Aihe: Saara Aalto
1 2 3 4 5263 264 265 266 267277 278 279 280 281
Dirtyh
09.02.2018 14:06:22

https://open.spotify.com/album/3glqvX58NEoX9D7Y60N429

Menikö tämä nyt sitten kaikilta ohi?

Emmä tiiä, tosta tulee mieleen kaikki ne ravintolat mistä mä aina haluun lähteä pois. Eli varmaankin siis genressään oikein pätevä.
Lautuma
09.02.2018 16:31:29
Sitä nappaa pokasahan olkapäälle roikkumaan ja kirveen kouraan, vyötäröä myöten lumessa harppoo metsässä etsien sitä täydellisintä mäntyä, jonka löydyttyä kaataa puun ja hakkailee sahailee oksat pois. Siitä täydellisestä monimetrisestä männystä tulee käsin veistetty hirsi, joka päätyy vanhan hirsitalon ikkunanalushirreksi vanhan pehmenneen tilalle.

Tuo Monsters ei ollut kyseessä oleva hirsi vaan siinä lähistöllä seisova kelo, johon salama löi joskus parisen vuotta sitten. Sen jälkeen sitä on takonut tikka jos toinenkin, joskin ilman että olisi saanut kelosta mitään irti. Mitään siitä ei enää saa aikaiseksi, lähinnä odotus sen kaatumisesta on ainoa mitä puulta odotetaan.

Toivottavasti kahdesta muusta kanditaatista löytyy muutakin kuin läpsyttelyä, hyvää päivää ja kirvesvartta.
I'm sorry to differ with you sir, but you are the caretaker. You've always been the caretaker. I should know sir - I've always been here.
LiemiKuutio
10.02.2018 01:04:44
Saara Aallon UMK-kappaleelle sataa ylistystä maailmalla - Tässä on Euroviisujen voittaja

Perjantai 9.2.2018 klo 13.04
Saara Aallon ensimmäinen UMK-biisi Monsters kerää kehuja pitkin Eurooppaa.

http://www.iltalehti.fi/musiikki/201802092200732143_m0.shtml

-----------------------------------------------------------------------------

2011:

Paradise Oskar nousi vedonlyöjien suosikiksi
Suomen Euroviisuedustaja Paradise Oskar on noussut vedonlyöjien suosikiksi. Kansainvälinen peliyhtiö Unibet uskoo, että eilisestä semifinaalista jatkoon selvinnyt Paradise Oskar laulaa Suomen aina finaalin kärkikymmenikköön.

https://yle.fi/uutiset/3-5357064

"Suomi sijoittui Euroviisu-finaalissa neljänneksi viimeiselle sijalle. Paradise Oskar on silti tyytyväinen."
Kooteevee
10.02.2018 02:17:28
Saaran Monsters-kappaleen video on #2 Youtuben trending-listalla ja sitä on katseltu yhdessä päivässä yli 240 000 kertaa.

Suomessa kappale on #1 iTunes-listalla ja UK:ssa se on ollut 34-37 paikkeilla, joten jonkin verran potentiaalia kappaleessa näyttäisi olevan. Pitää katsoa miten tilanne kehittyy seuraavina viikkoina ennen kuin tuosta voi tehdä pidemmälle meneviä johtopäätöksiä.

Muuten olen sitä mieltä että näiden suomalaisten asiantuntijoiden ja "asiantuntijoiden" arviot ruotsalaisten tekemistä kappaleista on vähän sama kuin jos Ylä-Voltan päälehden urheilutoimittaja kritisoisi Kanadan jääkiekkojoukkuetta: rahkeet ei vaan riitä.
Jormaz
10.02.2018 13:23:30
Kooteevee: Muuten olen sitä mieltä että näiden suomalaisten asiantuntijoiden ja "asiantuntijoiden" arviot

Ihan yhtä vähän millään listasijoituksilla on tekemistä minkään kanssa. Se ei merkitse kuinka moni katsoi tai kuunteli vaan kuinka moni sen tekee uudestaan.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
Hannubal
10.02.2018 14:29:30 (muokattu 10.02.2018 14:30:06)
Jormaz: Ihan yhtä vähän millään listasijoituksilla on tekemistä minkään kanssa. Se ei merkitse kuinka moni katsoi tai kuunteli vaan kuinka moni sen tekee uudestaan.

Aivan, ja kuinka monta peukkua ylöspäin se YouTube-video saa kertoo myös ihmisten mielipiteistä. Tällä hetkellä Monsters -videon peukutus on ollut n. 90 % positiivista. Yli 6 000 yläpeukkua ja noin 500 alapeukkua on ihan hyvä arvosana.
Hän valikoi vaatteemme ja sanat suuhumme. Hän työntää kätensä meidän taskuumme ja syö meidän laskuumme.
Kooteevee
10.02.2018 18:24:05
Jormaz: Ihan yhtä vähän millään listasijoituksilla on tekemistä minkään kanssa.

Vai ei listasijoituksella ole mitään merkitystä. Kaikkea sitä kuulee.
Sehän on vähän sama juttu kuin mäkihypyssä ponnistus: jos se epäonnistuu täysin, niin hypystä tulee täysi floppi.

Saaran kohdalla listasijoitus on erityisen tärkeää, koska niitä aiempia sijoituksia ei ole. Hyvällä sijoituksella on hyvä ponnistaa eteenpäin eli saadaan positiivinen kierre aikaan.

UK:ssa streaming- eli suoratoistokuuntelujen tuotto nousi viimevuonna ensikertaa yli 50% koko tuotosta. USA:ssa se tapahtui jo edellisvuonna. Tämä tarkoittaa kuitenkin edelleen sitä ettei suoratoiston tuotto ole koko tuotto, vaikka onkin yli 50%.

UK:ssa digitaaliset albumit edustivat viimevuonna arviolta n. 12% ja USA:ssa n. 19% kokonaistuotosta (siis iTunes ja vastaavat). CD:t ja vinyylilevyt edustivat UK:ssa edelleen merkittävää n. 35% osuutta. Noilla digitaalisten albumien prosenttiluvuilla pystyy jo hyvin ennustamaan kokonaisuutta. Vertailun vuoksi mielipidetiedusteluja tehdään prosentin luokkaa olevalla kattavuudella. Sanoin että pitää katsoa miten tilanne kehittyy seuraavina viikkoina että saadaan tarpeeksi kattava otos.

P.S. Tällä hetkellä Monsters-videota on katsottu yli 300 000 kertaa.
Jormaz
10.02.2018 18:53:02
Hannubal: Aivan, ja kuinka monta peukkua ylöspäin se YouTube-video saa kertoo myös ihmisten mielipiteistä. Tällä hetkellä Monsters -videon peukutus on ollut n. 90 % positiivista. Yli 6 000 yläpeukkua ja noin 500 alapeukkua on ihan hyvä arvosana.

Mun mielestä on aika heikkoa jos peukuttajia on kaksi prosenttia katsojista. Eikä niitä faneja taida kovin paljoa olla jos noin vähän on yläpeukkuja. Jättikö ne loput 98% mahdollisesti biisin kuuntelun kesken? Itse ainakin taisin jättää. Kuka nyt ylipäänsä vaivautuu peukuttamaan jotain videoita? Tai no, taisin itsekin pistää yläpeukkua sille videolle missä pyylevä poika hyppii trampoliinilla ja Careless Whisper soi taustalla.
sustain65
10.02.2018 19:08:44
Jormaz: Mun mielestä on aika heikkoa jos peukuttajia on kaksi prosenttia katsojista.

No ei mielestäni, vaikka sinänsä minulle on aivan sama miten paljon tuota kappaletta on peukutettu. Useimmiten taitaa musan peukuttelut Youtubessa jäävän promilleilla laskettavaan luokkaan. Ja joskus sitten ylletään prosenttiin tai pariin. Ei minulla mitään tilastoa ole, mutta sellainen vaikutelma on tullut.
Rhapa
10.02.2018 21:54:22
Mun mielestä toi uus biisi kuulostaa ihan euroviisuzipaleelta. Se on riittävän paska ja korni, et sillä pärjää. Ja vaikka se on paska ja korni, niin siinä on silti joku koukku, mikä jollain perverssillä tavalla kiehtoo.
Lunnu
12.02.2018 11:48:58
Mulle ei tosta biisistä jäänyt mieleen muuta kuin se että en halua kuulla sitä enää koskaan.
Nostalgy is not what it used to be
Kefiiri
12.02.2018 11:53:16
Lunnu: Mulle ei tosta biisistä jäänyt mieleen muuta kuin se että en halua kuulla sitä enää koskaan.

Siltähän kaikki euroviisukappaleet eka kuulemalla tuntuvat. Ihan hyvä perushommeli se oli, koukkuakin kotitarpeiksi.
En ole musiikin asiantuntija.
aivokuolio
12.02.2018 16:01:14
Kebab-komppi ja maailman käytetyin sointukierto, aijai. Kyllä tais ruottalaiset hovisäveltäjät säästää ne parhaat täsmäpomminsa oman maansa edustajille.
Lennu
12.02.2018 20:18:41

Meinasin jo kuunnella, mutta kebab-komppi muutti mielen. Ei kai?
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
LiemiKuutio
13.02.2018 08:16:11
aivokuolio: Kebab-komppi ja maailman käytetyin sointukierto, aijai. Kyllä tais ruottalaiset hovisäveltäjät säästää ne parhaat täsmäpomminsa oman maansa edustajille.

Mun on pakko sanoa, että en tiennyt mitä on kebab-komppi. En ole muusikko. Sitten aloin miettimään, että oliskohan se SE mitä oli yhteen aikaan viisuissa kuta kuinkin joka toinen biisi ja ärsytti suunnattomasti. Oli varsinkin Itä-Euroopan maiden biiseissä. Oli pakko hakea netistä tietoa ja olihan se niin kuin arvelin, eli Justin Bieberin Sorry oli esimerkki. Tosi kuvaava nimitys kyllä. :D

Heti tuli mieleen eka kosketus asiaan lapsuuden aamuhämäristä 70-luvulta saakka, Jonathan Richman and Modern Loversien Egyptian Reggae. :)
Kefiiri
13.02.2018 08:23:27
Mistä tuo kebab-komppi -nimitys tulee? Eihän ruokareseptejäkään joka kokkauksella keksitä uudestaan, vanhat ainekset toimivat vallan hyvin.
aivokuolio
13.02.2018 16:09:56
Kefiiri: Mistä tuo kebab-komppi -nimitys tulee? Eihän ruokareseptejäkään joka kokkauksella keksitä uudestaan, vanhat ainekset toimivat vallan hyvin.

Ei voi muistaa mistä nimi on tarttunut mutta juurikin tuo komppi mitä on euroviisuissa kuultu aina ja yleensä soi aina pitserioissa.
Lennu
13.02.2018 16:11:03

Se on lähi-idän maissa samanlainen klisee kuin blueskierto amerikkamusiikissa.
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
Jormaz
13.02.2018 16:22:18
Mietin että mistä tää Monsters kuulostaa niin kopioidulta. Kommenteistahan se löyty, Alan Walker - Faded: https://www.youtube.com/watch?v=60ItHLz5WEA
Kefiiri
13.02.2018 16:39:20
aivokuolio: Ei voi muistaa mistä nimi on tarttunut mutta juurikin tuo komppi mitä on euroviisuissa kuultu aina ja yleensä soi aina pitserioissa.

Mulla on aina niin nälkä kun pääsen pitseriaan saakka että näemmä on musa jäänyt rekisteröimättä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)