Henri Henri Olavi 19.10.2023 12:33:44 | |
---|
Zed: "Jätkä on tajunnu", sanoisi lihava Yrjänän Aki. Hehkutinkin tässä hiljattain Exodusta ketjussa asiain ilahduttavain. Aivan helvetinmoista settiä. Tarkoituksena on lähiaikoina ryhtyä toverin - joka ei sarjaa ole nähnyt - kanssa katsomaan ensimmäistä kautta. Exodus ei yltänyt mielestäni lähellekään kahden ekan kauden nerokkuutta ja tunnelmaa, mutta oli silti jotenkin tuikitarpeellinen. Olin jo 1997 sitä mieltä, että Riget on paras tv-sarja, enkä ole joutunut sanojani syömään. Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin.
-Jucciz |
Zed 19.10.2023 12:37:38 | |
---|
Henri Henri Olavi: Exodus ei yltänyt mielestäni lähellekään kahden ekan kauden nerokkuutta ja tunnelmaa, mutta oli silti jotenkin tuikitarpeellinen. Olin jo 1997 sitä mieltä, että Riget on paras tv-sarja, enkä ole joutunut sanojani syömään. Tietty tuoreus siitä luonnollisestikin puuttuu, mutta harvoin onnistutaan näin hyvin ja näin pitkän ajan päästä palaamaan olennaiseen. Pidin suuresti todellisuuden, ja sarjan sisäisen maailman saumattomasta sulatuksesta yhteen. "Se mikä on nukuttu on vielä nukuttavana" |
Henri Henri Olavi 19.10.2023 12:39:28 | |
---|
Zed: näin pitkän ajan päästä palaamaan olennaiseen. Tästä samaa mieltä. Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin.
-Jucciz |
Henri Henri Olavi 31.10.2023 13:12:31 | |
---|
Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin.
-Jucciz |
Prophet 31.10.2023 20:15:49 (muokattu 31.10.2023 20:21:15) | |
---|
|
Prophet 07.11.2023 22:12:09 | |
---|
|
Henri Henri Olavi 15.11.2023 18:44:14 | |
---|
Jumalauta meitä nyt hemmotellaan Teeman leffafestarilla. Olen nähnyt noista Drive My Car, Aguirre, The Straight Story, Monos ja Symphony of Noise ja suosittelen niitä kaikkia aivan todella suuresti. Pitää yrittää ehtiä katsoa loputkin. Areena on upea. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009986805.htmlMeininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin.
-Jucciz |
Milkop 15.11.2023 22:28:04 | |
---|
Areena ja Teema ovat parasta mitä meidän veroilla kustannetaan. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
Hetfield 15.11.2023 23:06:49 | |
---|
Milkop: Areena ja Teema ovat parasta mitä meidän veroilla kustannetaan. Olinkin jo teatterissa nähnyt Drive My Carin, mutta piti se, sekä Aguirre tallentaa tänään Teemalta. Veri nais. Alright, alright, alright! |
Henri Henri Olavi 16.11.2023 00:22:43 (muokattu 16.11.2023 00:22:59) | |
---|
Vaikka olenkin nähnyt kaikki Herzogin leffat, tulin erittäin hyvälle mielelle tuosta festivaalila olevasta dokkarista. Vaikka olikin harmillisen hätäinen ja pinnallinen. Olen sanonut tämän monesti aiemminkin, mutta kyllä se ukko vaan on maailman paras ohjaaja. Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin.
-Jucciz |
Prophet 16.11.2023 09:29:09 | |
---|
Henri Henri Olavi: Vaikka olenkin nähnyt kaikki Herzogin leffat, tulin erittäin hyvälle mielelle tuosta festivaalila olevasta dokkarista. Vaikka olikin harmillisen hätäinen ja pinnallinen. Olen sanonut tämän monesti aiemminkin, mutta kyllä se ukko vaan on maailman paras ohjaaja. Mulla on dvd-boxina Herzogin ohjaamat leffat, joissa näyttelee Kinski. Fizcarraldo elokuvasta pidän eniten. Yksi levyistä on hyvä dokumentti ohjaajasta ja Kinskistä. |
Henri Henri Olavi 16.11.2023 11:16:34 (muokattu 16.11.2023 11:17:22) | |
---|
Prophet: Mulla on dvd-boxina Herzogin ohjaamat leffat, joissa näyttelee Kinski. Fizcarraldo elokuvasta pidän eniten. Yksi levyistä on hyvä dokumentti ohjaajasta ja Kinskistä. Se dokkari taitaa olla se Herzogin oma ohjaus "Mein liebster Feind". Aguirre ja Fitzcarraldo ovat kyllä mestariteoksia. Kuten moni muukin hänen fiktionsa. Mulle rakkaimpia ovat hänen dokkarinsa. Erityisesti Lessons of Darkness, Bells from the Deep, Land of Silence and Darkness, The Great Ecstasy of Woodcarver Steiner, Encounters at the End of the World, Cave of Forgotten Dreams ja Into the Inferno. Grizzly Man on myös oiva ja varmaan se Herzogin tunnetuin pätkä maailmanlaajuisesti. Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin.
-Jucciz |
mpekkanen 17.11.2023 15:09:28 | |
---|
Katsoin just David Lynch Oz dokumentin. Mainio pätkä tähän iltapäivään. |
carnation 18.11.2023 09:16:45 | |
---|
Henri Henri Olavi: Vaikka olenkin nähnyt kaikki Herzogin leffat, tulin erittäin hyvälle mielelle tuosta festivaalila olevasta dokkarista. Vaikka olikin harmillisen hätäinen ja pinnallinen. Olen sanonut tämän monesti aiemminkin, mutta kyllä se ukko vaan on maailman paras ohjaaja. Herzog on ohjaajana ja ihmisenä loputon kiinnostava kaivo, tuo dokkari yritti ahtaa aivan liikaa tavaraa liian lyhyeen aikaan. Vähintään monijaksoinen dokumenttisarja tekisi oikeutta miehen tuotannon ja elämän laveudelle ja syvyydelle. Tässä dokkarissahan ei taidettu edes mainita Bruno S.:ää, joka oli melko kiinnostava hahmo Herzogin varhaistuotannossa ja mielestäni hänen kanssaan ohjaaja teki parhaimmistoon lukeutuvat työnsä eli Stroszekin ja Kaspar Hauserin. Kinskin ja Herzogin keskinäiselle kinastelulle kyllä aina muistetaan uhrata aikaa. Jos vieraan sivilisaation edustajille pitäisi liikkuvan kuvan keinoin kertoa millainen tämä planeettamme ja sen tomussa temmeltävät asukkaat ovat, niin Herzogin tuotanto elokuvineen sekä dokumentteineen olisi siihen ainoa oikea valinta. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Henri Henri Olavi 18.11.2023 19:54:56 | |
---|
carnation: Jos vieraan sivilisaation edustajille pitäisi liikkuvan kuvan keinoin kertoa millainen tämä planeettamme ja sen tomussa temmeltävät asukkaat ovat, niin Herzogin tuotanto elokuvineen sekä dokumentteineen olisi siihen ainoa oikea valinta. Amen. Täytelaku. Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin.
-Jucciz |
Henri Henri Olavi 19.11.2023 03:30:12 | |
---|
Norjalainen "The Innocents" oli kova. Pessi Levannon musat. Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin.
-Jucciz |
Prophet 19.11.2023 10:47:33 (muokattu 19.11.2023 10:50:31) | |
---|
|
mpekkanen 19.11.2023 18:31:29 | |
---|
Tänään tuli dokumentti Ennio Morriconesta. Löytyy varmaan areenasta jos kiinnostaa... |
Prophet 22.11.2023 20:59:35 | |
---|
|
Epämuusikko 23.11.2023 16:43:36 | |
---|
Prophet: Q ja tähdet. Hectorin bändissä soittaa upeasti taustoja Esa Kotilainen. Mellotron, Memory Moog, Korg T3, haitari. https://areena.yle.fi/1-3975794 Mongon ja Paven tunnistin, mutta basistia ja rumpalia en. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |