Aihe: The Dark Knight - Batman (2008)
1 2 3 4 527 28 29 30 3140 41 42 43 44
fuzz
10.08.2008 16:57:30
Mainio elokuva. Pidin alun hyvin suunnitellusta ja toteutetusta pankkiryöstöstä hirmuisesti. Muutenkin oli juonessa näppäriä motiiveja pahiksilla toimintoihinsa. Tuli välillä mieleen jotkut klassiset rikosdraamat. Ledgerin Jokeri pääs ainaki minun lemppari leffapahiksiin ikinä. Kynän "kadotus" temppu oli yksi maailman parhaista taikatempuista joita oon nähny. En tosin haluaisi kokea sitä itse avustajana.

Toi kynätemppu oli kyllä hauska, aika raakakin. Kaverin kanssa vierekkäin istuttiin teatterissa ja oltiin ekat jotka nauro tolle kohtaukselle. Oli vähän koomista kun muut istui ihan hiljaa ja nauro vasta muutaman sekunnin päästä. Oli vissiin liian vaivaannuttava kohtaus, en tiedä...

Harmi että Ledger ei ole enää tekemässä toista jokerisuoritusta mutta toivon että tekevät ainakin toisen Jokeri-leffan. Pitää vain löytää tarpeeksi hyvä näyttelijä ja ottaa mallia tästä suorituksesta. Ei helppoa siltikään.
elämän tarkoitus on 42 www.haistapaska.com
chico_miguel
10.08.2008 23:51:43
On hauskaa huomata isossa leffateatterissa, kuinka eri aikaan ihmiset reagoivat jutuille. Esim. Boratin näytöksessä tuli hyviä havaintoja - jengillä on ihan eri kynnys nauraa.
"Eres tú cabron hijo de puta"
Rotuvaari
11.08.2008 00:11:13
Pakko kysyä, kun on tuo Batmanin örinä niin moneen kertaan joka puolella mainittu, että onko se edes yhtään lähellä The Grudge (Kauna) -elokuvan demonitytön örinää? Nimittäin jos on, niin aivan taatusti menen Dark Knightin katsomaan.
Oonks theillää Johann Sebastian Bachia tai Ludwig van Beethouvvennii?
Bacchus
11.08.2008 11:07:43
Toi kynätemppu oli kyllä hauska, aika raakakin. Kaverin kanssa vierekkäin istuttiin teatterissa ja oltiin ekat jotka nauro tolle kohtaukselle.

Uuh, ootte te kovia sällejä. Helvetti mua vitutti kun jotkut urpot huusi kuin Amerikan niggerit ja taputti ihan innoissaan, puoliksi kohtauksen päälle siten pilaten sen. Ei elokuvateattereissa pysty leffoja katsomaan, liikaa juntteja liikenteessä.
Anti-Matter Manifesto
chico_miguel
11.08.2008 12:24:22
Uuh, ootte te kovia sällejä. Helvetti mua vitutti kun jotkut urpot huusi kuin Amerikan niggerit ja taputti ihan innoissaan, puoliksi kohtauksen päälle siten pilaten sen. Ei elokuvateattereissa pysty leffoja katsomaan, liikaa juntteja liikenteessä.

Se on elokuvissakäymisen haittapuoli.
"Eres tú cabron hijo de puta"
FatSam
11.08.2008 16:37:03

Juu, eipä tule tämän takia teatterissa kovin usein käytyäkään. Nytkin leffanautinnon pilasi vieressä istunut rouskuttaja/piereskelijä ja takariviltä huudellut ja naureskellut teinivajakki.
ei mitn
fuzz
11.08.2008 19:56:26 (muokattu 11.08.2008 19:57:46)
No ei me nyt sentään rölötetty ja riehuttu. Sellaista asiaan kuuluvaa pientä naurua.

Niin, ja teatteri oli pieni ja porukkaa suht vähän, joten hiljaisuus johtui kyllä osin siitäkin...
elämän tarkoitus on 42 www.haistapaska.com
Germaniac
12.08.2008 23:20:12

Huh, itse en onneksi ole törmännyt teatterissa taputtajiin tai huutelijoihin. Enpä kyllä kauhean usein edes käy, ja tämän kun kävin katsomassa niin salissa oli mun lisäkseni jotain 10 tyyppiä niin sai melko rauhassa olla.
Fuzzy Boner
13.08.2008 01:52:18 (muokattu 13.08.2008 01:52:46)
Oon seurannu hulluna tätä ketjua; en paljoa oo fanittanu batmaneitä aikasemmin mut nyt ootte saanu kipinän. Meen aamupäivällä tsekkaamaan klo 11:45. Saas nähä mikä meno. Oon lukenu kaikki maholliset spoileritki et pääsee fiilikseen. Heh. Katellaas.
JPQ
13.08.2008 04:59:19

Ei ollut 80luvun ja 60luvun sarjojen kaltainen eli tekemällä tehty tekis mieli sanoa esim. jokeri oli minusta kalpeahko entisensä.
Vainhaalee
13.08.2008 19:21:25 (muokattu 13.08.2008 19:21:59)
Kävin itsekin katsomassa kuvan, mutta huonot paikat pilasivat totaalisesti elokuvaelämyksen. Mun mielestä kahelle ekalla riville pitäisi saada väh. puoleen hintaan liput ja seuraaville viidelle riville ainakin -2e normi-hinnasta...

Prkl!

Mutta ei siinä mitään. Elokuva oli hyvä ja viihdyttävä, ehkä karvan liian pitkitetty.
Jokerin roolista on minun mielestäni turhaan nostettu älänmölöä, ei sillä etteikö ansaitsisi post-oscaria (vai miksi ringissärunkkaamisen palkintoja kutsutaan).
Suoritus oli hyvä, siinä se ja se riittäköön.

Mutta edelleen vaivaa tuo Bale Batmanin roolissa, jotenkin se on niin tönkkö tuossa roolissa.

4/5 + erityismiinus Batmanin käyttämistä kurkkupastilleista.

EDIT: Niin ja Batbike oli kiihoittava. +
Ass Traffic
Uruk
13.08.2008 19:39:59
Mutta edelleen vaivaa tuo Bale Batmanin roolissa, jotenkin se on niin tönkkö tuossa roolissa.

Mitaa, mun mielestä sopii herran kasvonpiirteet hyvin naamariin. Ja tönkkö Batmaniksi? Batmanhan tulee, vetää turpaan ja poistuu paikalta liikoja lepertelemättä. Ite piti käydä vielä toisen kerran käydä kattomassa, parani vaan.
Mursukanta
13.08.2008 22:11:12

Olisiko sen pitänyt purskahtaa laulamaan ja tanssimaan välillä? Batman on tönkkö hahmo. Batman on ilmeetön ja suoraviivainen tyyppi.
Hipelius
13.08.2008 23:18:50
Batman on tönkkö hahmo. Batman on ilmeetön ja suoraviivainen tyyppi.

Näin on. Ja Bale Bruce Waynena on kyllä paras ikinä. Se playboy-tyyli on aivan loistava.
"Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend
Ronsto
14.08.2008 01:10:41

Mitaa, mun mielestä sopii herran kasvonpiirteet hyvin naamariin. Ja tönkkö Batmaniksi? Batmanhan tulee, vetää turpaan ja poistuu paikalta liikoja lepertelemättä. Ite piti käydä vielä toisen kerran käydä kattomassa, parani vaan.

Mun mielestä Bale oli turha jätkä ja se mörinä aiheutti repeilyä aina.

IMO IMO IMO IMO.
Mystisesti hintahtavat romantikot #2 / The power of the riff compels me!
Loijaa
14.08.2008 14:13:59

Kumma juttu, kun ihmiset menee katsomaan Batmania ihan jonkun tai jonkin muun kuin Batmanin takia. Bättiksen vois seuraavas leffas tappaa heti alussa, jonka jälkeen The Dark Alfred pukee lepakkoviitan (maskia ei tarvita) päällensä ja lähtee teuraamaan Gotham Cityn rikolliset.
Listen to me lamia
aivokuolio
14.08.2008 15:01:11
Kumma juttu, kun ihmiset menee katsomaan Batmania ihan jonkun tai jonkin muun kuin Batmanin takia

Siis... woot?

Eiköhän noissa leffoissa käydä ihan yleisen elokuvanautinnon takia. Tuskin kukaan haluais katella kahta ja puolta tuntia pelkästään tummakaapuista jätkää yksinään heilumassa ja mököttämässä lepakkoluolassa kuolleiden vanhempiensa perään.

Onhan Indiana Joneskin hieno hahmo mutta eivät ne leffat kovin kiehtovia olisi jos niissä kuvattaisiin vaan Indyn arkea opettajana ja arkeologina.
Stradlin
14.08.2008 20:14:14
Onhan Indiana Joneskin hieno hahmo mutta eivät ne leffat kovin kiehtovia olisi jos niissä kuvattaisiin vaan Indyn arkea opettajana ja arkeologina.

Eikö niissä juuri sitä kuvata?

Mutta joo, onhan tää uusin siinä mielessä vähän outo leffa, ettei se Batman siinä varsinaisesti ole se hahmo, jota katsojat ihaillen seuraavat ja pikkupojat fanittavat. Jos nyt lähtisin kavereiden kanssa pihalle leikkimään Batmania uusimman leffan nostattamassa huumassa, joku muu sais kyllä mun puolesta olla Bättis, mä olisin Jokeri. Indy-leikeissä taas halusin aina olla Indy ja muut muksut oli sitten niitä natseja.

Näissä Nolanin leffoissa bätmän ei yksinään kyllä riitä syyksi mennä katsomaan elokuva, ainakaan mulle. Indy taas piti nähdä ihan vaan siksi kun se on Indy, kuin myös vaikkapa Rambo.

Ei tämä nyt kuitenkaan välttämättä huono juttu ole.
"There are many dying children out there whose last wish is to meet me." - David Hasselhoff
ballfish
14.08.2008 20:23:03
Indyssä ei mitää kovin kummoisia persoonia ole vihulaisissa. Sen sijaan batman sarjiksissa persoonalliset pahikset ovat tarinan suola, niin kuin usein sarjakuvissa. Et kai ihan tosissasi vertaa indyä ja batmania? Täysin erilaiset lähtökohdat omasta mielestä kyllä.
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
Mursukanta
14.08.2008 22:59:43
Internetissä pyörii Dark Knightin jatko-osan promomatskua. Harmi vain että SE KAIKKI ON FEIKATTUA. Kiitos.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)