Aihe: Formula 1 - kausi 2006
1 2 3 4 521 22 23 24 2531 32 33 34 35
Lennu
06.08.2006 16:57:50

Huhhuh mikä kisa. Meni kolme bisseä ihan jänskätessä. Lisää sadekisoja!
Artist
06.08.2006 16:59:28
Hyvä kisa kyllä! Oisin vain toivonut, että Schumi olisi päässyt maaliin asti ja ottanut Alonsoa kiinni...
"You can take away my temple, but you can't take away my hill, you can pass those pearls before me, I've got an iron steel will."
Edy
06.08.2006 17:22:22

Oli kyllä parasta formulaa sitten aikoihin. Tosiaan Michael olisi saanut tulla vähintään pisteille mestaruustaiston kannalta, mutta tämmöstä se moottoriurheilu on. Kimillekki kävi Alonson tapaan erittäin huono kohtalo. Päivän paras oli kuitenki mielestäni Robert Kubica, mahtava suoritus ensimmäisessa kilpailussaan. Jopa palkintokorokepaikka olisi voinut olla realistinen, mutta se olisi ehkä sitten ollut jo liian hyvin . Ensi kaudesta lähtien on ainakin neljä fanitettavaa: Kimi, Heikki, Nico ja Robert. Toivotaan kauden loppusta lähes yhtä jännittävää.
Jokaisella saa olla mielipide, mutta sitä ei kannata pitää totuutena.
Jani The Rock
06.08.2006 17:24:09

Hyvä meininki! Olipa hieno juttu että Button otti ekan voiton.

Raikkosen, Miihkalin ja Alonson keskeytykset naurattivat tasapuolisesti yhtä paljon. Paino sanalla "paljon".
Basisti! Kolahtaako T.Rex? Tsekkaa ilmoitus Wantedista!
Juzzu
06.08.2006 17:40:00
Olipas hyvä kisa, ja Buttonin voitto ja koko palkintopallopoppoo oli mukavan virkistävää.
damn this illusion/ lust and confusion/ are eating up my mind/ this situations/ devils creation/ an evil in disguise
Lennu
06.08.2006 17:57:25

Hyvä meininki! Olipa hieno juttu että Button otti ekan voiton.

Raikkosen, Miihkalin ja Alonson keskeytykset naurattivat tasapuolisesti yhtä paljon. Paino sanalla "paljon".

Sama juttu. Ehkä perverssiä, mutta mä hihkuin jokaisen kohdalla yhtä paljon.
Tympee Huttunen
06.08.2006 19:24:21
Aikamoinen kisa tosiaan. Harmin paikka se Schumin keskeytys. Tilanne olisi ollut huippujännittävä, jos Schumi olisi maaliin päässyt. No, tätä se moottoriurheilu tosiaan on.
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää kesää!
anttipi
06.08.2006 22:32:42

Oisin vain toivonut, että Schumi olisi päässyt maaliin asti ja ottanut Alonsoa kiinni...

Jep. Hurrasin, kun Alonso keskeytti. Alkaa mennä hermo siihen "Oviedon ihmisohjukseen".
- Kukas te sitten olette? - Kennelmiehiä.
tuomittu
06.08.2006 22:49:42
Kubica hylättiin liian kevyen auton takia. Summeli nousi siis kahdeksanneksi ja nappas yhren pisteen.
DJKaaos
07.08.2006 12:28:04
Ehkä perverssiä, mutta mä hihkuin jokaisen kohdalla yhtä paljon.

Mä taas nautin kun maailmankansalaisen Nico Rosbergin, joka on syntynyt kultalusikka suussa ja toinen perseessä matka jäi taas kesken. Ilman ylimielistä Isä-Rosbergia Nico pöristelisi korkeintaan radio-ohjattavilla autoilla jossain tuolla Rusutjärven hiekkakuopilla.

Joku formulalegenda hehkutti ennen kauden alkua, että Nico on kaikkien aikojen lahjakkain tulokas, wtf!!?? Eihän hän ollu käytännössä esittänyt mitään lahjakkuuteen viittaavaa. Räikkösen tulokaskausi aikoinaan oli suorastaan häikäisevä, vaikka silloinen Sauber tuskin oli kovinkaan paljon kilpailukykyisempi kuin Williams tänään. Ja lisäksi Räikkönen oli tulokaskaudellaan paljon kokemattomampi kuin Rosberg, joka pääsi viime kaudella kiertämään kaikki F1-radat GP2-luokan parissa. Räikkönen oli jopa niin hyvä, että Ron Dennisin oli saatava hänet talliinsa, mutta en usko kovinkaan monen havittelevan Nico Rosbergia talliinsa, ellei isä sitten lyö tarpeeksi kiihottavaa setelinippua kouraan. Sillä tavalla.
Rock 'n' Roll on tie, totuus ja elämä.
Juzzu
07.08.2006 12:35:53
Kultasormen Räkä-vertailu on siinä mielessä epäoikeudenmukainen, että Räkä oli ja on F1-maailman seuraava THE KUSKI. Ennemmin Ruuspäri kannattaa verrata muihin tulokaskuskeihin tai vaikka tehdä vertailut ensi vuonna Kovalaisen vastaavaan ekaan vuoteen.

Tosin itselläni on vahva usko että Kovalainen tulee olemaan myös äärimmäisen kova ja hyvä kuski, saa nyt nähdä miten se ensimmäinen vuosi kuitenkin sujuu.
damn this illusion/ lust and confusion/ are eating up my mind/ this situations/ devils creation/ an evil in disguise
Juuho
07.08.2006 13:00:36
Kubica hylättiin liian kevyen auton takia. Summeli nousi siis kahdeksanneksi ja nappas yhren pisteen.

On kyllä mun mielestä, jotenkin kornia, että mies, joka keskeytti saa pisteen, vaikka taakse jäi äijiä, jotka tulivat maaliin.
Qsysi
07.08.2006 13:40:51
Mä taas nautin kun maailmankansalaisen Nico Rosbergin, joka on syntynyt kultalusikka suussa ja toinen perseessä matka jäi taas kesken. Ilman ylimielistä Isä-Rosbergia Nico pöristelisi korkeintaan radio-ohjattavilla autoilla jossain tuolla Rusutjärven hiekkakuopilla.

En nyt sanois näinkään, eikös se kuitenkin voittanut GP2:sen Kovalaisen nenän edestä viime vuonna? Vaikka pidänkin itse Kovalaista kovempana kuskina.
Jälkiabortti, anyone?
DJKaaos
07.08.2006 14:27:07
En nyt sanois näinkään, eikös se kuitenkin voittanut GP2:sen Kovalaisen nenän edestä viime vuonna? Vaikka pidänkin itse Kovalaista kovempana kuskina.

Rosberg ajoi sarjan parhaassa tallissa isänsä rahoilla. Onhan Rosberg kolunnut noita isompia formuloita jo vaikka kuinka ja ennen kauden alkua hän oli ajanut Williamsilla tuhansia kilometrejä. Toisin kuin esim. Räikkönen, jolla oli formula-luokan startteja vain 23 ennen kuin siirtyi F1:siin. Nyt puhutaan siis ihan eri luokan lahjakkuuksista Räikkösen ja Rosbergin välillä. Räikkönen (kuten Alonsokin) on hieno esimerkki siitä, miten työllä, todellisilla kyvyillä ja lahjakkuudella voi nousta huipulle, kun taas Rosberg on oiva esimerkki siitä, kuinka ykkösiin voi nousta rahanipun avustamana.
mie
07.08.2006 17:32:08

Rosberg ajoi sarjan parhaassa tallissa isänsä rahoilla. Onhan Rosberg kolunnut noita isompia formuloita jo vaikka kuinka ja ennen kauden alkua hän oli ajanut Williamsilla tuhansia kilometrejä. Toisin kuin esim. Räikkönen, jolla oli formula-luokan startteja vain 23 ennen kuin siirtyi F1:siin. Nyt puhutaan siis ihan eri luokan lahjakkuuksista Räikkösen ja Rosbergin välillä. Räikkönen (kuten Alonsokin) on hieno esimerkki siitä, miten työllä, todellisilla kyvyillä ja lahjakkuudella voi nousta huipulle, kun taas Rosberg on oiva esimerkki siitä, kuinka ykkösiin voi nousta rahanipun avustamana.

En nyt väitä etteikö Räikkönen olisi ansainnut paikkaansa, mutta jos Häkkinen ei olisi halunnut Räikköstä korvaajakseen McLarenilla, niin olisi tällä ollut paljon vaikeampi työ päästä huipputalliin ajamaan.
DJKaaos
07.08.2006 17:37:03
En nyt väitä etteikö Räikkönen olisi ansainnut paikkaansa, mutta jos Häkkinen ei olisi halunnut Räikköstä korvaajakseen McLarenilla, niin olisi tällä ollut paljon vaikeampi työ päästä huipputalliin ajamaan.

Voi olla, ettei paikka McLarenille olisi auennut heti seuraavalle kaudelle, mutta uskon monien havainneen Räikkösen kyvyt silti Sauberin ratissa. Rosberg ei toistaiseksi ole osoittanut mitään kykyjä. Fernando Alonson kyvyt tulivat aikoinaan myös hyvin esille, vaikka autona oli umpisurkea Minardi.
mie
07.08.2006 17:39:30

On kyllä mun mielestä, jotenkin kornia, että mies, joka keskeytti saa pisteen, vaikka taakse jäi äijiä, jotka tulivat maaliin.

Niin se vaan menee. Enemmän kierroksia ajanut sijoittuu paremmin.

Hyvä MM-taistelun kannalta, mutta harmittaa kun suoritus (eli pisteille akessa kisassa) , jossa vain muutama nykykuskeista on onnistunut (ainakin Räikkönen, Rosberg ja Webber), hylätään kahden kilon takia. Sekin kaksi kiloa johtui odotettua pahemmasta renkaiden kulumisesta.
mie
07.08.2006 17:42:35 (muokattu 07.08.2006 17:47:38)

Voi olla, ettei paikka McLarenille olisi auennut heti seuraavalle kaudelle, mutta uskon monien havainneen Räikkösen kyvyt silti Sauberin ratissa. Rosberg ei toistaiseksi ole osoittanut mitään kykyjä. Fernando Alonson kyvyt tulivat aikoinaan myös hyvin esille, vaikka autona oli umpisurkea Minardi.

Olen samaa mieltä Räikkösestä. Alonson kyvythän tulivat esille jo ennen Minardi-vuotta. Flavio Briatorehan otti Alonson suojiinsa tämän ajaessa pikkuformuloita, ja laittoi Alonson opettelemaan F-ykkösiä Minardille, ennen kuin otti tämän omaan talliinsa, ensin testikuskiksi, sitten kisaamaan.

Rosberg ei toistaiseksi ole osoittanut mitään kykyjä

Onpas. Täysin lahjaton kuski ei aja kilpailun nopeinta kierrosta ensimmäisessä kilpailussaan keskikastin autolla, kuten Rosberg teki. Hän on nopea, mutta varmuus ja tasaisuus puuttuvat, kuten yleensä tulokkailla. Ei hän nyt ihan Alonson tai Räikkösen tasoinen kuski varmaankaan tule olemaan, mutta varmaankin samassa sarjassa Buttonin, Webberin, Heidfeldi yms. kanssa, jotka eivät ole olleet koskaan huipulla, mutta joille aina se tallipaikka vaan löytyy.
Tympee Huttunen
07.08.2006 18:54:50
Ei Rosberg tosiaan huono kuski ole. Tässä on parit viime kisat menneet penkin alle, mutta kyllä hän on Webberinkin aika ajoissa ainakin pariin otteeseen lyönyt. Webberin piti kuitenkin olla aika-ajojen spesialisti. Ensimmäisen GP:n nopein kierrosaikakin jotain kertoo.

Ilmeisesti sähkövika laittoi Rosbergin viime kisassa ulos.
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää kesää!
JCM
07.08.2006 19:22:45 (muokattu 07.08.2006 19:23:40)

Moi Villeneuve.

Joo, harmittaa penteleesti kun ei oo ehtinyt tänä vuonna keskittyä F1 seuraamiseen lainkaan.

Pitänee koettaa loppukaudesta korjata tilanne, ja alkaa taas seuraamaan. Ensimmäinen kausi 15 vuoteen, että olen jättänyt kisoja katsomatta, tämä kausi siis.

---------------------------
Rata-autoilun F1-sarjan BMW-talli on ilmoittanut purkaneensa kanadalaiskuski Jacques Villeneuven sopimuksen. Vuonna 1997 maailmanmestaruuden voittanut Villeneuve ei näin ollen kilpaile tämän kauden viidessä viimeisessä osakilpailussa.

- Jacques on esiintynyt hyvin tänä vuonna ja toi tallille ensimmäiset pisteet Malesiassa. Hän on tehnyt uskomattoman työn auton kehittämiseksi, tallipäällikkö Mario Theissen sanoi.

Villeneuve ei osallistunut sunnuntaina Unkarin gp:hen, sillä mies ei ollut täysin toipunut reilu viikko sitten Saksan Hockenheimin osakilpailussa tapahtuneesta kolarista. Villeneuven korvasi Unkarissa tallin puolalainen testikuljettaja Robert Kubica.

Villeneuve kertoi tallin sanoneen hänelle viime viikonloppuna, että BMW haluaa testata Kubicaa Unkarissa, eikä kanadalaiselle välttämättä löydy töitä enää Hungaroringin kisaviikonlopun jälkeen.

- Olen todella pettynyt, sillä olisin halunnut tehdä töitä BMW:n kanssa pidempään, Villeneuve kertoi verkkosivuillaan.

- Nyt minulla on aikaa keskittyä tuleviin projekteihin, kanadalainen jatkoi.

Villeneuve, 35, on ajanut urallaan 163 F1-osakilpailua. 11 kertaa hän on juhlinut gp-voittoa. (STT)
Täällä Grazy Mama & the Sidekicks livematskua, kuuntele ja kerro mitä tykkäsit!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)