![]() 25.02.2007 16:03:51 (muokattu 26.02.2007 16:42:15) | |
---|---|
Tuosta pelistä löytyy myös kivasti vaikeustasoa heti aluksi. Kympissä kuoleminen oli jo lähes harvinaista. Vähän... Tottunut siihen että pelin voi vain juosta läpi törmäämättä kovin suuriin ongelmiin huonoillakaan hahmoilla. Nyt harrastin samaa ja on pari kertaa pitänyt jäädä treenaamaan kun on meinannut ottaa turpaan ihan perusmonsuilta ja loppuvastukset on mennyt niin hilkulla läpi kuin olla ja voi... Nyt sitten on levuleita 25 kolmella hahmolla ja jossain viidakossa ja viera kylässä menossa. Ei ole ollut mörsöistä harmia vähään aikaan. Muok muok: On sittenkin mörsöistä harmia... On se perhana kun pari kertaa jäänyt treenaamaan ja taas ollaan pisteessä että loppis leipoo turpaan kyselemättä. Tiamat meni vielä helppoon, Elder wyrm toisella yrittämällä ihan siedettävästi mutta mateus on melko ilkeä. Ei ole oikein kellään oikeita spellejä ja itameja kyseistä vastusta varten... | |
![]() 25.02.2007 18:43:20 | |
Joo moro. Kävelin tuolla Ogir-Yensa Sandsean noita pyöreitä tornijuttuja läpi jonkun tunnin verran expaten. Iski pieni paniikki kun se tulipallomikälie tuli vastaan ja lahtas 3 kaveria saman tien. | |
![]() 26.02.2007 15:41:58 | |
Hassua. Tuosta XII:stä tulee mieleen sarjan yhdeksäs osa. Tarinan tietyt hahmot ja lähtökohdat sekä jotkut tietyt pienet jutut tuovat mieleen ysin. Ainiin, XII:n hienosta musiikista pitää antaa kyllä plussaa! Tykkään todella paljon. | |
![]() 28.02.2007 15:55:21 (muokattu 28.02.2007 15:55:36) | |
Kävinpä tuon XII:n itsekin ostamassa. Imaisi heti mukaansa ja tuo uusi taistelusysteemi on aivan mahtava! Uematsun poissaolo pelotti aluksi mutta eipä ole tullut Uematsua ikävä tätä peliä pelatessa, sen verran mainiot musiikit tässä on. Muistuttavat paljon Vagrant Storya, taitaa muistaakseni olla sama säveltäjähemmo tässä pelissä. Muutenkin peli tuntuu ottaneen aika paljon vaikutteita Vagrant Storysta, mikä on pelkästään plussaa. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali
The 21st Century Pop Orchestra | |
![]() 01.03.2007 13:39:00 | |
Kylläpä himottaa tuo XII... Ja rahaa ei tietenkäään ole. hehkutuksista päätellen hyvältä peliltä kuulostaa, vähän pelkäsin että siitä tulee toinen FFX. Musiikeista sen verran tiedän jo että Chocobo-tunnarista lentää laatta, sen melodia on raiskattu :( http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> | |
![]() 01.03.2007 15:41:12 | |
Jaa nytkö se tuli jo? Perhana, pitääkin hommata tuo PS2 saman tien. Who gare`s... | |
![]() 01.03.2007 22:49:08 | |
Kylläpä himottaa tuo XII... Ja rahaa ei tietenkäään ole. hehkutuksista päätellen hyvältä peliltä kuulostaa, vähän pelkäsin että siitä tulee toinen FFX. Musiikeista sen verran tiedän jo että Chocobo-tunnarista lentää laatta, sen melodia on raiskattu :( No mutta FFX on ihan törkeän hyvä. X-2 ei. Ja XII on taas jotain tajutonta. Mitä nyt pikkuvirheitä, mutta pelimekaniikka antaa hiton paljon anteeksi puutteita. On se vaan niin hyvä. | |
![]() 02.03.2007 18:53:26 | |
No mutta FFX on ihan törkeän hyvä. X-2 ei. Ja XII on taas jotain tajutonta. Mitä nyt pikkuvirheitä, mutta pelimekaniikka antaa hiton paljon anteeksi puutteita. On se vaan niin hyvä. Niin no, itselleni ainakin FFX oli aika pettymys loistavien VII:n ja IX:n jälkeen. Makuasioita... http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> | |
![]() 09.06.2007 11:43:40 | |
Tuli eilen pelattua pari tuntia pitkästä aikaa. Meni hermot. Olen nyt sieelä Giruveganissa ja hakkasin sen mörssäri miekkabossin. Siitä sitten eteenpäin sitä paikka missä on paljon vihuja ja portteja auotaan, ihan lopussa ne pienet paskiaiset anto diseasen kaikille ja remedyt loppu. Kuolin. Katotaan taas parin kuukauden päästä. "You guys wanna listen to Red Hot Chili Peppers? They sound like a chainsaw." | |
![]() 10.06.2007 09:34:25 | |
Tuli eilen pelattua pari tuntia pitkästä aikaa. Meni hermot. Olen nyt sieelä Giruveganissa ja hakkasin sen mörssäri miekkabossin. Siitä sitten eteenpäin sitä paikka missä on paljon vihuja ja portteja auotaan, ihan lopussa ne pienet paskiaiset anto diseasen kaikille ja remedyt loppu. Kuolin. Katotaan taas parin kuukauden päästä. Mulla on kesken projekti vetää Final Fantasy I läpi, mutta oon vähän samanlaisessa tilanteessa. Ärsyttävää, kun vaikeustaso nousee siinä portaikkaasti, että siinä vaiheessa, kun yhden episodin viholliset on liian helppoja, seuraavat onkin ylitsepääsemättömän vaikeita. Ei oikein jaksa grindailla montaa päivää putkeen, ennen kuin pääsee seuraavaan paikkaan. Kingdom Hearts 2:a on tullut viime aikoina tahkottua. Alussa peli junnasi pahemman kerran paikallaan monen tunnin ajan, mutta sitten kun varsinainen äksön alkoi, niin koukutusta ei voinut estää. Loppusuoralla alan olla, vielä pitää parit minigamet läpäistä ja vaihtoehtoiset vastukset dumata ennen vihoviimeistä koitosta. Kakkasta alusta huolimatta kyllä tämä ykkösen tasolle yltää. | |
![]() 20.07.2007 19:27:24 (muokattu 20.07.2007 19:54:54) | |
Pitäisköhän sitä kirjotella jotain tännekin. Olen pelaillut tässä viime viikkoina Final Fantasy X:ää, tuli hankittua se omaan hyllyyn kun tuli yhtäkkiset himot pelata jotain pitkää ja laajaa seikkailupeliä. Melko outoa, että eka kertaa kuolin "game overiin" jossain päälle 20 tunnin kohdalla, eipä ollut hirveän haastava peli ainakaan alkupuoliskolla. Tai sitten olen vain niin hyvä. Nyt pelimittari näyttää 45 tuntia. Eteneminen on ollut liiankin lineaarista, ainakin tuo kartta tekee omalta osaltaan sen, että tietää mihin pitää mennä eikä tule niin harhailtuakaan. Vähän olen pettynyt tuohon, että kädestä pitäen neuvotaan minne pitää mennä ja mitä tehdä. Hyvä pelihän tuo silti on, vaikka en löydä tuosta juurikaan sitä tarvittavaa magiaa jota oli mm. seiskassa ja ysissä. Musiikit ovat aika keskitasoisia, parhaimmillaankin vain "ihan hyviä", huomaa kyllä että Uematsun rooli on tällä kertaa ollut pienempi. Hahmot ovat jääneet melko etäisiksi, ainoastaan Auron ja Kimahri herättävät jotain suurempia tuntemuksia. Ulkoasu on toisinaan liian värikäs, ei hyvä. Lisää synkkyyttä peliin. Mä en kyllä tajua kuka näitä pelejä suunnittelee niin, että ensin on tallennuspiste, sitten täytyy juosta vähän matkaa jonkun mutkan taakse, sitten tulee minuuttien pituinen välidemo jonka jälkeen hullun vaikea pomo. Voi perkele jos menet kuolemaan, niin joudut sitten tsekkaamaan ne demot uudestaan. Tossa vaiheessa turhauttava asia ei ole enää pomon vaikeus, vaan se, että joutuu aina odottamaan ja odottamaan että pääsee uudestaan ottamaan matsia. Jos sen demon voisi edes skipata, mutta ei. Seymour Fluxin kanssa kävi näin, olipahan muuten vittumainen vastus! No, voitin sen jollain kuudennella yrityksellä joten nyt homma jatkuu taas normaalisti eteenpäin. Saa nähdä, saako tässä viikonlopun aikana vedettyä viimeiseen vastukseen tai sinne päinkään. Sen verran loppumetreillä tässä kuitenkin jo olen (kai). Onhan tossa tietenkin sitten noita kaikkia salaisuuksia ja minipelihommeleita, joihin saa helposi uppoamaan toiset 50 tuntia. Niin, ja vaikka olen hakannut peliä tosiaan jo n. 45 h , en ole jaksanut tuota Blitzballia pelailla juuri lainkaan. Tulihan tuota muutaman kerran kokeiltua alkuvaiheessa, mutta en tykännyt juurikaan. Jotenkin huono minipeli, tai sitten en vain osaa. FF8:n korttipeli on edelleenkin kuningas! En ole aikoihin pelannut kunnolla Final Fantasyja ja PS1:n FF:t ovat kyllä melko ylittämättömiä. Kuten sanottu, X on hyvä, mutta ei tällä ole kyllä mitään asiaa noiden 7-9 joukkoon. Arvosana jos pitäisi tässä vaiheessa antaa, niin sellainen perushyvä 8 olisi melko lähellä totuutta. Sphere Grid -systeemi on ihan jees (mutta ei kyllä lähelläkään parasta), vaikka siinä onkin vaarana se, että monista hahmoista tulee aivan samanlaisia. Kun liikkuma-alue on kuitenkin rajallinen, muutaman kerran on käynyt niin, että huomaa kuljeskelevan jollain hahmolla jonkun toisen hahmon polkua. Ärsyttää sitten napsia sieltä ne tasan samat abilityt sun muut mitä jollain toisella hahmolla on jo. No, ainakin vaihtelevat Overdrive-iskut yksilöivät taistelijoita. Jees, miten te tuon Final Fantasy X:n koette? Keskustelua! | |
![]() 20.07.2007 19:56:00 (muokattu 20.07.2007 20:18:52) | |
Jees, miten te tuon Final Fantasy X:n koette? Keskustelua! Kävipäs sattuma että tämä ketju juuri nostettu, kun tässä aloin juuri suunnitella hankkivani ko. pelin takaisin. Sen ilmestyessä ostin ja pelasin melko pitkälle, suht rauhallista tahtia kylläkin että harvemmin tuli paria tuntia pidempiä putkia. Kiinnostus pelaamiseen ylipäätään sitten vain lopahti, ei tuon pelin takia niinkään. Muutama hassu kertynyt PS2-peli lähti myyntiin. Oikeastaan tuon jälkeen on PS2 ollut vain dvd-soittimena.. Muistikortinkin menin silloin vuosia sitten myymään kun kaveri tarjosi hyvän hinnan, sellainenkin pitäisi hankkia takaisin. Oli miten oli, tuo on oikeastaan ainoa FF jota on tullut itse pelattua pidemmältikin. Nelosta koneella pelailin tovin mutta se sitten unohtui, seiskaa ja kasia olen seuraillut kauan sitten aika paljonkin vierestä kaverilla ollessa kun oli kova pelaamaan niitä. Taisinpa niitä vähän testaillakin, on hämärää muistikuvaa juonesta yms. Nyt tuo legendaarinen seiska on kutkutellut (yhtäkkiä jostain taas heräsi kiinnostus pelaamiseen) mutta en perkele voi aloittaa sitä mäiskimään ennen kuin olen pelannut tuon X:n loppuun, se kun on ainoa jota olen itse tosissani joskus pelannut, vaikka en kovin hardcore-pelaaja ollut minkään pelin suhteen. Vaikea verrata kymppiä muihin kun muista ei ole yhtä kattavaa kokemusta, mutta hyvinkin kelpo peli se on joka tapauksessa. Blitzball on toki pidemmän päälle vähän tylsähkö minipeli mutta ihan jees uudistus ja kokeilu, kyllä sitä pelaili. Sphere Grid oli myös sinänsä mielenkiintoinen ja mukava uudistus, mutta tuo tosiaan vie koko pelistä vähän hahmojen persoonallisuutta kun loppua kohti kaikki ovat samanlaisia. Aeonien jääminen taistelukentälle yhden iskun sijaan jees uudistus. Kun tuota silloin suht pian PS2:n ilmestymisen jälkeen pelaili niin olihan se kaunis peli, jotain ihan muuta kuin oli tottunut. Muihin FF-peleihin verrattuna ilmeisesti enimmäkseen huomattavasti valoisampi ja kirkkaampi ympäristö tutun synkkyyden sijaan. Piristävää vaihtelua ja ehkä uuden konsolien tehoille suotuisa ratkaisu. Tuollainen hieman poikkeava miljöö ei kuitenkaan mielestäni rikkonut sitä FF:lle ominaista tunnelmaa liiaksi. Aivan loppuun asti kun en pelannut niin loppuratkaisusta en osaa sanoa, mutta juoni oli ihan perustoimivaa kauraa, jota jopa seurasi mielenkiinnolla, joskin hiukan lineaarinen. Peliä pelasi jo juonen etenemisenkin puolesta eikä vain tavoitteena päästä mahdollisimman nopeasti sinne loppuun. Kuten joku jossain arvostelussa totesi niin Auron on oikeastaan hahmoista ainoa joka todella kiinnostaa. Muutkin hahmot sinänsä toimivia, Tidus ihan ok päähenkilö mutta muiden menneisyyttä yms. ei oikein jaksa/kiinnosta pysähtyä miettimään. Kimahri oli jees. Aika reilusti uudistuksia ja uusi pelialusta, niin kyllä tuolle melkein uskaltaisin antaa 8,5/10p. Juoneen vähän lisää syvyyttä ja ulottuvuuksia sekä hahmojen kykyjä myös loppua kohden persoonallisemmiksi, niin olisi todella hyvä paketti. E: sääh, loistava peli, oli miten oli. Pakko hankkia ja pelata loppuun asti kun nyt tyhjästä pölähti FF-kipinä. Sen jälkeen seiskan kimppuun, jahka joskus ehtii. E2: eissääh, pitikin lukea tätä ketjua enempikin. XII pitää katsastaa myös vielä joskus...... No, ei tässä onneksi ole enää aikoihin ollut elämää ilman pelaamistakaan, ei voi enää pahemmaksi mennä. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. | |
![]() 20.07.2007 20:06:18 | |
Jees, miten te tuon Final Fantasy X:n koette? Keskustelua! Aika samoilla fiiliksillä mitä sinäkin. Pelitunteja on nyt noin 96 ja paljon on vielä tekemistä! Jotkut minitehtävät ovat suorastaan raivostuttavan vaikeita, kuten salamanväistely ja pahimmat Monster Arena -pomot. En tajua miten niitä pahimpia Monster Arenan vihollisia voi voittaa! Tiduksella ja Auronilla olen mennyt jo koko Sphere Gridin läpi, joten en edes saa hahmoista enää parempia :D. Asiasta toiseen: olen löytänyt Final Fantasy VIII:n! Olin aina pitänyt kasia koko pelisarjan surkeimpana tekeleenä, kunnes rupesin pelaamaan sitä ajatuksen kanssa, ja perkules, sehän olikin loistava! Musiikit tosin ovat Uematsun huonoimmat :(. http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> | |
![]() 20.07.2007 20:12:49 | |
Niin kauan siitä kun olen viimeeksi ostanut pelejä, tai pelannutkaan niitä kunnolla, että tässä jo unohtui miten paljon nuo maksaa. No, onneksi sitä XII:ta ei tarvitse aivan vielä saadakaan, etsin jostain kympin takaisin halvalla ja pelaan sen kunnialla loppuun. Joskus. Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. | |
![]() 21.07.2007 14:37:04 | |
carnation, tekstisi on kuin suoraan minun suustani. Muistan vieläkin sen kevään 2002(?)kun Final Fantasy X iskeytyi siihen astisen tylsän PS2-pelikirjaston pelastajaksi. Oi että tätä peliä odotettiin. Kaverini kanssa olimme sen verran kovia faneja että peli pelattiin saman tien läpi ilman sen kummempaa kriitiikkiä mutta hyvän Final Fantasyn merkki on ollut aina uudelleenpelattavuusarvo ja tässä kohtaa kymppi kusi koska en jaksanut pelata peliä läpi toista kertaa. En varmasti ole ainoa joka on pelannut osat 6-9 läpi useita kertoja. Ne on vähän niinkuin hyvä kirja jonka pariin voi palata vuosittain. Sivuhuomiona, Final Fantasy XII:ta pelasin 5 min ja hetin pelin helvettiin. Saatoin olla liian hätäinen koska peli on kuitenkin kovin kehuttu mutta ei vaan iske tämä uusi suunta. | |
![]() 25.08.2007 13:35:36 (muokattu 25.08.2007 13:48:55) | |
Jeah, ostin paikallisesta peliliikkeestä käytetyn Final Fantasy 8:n hintaan 8,90 e! Onkin jo jokunen vuosi aikaa, kun viimeksi kyseistä peliä pelasin. Täytyy ottaa kunnon nostalgiatrippi tässä lähiviikkoina. Woohoo! Pitää tarkistaa tuo pleikkari ykkösen muistikortti, että onko mulla vielä tiedostot tallella. No, oli tai ei, niin alustahan tämä täytyy aloittaa. Olen pelannut joskus FF8:a sinne avaruusalukselle saakka, missä piti muistaakseni tappaa pareittain näitä värikkäitä monstereita. Josko tällä kertaa pääsisi ihan läpi asti. Niin, tuo FFX, josta aiemmin tähän ketjuun kirjoitin, tuli pelattua läpi tässä taannoin, siinä viimeisessä vastuksessa tosin hieman huijasin käyttämällä Zanmatoa :) Eihän se nyt mitenkään mahdottoman vaikea pomo ollut, mutta ei vaan jaksanut enää... Pelikaupassa hypistelin FFX-2:a, mutta sitten mieleeni palasi, että itse X oli lievä pettymys, niin en sitten viitsinyt ostaa tuota jatko-osaa, vaan turvauduin vanhaan kunnon FF8:aan, koska se on oikeasti mahtava peli. | |
![]() 26.08.2007 23:08:12 | |
Jeah, ostin paikallisesta peliliikkeestä käytetyn Final Fantasy 8:n hintaan 8,90 e! Välikysymys: Löytääkö mistään Suomesta Final Fantasy 9:ää pleikkarille tai PC:lle? On tyystin jäänyt välistä tuo peli. Tosin, enpähän tuota XII:täkään ole kerinnyt vielä pelaamaan kunnolla. The 11th Hourin demo saatavilla.
| >-)))> | |
![]() 26.08.2007 23:18:41 | |
Välikysymys: Löytääkö mistään Suomesta Final Fantasy 9:ää pleikkarille tai PC:lle? On tyystin jäänyt välistä tuo peli. Tosin, enpähän tuota XII:täkään ole kerinnyt vielä pelaamaan kunnolla. VII, VIII ja XI (jota en edes laske Final Fantasyksi) on julkaistu PC:lle. Ainakin nopeasti katsomalla FFIX lötyy ainakin Puolenkuun peleistä ja Gamelifesta, mutta hintaa lähemmäs 40€. "Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -Rumpali Kainuusta | |
![]() 27.08.2007 12:20:38 | |
Välikysymys: Löytääkö mistään Suomesta Final Fantasy 9:ää pleikkarille tai PC:lle? On tyystin jäänyt välistä tuo peli. Kyllähän tuota peliliikkeissä monesti näkyy uutena ja käytettynä. Kannattaa tutustua, on ehkä kokonaisuutena sarjan paras peli. Everybody loves somebody but nobody loves rumpali
Paradise Cocktail | |
![]() 27.08.2007 12:56:41 | |
Jeah, ostin paikallisesta peliliikkeestä käytetyn Final Fantasy 8:n hintaan 8,90 e! Onkin jo jokunen vuosi aikaa, kun viimeksi kyseistä peliä pelasin. Täytyy ottaa kunnon nostalgiatrippi tässä lähiviikkoina. Woohoo! Pitää tarkistaa tuo pleikkari ykkösen muistikortti, että onko mulla vielä tiedostot tallella. No, oli tai ei, niin alustahan tämä täytyy aloittaa. Olen pelannut joskus FF8:a sinne avaruusalukselle saakka, missä piti muistaakseni tappaa pareittain näitä värikkäitä monstereita. Josko tällä kertaa pääsisi ihan läpi asti. Hyvän diilin teit. Vielä kun itse löytäisin vanhempien FF:ien PSX-käännökset tuohon hintaan, niin hyvin menisi. Itsellänihän on FF8:n läpipeluu myös työn alla. Olen tällä kertaa painottanut Squallin kyynisimpiä repliikkejä, joista saa parhaimmillaan kunnon naurut. Tuovat samalla jotain variaatiota pariin kertaan totaalisen kahlattuun peliin. Samaten kaikkein triviaaleimmat tiedonjyvät tyyliin Squallin tietokoneen sisältö, Timber Maniacs ja nimettömien sivuhahmojen höpinät tuovat tapahtumille eri näkökulmia. Varsinkaan Lagunan-aikaisia tapahtumia ei ole dokumentoitu yhtään liikaa. Pelikaupassa hypistelin FFX-2:a, mutta sitten mieleeni palasi, että itse X oli lievä pettymys, niin en sitten viitsinyt ostaa tuota jatko-osaa, vaan turvauduin vanhaan kunnon FF8:aan, koska se on oikeasti mahtava peli. Tuo jatko-osa on fiilikseltään ihan ulkona Final Fantasy -sarjasta. Jos FFX oli pettymys, ei X-2:a kannata harkitakaan. *** Tilannepäivitystä vähän: FF8 tosiaan on nyt työn alla taas, mutta Kingdom Hearts 2 läpäisty jo kahteen kertaan peräkkäin. En osaa oiken pukea ajatuksiani sanoiksi, mutta vaikka kyseessä on koukuttava ja hyvin toteutettu peli, on tiettyjä asioita tarinassa vaikea sulattaa. Yhtäkkiä ykkösosan pahis ei olekaan se, joka väitti olevansa, vaan kakkososan pääpahiksen Heartless. Pääpahis taas kuuluu 13 tuntemattoman rontin joukkoon, josta ei ykkösosassa tiedetty yhtään mitään, vaikka kovin apokalyptisissa tunnelmissa silloinkin elettiin. Alkuasetelma on hankala käsittää tuntematta Chain of Memoriesin juonikulkua, joka sekin tuntuu jo ykkösosasta irralliselta. Ylipäänsäkin kaikki se, joka ykkösosassa on uhkaavaa ja vaarallista, on kakkosessa typistetty pelkäksi välikappaleeksi. Ei siinä muuta, mutta rikkoo ykkösen fiilistä aika paljon. Ostinpahan Final Fantasy Unlimited -DVD-boksin. Ei tee brändille kunniaa se. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)