Aihe: Game of Thrones - Uusi fantasiasarja HBO:lta (jenkkitahtiin)
1 2 3 4 520 21 22 23 2493 94 95 96 97
Kulkunen
03.06.2013 14:22:23
Elikkäs. Aika brutaali pikku twisti kirjan tapahtumiin verrattuna.
dinghie
03.06.2013 14:44:38 (muokattu 03.06.2013 14:49:56)
Kulkunen: Elikkäs. Aika brutaali pikku twisti kirjan tapahtumiin verrattuna.

Mhä, mitenniin? Ainoa mikähän tässä oli erilaista kirjaan verrattuna, oli että

SPOILER SPOILER SPOILER

Robbin vaimohan on kirjassa Jeyne Westerling, eikä tuo tumma nainen meren takaa. Jeyne jää Blackfishin kanssa Riverruniin ja täten Robbin lapsi sekä vaimo Blackfishin kanssa jää eloon. Sarjassahan näin ei käy, koska Jeyneä ei ole olemassa ja Eddard v2.0 kuoli ennenku kerkes alkaakaan. Paitsi että Blackfish tais keretä kusitaukonsa ansiosta karkaamaan.

e: tosiaan, unohtu sanoa. Jäin kaipaamaan kohtausta, missä Grey Windin ja Robbin päät leikataan irti, ja Grey Windin pää sidotaan Robbin ruumiisen ja pistetään kruunu päähän. Olis tehny hienon viimesen kohtauksen ennen hiljasia lopputekstejä.

JUONIPALJASTUKSET PÄÄTTYVÄT
"Näin taas unta hyvästä elämästä. Olin onnellinen. Minulla oli rakastava tyttöystävä sekä työpaikka. Siis aidosti onnellinen. Herättyäni tajusin elämäni todellisen jaman ja käsissä olivat pelkästään aamustondis ja krapula." -Olaf Harmaa
Kulkunen
03.06.2013 14:49:39
dinghie: Mhä, mitenniin? Ainoa mikähän tässä oli erilaista kirjaan verrattuna, oli että

Sitä meinasinkin ja toteutusta.
dinghie
03.06.2013 14:50:28 (muokattu 03.06.2013 14:53:13)
Kulkunen: Sitä meinasinkin ja toteutusta.

Emmä nyt tiiä, kirjoissahan ei muistaakseni kuitenkaan jatketa kummankaan tarinaa enää häiden jälkeen. Tai siis että GRRM ei ilmeisesti aiokkaan jatkaa siis näitä.

SPOILER!!
vai menikö se niin, että Jeyne otti kirjoissa miehensä kuoleman takia masentuneena kuuteetä ja sai täten abortin?
"Näin taas unta hyvästä elämästä. Olin onnellinen. Minulla oli rakastava tyttöystävä sekä työpaikka. Siis aidosti onnellinen. Herättyäni tajusin elämäni todellisen jaman ja käsissä olivat pelkästään aamustondis ja krapula." -Olaf Harmaa
riimu
03.06.2013 15:41:02
Harvassa on kyl tällaset sarjat missä ns. pahikset vetään turpaan 100-0 joka jaksossa. Huhhuh.
Don't ask me about Grim Fandango.
dinghie
03.06.2013 15:44:13 (muokattu 03.06.2013 15:49:34)
riimu: Harvassa on kyl tällaset sarjat missä ns. pahikset vetään turpaan 100-0 joka jaksossa. Huhhuh.

No nii no, mun mielestä ykskään henkilöhahmo sarjassa ei varsinaisesti oo "pahis" eikä "hyvis" - jokainen hahmo on niinku ihmiset oikeastikkin, eli moraalisesti harmaalla alueella.

e: ja tää tekee koko sarjasta (niin kirja- kuin tv-sarjastakin) ihan uskomattoman hyvin kirjoitetun.
riimu
03.06.2013 15:47:57
dinghie: No nii no, mun mielestä ykskään henkilöhahmo sarjassa ei varsinaisesti oo "pahis" eikä "hyvis" - jokainen hahmo on niinku ihmiset oikeastikkin, ja sillein moraalisesti harmaalla alueella.

Totta tuo sinänsä, ehkä sitä eniveis on Starkkeihin itse samaistunut alusta lähtien kas kummaa. :) Mut makunsa kullakin.
Don't ask me about Grim Fandango.
BMF
03.06.2013 17:06:20
riimu: Totta tuo sinänsä, ehkä sitä eniveis on Starkkeihin itse samaistunut alusta lähtien kas kummaa. :) Mut makunsa kullakin.

Sama homma. En muista oikein koska olisi vituttanut yhtä pahasti tv-sarjan jakson loputtua.
Beat your dick like it owes you money.
Herrah
03.06.2013 17:35:48
dinghie: Emmä nyt tiiä, kirjoissahan ei muistaakseni kuitenkaan jatketa kummankaan tarinaa enää häiden jälkeen. Tai siis että GRRM ei ilmeisesti aiokkaan jatkaa siis näitä.

Siis meinaakko nää nyt Blackfishiä? Kyllähän kaverin stoori jatkuu kovastikin SoSin jälkeen..
Ygäby
03.06.2013 17:54:05
Aivan huikea jakso. Heti kun luin kolmoskirjan tiesin, että tämä on kovinta kakkaa ikinä ja tv toteutus ei jättänyt kylmäksi.
"Kaikkien mielessä ohjelmaa katsoessa oli tietenkin pillu- ja mikä menee sinne kätevästi? Sisilisko. Noniin. Se siitä toisesta tempusta." -Gleb91
naitomae
03.06.2013 18:22:20
SPOILER

vaikken ole edes lukenut kirjoja, niin tiesin sen biisin alkaessa että shit's about to get real. catin ilmeestä jotenkin näki... :|

/SPOILER

tilanteeseen sopiva: http://www.nooooooooooooooo.com/
vegetarian progressive grindcore
Milkop
03.06.2013 18:55:03

Melkoisen kova jakso juu. Kauden päätös tuskin jättää kylmäksi.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Topa-
03.06.2013 19:05:49
Huh_huh. aikamoista tykitystä.
SnowCrow
03.06.2013 19:21:55
MITÄVVVVITTUA.
SnowCrow
03.06.2013 19:25:38
MITÄ HELVETTIÄ
alex146
03.06.2013 19:36:00
SnowCrow: MITÄ HELVETTIÄ

yhdyn tähän. kirjoja lukematta tuli vähän puskista mutta mikäs siinä sitte. rains of castamere soidessa aattelin et eihän se nyt näin voi mennä mutta menihän se. WATAFAK! :D
Yes. What I know is that they don't know what I know and I won't tell them. Though what I know is I don't know what I know but how can I know that I don't know what I know if I don't know what I know?
Norppa78
03.06.2013 19:43:26
Sitä kuvittelee että olis jo kaiken nähnyt leffoissa/sarjoissa.. ja sit tulee tuollaista settiä :O
dinghie
03.06.2013 20:37:53 (muokattu 03.06.2013 20:38:31)
Herrah: Siis meinaakko nää nyt Blackfishiä? Kyllähän kaverin stoori jatkuu kovastikin SoSin jälkeen..

Eeihän se enää tuosta jatku, kun

SPOILER

katoaa Riverrunista kuha on pitäny sitä sen pari kuukautta pystyssä, eikä sen jälkeen miehestä kuulu mitään.
Secreterial
03.06.2013 21:35:41
Huhhhuh, kun oli tykitystä. Melkoset odotukset laitto viimiselle jaksolle..
"I never bluff" - Cordell Walker
Numbie
03.06.2013 21:39:02

Secreterial: Huhhhuh, kun oli tykitystä. Melkoset odotukset laitto viimiselle jaksolle..

Tais se tän kauden draamallinen lakipiste olla tässä. Veikkaisin että vikassa jaksossa lähinnä jäähdytellään ja pedataan asetelmia jatkoa varten.

Kirjat lukeneena ei tää jakso toki puun takaa tullut, mutta silti veti loppukohtaus aika hiljaseks.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)