mpekkanen 01.01.2016 18:09:59 | |
---|
varpio: Jaa "hieman liikaa". :D Sehän on pelkkää paskan jauhantaa koko elokuva. Tarantino voisi tehdä siten että kirjoittaa minkä verran se meinaa laittaa elokuvaan dialogia, ja sitten heittää siitä noin 66,6 prosenttia silppuriin. Se olisi aivan tarpeeksi dialogia minusta. Ei niissä vanhoissa kunnon länkkäreissäkään jauhettu paskaa kahta tuntia että päästään ammuskelemaan viisi minuuttia. Tottahan tuossa on sitä jauhamista liikaa. Varmaan tulee olemaan tässä uudessakin, mutta eipä sille oikein mitään voi. Death Proof ei tosin ollut länkkäri, mutta sehän nyt on tässä kaikille selvää jo muutenkin. Aika erikoisia näytteliä valintoja on muuten Tarantino hommanut kun tässä uudessa tulevassa länkkärissä on Samuel L. Jackson. Ei sillä, että se minusta niin haittaisi. Eivät tainneet kuitenkaan aikoinaan olla nämä Afroamerikkaiset lännenmiehet ihan niin yleisiä, mutta eipä sillä niin väliä jos meno muuten toimii. Vähän on puhetta vanhoissa spagetti länkkäreissä ja monissa muissakin, eipä jossain huuliharppukostajassakaan Bronson aivan kauhea tarinan kertoja kyllä ole. Itse olen aina pitänyt länkkäreitä enemmän sellaisina elokuvina, jossa ei tosiaan lässytettä koko aikaa. Ammuskelua voi sitten olla ennemmän viimeisen viiden minuutin aikan, mutta sehän kuluu vain asiaan. Silloinkaan, ei tosin kerrota näitä Royal with Cheese juttuja. |
Swan 01.01.2016 18:13:50 | |
---|
varpio: Niin on, mutta taas kelvollisissa esim. Sergio Leonen länkkäreissä kasvatetaan jännitystä ilmankin dialogia. Musiikilla ja muulla, ja on se parempi siten usein. Niin, Leonen leffoissa on enemmän sanatonta kommunikaatiota, mutta kommunikaatiota yhtä lailla, ja varsinaista väkivaltaa lopulta yllättävän vähän. Olennaista on se, mitä leffa taiteellisilla ratkaisuillaan kommunikoi; Liberty Valance on lännenleffojen top kakkosessa siitäkin huolimatta, että siitä puuttuu Huuliharppukostajan ikonografia. "His sources include singing nomads, pirates, prisoners of war and a surprisingly knowledgeable merchant of cabbage." |
carnation 01.01.2016 18:20:53 | |
---|
mpekkanen: Aika erikoisia näytteliä valintoja on muuten Tarantino hommanut kun tässä uudessa tulevassa länkkärissä on Samuel L. Jackson. Ei sillä, että se minusta niin haittaisi. Eivät tainneet kuitenkaan aikoinaan olla nämä Afroamerikkaiset lännenmiehet ihan niin yleisiä, mutta eipä sillä niin väliä jos meno muuten toimii. Tällä on itse asiassa juonen ja kontekstin kannalta oleellinen merkitys. Elitistin arvio, ihan totuudenmukainen: http://www.elitisti.net/arvostelu/2 … l_eight_2015_quentin_tarantino.html "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
mpekkanen 01.01.2016 18:48:38 | |
---|
carnation: Tällä on itse asiassa juonen ja kontekstin kannalta oleellinen merkitys. Elitistin arvio, ihan totuudenmukainen: http://www.elitisti.net/arvostelu/2 … l_eight_2015_quentin_tarantino.html Täytynee käydä itse katsomassa. Se mikä tässä uudessa The Hatefull Eight elokuvassa on hyvä, niin jo mainitun Morriconen musan lisäksi on näyttelijät. Musiikistahan en voi varmuudella mitään tietää etukäteen, mutta kyllä Ennio Morriconen on tehnyt useisiin elokuviin sellaisia musiikkeja, että moni tunnistaa ne kappaleet tutuiksi vaikka ei tietäisi niiden nimiä tai sitä mistä elokuvasta ne on. Tässä elokuvassa on kyllä melkoisen kova näyttelijiä kaarti ja itse uskon jotenkin sellaiseen Kaurismäkeläiseen juttuun, että hyvät näyttelijät tekevät sen elokuvan. Ei niitä tarvitse paljoa "ohjata", mutta tietenkin käsikirjoituksen on oltava hyvä tai ainakin jonkinlainen. Hyvät näyttelijät saavat kohtalaisenkin käsikirjoituksen toimivaan, vaikka eivät paljoa puhuisikaan. Tai sitten voi olla, että olen itse vaan tottunut katsomaan elokuvia jossa ei miehet koko ajan selosta mitä he seuraavaksi aikovat ja mitä tuli myös sitä edellisenäkin kesänä tehtyä... Tähän voisi laittaa vaikka listan näyttelijöistä joilla olisi varmaan tullut vaikka Reservoir Dogs elokuvasta täysin erilainen, mutta en tiedä olisiko siinä järkeä. Tai voisihan se olla ihan _hauskakakin_, vaikka se olisi muutoin tehty täysin samoin. Näyttelijöinä olisi Esim. Jim Carrey, Eddie Murphy, Bill Murray, Adam Sandler jne. (joku saa täydentää, jos haluaa...) |
Swan 01.01.2016 18:56:32 | |
---|
"His sources include singing nomads, pirates, prisoners of war and a surprisingly knowledgeable merchant of cabbage." |
aivokuolio 01.01.2016 20:54:13 | |
---|
Bluesmies: Toi leffahan on saanu ihmeen hyviä arvosteluja. Ja ei ihme, oli perkele hyvä. Ehdoton suositus Rocky-faneille! Lisäys: Mr. Aivokuolio, saako jälleen kerran tehdä pyynnön leffavlogiin? :) Terminator kakkonen! Joo tulee varmasti jossain vaiheessa, kunhan sais ensin ekasta osasta tehtyä. |
Wild String Of Voodoo Strat 03.01.2016 17:52:38 | |
---|
varpio: Niin on, mutta taas kelvollisissa esim. Sergio Leonen länkkäreissä kasvatetaan jännitystä ilmankin dialogia. Musiikilla ja muulla, ja on se parempi siten usein. Kuka tahansa joka väittää, ettei Mies joka ampui Liberty Valance ole kelvollinen länkkäri, on kyllä.... jotain sellaista, ettei sanoja edes tähän hätään keksi :) "Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Casals |
varpio 03.01.2016 18:10:35 | |
---|
Wild String Of Voodoo Strat: Kuka tahansa joka väittää, ettei Mies joka ampui Liberty Valance ole kelvollinen länkkäri, on kyllä.... jotain sellaista, ettei sanoja edes tähän hätään keksi :) Onhan se ihan all right. |
Wild String Of Voodoo Strat 03.01.2016 19:54:53 | |
---|
varpio: Onhan se ihan all right. Kyllä mä pidän Leonen elokuvia ihan omassa luokassaan ja mahtavina elokuvataideteoksina, mutta kyllä The Man Who Shot Liberty Valance, Rio Bravo, High Noon ja The Searchers ovat klassisen länkkärigenren parhaimistoa. "Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Casals |
Bonham 03.01.2016 20:18:05 (muokattu 03.01.2016 20:19:22) | |
---|
Wild String Of Voodoo Strat: Kyllä mä pidän Leonen elokuvia ihan omassa luokassaan ja mahtavina elokuvataideteoksina, mutta kyllä The Man Who Shot Liberty Valance, Rio Bravo, High Noon ja The Searchers ovat klassisen länkkärigenren parhaimistoa. No eipä tässä paljon uutisarvoa ole Ja tuosta lisää: https://muusikoiden.net/keskustelu/ … 26&t=39281&o=0&#p502242 Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Wolfgang 04.01.2016 09:00:35 | |
---|
"Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio |
Lautuma 04.01.2016 21:31:14 | |
---|
Wolfgang: Jokohan tämä Apulanta-leffan teaseri täällä on pyörinyt: https://www.youtube.com/watch?v=fnelOFioP1o Kun miettii omaa lapsuuttaan ja nuoruuttaan lama-ajan pikkukaupungissa, jolloin punkin uusi aalto Suomessa oli itselle se kovin juttu, niin kyllähän tältä odottaa aivan helvetisti. Apulanta kuului teini-ikään siinä missä perunakiljukin. Temosen kykyyn onnistua luotan paljon, mutta yhtä paljon myös epäonnistumiseen. Joka tapauksessa jos toteutuksessa on vähänkin sitä alkuaikojen vimmaa ja yllätyksellisyyttä, mitä Apiksissa silloin oli, ei kauhean pieleen voi mennä. Sopivasti bändiä ja 90-luvun alkuvuosien kuvausta, joihin elokuvan on mainostettu pureutuvan, ja meikä ainakin viihtyy. Sen mitä olen feisbuukissa produktiota seuraillut, näyttää näyttelijäkaarti hyvinkin istuvan rooleihinsa ainakin noin ulkonäkönsä perusteella. "I am a spirit from everywhere, Heaven, Hell, and the Earth; I am in the air, in houses, any place at any time. I've been created millions of years." |
Deathrace King 05.01.2016 10:18:27 (muokattu 05.01.2016 10:18:55) | |
---|
aivokuolio: Ja ei ihme, oli perkele hyvä. Ehdoton suositus Rocky-faneille! Oli kyllä Greed tosi hyvä kaikin puolin. Hakkas minusta jopa Rocky kutosen. DYNAMITE plays faster and harder SCORPIONS. Keikkamyynti: toni.huhtiniemi@gmail.com |
Swan 12.01.2016 02:31:00 | |
---|
"His sources include singing nomads, pirates, prisoners of war and a surprisingly knowledgeable merchant of cabbage." |
Swan 14.01.2016 15:06:04 | |
---|
Vaihtovirta 14.01.2016 15:13:59 | |
---|
Kovimmat rölöttäjät antavat varoituksia itselleen! |
Swan 14.01.2016 15:59:31 | |
---|
Oscar-ehdokkaat julki: http://oscar.go.com/nominees The Revenant johtaa ehdokkuuksien määrässä 12 kategoriassa, kakkosena Mad Max: Fury Road kymmenessä. Isoin stoori on kuitenkin jälkimmäisen ehdokkuus parhaasta elokuvasta. "His sources include singing nomads, pirates, prisoners of war and a surprisingly knowledgeable merchant of cabbage." |
Hetfield 14.01.2016 16:06:11 | |
---|
Vaihtovirta: Samaa tulin itsekin toteamaan. Restit jne. Hans Gruber. Gruuberin Hanssina itsekin hänet muistan, lepoja hälle. Alright, alright, alright! |
Vaihtovirta 14.01.2016 16:09:52 | |
---|
Hetfield: Gruuberin Hanssina itsekin hänet muistan, lepoja hälle. Menisi ehkä "mitä tajusit viiveellä" otsikon alle, mutta kun näin ylellä otsikon "Harry Potter näyttelijä Alan Rickman on kuollut" tajusin vasta, että nii juu sehän näytteli sitä kalkkarosta.. En pahemmin tuota elokuvasarjaa seuraillut.. Kovimmat rölöttäjät antavat varoituksia itselleen! |
AnonHero 14.01.2016 16:39:47 | |
---|
mietteitä oscar ehdokkuuksista: - Toivon että Mad Max voittaa kaiken - The Martianin paras elokuva ehdokkuus yllätti vähän mutta musta ihan ansaittua vaikka mielummin olisi voinut antaa ehdokkuuden vaikka Carolille - Rooney Mara on selkeästi Carolin lead, miksi sivuosaehdokkuus? - Star Wars sai editoinnista ehdokkuuden wtf - STALLONE - Don Hertzfeldtin World of Tomorrow oli viime vuoden paras elokuva Mad Maxin jälkeen eli hyvä että sai (ja tulee voittamaan) ehdokkuuden - Toivon että The Revenant ei voita mitään - toivon salaa että Tangerine, The Duke of Burgundy ja The End of the Tour olisivat saaneet jotain ehdokkuuksia mutta eipä kai kun niin pieniä leffoja. Jason Segel olisi ainakin ansainnut ehdokkuuden Mad Maxille kaikki palkinnot mun puolesta |