gasser 02.07.2011 15:39:34 | |
---|
Six-String Samurai Melkoinen sekoitus hyvää, huonoa ja ihan vaan helvetin kummallista.Varmasti jakaa mielipiteet kahtia, kuten kunnon katanalyönnin kuuluukin. Parasta b-ryhmää, jonka parissa vierähti puolitoistatuntinen äkkiä. Traileri: http://www.youtube.com/watch?v=pfTWYP4bE28 |
Stoalainen 02.07.2011 15:48:39 | |
---|
gasser: Six-String Samurai Melkoinen sekoitus hyvää, huonoa ja ihan vaan helvetin kummallista.Varmasti jakaa mielipiteet kahtia, kuten kunnon katanalyönnin kuuluukin. Parasta b-ryhmää, jonka parissa vierähti puolitoistatuntinen äkkiä. Traileri: http://www.youtube.com/watch?v=pfTWYP4bE28 Tää on pakko kattoa. Kiitos. Too weird to live, too rare to die |
Ianuarius 02.07.2011 16:01:42 (muokattu 02.07.2011 16:08:12) | |
---|
Yritin työllä ja tuskalla kattoa Children of Meniä, mutta..... ei... Ei se vaan toiminu. Onhan se kiva ku soundtrackilta löytyy King Crimsonia, mut hitto kuinka tylsä ja laahaava leffa. Ei varmaan auttanu hirveesti, ettei koko toi konseptikaan sitten kiinnostanu mua hirveästi. Brittileffoissa on yleensä jotain samaa mitä suomalaisissaki leffoissa. En oo ihan varma että mitä, mutta ne vaan tuntuu jotenki tosi vajavaisilta. :/ Samoin ton uusimman Harry Potterin kanssa, vaikka siinä se ei ollut ihan samalla tasolla. gasser: Six-String Samurai Melkoinen sekoitus hyvää, huonoa ja ihan vaan helvetin kummallista. Näyttäs olevan paljon one-linereita. :D The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
Rhapa 02.07.2011 16:28:21 | |
---|
Ianuarius: Yritin työllä ja tuskalla kattoa Children of Meniä, mutta..... ei... Ei se vaan toiminu. Onhan se kiva ku soundtrackilta löytyy King Crimsonia, mut hitto kuinka tylsä ja laahaava leffa. Ei varmaan auttanu hirveesti, ettei koko toi konseptikaan sitten kiinnostanu mua hirveästi. Brittileffoissa on yleensä jotain samaa mitä suomalaisissaki leffoissa. En oo ihan varma että mitä, mutta ne vaan tuntuu jotenki tosi vajavaisilta. :/ Samoin ton uusimman Harry Potterin kanssa, vaikka siinä se ei ollut ihan samalla tasolla. Wooot?? Itse tykkäsin tosi paljon tuosta leffasta. Katsomisesta on jo tosin aikaa jonnin verran. Hassua, että tänään kun tilailin leffoja playsta, niin pyörittelin tuotakin, että pitää joskus tilata omaksi. |
Ianuarius 02.07.2011 18:25:35 (muokattu 02.07.2011 18:52:21) | |
---|
Mementon kattelin just ja kyllähän siitä aikalailla Inceptionin ohjaajan tunnisti (tai toisin päin). Myös Fight Club -fiiliksiä herätti. Mä tykkäsin kyllä tosta, vaikka ihan helvetisti liian hitaasti toiki mun mielestä eteni. Mulla on niin vakavan luokan ADHD, että leffan pitää kulkea tosi rivakkaasti, että jaksan kattoa. Nytki tuli 5 minuutin välein selailtua jotain nettisivuja tossa seassa. :D Mut joo, siitä huolimatta 8/10 pistin imdb:ssä. Inception sai 9/10 koska se kulkee paljon nopeammin -- paitsi tietenki ne action-kotaukset on aika vitun pitkästyttäviä. Ekalla kerralla vielä meni, mutta toisella kerralla en melkein pystyny kattoon sitä loppuun. (Mementossa peräti kaks näyttelijää Matrixista. Coincidence? I don't think so) The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
itsy 02.07.2011 23:30:40 | |
---|
Ianuarius: Yritin työllä ja tuskalla kattoa Children of Meniä, mutta..... ei... Ei se vaan toiminu. Onhan se kiva ku soundtrackilta löytyy King Crimsonia, mut hitto kuinka tylsä ja laahaava leffa. Ei varmaan auttanu hirveesti, ettei koko toi konseptikaan sitten kiinnostanu mua hirveästi. Mainio elokuva, kerronta on toki hidastempoista mutta kiinnostavaa ja tarina kulkee eteenpäin. Toki tulevaisuuden ajankuvan esittäminen joidenkin mainosscreenien kautta on laimea sci-fi-klisee, niin kuitenkin vaimeasti osoitteleva vähäeleisyys toimii silloin tällöin. Toiminnankaan suhteen ei sorru kliseisiin vaan pitää linjansa, vrt. District 9. Brittileffoissa on yleensä jotain samaa mitä suomalaisissaki leffoissa. En oo ihan varma että mitä, mutta ne vaan tuntuu jotenki tosi vajavaisilta. :/ Samoin ton uusimman Harry Potterin kanssa, vaikka siinä se ei ollut ihan samalla tasolla. Se hakemasi yhdenkaltaisuus löytynee siitä, että kummankaan maan elokuvat ei ole tehty Yhdysvalloissa. Ei turboa vaan jotain muuta. Mut joo, siitä huolimatta 8/10 pistin imdb:ssä. Inception sai 9/10 koska se kulkee paljon nopeammin -- paitsi tietenki ne action-kotaukset on aika vitun pitkästyttäviä. Ekalla kerralla vielä meni, mutta toisella kerralla en melkein pystyny kattoon sitä loppuun. Tässä taitaa osittain selittyä IMDB:n ajoittain suhteettomat pistemäärät. Pisteytys lähtee täydestä, mistä vähennetään virheiden myötä. |
Ianuarius 03.07.2011 00:04:15 (muokattu 03.07.2011 00:13:32) | |
---|
Itchy: Tässä taitaa osittain selittyä IMDB:n ajoittain suhteettomat pistemäärät. Pisteytys lähtee täydestä, mistä vähennetään virheiden myötä. Okei...? Olen arvioinut about 400 leffaa, joista seitsemällä on 10 ja yhdeksällä 9. Tarkottaa, että 384:llä leffalla on jotain muuta. Enkä mä totuuden nimissä sitä pisteytystä noin aatellu, mutta tuli vaan mieleen, että tollakin se mahtanee selittyä, miksi tykkäsin siitä niin paljon enemmän. Mä oon aika paskamainen kriitikko muutenki, ku annan vaan reilusti sen verran pisteitä, miltä tuntuu... enkä pistä mitään "kaverit tykkäs" -pisteitä. Ykkösen ovat saaneet mm. Futurama: Bender's Big Score (7.6), Bad Santa (7.2), Love and Other Disasters (6.2) ja Tideland (6.5) -- suluissa imdb votes. Siis mitä wtf? Bad Santa?!? Onko kukaan muu oikeasti nähny tota leffaa? :D Kakkosen listalta löytyyki sit jo hauskempia leffoja: District 9 (8.2), Howl's Moving Castle (8.1), I Am Legend (7.1), Juno (7.8), ja sitten kolmosen listalta esim: Alien (8.5), Babel (7.6), Blade Runner (8.3), toi Children of Men (8.0) ja Trainspotting (8.2). The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
Stradlin 03.07.2011 00:25:47 | |
---|
Ianuarius: Siis mitä wtf? Bad Santa?!? Onko kukaan muu oikeasti nähny tota leffaa? :D Muutama vuosi sitten oon nähnyt, muistelisin sen olleen aika helvetin hauska. "those damn krauts deserve to be hit by a earthquake tsunami for nuking pearl harbor" - Jack Simmering |
Ianuarius 03.07.2011 00:42:22 | |
---|
Stradlin: Muutama vuosi sitten oon nähnyt, muistelisin sen olleen aika helvetin hauska. Noh, huumori on aika mystinen laji. Itse en nauranut kertaakaan koko leffan aikana. Lähinnä vaan mietin että koskahan tää loppuu. The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
itsy 03.07.2011 00:55:16 | |
---|
Ianuarius: Okei...? Olen arvioinut about 400 leffaa, joista seitsemällä on 10 ja yhdeksällä 9. Tarkottaa, että 384:llä leffalla on jotain muuta. Enkä mä totuuden nimissä sitä pisteytystä noin aatellu, mutta tuli vaan mieleen, että tollakin se mahtanee selittyä, miksi tykkäsin siitä niin paljon enemmän. Imdb:ssä pisteytykset vain painottuvat rankasti yläpäähän, ja erot tuntuvat olevan älyttömän pieniä hyviksi arvotettujen ja keskivertojen välillä. |
Ianuarius 03.07.2011 01:02:21 | |
---|
Itchy: Imdb:ssä pisteytykset vain painottuvat rankasti yläpäähän, ja erot tuntuvat olevan älyttömän pieniä hyviksi arvotettujen ja keskivertojen välillä. Tottahan tuo on. Monet laittaa sen 10 jokaselle vähänki hyvälle leffale. Jos on Johnny Depp, niin se on automaattisesti 10! The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
Ygäby 03.07.2011 01:42:00 | |
---|
Ianuarius: Tottahan tuo on. Monet laittaa sen 10 jokaselle vähänki hyvälle leffale. Jos on Johnny Depp, niin se on automaattisesti 10! Jonku se on oltava se 10, kun ei vielä ole tullut täydellistä leffaa vastaan. Kyllä minäkin sormusten herroille löin kympin, vaikkei kaikki nyt niissä leffoissa välttämättä mielytäkään. Ymmärrän kyllä ettet tarkoittanut asiaa näin, mutta voihan joillekin pelkästään yksi näyttelijä tehdä sen leffan. Rölöm, asiaan kuitenkin. Shawshank Redemptionin katsoin ja mukavastihan se köllöttelee imdb:n toplistan ykkösenä. Hyvä esimerkki liiallisesta hypestä tämä leffa. Olihan se hyvä, muttei niin uutta, yllättävää tai erinomaista kuin pätkän saavuttama asema antaa ymmärtää. Njoo, Morgan Freeman on kyllä aina loistava. |
carnation 03.07.2011 11:45:01 | |
---|
Ianuarius: Tottahan tuo on. Monet laittaa sen 10 jokaselle vähänki hyvälle leffale. Jos on Johnny Depp, niin se on automaattisesti 10! Ja jos on Christopher Nolan tai Darren Aronofsky, niin 10! "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Ianuarius 03.07.2011 21:49:32 | |
---|
Katoin Adventurelandin... joka oli ihan ok. Pistin 7/10. Huomattavasti mukavampi leffa kuin Children of Men. :P Olihan tossaki vähän semmonen melankolinen fiilis koko ajan, mikä ei mun mielestä oo oikein hyvä. Mä tykkään sellasista leffoista niinku Iron Man... tai vaikka Serenity! Siinä tulee välillä melkein sellasia kauhukohtauksia ja sit taas on ihan komediaa hetken kuluttua. Tietenki senki voi tehdä huonosti (à la Transformers), mutta en tykkää siitäkään, jos koko leffa on pelkkää moppaamista. The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
Danko 03.07.2011 23:52:50 | |
---|
In Bruges (2008) musta huumori toimmmiiii. aika nerokkuutta, 4/5, mutta kääpiöstä pakko antaa lisäpiste. 5/5 "Sorry mate - if you think a Line 6 anything is going to give you an actual guitar sound you are part of the problem and have very little to do with the solution." -CN Fletcher |
NHR 04.07.2011 00:56:36 | |
---|
Ianuarius: Mutta en tykkää siitäkään, jos koko leffa on pelkkää moppaamista. "Moppaaminen" tarkoittaa tässä siis itkettämistä? Jos näin, niin sitten en myöskään itse juurikaan pidä kuvatunlaisista filmeistä. Yleensä. |
Kre-per 04.07.2011 08:37:02 (muokattu 04.07.2011 08:38:51) | |
---|
The Dilemma Odotukset oli todella alhaiset, mutta en kyllä yllättynyt positiivisesti enkä negatiivisestikaan. Jotenkin tuntu, että kaikki jutut jotka olis voinu olla hyviä, oli laimennettuja, ja sit taas kaikki jutut jotka olis voinu olla todella huonoja, oli tehty hyvin. Tosi kompressoitu leffa, joka ei aiheuttanu värinää mihinkään suuntaan. Muutama "hehheh" -tais ilmoille päästä, mutta muuten melko hajuton ja mauton leffe. Plussaa Vince Vaughnista, kuten aina. Plussat myös molemmille naisnäyttelijöille, totta kai. * SPOILER Mut mites se, ettei niitä happy endingejä käsitelty siellä ollenkaan? Kukaan ei syyttäny sitä jäbää siitä, eikä edes suuttunu? Maailma taitaa olla erilainen vakioveikkaajan silmin. * / SPOILER If Columbus had a navigator, America wouldnt exist. |
Ianuarius 04.07.2011 22:42:05 | |
---|
Oli pakko nähä jotain, missä on Bruce Willis, niin katoin Lucky Number Slevinin. Ihan ookoo, mut vähän sellaseksi lyhyeksi jäi ton osalta heitto. Se ois kaivannu jonku kunnon potkasun. 7/10 The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
ruusteri 04.07.2011 22:56:42 (muokattu 04.07.2011 22:57:33) | |
---|
The Wiren (Langalla) ensimmäinen kausi tuli kateltua ja tykkäsin aivan hulluna. Kaikki hyvän sarjan ainekset on kasattu tähän niin mahtavasti. Hyvin näyteltyä draamaa ja huumoria höystettynä erinomaisilla näyttelijöillä. Vaikkei rikossarjat kiinnostakkaan (kuten ei itseäkään ennen tätä sarjaa) niin suosittelen tätä siitäkin huolimatta. Ainoa miinus tulee siitä, että sarjaan jää koukkuun ja näin ollen yhden kauden katsoo aika nopeasti. Noh, kakkoskausi lävähti tänään postiluukusta joten... 5/5 "Damn good coffee, and hot!" |
Ianuarius 04.07.2011 23:02:31 | |
---|
The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |