Aihe: Morrowind
1 2 3 4 516 17 18 19 20
Kitaravirtuaali
18.07.2005 12:38:17

Kaatuileeko tuo muilla usein? Nyt kun uudemman kerran aloin pelaamaan niin kaatuu aina kerran vartissa... :( Missähän vika?

Vanha kunnon CTD eli Crash To Desktop. Mitään varoittamatta pamauttaa työpöydälle, vähän saattaa miettiä ensin pelissä ja sitten kaatua. Noudattaa Murphyn lakia, eli tapahtuu pahan taistelun jälkeen etkä ole tallentanut puoleen tuntiin. Mitä olen pelin foorumeita seurannut niin eipä siihen mitään yleispätevää selvitystä ole. Muistaakseni siellä oli joku twiikkausohjelma, jolla sai hieman karsittua kaatumisen mahdollisuutta. Konekohtaista.

http://www.elderscrolls.com/forums/index.php?showtopic=31
http://www.elderscrolls.com/forums/ … efd3230668292a39946&showforum=9
lethus1
09.08.2005 16:00:30
Pärjääkö pelissä mitenkään ilman että osaa Enchantata tavaroita:D ? Itse olen aivan alussa ja myös aivan pihalla kaikesta...
Slovari ja Kiituri Debyytiltä.
Cujo
09.08.2005 17:48:37
Pärjääkö pelissä mitenkään ilman että osaa Enchantata tavaroita:D ? Itse olen aivan alussa ja myös aivan pihalla kaikesta...

No pärjää. Se on niitä taitoja, joihin pitää panostaa täysillä, että olisi mitään hyötyä. Tietysti jos on hyvä enchant ja intelligence, niin saa kyllä tehtyä kaikkea näppärää, mutta välttämätöntä tämä ei kyllä ole.
"Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in."
Shitmanek
09.08.2005 19:28:16 (muokattu 09.08.2005 19:29:18)

Kyllähän siinä pärjää, tosin siitä on se hyöty että se auttaa siihen, kuinka paljon chargea taiotut tavarat kuluttavat kun niillä tehdään jotain. Tavaroiden enchanttauksesta itse en oikein perusta, pelissä kun ei kuitenkaan hirveästi ole rahasta pulaa (jos tekee niin kuin minä että heti aluksi varastaa kaiken irtoavan ja myy ne, aika powerpelaamista :D) ja enchantterit tekevät sen varmemmin kuin pelaaja itse. Tosin nyt tuli mieleen sellainen vaihtoehto että kävisi enchanttauksen master trainerilla kouluttautumassa, jos sellainen on.

Edit: Jos tulee jotain asiaa niin kysy ihmeessä täältä, näköjään täällä pyörii paljon muitakin pelaajia :P
lethus1
11.08.2005 11:00:21
Noniin, tasolla viis mennään, muutama fighter guild ja yksi mages guild tehtävä suoritettu. Pitäis vissiin tunkea fake soul gem maagin laatikkoon mutta laatikko on lukittu 90 edestä ja äijä seisoo vieressä. Vielä ei tuo varastelun jalo taito oikein taitu enkä ole keksinyt mitä tehdä. Muutama hauska ilmeisessi daedric -luola tms. on löytynyt mutta ei ole paljon ollut sanomista kun turpaan tulloo. Myös ensimmäiset vamppyyrit on kohdattu mutten oikein uskaltanut tehdä mitään etten muuttuisi ´pyyriksi. Jää myöhempää tutkimista varten nuo paikat. Hauskaa on, hieman välillä tulee "yksinäinen" olo kun pyörii jossain huitsin vitissä tappamassa rottia ja matoja...
Shitmanek
11.08.2005 11:51:16
Noniin, tasolla viis mennään, muutama fighter guild ja yksi mages guild tehtävä suoritettu. Pitäis vissiin tunkea fake soul gem maagin laatikkoon mutta laatikko on lukittu 90 edestä ja äijä seisoo vieressä.

Sen hepun pitäisi kyllä lähteä sieltä pöytänsä äärestä heti kun saat sen tehtävän. Ja mielestäni se paikka mihin se soul gem piti laittaa ei ollut lukossa. Kannattaa muuten saman tien pölliä ne oikeat soul gemit :P Tosin sen jälkeen ei kannata mennä enchanttaamaan hänen luokseen koska sitten ei kunnian kukko laula. Ja tosiaan, niihin Daedric-luoliin kannattanee mennä vasta lähempänä tasoa 20.
lethus1
11.08.2005 12:25:46
Sen hepun pitäisi kyllä lähteä sieltä pöytänsä äärestä heti kun saat sen tehtävän. Ja mielestäni se paikka mihin se soul gem piti laittaa ei ollut lukossa. Kannattaa muuten saman tien pölliä ne oikeat soul gemit :P Tosin sen jälkeen ei kannata mennä enchanttaamaan hänen luokseen koska sitten ei kunnian kukko laula. Ja tosiaan, niihin Daedric-luoliin kannattanee mennä vasta lähempänä tasoa 20.

Olraits. Jotenkin muistelin sen olevan crate mikä oli lukossa. Pöydällä oli soul gemmejä, siihenkö se piti ? Rupeaa näemmä keskittymiskyky pätkimään puolen yön aikoihin, heh. Tuohon paikkaan lopetin kun en jaksanut yrittää.

Miten paljon pelissä on tullut ongelmia siitä, että kun on ryöminyt ympäristössä ja kolunnut luolia, huomaakin että ei voi suorittaa jotain quostia koska henkilö on kuollut jo/ Tavara mitä pitäisi löytää on viety tai myyty jo tms ? Ahdistaa jos pitää tuollaista pelätä hauskoja paikkoja löydettyään...
Cujo
11.08.2005 18:22:53
Miten paljon pelissä on tullut ongelmia siitä, että kun on ryöminyt ympäristössä ja kolunnut luolia, huomaakin että ei voi suorittaa jotain quostia koska henkilö on kuollut jo/ Tavara mitä pitäisi löytää on viety tai myyty jo tms ? Ahdistaa jos pitää tuollaista pelätä hauskoja paikkoja löydettyään...

No siis jos tajusin ajattuksesi oikein, niin eihän siitä mitään haittaa vaikka olisi esim. valmiiksi tappanut jonkun, joka tulisi jossain questissa tappaa. Juttelee vaan heti uudestaan asiasta ja tehtävä suoritettu. Kovin erikoisia esineitä, kuten erityisiä kirjeitä tms. ei kannata heittää jokeen vaan jemmaa vaikka johonkin laatikkoon, jos vaikka jossain questissa tarvitsee. Mutta jos jotain kuitenkin häviää, voi sillä editorilla tehdä lisää uniikkiesineitä.
"Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in."
lethus1
11.08.2005 19:02:28
JEppuJepu.

Mages guildin alkupään tehtävä jossa pitää laittaa Fake Soul Gem G:n pöydälle. No siinähän se nyt nököttää, mutta tehtävän antaja jaksaa mussuttaa että menes nyt laittamaan se.

Jaa. Onko taru mages guildissa ohi typerän bugin takia vai mistä on kyse ? Prekl!
Cujo
11.08.2005 19:19:36
Kyllä se pitää sinne pöydän sisään laittaa. Eikä pitäisi olla lukossa?
"Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15
lethus1
11.08.2005 20:42:56
Tyhmyydestä sakotetaan. Jep. pöydän SISÄLLE ei päälle :D Minulla on nyt myös pöllittyjä helvetin arvokkaita soul gemejä, mutta mistä ihmeestä ylipäätään löytää myyjiä jolla olisi rahaa ostaa näin arvokasta tavaraa ? Saako kauppiaat mistään lisää rahaa (esim tietyn ajan kuluessa) vai pöyriikö kauppiailla aina samat rahamäärät....
Shitmanek
11.08.2005 21:12:39 (muokattu 11.08.2005 21:14:46)
Tyhmyydestä sakotetaan. Jep. pöydän SISÄLLE ei päälle :D Minulla on nyt myös pöllittyjä helvetin arvokkaita soul gemejä, mutta mistä ihmeestä ylipäätään löytää myyjiä jolla olisi rahaa ostaa näin arvokasta tavaraa ? Saako kauppiaat mistään lisää rahaa (esim tietyn ajan kuluessa) vai pöyriikö kauppiailla aina samat rahamäärät....

Ei ilman plugineja. Toisaalta hyödyllisempää käyttöä niille on enchantata niiden avulla tavaraa. Sillä rahaa kyllä riittää vaikkei myisi mitään muuta kuin perustavaraa.

Joskus saattaa käydä niin ikävästi että on tappanut jonkun jolle pitää puhua. Asian saa kyllä korvattua konsolikomennolla, jotka saa esiin kirjoittamalla sinne player->help jos oikein muistan. Muutoin quest menee "rikki" eikä sitä välttämättä voi suorittaa.
komposti
11.08.2005 23:43:40
On kyl yks lempparipeleistä kautta aikain tuo Morrowind. En kyllä tajua miks, tunnelma tai joku sen tekee. Ain välil tulee pelattua melkei yhtäjaksosesti pari viikkoa jonka jälkee tulee tauko. Täl hetkel taitaa olla lopulline tauko menossa, ei tunnu olevan enää tekemistä.
Paras hahmo on joku 50 levune Argonialaine jokapaikanhöylä. Lempiesineitä taitaa olla kaikenlaiset keihäät, mitä ruosteisemman näköne, sitä parempi. Jostai syystä oon tykästyny vähä kaikis peleis kaikist paskimpii kamoihi.
muikkuja, perkele!
lethus1
12.08.2005 09:59:42
Heh. Rupeaa olemaan muutama kalliimpi tavara enkä ilmeisesti pääse niistä eroon myymällä. Mitä helvettiä niille pitää tehdä ? Tiputtaa nurtsille ? Hyviä tavaroita muttei minun hahmolle. Suht wammahista. Nyt olen jo totaalikoukussa peliin, odotan että pääsen duunista kotiin ja taidan laittaa luurin illaksi kiinni että pääsen, heh, viettämään epäelämää ruudun ääressä sen sijaan että lähtisin näkemään ihmisiä :D Toivottavasti tauti menee ohi joskus.

Jostain syystä kun myyn tavaraa kauppiaille, value sanoo vaikkapa 100 rahaa, mutta kun myyntinappia painaa, hinta on jotain 40 rahan luokkaa. En tiedä mistä johtuupi, mutta sapettaa. Onko Alchemyä mahdollista parantaa muuten kun popsimalla niitä sieniä ? Minkään potionin teko ei vielä tämän hetkisillä taidoilla ole mahdollista.

Miten voi levelit nousta jos ja kun kaikki Primaty ja Secondary (vai major/minor) skillit on täynnä ? Silloinhan levelin nousu ei taida olla enää mahdollista ? Tuntuisi erikoiselta jos porukka pääsee jollekkin tasolle sata pelkästään noin.
mr_b
12.08.2005 11:00:38 (muokattu 12.08.2005 11:03:33)

Heh. Rupeaa olemaan muutama kalliimpi tavara enkä ilmeisesti pääse niistä eroon myymällä. Mitä helvettiä niille pitää tehdä ?

Minä rakensin johonkin taloon harrastuksenani aivan hillittömän aarremuseon, valtavat kasat soulgemejä ja glass armoria ja daedric armoria ja kaikkea muuta näyttävää mitä löytyi. Hienosti aseteltuna ja kaikkea.

Eli ei, niistä ei yleensä pääse eroon myymällä. Yksi mainioimmista tavaroista pelissä oli jostakin saadut heittotähdet, olivatkohan ne nyt daedric tai muuten vaan jotain tosi hienoa. Kevyitä kuin mitkä ja todella arvokkaita, mutta niitä sai vielä myytyä. Kun näitä oli sellainen 20 kappaleen pino niin oli kuin olisi ollut joku Visa-kortti mukana.
I had a Commorde, 64, had to score.
Quark
12.08.2005 12:43:43 (muokattu 12.08.2005 19:22:50)
Mainio peli. Oon tosin vähän jumissa mages guildin kanssa. Vivecistä antoivat jonkun tehtävän että ota selvää kääpiöiden katoamisesta, mutta eivät kuitenkaan sen enempää vihjanneet. Mistäköhän päin kannattaisi alkaa etsimään?
They lock me in the cellar and feed me pins!
Shitmanek
13.08.2005 00:50:56
Heh. Rupeaa olemaan muutama kalliimpi tavara enkä ilmeisesti pääse niistä eroon myymällä. Mitä helvettiä niille pitää tehdä ? Tiputtaa nurtsille ? Hyviä tavaroita muttei minun hahmolle. Suht wammahista. Nyt olen jo totaalikoukussa peliin, odotan että pääsen duunista kotiin ja taidan laittaa luurin illaksi kiinni että pääsen, heh, viettämään epäelämää ruudun ääressä sen sijaan että lähtisin näkemään ihmisiä :D Toivottavasti tauti menee ohi joskus.

Minä kasasin ne kaikki talooni jonka joko valtasin sen alkuperäiseltä asukilta tappamalla tämän tai etenemällä jossain Great Housessa niin pitkälle että sain oman kartanon. Plugineilla tosin saa kauppiaillekin enemmän rahaa käyttöön. Mutta minä tykkäsin enemmän katsella niitä aseita talossani :)

Jostain syystä kun myyn tavaraa kauppiaille, value sanoo vaikkapa 100 rahaa, mutta kun myyntinappia painaa, hinta on jotain 40 rahan luokkaa. En tiedä mistä johtuupi, mutta sapettaa. Onko Alchemyä mahdollista parantaa muuten kun popsimalla niitä sieniä ? Minkään potionin teko ei vielä tämän hetkisillä taidoilla ole mahdollista.

Kauppiaat tinkaavat, siinä pitäisi olla joku + ja - hinnalle. Tavaroista maksetaan yleensä sitä enemmän, mitä parempi tinkaustaito pelaajalla on ja paljonko kauppias hänestä pitää.

Miten voi levelit nousta jos ja kun kaikki Primaty ja Secondary (vai major/minor) skillit on täynnä ? Silloinhan levelin nousu ei taida olla enää mahdollista ? Tuntuisi erikoiselta jos porukka pääsee jollekkin tasolle sata pelkästään noin.

Pääsin johonkin tasolle 5x eikä kaikki ollut vielä täynnä, tasonnousut tosiaan loppuvat kun skillit tulevat täyteen. On tosin pari tapaa "ohittaa" tämä, esimerkiksi menemällä vankilaan hetkeksi aikaa jotta taidot laskevat.
Shitmanek
13.08.2005 00:52:46
Mainio peli. Oon tosin vähän jumissa mages guildin kanssa. Vivecistä antoivat jonkun tehtävän että ota selvää kääpiöiden katoamisesta, mutta eivät kuitenkaan sen enempää vihjanneet. Mistäköhän päin kannattaisi alkaa etsimään?

Katso tuolta läpipeluuohjeesta jonka linkin muistaakseni postasin tänne. Pari kirjaa piti kai etsiä, pelissähän mielestäni ei kukaan tiennyt miksi kääpiöt katosivat, edes lajinsa viimeinen sellainen.
Scorpi
06.09.2005 14:11:28
Joo, yksi parhaista tietokonepeleistä ADOM:n ja Baldur's Gate II:n ohella.

Modeja on koneella jotain miljoonakuusisataatuhattakolmekymmentäviisi ja hahmoja lähes saman verran. Koneella tökkii niin maan prkuleesti, mutta nyt väännän kyseistä masterpiecea Xboxilla ihan innoissani, ja silmäni sulavat.
Scorpi thanks and signs again
Scorpi
06.09.2005 14:13:21

Se oli vain se Mage's Guildin pomo, joka ei oikein pidä aloittelevista maageista. Ei se ole oikea tehtävä...

Etsi kääpiöt = Buzz off!
Scorpi thanks and signs again
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)