Aihe: Saksa 2006: yksittäiset ottelut ja virtuaalinen kisastudio
1 2 3 4 523 24 25 26 2766 67 68 69 70
Royal Banzai
26.06.2006 20:18:13
Sanotaan tähän väliin vielä, että vaikka Italia näytti tavoilleen uskollisena hienoa kaatuilua ja filmailua

Olenko ainoa joka ei tätä näe Italian pelissä (näissä kisoissa) yhtään muita joukkueita enempää? Varsinkin (edelleen) näissä kisoissa joka ottelussa on muutama selkeä filmi näkynyt, ja tänäänkin ne oli yhden käden sormilla laskettavissa.

Kalinafutiksen ystävien itkuraivarit silti sallittakoon..
Mule
26.06.2006 20:27:26

Olenko ainoa joka ei tätä näe Italian pelissä (näissä kisoissa) yhtään muita joukkueita enempää?

Mulla jatkui vielä juttu siellä.. Italia vetää maihin urakalla mutta niin myös esimerkiksi Portugali, Epsanja, Hollanti, Argentiina jne.. Itseäni tämä ei niinkään häiritse - tai sanotaan että ei häiritse sen enempää kuin muiden maiden leviäminen. Muita taas tuntuu häiritsevän ja se on sääli.
äh.
Danny s
26.06.2006 20:32:45 (muokattu 26.06.2006 20:33:53)
Niin, siis ei minua Italian pelissä niinkään se parkuminen häiritse, vaan se tosiasia, että riippumatta vastustajasta, Italia ei ikinä ole esittänyt iloista hyökkäysvoittoista peliä.

Ghanaa vastaan hieman yritettiin, mutta johan Lippi palautti joukkueen ruotuun USA -pelissä, ja taas pakiteltiin.

Totta että filmaaminen saattaa olla Italian kohdalla jopa hieman vähentynyt., tai sitten the worst is yet to come.

Kuten joku mainitsi, tuolla taitotasolla kannattaisi kokeilla rakentaa hyökkäyksiä. Onhan se surkuhupaisaa, että vielä tasamiehistölläkin pelattaessa Italia - Australia -tyyppisessä jalkapallojättien kohtaamisessa Italia hallitsi palloa himpun yli 40 pinnaa ajasta.
Royal Banzai
26.06.2006 20:35:13
Mulla jatkui vielä juttu siellä.. Italia vetää maihin urakalla mutta niin myös esimerkiksi Portugali, Epsanja, Hollanti, Argentiina jne.. Itseäni tämä ei niinkään häiritse - tai sanotaan että ei häiritse sen enempää kuin muiden maiden leviäminen. Muita taas tuntuu häiritsevän ja se on sääli.

Joo, en niinkään kommentoinut sinulle, vaan ihmettelin yleistä asennetta...
greshgurt
26.06.2006 20:36:13
Kuten joku mainitsi, tuolla taitotasolla kannattaisi kokeilla rakentaa hyökkäyksiä, onhan se surkuhupaisaa, että vielä tasamiehistöllä pelattaessa Italia - Australia -tyyppisessä jalkapallojättien kohtaamisessa Italia hallitsi palloa himpun yli 40 pinnaa ajasta.

Eikö Italia mielestäsi pelannut ensimmäisellä puoliajalla iloista hyökkäyspeliä? Ei kannattaisi aina niin niitä pallonhallintoja katsella. Se punainen kortti kyllä muutti pelin heti.

Italia muuten voitti laukaukset 11 - 8, maalia kohden kudit taas meni Italialle 6 - 4. Australia voitti rikkeet 26 - 17, mutta kai se tuomari vaan oli hölmö ja meni niihin huijauksiin...
Olen tietoisesti nai(i)vi.
Mule
26.06.2006 20:37:00

Asiasta ties kuinka monenteen, kenen mielestä herroilla on samaa näköä:

Andrea Pirlo:
http://www.public.iastate.edu/~garden/films/malkovich2.jpg

John Malkovich:
http://www.uefa.com/ml/images/Players/220X220/26917.jpg
äh.
DJKaaos
26.06.2006 20:38:26
No nyt ollaan taas todella viisaita kritisoimaan! Mistä päättelet Van Bastenin valmentamisen tason olevan nolla? Eilinen peli oli ensinnäkin ensimmäinen tappio arvopeleissä Van Bastenin ollessa peräsimessä.

Niin, kuten sanoin, mielestäni Van Basten ei ole osoittanut minkäänlaisia huippuvalmentajan otteita vielä. Ajaxin reserveistä on aika iso askel maajoukkueen komentajaksi. Ja kuten sanoin, niin Hollanti ei raivannut paikkaansa kisoihin Van Basten valmennustaidoilla, vaan hänestä huolimatta. Ei kannata antaa huikean peliuran sokaista sitä tosiasiaa, ettei Van Basten ole valmentajana vielä mitään. Sinä saat toki olla erimieltä tästä asiasta, eikä tämä mun mussutus ole mikään absoluuttinen totuus. Mä olen vain tätä mieltä, Hollanti on nykyään kääpä ja kaukana siitä iloisesta palloilusta, josta saimme nauttia 90-luvulla.

Aivan kuten Saksan Klinsmankaan ei ole vielä osoittanut mitään erikoisia valmennuskykyjä, sinänsä muuten hauskaa, ettei Saksa ole voittanu yhtään jalkapallon huippumaata kuuteen vuoteen, vaikka onkin pelannut esimerkiksi MM-finaalissa tänä aikana.

Pelaajavalintoja voi aina spekuloida, mutta jalkapallossa kaikkien pitää tehdä töitä joukkueen eteen ja jos esim. Nistelrooy on asettanut itsensä jotenkin muiden yläpuolelle, niin ihan oikein tuo viltissä istuminen.

En tarkoita eilistä peliä / Ruudin penkille jättämistä, vaan pelaajavalintoja näihin kisoihin. Olisin kyllä antanut hänelle mahdollisuuden eilen pelin lopussa.
Mustalaisten triathlon? Juostaan uimahallille ja tullaan pyörällä takaisin.
Danny s
26.06.2006 20:39:09 (muokattu 26.06.2006 20:40:03)
Eikö Italia mielestäsi pelannut ensimmäisellä puoliajalla iloista hyökkäyspeliä? Ei kannattaisi aina niin niitä pallonhallintoja katsella. Se punainen kortti kyllä muutti pelin heti.

Italia muuten voitti laukaukset 11 - 8, maalia kohden kudit taas meni Italialle 6 - 4. Australia voitti rikkeet 26 - 17, mutta kai se tuomari vaan oli hölmö ja meni niihin huijauksiin...

Minä puhuinkin hyökkäysten rakentamisesta. Se kun loistavat topparit tuuppaavat pallon Pirlolle joka huoksee keskiviivan yli ja potkaisee pitkän johon toivotaan jonkun oman pelaajan osuvan, on nimeltään VASTAhyökkäys.

Laukauksia näistä toki tulee, ei se tee siitä kaunista tai iloista.
Royal Banzai
26.06.2006 20:44:01 (muokattu 26.06.2006 21:08:07)

Laukauksia näistä toki tulee, ei se tee siitä kaunista tai iloista.

Jalkapallo on vakava asia, ei sinne kentälle naureskelemaan tai leikkimään mennä, jumankauta. Minä arvostan Italian ääritaktista asennetta. Harmi että tänään Lippi teki itsestään pellen ylivarovaisella taktiikalla ja ihmeellisillä pelaajavalinnoilla.

E: peli->pelaaja
Danny s
26.06.2006 20:48:36
Jalkapallo on vakava asia, ei sinne kentälle naureskelemaan tai leikkimään mennä, jumankauta.

Menepä kertomaan tuo niille sadoille miljoonille pikkupojille pitkin maailmaa joilla ei ole kuin joku virttynyt sianrakko pelivälineenään..

Niiden ainoa pelastus lienee, etteivät omista telkkaria josta näkisi mm. Italian pelejä. Mahtaisi unelmia murskaantua.
Royal Banzai
26.06.2006 20:50:58
Menepä kertomaan tuo niille sadoille miljoonille pikkupojille pitkin maailmaa joilla ei ole kuin joku virttynyt sianrakko pelivälineenään..

Niiden ainoa pelastus lienee, etteivät omista telkkaria josta näkisi mm. Italian pelejä. Mahtaisi unelmia murskaantua.

Niin joo, poliisit ja palomiehetkin virantoimituksessa aina suu messingillä? Vähän ironian/huumorintajua hei.
Danny s
26.06.2006 21:01:22
Niin joo, poliisit ja palomiehetkin virantoimituksessa aina suu messingillä? Vähän ironian/huumorintajua hei.

No tuosta tuli turhan jyrkän kuuloinen kommentti, totta.

Tarkoitin sitä, että mikäli kaikki pelaisivat kuten Italia, niin
Analysoisivatkohan pikkupojat köyhillä seuduilla pelien jälkeen "seitsemän miestä aina pallon alla" -taktiikkaa? Ja tästä haltioituneena ryhtyisivät itsekin pelaajiksi..

lol.. No eihän se mahdotonta ole; kuvitelkaapa seitsemänvuotias puhumaan kuin Jyrä konsanaan..
Rattata
26.06.2006 21:03:02
Väärä joukkue voitti. Kyllä nyt harmittaa.
Royal Banzai
26.06.2006 21:06:08
No tuosta tuli turhan jyrkän kuuloinen kommentti, totta.

Tarkoitin sitä, että mikäli kaikki pelaisivat kuten Italia, niin
Analysoisivatkohan pikkupojat köyhillä seuduilla pelien jälkeen "seitsemän miestä aina pallon alla" -taktiikkaa? Ja tästä haltioituneena ryhtyisivät itsekin pelaajiksi..

Onko jalkapallo köyhien seutujen pikkupoikien yksinoikeus? :(
timus
26.06.2006 21:08:19

No on tietysti. Rikkaiden lahjattomista kakaroista tulee lätkän pelaajia...

no joo... ail get mi coat
Morning people don't exist. Coffee does!
Danny s
26.06.2006 21:11:16 (muokattu 26.06.2006 21:13:45)

No rajansa ironiallakin, heille se on useasti ainoa pakokeino arjesta, kuten 16 tuntisista työpäivistä.

Toki suomalainenkin pikkupoika joka kulkee isänsä farmarisaabin takapenkillä treeneihin saa pelata.

Ja tässä täydellinen kysymys - vastauspalsta siihen miksi Suomi ei tule koskaan näissä kinkereissä pelaamaan saati menestymään:
meille jalkapallo ei ole intohimo.
timus
26.06.2006 21:16:57
No rajansa ironiallakin, heille se on useasti ainoa pakokeino arjesta, kuten 16 tuntisista työpäivistä.

Toki suomalainenkin pikkupoika joka kulkee isänsä farmarisaabin takapenkillä treeneihin saa pelata.

Ja tässä täydellinen kysymys - vastauspalsta siihen miksi Suomi ei tule koskaan näissä kinkereissä pelaamaan saati menestymään:
meille jalkapallo ei ole intohimo.

Johan sen Atik Ismailkin sanoi: "football is freedom". En tiedä ihan tarkkaan, mitä Atik sillä meinasi, mutta se kuulostaa hienolta.
Morning people don't exist. Coffee does!
myrtonen
26.06.2006 21:21:40
Olenko ainoa joka ei tätä näe Italian pelissä (näissä kisoissa) yhtään muita joukkueita enempää?

Ja sehän on niin helvetin helppoa kotikatsomosta sanoa, milloin joku filmaa, kun ei itse tiedä mitä siellä kentällä pelaajien jaloissa oikeasti tapahtuu. Jollakin pelaajalla saattaa mennä tasapaino viattoman näköisessä tilanteessa ihan oikeasti, koska vauhtia on näillä nopeilla hyökkääjillä niin helvetisti ja pienikin kopautus saattaa horjauttaa tasapainon, eikä siinä enää pysy vikkelätkään jalat perässä. Sopii mennä itse ammattipuolustajien sekaan peippailemaan tilanteissa, jotka ovat ohi sekunnin murto-osissa.
"Mietiskeltiin tossa bänditreenien jälkeen ja tultiin siihen tulokseen, että kuules jätkä, sä oot täydellinen mies. -Leper Messiah
Jokunen
26.06.2006 22:03:50
Niin, kuten sanoin, mielestäni Van Basten ei ole osoittanut minkäänlaisia huippuvalmentajan otteita vielä. Ajaxin reserveistä on aika iso askel maajoukkueen komentajaksi. Ja kuten sanoin, niin Hollanti ei raivannut paikkaansa kisoihin Van Basten valmennustaidoilla, vaan hänestä huolimatta. Ei kannata antaa huikean peliuran sokaista sitä tosiasiaa, ettei Van Basten ole valmentajana vielä mitään. Sinä saat toki olla erimieltä tästä asiasta, eikä tämä mun mussutus ole mikään absoluuttinen totuus. Mä olen vain tätä mieltä, Hollanti on nykyään kääpä ja kaukana siitä iloisesta palloilusta, josta saimme nauttia 90-luvulla.

En vaan ole tottunut muodostamaan noin jyrkkiä mielipiteitä asioista, joista en oikeasti tiedä yhtään mitään. Mutta ehkä Van Basten ei vain ole esittänyt huippuvalmentajan elkeitä. En kyllä ymmärrä, mitä nämä elkeet ovat. Helpoimmalla valmentaja olisi varmasti päässyt, kun olisi valinnut joukkueeseen mukaan ne itsestäänselvyydet. Ehkä Van Bastenilla oli vain joku muu visio. Oli miten oli, näillä "tiedoilla" en kritisoisi yhtäkään valmentajaa ja ei, en todellakaan anna Van Bastenin peliuran vaikuttaa mielipiteeseeni hänestä.
"If vomit were a movie, this would be the soundtrack."
Seppo_Howitzer
26.06.2006 22:26:59
Ukraina - Sveitsi on aika vauhdikas peli. Mukavaa katsottavaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)