![]() 16.06.2006 14:06:42 | |
---|---|
Onko sinulla Azura jo täytetty? Kerralla mahtuu vain yksi sielu. Tosin on itsellä ainakin silloin tällöin tullut tuota ilmoitusta ilman syytä, mutta yleensä seuraava yritys toimii jo. Ei. Siis nuo Oblivionissa mesoavan Daedrat EI mene ollenkaan, nämä Krymxxx mitkä lie. Spiderit ja muut menee keposeen. Ei ole mistään Azuran täyteydestä (tm) kiinni. Erikoista. | |
![]() 16.06.2006 15:21:56 | |
Ei. Siis nuo Oblivionissa mesoavan Daedrat EI mene ollenkaan, nämä Krymxxx mitkä lie. Spiderit ja muut menee keposeen. Ei ole mistään Azuran täyteydestä (tm) kiinni. Erikoista. Ai niin, Dremorat ovat ihmissieluja. Niihin tarvitset mustan sielukiven (Black Soul Gem), ei riitä edes Azura's Star. | |
![]() 20.06.2006 07:20:57 | |
Hehee, eilen tuli ahaa-elämys kun opin voimalyönnin claymorella. Kyllä sai luurangot kyytiä! Think about it think think about it. | |
![]() 20.06.2006 09:39:56 | |
Hehee, eilen tuli ahaa-elämys kun opin voimalyönnin claymorella. Kyllä sai luurangot kyytiä! Pian mä saan (tänään tai huomenna) A-haa elämyksen uuden LCD -töllön kanssa, kun Oblivion (ja ne muutkin.. pyh) pyörii HD:na. Oblivion ilman Skull Keytä tai Azuras Staria on turhaa. | |
![]() 20.06.2006 13:43:22 | |
Perkele kun tätäkin voisi pelata siedettävästi edes sen viikon säätämisen jälkeen, mutta ei. Bugeja, tilttejä, grafiikkaongelmia, ja tietokoneen sisällä on sauna. Deino vaan | |
![]() 22.06.2006 23:36:09 | |
En ole edes viitsinyt asentaa, kun tiedän ettei tämä pyöri mulla. Pikkubroidin kannettavalla pyörii räkäisesti, ja siinä on tehokkaampi Amd64 ja Radeon X700, mulla vaan P4 ja Radeon 9800pro. Noh, voisin sitten pelailla Morrowindin main questin läpi, sitä kun ei ole koskaan tullut tehtyä. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa | |
![]() 24.06.2006 23:29:32 | |
En ole edes viitsinyt asentaa, kun tiedän ettei tämä pyöri mulla. Pikkubroidin kannettavalla pyörii räkäisesti, ja siinä on tehokkaampi Amd64 ja Radeon X700, mulla vaan P4 ja Radeon 9800pro. Noh, voisin sitten pelailla Morrowindin main questin läpi, sitä kun ei ole koskaan tullut tehtyä. Minulla on Amd 2600+ ja radeon 9600XT ja toimii aivan pelattavasti. Kannattaa varmaan kokeilla. Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi | |
![]() 24.06.2006 23:36:45 | |
Sen kyllä pitäs pyöriä hyvin tuolla Radeon 9800 Pro:lla, tuo X700 on nimittäin huonompi sitä. Siellä jossain Oblivionin kansiossa oli joku .ini-päätteinen tiedosto jota virittelemällä sai pelin pyörimään paremmin, esim. vähentämällä ruohon renderöintitarkkuutta, tuo ruohohan on yksi koneelle raskaimmista osista Oblivionissa. En kyllä muista yhtään että mitä piti muuttaa, mutta varmaan googlettamalla löytyy. http://www.mikseri.net/users/108413.php | |
![]() 24.06.2006 23:40:42 | |
Sen kyllä pitäs pyöriä hyvin tuolla Radeon 9800 Pro:lla, tuo X700 on nimittäin huonompi sitä. Siellä jossain Oblivionin kansiossa oli joku .ini-päätteinen tiedosto jota virittelemällä sai pelin pyörimään paremmin, esim. vähentämällä ruohon renderöintitarkkuutta, tuo ruohohan on yksi koneelle raskaimmista osista Oblivionissa. En kyllä muista yhtään että mitä piti muuttaa, mutta varmaan googlettamalla löytyy. http://www.tweakguides.com/Oblivion_1.html Pistetään nyt tämä tännekin, jos ei aikaisemmilla sivuilla ole jo mainittu. Kaikki tuntee apinan, apina ei tunne ketään. | |
![]() 26.06.2006 00:44:16 (muokattu 26.06.2006 00:44:54) | |
http://www.tweakguides.com/Oblivion_1.html Pistetään nyt tämä tännekin, jos ei aikaisemmilla sivuilla ole jo mainittu. Kiitoksia, tuota pitääkin tsekkailla. Doom III lähti vähän tweakkaamalla ainakin pyörimään huomattavasti paremmin joskus aikoinaan, toivottavasti tuolla on sama vaikutus. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa | |
![]() 26.06.2006 05:01:24 (muokattu 26.06.2006 05:27:07) | |
40 tuntia takana. ei tosin ihan putkeen. väsyttää. Kovin on nätti tosin kun isosta telkkarista ulostuu. Siis Xbox360-versio. Enkä ole suorittanut vielä mitään erikoista. Nörtteilyn ja kunnon aarteenmetsästyksen aika myöhemmin. Ihan perus yhden käden pitkämiekka, jossa vähän shock damagea. Itse pääjuoni on periaatteessa ihan ok, ja Martin on hahmona melkein symppis, mutta tehtävien typeryys sotkee sitä fiilistä. Olen nyt sulkenut pääjuonen vaatimia Oblivion-portteja vajaan kymmenen, enkä tiedä mitään yhtä typerää ja vammaista kuin juosta siellä daedrojen maailmassa. Aivan saatanan ärsyttävää ja vittumaista juoksemista ja oikean oven etsimistä. En usko vitullakaan että suunittelutiimi on pelannut itse koskaan "aid for Bruma"-tehtävää läpi yhdeltä istumalta hymy huulilla. En saa mitenkään päähäni, että muuten näin loistavan pelin tehnyt tiimi on änkenyt tähän näin paljon typerää vittumaista kuolaa. Lisäksi yleinen perusimmersio, jos pystyy unohtamaan upean grafiikan, alkaa vähän karisemaan. Falloutit onnistuivat tässä jotenkin paremmin. Vaikka niissäkin oli typeriä sivutehtäviä, tässä tuntuu lapsellisemmalta sivutehtävien avaukset: "haluatko auttaa minua? kyllä/ei". Fallouteissa sai sentään vittuilla ihmisille miten tykkäsi, ja jotenkin yrittää roolipelata luonteensa mukaisesti - kun oli niin paljon eri vaihtoehtoja mitä sanoa. Tässä homma on juu/ei-luokkaa. Toisena vittumaisuutena on sitten tuo vihollisten skaalautuminen. Ei vielä tunnu kovin lujaa, mutta kyllä alkaa jo jokaiselta löytyä taika-aseita. Susikin puree jo metsässä lujempaa. Tämä on kaikki todella typerää. Vertaan taas Falloutteihin - vaikka niissäkin tapahtui sitä että loppua myöten tuli kovempia jätkiä vastaan, niin niitä löysempiä ei unohdettu. Tässä löysemmät kovenevat. Tämä saisi olla optiona ilman muuta. Otan tämän niin että kone huijaa, enkä koe tekeväni väärin jos löysennän vaikeusastetta jos siltä alkaa tuntumaan. Xboxillahan ei modeja ole olemassa, mikä on sääli, mutta menee tämä näinkin. Grafiikka on upeaa 30-tuumaisella ruudulla ja pyörii hyvin. Monta kertaa vaan tuijottaa maisemia ja suu menee auki. Kerran tunnissa tapahtuu töksähdys, silloinkin pysytään 20 framen tietämillä, joka on hyvin pelattavaa. Lisäksi saa maata sohvalla padi kourassa. Padiohjaus oikeasti toimii tässä. Pelin vetovoimahan on tuhannessa eri luolassa ja maisemanpaikassa mitä voi koluta, sekä tavasta miten peliä yrittää pelata. Vaikka tuossa alussa nipotinkin, 40 tuntia on silti takana ja koukku on olemassa. Lisäksi välillä huomaa aina jotain uusia yksityiskohtia. Jätin hahmoni seisomaan kerran (vessassa käydessäni, kakkalla muistaakseni) Cloud Ruler Templen pihaan, ja sattumoisin rintamasuunta taistelua harjoitteleviin sotilaisiin päin. Palattuani vessasta olikin ruudussa ilmoitus että olin kehittynyt seuraamalla muiden harjoittelua. Tällaisiin törmäilee kokoajan enemmän tai vähemmän. Jos PC:ni jaksaisi pyörittää, voisin siltikin kallistua tähän Xbox-versioon. Pitkät sessiot ovat mukavia makuuasennossa penis alavatsan päällä. THV-Klubi #7
Romantikkoitkijät #12 | |
![]() 26.06.2006 09:26:20 (muokattu 26.06.2006 09:27:20) | |
Raporttia edellisen kirjoittajan innoittamana. Huh huh... tullut pikkaisen väännettyä. Mages guild tapissa, fighterien kilta melkein tapissa, grand champion Areenalla, thief´s guildissa kai aika alussa, main quest siinä kohtaa, missä metsästetään Daedrojen atifaktia. Ei vain haluaisi mistään luopua. "sairastin" pahasti lauantaina koko päivän ja illan enkä jaksanu keskittyä, niin lähdin hepokatin kanssa suhaamaan pitkin pelialueiden reunoja, missä en ole ennen käväissytkään. Kummasti sai nelisen tuntia siihenkin uppoamaan ja löysi kaikkea pientä hauskaa. n. 90 tuntia mittarissa. Olen nautiskelija, en suorittaja. Yleensä olen tehnyt 5-10 random tehtävää / yksi main quest suhteella, mutta pakko on hieman tuota suhdetta korjata tai loppuu muut questit kesken. Ja kun main quest on ohi, Dark Brotherhood kutsuu minua. Mutta siihen menee vielä aikaa muutamia (kymmeniä) tunteja. En muista mitä peliä olisin IKINÄ pelannut jumalauta 90 tuntia. tai edes lähelle sitä. Ensimmäinen kosketus Baldur´s Gateen ja Morrowind saattaa päästä pelitunneissa lähimmäksi. Tai morro joka ylikin, mutta samaa perhettähän tuo Oblivionin kanssa on. Skaalautuminen häiritsi 10-20 tasolla ihan helvetisti. Perseestä. Enää ei niin paljon kun millään tai kellään ole oikeastaan mitään jakoa. Sinänsä sääli. Morrowindin parhaus oli siinä, että jos 3 -tasolla tuli vastaan Dremora tms. sait turpaan jos edet katsoit siihen suuntaan. Oppi välttämään Daedric Ruinseja. Nyt voi rynniä mihin vain eikä tarvitse hirveästi pelätä. Ei tuo levelointi peliä silti paskaksi tee. Jäin kaipaamaan Morrowindistä myös sitä, että voi pukea päällensä kalsarit, housut, sukat, paidat, sata helyä jne. Ymmärrän tekijöiden päätöksen tuon suhteen: toka morro-sessio meni vituiksi sen takia, että ahehdin ja tein ittestäni liian nopeaksi voittamattoman kun enchanttasin niin maan perkeleesti kaiken mitä vain voi. Kohta mikään, eikä kukaan saanut tapettua hahmoa vaikka jätin tunniksi hakattavaksi. Hauskuus ja haaste katosi aika nopiasti. Tavallaan myös sääli, että enchanttaus tai "super esineet" ei ole niin kovin super kuin ennen, mutta kuten tuli jo todettua - tasapainottaa peliä. Sivutehtävät on mielenkiintoisempia kuin ennen ja on tullut ihan hauskoja ylläreitä vastaan (mm. maalari pulassa, Anvilin kartano)... Ei kai siinä. Pitäisi vaan miettiä mitä helvettiä sitä tämän jälkeen pelaa kun kaikki tuntuu niin rajoittuneilta. Langaton pädi kouraan, safkaa olohuoneen pöydälle ja boxi päälle. En minä tätä PC:n ääressä jaksaisi tahkota. | |
![]() 26.06.2006 11:55:07 | |
Itse pääjuoni on periaatteessa ihan ok, ja Martin on hahmona melkein symppis, mutta tehtävien typeryys sotkee sitä fiilistä. Olen nyt sulkenut pääjuonen vaatimia Oblivion-portteja vajaan kymmenen, enkä tiedä mitään yhtä typerää ja vammaista kuin juosta siellä daedrojen maailmassa. Aivan saatanan ärsyttävää ja vittumaista juoksemista ja oikean oven etsimistä. Jep. Aloin taas pitkästä aikaa pelaamaan tätä eilen ja nyt pelattuani vähän jonnekin level 30:een asti kaikkea muuta, aloin pelaamaan main questia. Luultavasti sen jälkeen en ainakaan tällä hahmolla jaksa nykiä eteenpäin vaan joko lopetan tai teen uuden hahmon. Luultavasti teen uuden hahmon kun nyt tietää minkälainen kannattaa. Tähän asti pelaillut battlemagena, mikä ei oo kyllä ollut huono valinta, taidot olisi vaan voinut viritellä paremmin, esim. mitä tekee jollain perkeleen bluntilla päätaitona? Menee ihan hukkaan. Portteja on joitakin tullut suljettua ja ajattelin vetää loput läpi aika pitkälti näkymättömänä juoksennellessa, tai sitten käytän jotain cheattia, on ne niin turhauttavaa skeidaa. In Goth We Trust! The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta | |
![]() 26.06.2006 11:59:29 | |
Ymmärsinkö oikein, että main questin jälkeen voi seikkailla vielä miten haluaa? Think about it think think about it. | |
![]() 26.06.2006 12:27:41 | |
Ymmärsinkö oikein, että main questin jälkeen voi seikkailla vielä miten haluaa? Jepjep. Tämähän se parasta on tässä pelissä. | |
![]() 26.06.2006 12:30:09 | |
Jepjep. Tämähän se parasta on tässä pelissä. Ah, hieno juttu tämä. Tosin sitä main questia ei jaksa pelata, se on ihan tyhmä. Think about it think think about it. | |
![]() 26.06.2006 12:57:21 | |
Ah, hieno juttu tämä. Tosin sitä main questia ei jaksa pelata, se on ihan tyhmä. Sehän on vielä siedettävä verrattuna Morrowindiin. Deino vaan | |
![]() 26.06.2006 14:25:15 (muokattu 26.06.2006 14:25:34) | |
Sehän on vielä siedettävä verrattuna Morrowindiin. Minä pidin Morrowindin main questista ehkä kokonaisuudessaan enemmän kuin tämän. Morrossa ei sentään jokainen tehtävä ollut luokkaa "mene linnoitukseen ja tapa kaikki". Loppu on Oblivionissa kuitenkin biljardi kertaa parempi kuin edeltäjässään. "By the surly beard of Mrifk, Grignr kneels to no man!" -Grignr (The Eye of Argon) | |
![]() 26.06.2006 14:54:55 | |
Minä pidin Morrowindin main questista ehkä kokonaisuudessaan enemmän kuin tämän. Morrossa ei sentään jokainen tehtävä ollut luokkaa "mene linnoitukseen ja tapa kaikki". Loppu on Oblivionissa kuitenkin biljardi kertaa parempi kuin edeltäjässään. Morrowindin pääquest oli aivan vitsun puuduttava ja loppukliimaksikin oli suhteellisen paha anti-kliimaksi.. Huh, ne heimojen kanssa pelleilyt oli ihan helvetin tylsää kakkaa. | |
![]() 26.06.2006 17:01:19 | |
Morrowindin pääquest oli aivan vitsun puuduttava ja loppukliimaksikin oli suhteellisen paha anti-kliimaksi.. Huh, ne heimojen kanssa pelleilyt oli ihan helvetin tylsää kakkaa. No joo, tosiaan, siinä kohtaa tehtävä muuttui hieman puuduttavaksi, lähinnä pitkien etäisyyksien vuoksi. Tämä näkyi parhaiten siinä kun piti sille yhdelle Ashkhanille hankkia vaimoa. Mutta pidin sen tunnelmasta kuitenkin enemmän kuin Oblivionin main questin. Mutta minusta onkin hauska tehdä tehtäviä joissa ei tapeta tuhatta vihollista (vaikka nekin ovat usein mukavia). Suurimmat ärsytyksen aiheet olivat oblivion gatet, sen armorin haku ja muut luolastojen penkomiset. Oikeastaan Oblivionin päätehtävä muuttui hauskaksi suunnilleen samassa kohtaa kuin missä Morrowindin tylsäksi. Dagoth Ur oli kyllä aivan naurettava, menin sinne ensimmäisen kerran ihan jännäkakka housussa ja sitten kun kaikki oli ohi, ajattelin että tässäkö tämä sitten oli? "By the surly beard of Mrifk, Grignr kneels to no man!" -Grignr (The Eye of Argon) | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)