Loijaa 13.05.2007 23:33:15 | |
---|
"Pode morkkista, jos tunnet siihen tarvetta" eih.. Heavy Metal Thunder |
InYourFace90 13.05.2007 23:57:48 | |
---|
"Pode morkkista, jos tunnet siihen tarvetta" eih.. Tuo kyllä nauratti. ;) Up The Irons! |
Daissi 14.05.2007 06:14:37 | |
---|
Lynch on itse sanonut, että hän olisi halunnut tehdä sarjasta sellaisen, että itse murhatutkimus olisi pikku hiljaa jäänyt taka-alalle, kun muut tapahtumat olisivat vähitellen nousseet mielenkiintoisemmiksi ja tärkeämmiksikin. Nyt suunnitelma vesittyi, kun murhaaja jouduttiin paljastamaan ikään kuin töksähtäen, eikä näissä muissa kantavissa teemoissa oltu ehditty vielä riittävän pitkälle. Sitähän tässä just sietää harmitella, ettei tv-yhtiö uskaltanut katsoa yhtään pitemmälle vaan toimi aika lyhytnäköisesti. Oikeastihan sarjasta ei olisi koskaan tullut yhtä mieleenpainuvaa jos sitä olisi jatkettu Lynchin suunnittelemat 10 tuotantokautta. Nytkin siinä on aivan liikaa tyhjäkäyntiä ja huonoja jaksoja. Jos tutustuu sarjan taustoihin esim. Wikipediassa niin selviää kuinka iso osa sarjasta syntyi täysin sattumalta ja juoneen tehtiin suuria muutoksia kuvausten aikana. Mielestäni Twin peaks on lopulta kasa hyviä ja osin loistavia oivalluksia, sekä innovatiivisuutta, mutta myös paljon turhaa kamaa on sotkettu sekaan ja se laimentaa sarjan arvoa ikävästi. Olisi vaan Lynch saanut suunnitella sarjan kulun tarkemmin ja kuluttaa enemmän aikaa käsikirjoituksen parissa, mutta sehän ei ilmeisesti kuulu hänen metodeihinsa. |
Tympee Huttunen 14.05.2007 08:02:17 | |
---|
Katsoin taas eilen jakson. Luulin, että tämä toinen kausi olisi mennyt jo parempaan suuntaan, mutta ei. Olipa "pelottava" loppu, kun se muija meni siihen ovenkahvaan. |
cortti 14.05.2007 11:33:13 | |
---|
Eilinen jakso jäi hieman paria edeltäjää heikommaksi. Loppu oli tosi outo, Cooper oli taas nauttinut paikallisia magic mushroomeja. Onneksi päästiin siitä ärsyttävästä aasialaisesta, vaikka se ovenkahva efekti näytti aika avuttomalta. Once a man, like the sea I raged,
Once a woman, like the earth I gave. |
-Cale 14.05.2007 12:03:36 | |
---|
Ite en oo nyt kahteen viikonloppuun jaksanut seurata koko sarjaa, liekö edes menettänyt mitään... Voisi loppupäästä jokusen jakson katsoa. |
Bonesaw 14.05.2007 13:30:18 (muokattu 14.05.2007 14:37:54) | |
---|
Eilinen jakso oli just hyvä. Lopussa Bobia ja kääpiötä. Joo'o |
käsi 16.05.2007 01:18:34 | |
---|
twin peaks on parhautta, ja pahimmillaan outoa ajatuksen juoksua. Mutta paras sarja ikinä mun mielestä. Vaikka on paljon tyhjäkäyntiä tunnelma säilyy ja jotenkin tuo tunnelma on sellainen joka sitä sarjaa kantaakin eteenpäin. Katon nyt elokuvaa twin peaks fire walk with me, joka ei ole se leffa joka tulee dvd boksien mukana, (ei siis telkustakaan tullut ns pilotti). Vaan sijoittuu aikaan ennen Lauran murhaa. Käyndään läpi theresa banksin murhaa ja kadonneita fbi agentteja sun muuta. Täytyy sanoa että olisi sarja avautunut aikoinaan ihan erilailla jos olisi nähnyt tuon elokuvan ensiksi. Hullujenhuoneella ei vain hullut ole päästään vialla. |
jannu 16.05.2007 03:38:33 (muokattu 16.05.2007 03:45:27) | |
---|
"Most people don't realize that two large pieces of coral painted brown and attached to his skull with common wood screws would make a child look like a deer."
-Kurt Cobain
Kain |
Henko 16.05.2007 04:02:13 (muokattu 16.05.2007 04:02:35) | |
---|
Katon nyt elokuvaa twin peaks fire walk with me. Toivottavasti tuokin julkaistaan vielä jossain vaiheessa. E: Siis DVD:llä Suomesså. Tie miehen sydämeen käy rintalastan läpi. |
dead-ed 16.05.2007 04:05:25 | |
---|
Fire Walk With Me on jo itse asiassa julkaistu. :D Ainakin sattumalta Citymarketissa ilmestymispäivänä olin, ja siellä kyseistä DVD:tä laitettiin juuri hyllyyn. Ja ostinpa heti. Tänään yritin kyseistä leffaa katsoa, mutta vaikutti suht hämärältä, ja olin muutenkin väsynyt, nukahdin puolen tunnin katsomisen jälkeen. Pitäähän se loppuun tässä pian katsella. ;) |
käsi 16.05.2007 05:58:30 | |
---|
Toivottavasti tuokin julkaistaan vielä jossain vaiheessa. E: Siis DVD:llä Suomesså. anttilasta ostin. 11e makso. Hullujenhuoneella ei vain hullut ole päästään vialla. |
käsi 16.05.2007 06:00:34 | |
---|
Olisi varmaan avautunut joo, jos leffa olis tehty ennen sarjaa eikä toisin päin... E: http://www.imdb.com/title/tt0098936/ http://www.imdb.com/title/tt0105665/ Juu tehtiinhän se homma vähän nurinpäin, mutta suomessa kun tuo on näytetty olisivat voineet laittaa tuon elokuvan kanssa televisioon. Tosin tuo elokuva paljastaa hyvinkin paljon/liikaa sarjan juonesta tai ainakin lauran murhaaja paljastuu mutta eu ehkä koko yhtälö aukea. Oli kyllä mielenkiintoinen tuttavuus ja toi hieman näköalaa lisää koko twin peaks sarjaan. Monta asiaa aukesi ihan erilailla kuin vain sarjan katsomalla. Hullujenhuoneella ei vain hullut ole päästään vialla. |
MV 16.05.2007 10:26:48 | |
---|
Tuo Fire walk with me oli kyllä jäätävä pettymys. Pikkuveli oli ostanut ja innoissaan aloitin katsomisen mutta aika puuduttavaa se oli suurimmaksi osaksi. Noh, näkyyhän siinä tissit toki. The Liam that i know is a polite young man -Peggy Gallagher |
Tympee Huttunen 16.05.2007 10:44:05 | |
---|
Tuo Fire walk with me oli kyllä jäätävä pettymys. Pikkuveli oli ostanut ja innoissaan aloitin katsomisen mutta aika puuduttavaa se oli suurimmaksi osaksi. Noh, näkyyhän siinä tissit toki. Käsittääkseni se on myös ihan sarjaan kuulumaton ja itsenäinen elokuva. |
JohnJ 16.05.2007 11:46:09 | |
---|
En muista kokonaan nähneeni kyseistä elokuvaa, mutta nyt se odottaa hyllyssä sarjan loppumista. Sen jälkeen meinasin leffan vasta katsella. Metal meets the bone!
M.A.C.H.O. #13 - JUU HÄV PIIN IREISD!!!1 |
käsi 16.05.2007 21:42:19 | |
---|
Käsittääkseni se on myös ihan sarjaan kuulumaton ja itsenäinen elokuva. ainakin osa näyttelijöistä on eri kuin sarjassa, sinänsä kuuluu sarjaan koska kertoo samoista tapahtumista kuin sarja. Enemmän kuitenkin valotetaan Laura palmeria ja millainen se oli ihmisenä ja kuinka kaikki tapahtui ennen kuin tapettiin. Muutamia todella hienoja juttuja tuossa leffassa ja tuolla ylempänä mainittiin että näky tissit niin niitä vilkku aika paljon, yllättävän paljon lynchin elokuvaksi mun mielestä. Myös frost on tuon leffan takana ollut. Hullujenhuoneella ei vain hullut ole päästään vialla. |
Loijaa 17.05.2007 00:02:12 | |
---|
Muutamia todella hienoja juttuja tuossa leffassa Junakohtaukset etenkin. Ray Wisen pahuus kicks ass. Heavy Metal Thunder |
Kampela77 17.05.2007 00:28:04 | |
---|
Ite en oo nyt kahteen viikonloppuun jaksanut seurata koko sarjaa, liekö edes menettänyt mitään... Voisi loppupäästä jokusen jakson katsoa. Loppua kohden jaksot paranevat mun mielestä vähitellen. Pelkästään viimeisten jaksojen katsominen on vähän sama kuin lukisi kirjasta vain viimeiset sivut. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
Ali 19.05.2007 08:59:21 | |
---|
Tuo Fire walk with me oli kyllä jäätävä pettymys. Pikkuveli oli ostanut ja innoissaan aloitin katsomisen mutta aika puuduttavaa se oli suurimmaksi osaksi. Noh, näkyyhän siinä tissit toki. Itse olin ekan kerran jälkeen myös pettynyt. Mutta kun katsoin eka sarjan kokonaisuudessaan ja leffan uudestaan, niin johan iski. Piinaava, kylmä ja ahdistava elokuva täynnä loistavia hetkiä. Musiikit ja äänimaailma ovat lisäksi rautaa. Se tunnelma oli tässä se, mistä pidin eniten, vaikka kaikkea en leffasta (luonnollisesti?) tajunnutkaan. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |