kunnioituksella osaavaa ja iloista neitoa kohtaan. Kerimäki on tässä lähellä, joten voisin pyytää Pauliinaa laulaan jonkun biisini demolle, materiaalia kyllä löytyy. | |
![]() 25.10.2005 19:05:43 | |
Tällaisia lähes aina nuotilleen laulavia laulajia on kovasti harvassa, ekoina tulee mieleen Europen Joey Tempest, Journeyn Steve Perry ja Mr. Bigin Eric Martin. Suomesta tulee mieleen jo edesmennyt Aki Sirkesalo ja Sami Saari. Tottakai on muitakin, en kiellä, mutta noi tuli ekana mieleen. Europen Tempestiltä näin kyllä TV-keikan jossa se laulu meni ihan OK ,mutta ei täysin nuotilleen - etenkään korkealta.Tosin yhden,kahden tai kolmenkaan tai kolmenkymmenenkään keikan perusteella on prosentuaalisesti heikoilla jos artisti heittää toistasataa keikkaa vuodessa. Sirkesalon ja Saaren "suomi-soulia" olen aina pitänyt teennäisenä ilmiönä. Ei auta hyvä laulu eikä soitto kun ilo näyttää silkalta teennäisyydeltä.Mutta tämä nyt oli vain mielipiteeni. Steve Perry on kyllä ammattimies ,mutta nasaali (nää-nää-tyyli) ääni tuppaa joskus ärsyttämään.Mutta jos kappalemateriaali on yhtä hyvää kuin Wheel in the sky,Separate ways tai vaikkapa Send her my love niin ei tuota voi edes viaksi lukea. Tää on mielenkiintoinen asia miten eri ihmiset ton vireen kokee.Aika suhteellinen asia on toisaalta kyseessä jos ei aivan totaalisessa metsässä olla. Space is deep | |
![]() 25.10.2005 19:18:51 | |
Yhdennäköisyysassosiaatio on ilmeinen; voisi luulla jopa tyttäreksi, kaikella kunnioituksella osaavaa ja iloista neitoa kohtaan. . Eikä silti, pirun kova se on Bergströmkin laulajana. Hm. Pitääkin katsastaa myös nuo tulevat idols-erät, kun täällä jo ennakoidaan että hyviä vetoja voi tulla. K100 #7
Ärlä #011 | |
![]() 25.10.2005 20:36:29 | |
No voi saatana. Ehkä minä en ole kuullut kaikkia maailman Strato- tai Apis-keikkoja, joilla olisin voinut kuulla heidän nuotin vierestä laulavan. En ole sattunut heiltä mitään kauheita sävelpuhtausmokia kuulemaan, joten perustin mielipiteeni niihin havaintoihin, joita olen itse kuullut. Levyllähän nyt kukaan ei laula nuotin vierestä. Ja Maija Vilkkumaan kohdalla minä en mitään kauheita tekniikkavirheitä kuule. Persoonallinen, vähän rääkyvähkö äänenväri voi antaa kuvan huonosta laulajasta, vaikka näin ei oikeasti ole. Ja mitä tulee huonoihin ja kuuluisiin laulajiin, niin kyllähän se genrekin määrittää sitä, miten tulee laulaa. Olli Lindholm sopii esittämään huonoa Pori-rockia junteille, mutta olisi vallan naurettava vetäessään Celine Dion -tyylistä musiikkia. Johnny Rottenin laulutaidot eivät riittäisi Abbaan, ja Agnetha Fältskog kuulostaisi naurettavalta Sex Pistolsissa. Räkäinen, välillä falskisti laulava tyyppi ei haittaa niin paljon räkärockissa kuin musikaalilavalla. Nämä asiat ovat niin suhteellisia! Se on kuitenkin totta, että puhtaasti musikaalinen ihminen ei laula nuotin vierestä. Joskus tekniikan puute voi tehdä tepposet kelle tahansa vaikka olisi kuinka musikaalinen tahansa, mutta yleensä ne tekniikan puutokset näkyvät aivan muissa asioissa kuin sävelpuhtaudessa. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! | |
![]() 25.10.2005 20:52:32 | |
Se on kuitenkin totta, että puhtaasti musikaalinen ihminen ei laula nuotin vierestä. Joskus tekniikan puute voi tehdä tepposet kelle tahansa vaikka olisi kuinka musikaalinen tahansa, mutta yleensä ne tekniikan puutokset näkyvät aivan muissa asioissa kuin sävelpuhtaudessa. Hei, mä taisin tajuta. Se on siis sitä, että tietää mitä pitäis laulaa, mutku ei vaan pysty. Jee! Mä oon musikaalinen! Romantikkoitkijät #2 | |
![]() 25.10.2005 21:16:14 | |
Et ois Tupuna aina niin kärkevä, niin et joutuis selittelemään. Sulla menee nyt itelläskin huonot laulajat, sopivat laulutyylit ja nuotin vierestä vetämiset sekaisin, ainakin näin puheen tasolla. Jos esittää väitteen, että kenestäkään, joka laulaa nuotin vierestä, ei voi tulla laulajaa, ja vielä perään, että kukaan musikaalinen ihminen ei laula nuotin vierestä, niin on kai se selvä, että lämölö alkaa. Ei musikaalisuudella ja nuotissapysymisellä ole juurikaan tekemistä keskenään, kyllä se äänikin pitää koulia laulukuntoon. Taas toisaalta epämusikaalinen ihminen (jollaisia ei mielestäni olekaan, kuten ei musikaalisia, lahjakkaita tai lahjattomiakaan, kaikki on kiinni herkkyydestä, tai ainakin melkein) ei tietenkään helpostikaan löydä oikeaa nuottia. Mutta kyllä ihan "umpimusikaaliset" ihmisetkin vetelevät metikköön, jos ääni pettää tai bändin kanssa sattuu nappaamaan väärästä kohtaa kiinni. Mitä noihin Johnny Rotten- ja muihin vertauksiin tulee, niin siitä juuri on kyse; kyllä kenestä hyvänsä voi tulla laulaja. En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen! | |
![]() 25.10.2005 22:10:09 (muokattu 25.10.2005 22:14:01) | |
siitä juuri on kyse; kyllä kenestä hyvänsä voi tulla laulaja. "Laulaja" voi tulla kyllä, mutta ei LAULAJAA aivan kenestä tahansa! Kaikista ei ole kaikkeen. | |
![]() 26.10.2005 02:13:29 | |
No mutta täällähän on ollut lennokasta, vähän myöhässä itse... Kyllähän sitä voi vähän epäpuhtaasti laulaa, kyseessä on kuitenkin live-tilanne! Monitorointi ei ole aina optiimalinen plus siihen vähän jännitystä kameroiden ja koko kisan suhteen. Kyllä siinä helposti kokemattomalla ääni värisee. Ei todellakaan tarkoita ettei voisi tulla laulajaa! Mä lopetan nää hommat! | |
![]() 26.10.2005 03:31:00 | |
Se on kuitenkin totta, että puhtaasti musikaalinen ihminen ei laula nuotin vierestä. Mitä oikeestaan tarkoitat tolla "puhtaasti musikaalisella" tässä yhteydessä? Käsitin sinun väittäneen jossain vaiheessa, että musikaaliselle ihmiselle olisi mahdotonta laulaa väärin vahingossa. Itsekin olen pitänyt itseäni aika lailla musikaalisena ihmisenä, mutta silti laulan useimmiten ihan päin metsää. Ja huomaan sen kyllä itsekin ihan hyvin siinä laulaessani, että nyt tuli taas väärä nuotti, mutta en vaan osaa sitä korjatakaan. Tekeekö se minusta epämusikaalisen? Mutta eipä tuo minua sinänsä kauheasti haittaa, kun en mihinkään tällaisiin laulukilpailuihin ole koskaan aikonutkaan osallistua. ;) Pellestä taikuriksi muuttuu aika hitaasti; ehkei siihen riitä elinaikani. | |
![]() 26.10.2005 08:10:29 | |
Mitä oikeestaan tarkoitat tolla "puhtaasti musikaalisella" tässä yhteydessä? Käsitin sinun väittäneen jossain vaiheessa, että musikaaliselle ihmiselle olisi mahdotonta laulaa väärin vahingossa. No ehkäpä omasta näkökulmastani käsitän asian niin, etten vaan pysty laulamaan nuotin vierestä, ellen tee sitä tahallani. Ei mulla ainakaan ole koskaan ääni mennyt sillä tavalla, että olisin yrittänyt laulaa jotain ääntä ja se olisi mennyt täysin pieleen. Ei lapsena, ei aikuisena. itsekin olen pitänyt itseäni aika lailla musikaalisena ihmisenä, mutta silti laulan useimmiten ihan päin metsää. Ja huomaan sen kyllä itsekin ihan hyvin siinä laulaessani, että nyt tuli taas väärä nuotti, mutta en vaan osaa sitä korjatakaan. Tekeekö se minusta epämusikaalisen? Ehkäpä tämä viittaa joihinkin laululihaksien kehittymättömyyteen. Eli ei osaa hallita niitä juttuja kurkussaan, jotka muodostavat ääniä ja sävelkorkeuksia, vaikka ymmärtäisi muuten, mikä on sävelpuhdasta ja mikä ei. Myönnettäköön, että puhuin suuni ohi aiemmin, tämä on kyllä mahdollista. Mutta siltikään esim. nykyiset musikaalisuustestit eivät huomioi tätä, vaan laulamista pidetään yhä testeissä yhtenä tärkeänä osiona. Eivätkä ne testit ole silti aukottomia. Joo ja sirdickyj, kyllä olen kärkevä. Mutta te olette myös hyvin provosoituvia. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! | |
![]() 26.10.2005 08:24:50 (muokattu 26.10.2005 08:52:23) | |
Ei mulla ainakaan ole koskaan ääni mennyt sillä tavalla, että olisin yrittänyt laulaa jotain ääntä ja se olisi mennyt täysin pieleen. Ei lapsena, ei aikuisena. No ideaalioloissa se voikin olla vaikeampaa, mutta kun lavalla monitoreista kuuluu jotain muuta kuin pitäisi tai ei mitään, korva ei meinaa saada mistään kiinni jne.... Mä pystyn nykyisin laulamaan paljon helpommin nuotin vieresä kuin ennen. Veikkaan että johtunee aika paljon siitä ettei nykyisin tule laulettua murto-osaakaan siitä mitä ennen. Lauluun tarvittavat elimet on päässeet "rappiolle", lihasmusiti sun muut ei toimi yhtä hyvin kuin ennen :o) | |
![]() 26.10.2005 08:35:29 | |
No ideaalioloissa se voikin olla vaikeampaa, mutta kun lavalla monitoreista kuuluu jotain muuta kuin pitäisi tai ei mitään, korva ei meinaa saada mistään kiinni jne.... No, tottakai tajuan että jos korvamonitorointi lavalla on mitä on, niin laulaahan siinä hullukin nuotin vierestä. Mutta nyt kukaan ei ole heittänyt korvamonitorointikorttia tähän, joten puhuimme siis mitä ilmeisimmin ideaalioloista. ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT! | |
![]() 26.10.2005 08:58:23 | |
Joo kunhan huutelin! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)