Aihe: Vain elämää - uusi musiikkiohjelma
1 2 3 4 522 23 24 25 2635 36 37 38 39
Hetfield
17.09.2016 00:36:47

Taisipa kaikki biisit Tähkältä olla jollain lailla tuttuja vaikka en kyllä olisi uskonut. Toisaalta olihan ne juuri ne tunnetuimmat varmaan. Näin jonkin sortin Chisu-fanina mimmin veto toimi hienosti, vaikkei ehkä jakson paras ollutkaan. Kuustonen oli aika hyvä jopa, Hectorin vedosta en juuri pitänyt. Mutta ihan kiva oli kuulla Laurilta tarinaa vuosien varrelta.
Alright, alright, alright!
Danko
17.09.2016 00:58:44

Bonham: Se on kato sitä vain elämää

muttakun ei sitä steveä ole vieläkään näkynyt yhdessäkään jaksossa...! http://i.imgur.com/IBHl5O7.jpg
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
Bonham
17.09.2016 01:12:06
Henri Henri Olavi
17.09.2016 10:00:18
Seba: Kerro silti ohjelman jälkeen monta tunnistit

Tunnistin kaksi. Polte ja sen jonka Mikael Gabriel veti. Voi toki olla, että olen fyysisesti ollut tilassa jossa on soinut jokin muukin Tähkän biisi, mutta tästä ei ole jäänyt merkittävää jälkeä muistiini tai muuallekaan kehoon.
ehkä jos jos asia ois niin että tekee paljon ainesta siis akia paljon mutta jos antaa pois niin onko se plajon siis ol? -haitaripartio
varpio
17.09.2016 11:43:14
Henri Henri Olavi: Tunnistin kaksi. Polte ja sen jonka Mikael Gabriel veti. Voi toki olla, että olen fyysisesti ollut tilassa jossa on soinut jokin muukin Tähkän biisi, mutta tästä ei ole jäänyt merkittävää jälkeä muistiini tai muuallekaan kehoon.

Minä tunnistin samat. Hurraa! Mikael Gabriel veti kyllä ärsyttävän hyvin. En kannata sitä.
Henri Henri Olavi
17.09.2016 12:54:22
varpio: Mikael Gabriel veti kyllä ärsyttävän hyvin. En kannata sitä.

Meitä vanhuksia ärsyttää moinen nuoruuden energia ja into. Räpit oli paskat ja biisi, mutta meininki niin hyvä, että tuli itsellekin hyvä fiilis.
ehkä jos jos asia ois niin että tekee paljon ainesta siis akia paljon mutta jos antaa pois niin onko se plajon siis ol? -haitaripartio
varpio
17.09.2016 12:59:44
Henri Henri Olavi: Meitä vanhuksia ärsyttää moinen nuoruuden energia ja into. Räpit oli paskat ja biisi, mutta meininki niin hyvä, että tuli itsellekin hyvä fiilis.

Niin ja Mikael Gabriel on vielä minua kaksi kuukautta vanhempi. Saatana.
Henri Henri Olavi
17.09.2016 13:30:23
varpio: Niin ja Mikael Gabriel on vielä minua kaksi kuukautta vanhempi. Saatana.

No voi perhana, ei mennyt mun analyysini sitten oikein muutoin kuin omalta kohdaltani.
Akiman
17.09.2016 22:34:40

Kiinnittikö kukaan muu huomiota siihen, että uuden kauden esityksien päälle on nyt ensimmäistä kertaa selvästi laitettu studioversiot biiseistä liven sijaan? Jo aiemmilla kausilla pisti aina välillä miettimään, miten paljon liveä on muokattu jälkikäteen ja Anssi Kela kommentoi tähän, että joskus saatetaan lisätä jokin instrumentti (esim. konehässäköitä), jos niitä ei voi siellä huoneen nurkassa toteuttaa, mutta muuten ohjelmassa kuultavat versiot ovat livenä ja eri versioita myöhemmin levytettyihin studioversioihin verrattuna. Nyt pisti korvaan häiritsevän paljon, ettei mukana tainnut olla liven häivääkään.
Askr
17.09.2016 23:25:49
^ salaliitot taas käynnissä - kuuntelin nopeasti Suvi Teräsniskan ja Chisun ja ainakin minun korvilleni ainakin laulut ovat erit studiolla ja tv-tallenteella.
päänahka
17.09.2016 23:31:42
Askr: ^ salaliitot taas käynnissä - kuuntelin nopeasti Suvi Teräsniskan ja Chisun ja ainakin minun korvilleni ainakin laulut ovat erit studiolla ja tv-tallenteella.

No ei ne ainakaan mitään liveäänityksiä olleet.
Askr
17.09.2016 23:38:46
Tuohon en osaa ottaa kantaa, mutta ainakin tv:t ovat erejä kuin spotifyssa julkaistut studiot. Sama pätee myös Kuustosen lauluun.
Danko
17.09.2016 23:42:57

Yleisen puolen keskustelusta lainattuna:

Henri Henri Olavi: Ei ne tule. Livenä vetävät, mutta tietenkin jälkeenpäin on vielä lisää miksattu ja maustettu, ennen kuin se raikaa olohuoneissamme.

Kyllä tuota on miksattu ja fiksattu niin jälkeenpäin, et live-esitystä on jäljellä korkeintaan pöydistähuutelu-ambienssiraita.
"Ei riitä, että seurataan vain musiikkielämän työtä ja saavutuksia, vaan on jatkuvasti pidettävä silmällä kokonaisorganismia ja puututtava ajoissa virheellisen kehityksen oireisiin." - Herman Kretzchmann: Musikalische Zeitgrafen 1903
Bonham
17.09.2016 23:51:01
Jaaha. Ja mikähän on ongelma tässä on? Eikö kyseessä ole TV-viihde?
Danko
17.09.2016 23:53:57

Bonham: Jaaha. Ja mikähän on ongelma tässä on? Eikö kyseessä ole TV-viihde?

Jos tätä nyt millään muotoa yritetään "live"-formaattina ratsastaa, vrt. "Yritä edes antaa sellainen mielikuva että sinä olet nainen. Et sinä ole mikään venäläinen traktori, tai ehkä sinä oletkin."
Bonham
17.09.2016 23:56:57
Danko: Jos tätä nyt millään muotoa yritetään "live"-formaattina ratsastaa, vrt. "Yritä edes antaa sellainen mielikuva että sinä olet nainen. Et sinä ole mikään venäläinen traktori, tai ehkä sinä oletkin."

Silläkö tätä sitten myydään, en ole huomannut. Lienee tavalliselle tallaajalle kohtuullisen sama miten soitot on soitettu, kun telkusta tätä katsoo...ja tietty niitä levyjä ostaa.
päänahka
17.09.2016 23:59:23
Bonham: Jaaha. Ja mikähän on ongelma tässä on? Eikö kyseessä ole TV-viihde?

Olisi vain ihan mielenkiintoista kuulla se liveveto, kun sitä studioversiota saa kuitenkin kuulla ihan riittävästi jälkeenpäin.
Akiman
18.09.2016 00:02:07

päänahka: Olisi vain ihan mielenkiintoista kuulla se liveveto, kun sitä studioversiota saa kuitenkin kuulla ihan riittävästi jälkeenpäin.

Tämä. Ovat olleet aika isostikin erilaisia tunnelataukseltaan ja soundiltaan nuo livet tai "livet" studioversioihin verrattuna, ekana tulee mieleen mm. Vesalan Sori ja Pahempi toistaan. Ihan sama mulle noin muuten, vaikka olisi playbackia koko hoito noin muuten, en minä siitä "mieltäni pahoita".
M4ss3 m/
18.09.2016 00:09:58
Anna Puulla kyllä niin kauheet autotunet, että jopa Cher jää varjoon.
#csgoGOD
Askr
18.09.2016 00:17:26 (muokattu 18.09.2016 00:18:09)
Bonham: Silläkö tätä sitten myydään, en ole huomannut. Lienee tavalliselle tallaajalle kohtuullisen sama miten soitot on soitettu, kun telkusta tätä katsoo...ja tietty niitä levyjä ostaa.

Ei se kyllä sama ole, valitusta näkynyt kaikkialla. Mutta tv-viihdeyleisön maku kyllä myös tuntuu vaihtelevan sen tasapainoilulangan suhteen mikä on sitä "aitoa" liveä. Nyt jälkityöstön määrä näyttäis ylittävän uskomiskynnyksen - tai "ei ole aitoa" "playbackia" -ajattelu on pinnalla niin, että sitä kytätään jolloin "aitouden" vaikutelmaa pitäis korostaa rajoittamalla jälkityöstöä. Toisaalta jos liian "aito" työstämäön niin sitten tulisi varmaan niitä valjua soundia, surkeaa laulantaa kommentteja kun ihmiset ovat totutettu täysin virheettömiin yli-inhimillisiin ja taustoiltaan tappiin prässättyihin nykystudioihin. Ainakin kuvitelisin siis, että tällaisesta tasapainoilusta kyse ja nyt pitäisi vähän vähentää jälkihommia ja perfektionismia työstöpuolella.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)