Aihe: Voice of Finland
1 2 3 4 521 22 23 24 25112 113 114 115 116
sirdickyj
26.03.2012 19:15:17
jazzmies: Sehän tässä pelottavaa onkin. Meillä ammattimuusikon koulutuksessa kyllä käymme läpi musiikin tyylejä rikastuttavana ja yleissivistävinä opetussisältönä, mutta kaiken sen tarkoituksena on luoda musiikkia tuleville kuuntelijasukupolville leivänhankkimisen ohessa.

Niin ja silti rockväki on kaikkein tiukkapipoisinta siitä, miten ja m.m. millä rockia soitetaan.
It's the singer, not the song.
Stiiq
26.03.2012 19:19:08
sirdickyj: Niin ja silti rockväki on kaikkein tiukkapipoisinta siitä, miten ja m.m. millä rockia soitetaan.

Entä progressiivinen, psykedeelinen ja taiderock? Vai eikö ne ole oikeaa rockia ja kenen mielestä ei?
Take away obsolete papers, they want me but I don't need them
jazzmies
26.03.2012 19:19:56
sirdickyj: Niin ja silti rockväki on kaikkein tiukkapipoisinta siitä, miten ja m.m. millä rockia soitetaan.

Nyt jopa minunlaiseni puupää aavistelee, että minua vedätetään :D
Ei se absoluuttinen totuus ole, mutta lähes järjestelmällisesti olen oikeassa asian kuin asian todellisesta jamasta. - jazzmies 2011 -
sirdickyj
26.03.2012 19:57:36
jazzmies: Nyt jopa minunlaiseni puupää aavistelee, että minua vedätetään :D

No ei todellakaan vedätetä.

Oikeesit.

Luepa tuolta rockpuolelta mitä mistäkin asiasta sanotaan. Tai käy linkkaamassa toi Yngwien Red House roots-puolelle, niin sut lynkataan. Jos siis laitat sen sinne se mielessä että se olisi mielestäsi ruokaisa esitys.

Mun mielestä se on, by the way.
Epämuusikko
27.03.2012 01:13:12 (muokattu 27.03.2012 01:14:42)

Ilmankos rockrock on ainakin tämmöisen randomkuuntelijan korviin vähenemään päin. Mitä nyt Monroen ja VH:n uusimmat tuli tuossa. Toisaalta, en oikein seuraa rock-hommia...
"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1
Lennu
27.03.2012 02:42:59

Sir Dicky vetää kyllä nyt teitä kaikkia aika isolla, vaikka se onkin ainoa, jota en tiiä naamalta. Vähän tsemppiä nyt, Dickiellä on hyviä (oikeita) pointteja.
no is any good musics maked anymore...
sirdickyj
27.03.2012 09:14:43
Epämuusikko: Ilmankos rockrock on ainakin tämmöisen randomkuuntelijan korviin vähenemään päin. Mitä nyt Monroen ja VH:n uusimmat tuli tuossa. Toisaalta, en oikein seuraa rock-hommia...

Mä seuraan ja tiukasti.

Monroen ja VH ovat molemmat yhden asian artisteja. Heti kunnsiltä omalta alueelta lähdetään pois niin menee aika hassuksi.

Tai no...vetihän Roth oikeestaan aika komeesti sen mini-lp:n viihdettä, mutta sen juurethan on niissä ralleissa. Silti Rothin oma juttu laulajana on niin vahva että coveraikoinakin hän kuulosti siltä ku biisit ois ollu omia. Ja bändi kuulosti samalta kuin aina.

Saara Aalto ei kuulosta kuin osaavalta lauöajalta. Hänellä ei ole Soundia. Ja sen myötä ei vielä yhtään mitään.

Sitä on myös "rockin potku".

Lemmy ei ole mitään muuta kuin rockin potkua.
Askr
27.03.2012 10:18:15
sirdickyj:
Rockhommathan on mitä ahdasmielisimpiä. Jos on esim. lätkälapa kitarassa eikä Les Paul niin Mike Monroe ei ota bändiin..

Hyvä asiahan tuo vain on. Mitä siitäkin tulisi, jos jousisoittimien lakan pigmenttiä muutettaisiin 5% enemmän punaiseen, vallankumous ja anarkia, seuraavaksi ryhdyttäisiin puhumaan pinkeistä viuluista, UMO V-mallista ja siinä se sitten olisi, hyvästi musiikki.

Itse asiasta sen verran, että itse enemmän pidin tämänkertaisesta Saarasta kuin Kimmo Härmälän Kuusta. Härmälästä olen pitänyt, mutta nyt laulu oli sellainen ihan kiva siisti suoritus, ei mitään kovin erityistä, tulkinnallisesti tai muutoin. Siis ilman sitä latinohabitusta. Ja on Saaralla soundi, enemmän ongelmaa siinä, että se mitä sillä haluaa sanoa tuntuu itsestä niin naiiville. Hyviähän molemmat toki kuitenkin olivat.
sirdickyj
27.03.2012 10:34:34
Askr: Hyvä asiahan tuo vain on. Mitä siitäkin tulisi, jos jousisoittimien lakan pigmenttiä muutettaisiin 5% enemmän punaiseen, vallankumous ja anarkia, seuraavaksi ryhdyttäisiin puhumaan pinkeistä viuluista, UMO V-mallista ja siinä se sitten olisi, hyvästi musiikki.

Itse asiasta sen verran, että itse enemmän pidin tämänkertaisesta Saarasta kuin Kimmo Härmälän Kuusta. Härmälästä olen pitänyt, mutta nyt laulu oli sellainen ihan kiva siisti suoritus, ei mitään kovin erityistä, tulkinnallisesti tai muutoin. Siis ilman sitä latinohabitusta. Ja on Saaralla soundi, enemmän ongelmaa siinä, että se mitä sillä haluaa sanoa tuntuu itsestä niin naiiville. Hyviähän molemmat toki kuitenkin olivat.

Se on Härmä.

Ja hän onkin "ihan kiva". Ei enempää. Rajoittunut vocal range on se juttu miksi täytyy etsiä se oma mukavuusalue ja pysyä siinä. Kaikki biisit missä olis pitänyt nousta johonkin sen peruslaatikon yläpuolelle, ovat mennert häneltä penkin alle. Elviksen ralli ei toiminut, Hard to handle toimi paitsi ei lähtenyt loppukliimaksia, U2 oli liian paha biisi, siinä pitäis saada vähän vaihtelua ja puristusta peliin.

Hopeinen kuu kuulosti hyvältä, taitaa olla herran pala kakkua toi iskeömällinen meininki. Siinäkin mentiin ojaan kun tuli se vika korkee ääni. Onko sillä väliä? Ei. Mutta vaikeempaa on aina solisteilla joilta puuttuu rangea äänestään. Silloin nimenomaan on tärkeää keksiä trick and how to do it.
T-Stag
27.03.2012 10:52:08
Vocal range on muuten suomeksi ääniala.
sirdickyj
27.03.2012 10:54:59
T-Stag: Vocal range on muuten suomeksi ääniala.

Joo mut mä olin viime keväänä Tukholmassa päivän ja unohdin suuren osan suomenkielestä.
Askr
27.03.2012 11:00:03
sirdickyj: Se on Härmä.

No niinpäs onkin. Pahoittelen. Elvistä en muista yhtään eli ilmeisesti ihankivuus hallitsee suorituksia niin, ettei jää muistijälkiä, mutta Hopeisessa kuussa äänen rajat olivat läsnä minusta kautta linjan. Virta on referenssinä tietenkin omissa sfääreissään, mutta oli nykytangosta ja tangolaulajista noin maku-tyyli-akselilla mitä mieltä hyvänsä niin kyllähän niissä useita päteviä laulajia on joiden jäljiltä biisi soi ihan toisin.
Boyakasha
27.03.2012 12:12:08
sirdickyj: Joo mut mä olin viime keväänä Tukholmassa päivän ja unohdin suuren osan suomenkielestä.

Tää hymyilytti. :-)
Rhapa
27.03.2012 16:11:57
T-Stag: Vocal range on muuten suomeksi ääniala.

trick and how to do it on muuten suomeksi kepponen ja kuinka se tehdään.
T-Stag
27.03.2012 18:27:25
Rhapa: trick and how to do it on muuten suomeksi kepponen ja kuinka se tehdään.

Nimenomaan kepponen :)
Folcce
28.03.2012 14:24:28
Härmän esiintyminen nimenomaan rockimissa biiseissä on tuonut häiritsevästi mieleen Chris Robinsonin. Tämä tuskin on sattumaa.
Music's my life, Moxey.
StevieRayVehkakoski
28.03.2012 18:11:25
You can't spend what you ain't got, you can't lose what you ain't never had
tsugaru
29.03.2012 07:24:15 (muokattu 29.03.2012 07:32:11)
sirdickyj: Monroen ja VH ovat molemmat yhden asian artisteja. Heti kunnsiltä omalta alueelta lähdetään pois niin menee aika hassuksi.

Semmosia ne rokkarit on, mukavuudenhaluisia:). Mitä Saaraan tulee, näkyy ilmoittaneen kantrin läheiseksi musiikinlajiksi, joten kannattaisikohan sinne päin suunnistaa.
- Hän luki kaiken rivien välistä, mutta tekstiä hän ei ymmärtänyt. Henrik Tikkanen
Lennu
29.03.2012 15:44:41

tsugaru: Semmosia ne rokkarit on, mukavuudenhaluisia:). Mitä Saaraan tulee, näkyy ilmoittaneen kantrin läheiseksi musiikinlajiksi, joten kannattaisikohan sinne päin suunnistaa.

Kuulostaapa tutulta. Onko se Tanskan CV-instituutin kasvatteja?
no is any good musics maked anymore...
sepisti
29.03.2012 15:44:56
Spongeri: Oli kyllä melkonen yllätys tää Isabellan putoaminen. Ainakin vielä tässä vaiheessa kilpailua hänen olisi ehdottomasti pitänyt olla jatkossa. Tässä rupesin jo salaliittoteoriaa miettimään. Joko
1. Taru ei tulevan muksunsa takia pysty osallistumaan seuraavaan lähetykseen, joten Isabella tulee tilalle. Taru voi sitten voittajafiiliksellä jäädä kotiin vaihtamaan vaippoja, ja Isabella jatkaa kisan voittoon.
2. Elastinen on Iso H:n kanssa kelannu, että anna se soida ei myy euroopassa, ja he ovat yhdessä tekemässä näiden siskosten kanssa proggista, millä on mahdollisuudet kansainvälisille markkinoille. Elastinen sit vaan fiittaa ja kattelee euroopan isoilla lavoille siskosten perseitä, ja niin edelleen.

Joo, hyvin arvattu tosiaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)