Aihe: Youtube #5
1 2 3 4 5200 201 202 203 204 205
sub zero
24.06.2024 23:34:03
"Musiikki loppui täysin Brahmsiin; ja jo Brahmsissa alan kuulla koneiden melua." -Ludwig Wittgenstein, 1930
TheMurno
04.07.2024 08:52:51
Vinkkinä niille, jotka ei jaksa/osaa asentaa adblockereita tms.:

Chromella saa mainokset vältettyä kivasti, kun avaat videon (hiiren 1. painike, ei uuteen välilehteen tai ikkunaan), palaat takaisin selaimen "nuoli vasemmalle painikkeella"(osoiterivin vieressä, itsellä hiiressä painike tähän) ja heti perään "nuoli oikealle". Ei näy mainoksia.

Firefoxilla uBlock toiminut kyllä ongelmitta. Työkoneella vaan joutuu käyttämään Chromea, niin tuo kikka on pelastanut palan mielenterveyttä.
NHR
04.07.2024 10:08:40

TheMurno: Vinkkinä niille, jotka ei jaksa/osaa asentaa adblockereita tms.:

Chromella saa mainokset vältettyä kivasti, kun avaat videon (hiiren 1. painike, ei uuteen välilehteen tai ikkunaan), palaat takaisin selaimen "nuoli vasemmalle painikkeella"(osoiterivin vieressä, itsellä hiiressä painike tähän) ja heti perään "nuoli oikealle". Ei näy mainoksia.

Firefoxilla uBlock toiminut kyllä ongelmitta. Työkoneella vaan joutuu käyttämään Chromea, niin tuo kikka on pelastanut palan mielenterveyttä.

Näyttää tosiaan toimivan noin. Plussan arvoinen vinkki! +
Ramones eunt domus!
NHR
13.09.2024 08:50:30

Nyt tuo mainostenkiertoporsaanreikäkin vaikuttaisi tukitulta, harmi sinänsä, toimi hyvin niin kauan kuin toimi. Mutta pitäähän mainostajienkin toki päästä sanomaan sanasensa joka vitun väliin... :(
Ramones eunt domus!
Milkop
13.09.2024 11:54:55

Asenna se Brave niin ei tarvitse katsella tai kuunnella mainoksia.
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
NHR
14.09.2024 11:41:55

Milkop: Asenna se Brave niin ei tarvitse katsella tai kuunnella mainoksia.

Nyt tuo aiempi kikkakin vaikuttaisi taas toimivan. Lieneeköhän jotain vaikutuuta sillä mistä tumpunnaulasta klikkaa uuden videon? Siis onko eroa YouTuben etusivulta tai suosituslistasta (tai videon loputtua siihen ruutuun ilmestyvistä suosituksista) klikatessa?

Enkä rupea mitään enää asentelemaan, olkoon mainoita sitten jos on.
Ramones eunt domus!
Henri Henri Olavi
14.09.2024 11:43:44
NHR: Nyt tuo aiempi kikkakin vaikuttaisi taas toimivan. Lieneeköhän jotain vaikutuuta sillä mistä tumpunnaulasta klikkaa uuden videon? Siis onko eroa YouTuben etusivulta tai suosituslistasta (tai videon loputtua siihen ruutuun ilmestyvistä suosituksista) klikatessa?

Enkä rupea mitään enää asentelemaan, olkoon mainoita sitten jos on.

Ei taida olla väliä.
En flaska Kron Cola, söt bakeri med.
NHR
14.09.2024 12:01:54

Henri Henri Olavi: Ei taida olla väliä.

OK. Sitten lienen vain sekoillut jotain omiain, kun mainoot eilen(kö?) hyppivät taas silmille. ;)
Ramones eunt domus!
M4ss3 m/
14.09.2024 15:40:49
Taas sinätuuban apinakoodarit vauhdissa. Noita Shorts-videosuosituksista pätkäisee otsikko jonkun kahden sanan jälkeen ja sitten, kun laittaa hiiren siihen päälle niin se ei suostu avaamaan sitä koko otsikkoa vaan pitää aina avata se video jos haluaa nähdä mitä vittua se edes käsittelee.
jou
Henri Henri Olavi
14.09.2024 15:45:24 (muokattu 14.09.2024 20:14:55)
M4ss3 m/: Taas sinätuuban apinakoodarit vauhdissa. Noita Shorts-videosuosituksista pätkäisee otsikko jonkun kahden sanan jälkeen ja sitten, kun laittaa hiiren siihen päälle niin se ei suostu avaamaan sitä koko otsikkoa vaan pitää aina avata se video jos haluaa nähdä mitä vittua se edes käsittelee.

Ennen niistä sai kai kursorilla matskun näkyviin, koska viime viikolla ihmeettelin samaa, että moinen ei toimikaan.

E: nyt taas toimii kursorin vieminen shorts-videon päälle. Teksti ei edelleenkään tule näkyviin.
Henri Henri Olavi
04.10.2024 13:46:59
Nähdä Suomussalmella sain
kuolleita raakkuja pohjalla tuhansittain

https://youtu.be/LW-IyxsZxWA?si=3qF72xzXcjYL9q8x
KTR2
04.10.2024 14:45:34 (muokattu 04.10.2024 14:46:20)

M4ss3 m/: Taas sinätuuban apinakoodarit vauhdissa. Noita Shorts-videosuosituksista pätkäisee otsikko jonkun kahden sanan jälkeen ja sitten, kun laittaa hiiren siihen päälle niin se ei suostu avaamaan sitä koko otsikkoa vaan pitää aina avata se video jos haluaa nähdä mitä vittua se edes käsittelee.

Huomasin saman. Erittäin ärsyittävää.
Ei nyt sinällään, että noi shortsit ois edes mitenkään hyviä koskaan.
NHR
22.10.2024 15:44:17

Onkohan sillä jotain taas päivitelty? Etusivun tumpunnaulakuvat vaikuttaisivat ainakin olevan nyt hieman pienempiä/tiheämmässä kuin ennen. Eikä se mitään haittaisi, mutta kun siellä on tarjolla pääasiassa niitä jo-katselemiain videoita, tosin vailla sitä punaista raitaa alareunassa, joista helposti ennen näki jo-katsotut. Olisiko lopultakin huomattu se mainoonvälttelykikka nuolinäppäimillä? Pitänee vielä kokeilla ilman mitään kikkailuja...
Ramones eunt domus!
Henri Henri Olavi
22.10.2024 15:46:31 (muokattu 22.10.2024 15:46:58)
NHR: Onkohan sillä jotain taas päivitelty? Etusivun tumpunnaulakuvat vaikuttaisivat ainakin olevan nyt hieman pienempiä/tiheämmässä kuin ennen.

Mulla vaihtelee koko ajan. Välillä on kolme isoa peukkanaulaa per rivi, välillä viisi ja nykyään harvoin se perus neljä, jota suosin. Joku bugi varmaan.
Minä tottelen Jeesuksen lakia, ja se on eri asia.
NHR
22.10.2024 16:24:23

NHR: Onkohan sillä jotain taas päivitelty? Etusivun tumpunnaulakuvat vaikuttaisivat ainakin olevan nyt hieman pienempiä/tiheämmässä kuin ennen. Eikä se mitään haittaisi, mutta kun siellä on tarjolla pääasiassa niitä jo-katselemiain videoita, tosin vailla sitä punaista raitaa alareunassa, joista helposti ennen näki jo-katsotut. Olisiko lopultakin huomattu se mainoonvälttelykikka nuolinäppäimillä? Pitänee vielä kokeilla ilman mitään kikkailuja...

Ei auttanut, vaikka katselin mainootkin. Nyt jumaliste ne punaiset raidat heti takaisin jo-katsottujen tumpunnauloihin! Kansa vaatii! Tosin vain täällä muusinetissä... :(
Ramones eunt domus!
NHR
24.10.2024 18:55:43

Ihan paskaksi mennyt ainakin tuollaisen satunnaisen selailun kannalta, kun ensinnäkään ne tumpunnaulakuvat eivät enää "punastu" katselun jälkeen, ja siksi toiseksi niitä vanhoja (siis jo kertaalleen katseltuja) videoita Al Goritmi tyrkyttää jatkuvasti uudelleen. Eikä näy vaikuttavan edes kikkaileeko mainoot pois, vai antaako niidenkin pyöriä.

Onkohan tarkoituuna tehdä ilmaisversiosta niin rasittava, että katsojat siirtyisivät mieluummin maksulliseen? Itse en ainakaan siirry, mutta saatan(an) piankin lopettaa katselun kokonaan... >:/
Ramones eunt domus!
Henri Henri Olavi
24.10.2024 19:49:20
NHR: Ihan paskaksi mennyt ainakin tuollaisen satunnaisen selailun kannalta, kun ensinnäkään ne tumpunnaulakuvat eivät enää "punastu" katselun jälkeen, ja siksi toiseksi niitä vanhoja (siis jo kertaalleen katseltuja) videoita Al Goritmi tyrkyttää jatkuvasti uudelleen. Eikä näy vaikuttavan edes kikkaileeko mainoot pois, vai antaako niidenkin pyöriä.

Onkohan tarkoituuna tehdä ilmaisversiosta niin rasittava, että katsojat siirtyisivät mieluummin maksulliseen? Itse en ainakaan siirry, mutta saatan(an) piankin lopettaa katselun kokonaan... >:/

Minulla ne edelleen punastuvat. Tai siis siellä alareunassa on se punainen viiva, josta näkee, kuinka kauan kys. videota olen joskus katsonut.
NHR
24.10.2024 19:53:38

Henri Henri Olavi: Minulla ne edelleen punastuvat. Tai siis siellä alareunassa on se punainen viiva, josta näkee, kuinka kauan kys. videota olen joskus katsonut.

On minullakin yhä joissain ikivanhoissa videoissa se punainen raita, mutta uusiin sitä ei ilmesty, vaikka katselisin alusta loppuun. Mistäköhän moinen voisi johtua, olettaen siis ongelman olevan ohjelmansiirtoketjun tässä päässä?
Ramones eunt domus!
Henri Henri Olavi
24.10.2024 19:55:46
NHR: On minullakin yhä joissain ikivanhoissa videoissa se punainen raita, mutta uusiin sitä ei ilmesty, vaikka katselisin alusta loppuun. Mistäköhän moinen voisi johtua, olettaen siis ongelman olevan ohjelmansiirtoketjun tässä päässä?

Mulla on uusissakin.
Arkka
24.10.2024 20:09:09

YouTubessa päivitykset rullataan eri ajankohtina eri tileille/kanaville. Usein tuntuu olevan kuukausienkin ero siinä miten se toimii eri käyttäjillä, että saavat dataa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)