Aihe: Pelaaminen - Tietokone/konsoli/mobiili
1 2 3 4 5204 205 206 207 208235 236 237 238 239
Sir Härö
17.11.2024 13:29:06
Olen koukuttanut itseni Forge of empiresiin. Pari viikkoa jo takana.
"Vähän" hidastempoinen, mutta pikku hiljaa etenee, kun pitää aina selaimessa auki ja jos tulee kodin ulkopuolella tylsä hetki, niin voi jatkaa mobiilissa.
"Top gun on elkonva toverudsta"
Nuages
17.11.2024 15:15:02
Aloin pelaamaan Ultima nelosta, koska en ole mikään nössö.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Eino Kyrköösjärvi
Milkop
17.11.2024 16:26:07

Bongowing: Entä mikäs tuo Star Citizen on?

Peli joka on kerännyt vissiin 700 miljoonaa joukkorahoitusta eikä näillä näkymin ilmesty koskaan :)
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Stoalainen
17.11.2024 16:56:33 (muokattu 17.11.2024 17:46:54)
God of War(2018) meni viimeksi läpi, reilu 20h pääjuoni vei. Mä ymmärrän miksi tätä kehutaan. Onhan se pelinä hyvä, grafiikoiltaan hieno ja pelattavuus hiottu, teknisesti siis todella onnistunut kokonaisuus, mut se ei tarjonnut mulle sitä mitä odotin tai halusin. Jätti kylmäksi. Tarinaakin kehuttiin monessa lähteessä, mun mielestä se oli vaan typerä ja sekava.

Eniten häiritsi se, kun yritti olla niin vakava. Originaalit oli kaikkea muuta. Ja sit kuitenkin se maailma oli niin pelimäinen kuin olla voi, et se söi tehoa kaikelta vakavuudelta. Jatkuva, päälleliimattu kädestäpitely tuhosi haasteen ja löytämisen riemun. Plus oli saanut marvel-käsittelyn, todella siistitty ja kiltti. Kiroileva kääpiö ei hirveesti auttanut asiaa, päin vastoin. Nämäkin aspektit soti tota vakavuutta vastaan. Henkilökohtaisesti kaipasin litrakaupalla verta ja kiloittain suolenpätkiä.

Eniten turhautti se, et samaa bossimallia kierrätettiin koko pelin läpi. Yks-kaks uutta liikettä se sai jokaisella kohtaamisella, mut pohja ja ulkonäkö täysin sama. Taisi olla maksimissaan neljä erilaista pomotaistelua koko pelissä. Noikin oli originaalien suola, eeppiset bossieventit, mut sekin onnistuttiin vesittämään

Tämän nimi ois voinut olla jotain muuta kuin God of War, ja olisi jäänyt ostamatta. Vaikka Son of Valhalla tai jotain.

Upeesta kameratyöskentelystä plussaa.

Fiilisarvosana 2/5
Voihan tuulikello sentään.
Milkop
17.11.2024 17:13:55

Tealcin murahtelu 6/5. "boy!"

https://www.youtube.com/watch?v=Pobwy_es2uc
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Zed
17.11.2024 17:24:04 (muokattu 17.11.2024 17:24:16)

Half-Life Kakkonen ilmaisena Steamissa. Piti kiskoa talteen; josko painovoimapyssykällä leikkiminen olisi yhtä viihdyttävää kuin 2004.
"Se mikä on nukuttu on vielä nukuttavana" | "Hajusta hanskansa tunnistaa"
Arkka
17.11.2024 17:36:18

Zed: Half-Life Kakkonen ilmaisena Steamissa. Piti kiskoa talteen; josko painovoimapyssykällä leikkiminen olisi yhtä viihdyttävää kuin 2004.

Heitänpä tähän VR-pelaajille vinkin, että tuosta on loistava VR-modi (mikä siis just vaatii alkuperäisen Steam-kirjastoon).

https://store.steampowered.com/app/658920/HalfLife_2_VR_Mod/

Bugeistaan huolimatta parempi kuin 90% VR-peleistä. Jos jalat kestää, niin ehkä jopa hauskempi kuin Alyx, koska nopeatempoisempi.
Milkop
17.11.2024 18:07:20

Itse juuri pelailen Episode 2:ta, ties monettako kertaa. Half-Life 2 kyllä oli melkoinen tapaus ilmestyessään ja vieläkin, 20:n vuoden jälkeen täysin kurantti teos ja semmoinen pikkujuttu kuin Steam syntyi siinä ohessa. En edes muista monta kertaa HL2 on pelattu läpi. Ei ainakaan sormet riitä. Tämä dokumentti muuten kannattaa katsoa:
https://youtu.be/YCjNT9qGjh4?si=Vztd6z1Kf6XRNswp Half-Life 2: 20th Anniversary Documentary
Milkop
17.11.2024 23:24:04

No nyt on hienoa, Half-Life 2:n E3-demo vuodelta 2003.

https://www.youtube.com/watch?v=CaHtOISsLT4
bedlam
18.11.2024 07:52:37 (muokattu 18.11.2024 08:14:16)

Stoalainen: God of War(2018)

Fiilisarvosana 2/5

Mä kyllä tykkäsin ja pitäis se jatko-osakin pelata joskus läpi. Eniten mulle tossa tökki se, että tässä pelataan kilometrin kokoisia mostereita päihittävällä jumalolennolla joka ei pysty hyppäämään 30 senttiä korkean puskan yli. Ok, jotenkin pelialue on rajattava mutta eikö tähän jo tänä päivänä keksittäisi jotain vähän järkevämpää keinoa.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Ruutukunkku
18.11.2024 08:04:28 (muokattu 18.11.2024 08:04:53)
Milkop: Itse juuri pelailen Episode 2:ta, ties monettako kertaa. Half-Life 2 kyllä oli melkoinen tapaus ilmestyessään ja vieläkin, 20:n vuoden jälkeen täysin kurantti teos ja semmoinen pikkujuttu kuin Steam syntyi siinä ohessa. En edes muista monta kertaa HL2 on pelattu läpi. Ei ainakaan sormet riitä. Tämä dokumentti muuten kannattaa katsoa:
https://youtu.be/YCjNT9qGjh4?si=Vztd6z1Kf6XRNswp Half-Life 2: 20th Anniversary Documentary

Perkele, että rakastan Half Life 2:ta!
Olen itsekin pelannut tuon läpi varmasti useammin, kuin minkään muun pelin. Pari kuukautta sitten taas Episode 1:n ja kaippa Episode 2:n voisi _taas_ alotella.

Monessakin mielessä aivan täydellinen peli. Paljon niin teknisiä kuin pelillisiä innovaatioita ja helvetin jämäkkä tarina.
You are number six
Stoalainen
18.11.2024 11:17:37
bedlam: Mä kyllä tykkäsin ja pitäis se jatko-osakin pelata joskus läpi. Eniten mulle tossa tökki se, että tässä pelataan kilometrin kokoisia mostereita päihittävällä jumalolennolla joka ei pysty hyppäämään 30 senttiä korkean puskan yli. Ok, jotenkin pelialue on rajattava mutta eikö tähän jo tänä päivänä keksittäisi jotain vähän järkevämpää keinoa.

Joo, tämäkin. Jumaltyyppi kantaa kirvestä, mutta ei saa sillä puita kaadettua eikä oksia poikki.
Voihan tuulikello sentään.
Milkop
18.11.2024 21:24:00

Gta V läpi ties monettako kertaa. PS3:lla tällä kertaa. Onhan tämä kova peli vieläkin.
bedlam
18.11.2024 23:18:29

Milkop: Gta V läpi ties monettako kertaa. PS3:lla tällä kertaa. Onhan tämä kova peli vieläkin.

Pitäis kyllä edes kerran pelata läpi ennen kuin kutonen tulee. Ostin vitosen kuitenkin heti ilmestyessä.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Zed
21.11.2024 15:09:59 (muokattu 21.11.2024 15:15:46)

Milkop: En edes muista monta kertaa HL2 on pelattu läpi.

Minä olen yrittänyt pariin otteeseen, ja meinannut molemmilla kerroilla kuolla tylsyyteen, minkä vuoksi homma on typistynyt fysiikkasimulaatioilla leikittelyyn ennen kyllästymistä siihenkin. Ongelma ei tokikaan ole siinä että peli täyttäisi puitteensa vajavaisesti, mutta minä en yleisesti ottaen vain pidä näin puhdasverisistä fps-räiskinnöistä.

Tällä kierroksella aion pelata tämän läpi ihan pelillistä yleissivistystäni paikatakseni, mutta muistan kyllä jo selvästi, miksi olen aiemmin päätynyt jättämään kesken. Minä nautin mieluummin pelini monipuolisempana ja dynaamisempana; tykkään kiireettömästä ja pikkutarkasta ympäristön tutkimisesta, pelimekaniikkaan selkeästi vaikuttavasta hahmon kehittymisestä, ja strategisesta valinnanvarasta etenemisen ja taistelun suhteen. HL2 on kuin loppumaton toimintakohtaus Michael Bayn elokuvasta: läpiskriptattua, paniikinomaista putkijuoksua tarinallisesta solmukohdasta toiseen. Maailma on sinänsä hieno ja elävän tuntuinen, mutta esimerkiksi niissä propelliveneily- ja romuautoilukohtauksissa kaikki tämä tuntuu valuvan hukkaan, kun maisemat vain vilisevät kaahatessa ja luoteja väistellessä vailla minkäänlaista suuntakäsitystä.

Taisteluissa toimii hyvin mahdollisuus jonkinmoiseen "rytmitykseen" runsasta ympäristöä hyödyntäen, mutta kun vihollinen lukkiutuu pelaajaan, sen harhauttaminen ja yllättäminen ei onnistu, koska vastustaja tietää näköesteistä huolimatta pelaajan tarkan sijainnin jatkaen tulitusta sillä millisekunnilla kun jana on taas piirrettävissä vihollis- ja pelaajaobjektin väliin. Hiippailupelit ovat tietysti erikseen, mutta tällaisten konseptirymistelyjen äärellä kaipaan lohduttomasti mahdollisuutta suorittaa vihollispesäkkeiden eliminoinnin halutessa myös stealth-hyökkäyksenä. Jääkylmää, hektistä jyräämistä vailla minkäänlaista immersiota, mutta läpi pelaan, ja tunnustelen kokemusta kokonaisuutena sitten jälkikäteen.
"Se mikä on nukuttu on vielä nukuttavana" | "Hajusta hanskansa tunnistaa"
Henri Henri Olavi
24.11.2024 14:46:02
Löysin kirppikseltä Mass Effect trilogy-boksin PS3:lle. Maksoi kympin, joten ostin sen. Onko täällä jengi pelannut näitä? Onko hyvä peli, vai oliko huono sijoitus?
Jos et sä osaa päätäs käyttää niin voisit sä ainaki munaas näyttää
Nuages
24.11.2024 14:47:06 (muokattu 24.11.2024 14:47:30)
Henri Henri Olavi: Löysin kirppikseltä Mass Effect trilogy-boksin PS3:lle. Maksoi kympin, joten ostin sen. Onko täällä jengi pelannut näitä? Onko hyvä peli, vai oliko huono sijoitus?

Todella kova trilogia, mutta siitä tuli joku aika sitten se Legendary edition, jossa on parannellut grafiikat ja mukana kaikki lisäosat. On se hyvä silti alkuperäisenäkin, ja ehdottomasti suosittelen pelaamaan.
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Eino Kyrköösjärvi
Henri Henri Olavi
24.11.2024 14:47:45
Nuages: Todella kova trilogia, mutta siitä tuli joku aika sitten se Legendary edition, jossa on parannellut grafiikat ja mukana kaikki lisäosat.

Ai PS3:lle?
Nuages
24.11.2024 14:48:17
Henri Henri Olavi: Ai PS3:lle?

No sille ei varmaan.
Henri Henri Olavi
24.11.2024 14:49:57
Nuages: No sille ei varmaan.

On niin vanha laite, joten olisi ihme että sille tulisi vielä jotain uutta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)