bedlam 02.08.2005 13:38:20 | |
---|
Mitääh? Missä Evil deadissä? Kakkosessa muistaakseni. Ja ykkösessähän näkyi Hills have eyes-juliste. Craven ja Raimi "keskustelivat" toisilleen vuoronperään näillä yksityiskohdilla omissa elokuvissaan. http://www.mikseri.net/kiasma |
funkyboss11 02.08.2005 15:22:49 | |
---|
Ei näissä sellaista *REPS* lol omfghn!!-huumoria olekaan, vaan lähinnä sellaista vittuiluasennetta suuntaan jos toiseenkin. Mulla on mennyt vähän vissiin ohi se vittuilu, koska minä näin kolmososassa vain äärimmäisen huonoa näyttelyä ja surkean käsikirjoituksen (jopa edeltäjiäkin huonomman). Varsinkin dialogi oli aivan kauheaa. Nämä Romeron elokuvat ovat minulle sinänsä outoja kokemuksia, että yleensä pidän b-luokan kauhuleffoista. Esim. Evil Dead-elokuvasta (joka on monessa mielessä sukua Romeron elokuville) pidin tosissani. Evil deadissa meni mullekin perille se huumori. Night of the living dead puolestaan aiheutti pelkän valtavan naurukohtauksen, muttei siksi että elokuva olisi oikeasti ollut jotenkin hauska vaan siksi, että elokuva oli niin HUONO, ettei sille voinut kuin nauraa. "Ananasta ahmaise / hotkaise pyy / loppusi porvari lähestyy." -Vladimir Majakovski- |
KTULU 02.08.2005 15:25:17 (muokattu 02.08.2005 15:25:28) | |
---|
Tykkään myös Day Of The Deadista älyttömästi vaikka sitä jostain syystä haukutaankin. Night & Dawn toki mestariteoksia myös Kuka tuota Day:tä on haukkunut? en osaa aloittaa topiccia! |
C 04.08.2005 10:48:54 (muokattu 04.08.2005 10:50:10) | |
---|
Esim. Evil Dead-elokuvasta (joka on monessa mielessä sukua Romeron elokuville) pidin tosissani. Evil deadissa meni mullekin perille se huumori. Niin... Evil dead 1:ssä ei taas mun mielestä ole varsinaisesti huumoria... paitsi jos nyt erityisesti raiskaavat puut naurattavat. Toki se on vedetty sillä tavalla yli, että kyllähän siinä pakostakin hymyilyttää välillä. Evil dead 2 on taas jo paljon selkeämmin kauhukomedia. Jos vertaa näyttelijäsuorituksia / dialogia Romeron leffojen ja Evil deadien välillä, niin Evil dead 1 on kyllä surkea Romeroihin verrattuna. Enkä ymmärrä, mikä Day of the deadissä on nyt niin surkeaa juuri näyttelijäsuoritusten osalta. B-luokan näyttelijöitä toki, mutta eivät suinkaan huonoimmasta päästä. Esim. Lucio Fulcin pätkissä on oikeasti huonoja suorituksia. Heavy on kaunista ja melodista musiikkia. - General Njassa |
IceChylos 04.08.2005 11:37:00 | |
---|
Eilen kävin Land of the Dead:n kattomassa. Aika hauskahan tuo oli. Zombeista tuli mieleen Kummeli Stories -leffan Lakaisijat! Mutta muuten kyllä oli kuolleet niinkun pitääkin olla. Eli ihmiset juoksee paniikissa ympäriinsä, mutta zombit ei juokse, mutta saavat silti kaikki kiinni. Kyllähän siinä ihmisen anatomiaa käsiteltiin useiden irti revittyjen osien voimin. ja aika kuvottavan aidoiksihan noi oli saatu. Omassa lajissaan hienoa taidetta! Silmä on ruumiin lamppu.
-Jeesus |
funkyboss11 04.08.2005 12:42:34 | |
---|
Niin... Evil dead 1:ssä ei taas mun mielestä ole varsinaisesti huumoria... Mulla on varmaan sitten todella outo huumorintaju. "Ananasta ahmaise / hotkaise pyy / loppusi porvari lähestyy." -Vladimir Majakovski- |
KTULU 04.08.2005 13:15:25 | |
---|
Niin... Evil dead 1:ssä ei taas mun mielestä ole varsinaisesti huumoria... samaa mieltä. Life is wonderful...NOT! |
C 04.08.2005 13:52:57 | |
---|
Eilen kävin Land of the Dead:n kattomassa. Hitto, itse en pääse vasta kuin ehkä sunnuntaina. No ei auta muuta kuin sinnitellä. Älkää spoilailko liikaa täällä! ;) Heavy on kaunista ja melodista musiikkia. - General Njassa |
C 04.08.2005 14:50:55 | |
---|
Mulla on varmaan sitten todella outo huumorintaju. No eiköhän kaikki b-kauhuleffoista pitävät ole jollain tavoin kieroutuneita... ;) Oikeesti mun mielestä on paljon sairaampaa tuijottaa jotain Kauniita ja rohkeita päivästä toiseen. Heavy on kaunista ja melodista musiikkia. - General Njassa |
Peoplez 04.08.2005 16:22:31 | |
---|
Kuka tuota Day:tä on haukkunut? Esim. viesti sinun viestisi yläpuolella :) Mutta yleisesti ottaen ehkä sitä ei oo niinkään haukuttu vaan se on jäänyt turhaan Dawnin varjoon. Dawn sitä Dawn tätä on ollut se meininki. Mulle Day Of The Dead on SE zombileffa. "Silence! You're in the presence of octopus royalty!" -Ultros
MegaMan Club #014 - Hat Man |
funkyboss11 04.08.2005 20:30:09 | |
---|
No eiköhän kaikki b-kauhuleffoista pitävät ole jollain tavoin kieroutuneita... ;) Kyllä, kyllä. "Ananasta ahmaise / hotkaise pyy / loppusi porvari lähestyy." -Vladimir Majakovski- |
ydinaukio 15.08.2005 18:35:01 | |
---|
Se ensimmäinen osa tästä trilogiasta on aivan loistava. Mutta ne kaksi muuta (varsinkin se toinen osa) ovat aika surkeita. En ymmärrä, miksi loistavan kauhuleffan jälkeen piti ruveta tekemään komediaa. Humppa soi taustalla ja kaverit pyörii jossain ostoskeskuksessa. Ei kiinnosta yhtään. |
bedlam 15.08.2005 21:05:47 | |
---|
Se ensimmäinen osa tästä trilogiasta on aivan loistava. Mutta ne kaksi muuta (varsinkin se toinen osa) ovat aika surkeita. En ymmärrä, miksi loistavan kauhuleffan jälkeen piti ruveta tekemään komediaa. Humppa soi taustalla ja kaverit pyörii jossain ostoskeskuksessa. Ei kiinnosta yhtään. Et vaan osaa. http://www.mikseri.net/kiasma |
Peoplez 16.08.2005 14:18:09 | |
---|
Miksi kukaan ei ole kommentoinut tuota Land Of The Deadia? Kai porukka sentään on sen nähnyt? Itse pidin kyllä. Ei yllä ihan Dawnin ja Dayn tasolle. Jännä juttu sinänsä että jos tämän leffan olisi tehnyt joku nobody niin olisin varmaan kehunut maasta taivaisiin. Mutta nyt taustalla vaani koko ajan Dawnin ja Dayn erinomaisuus. Ei niitä voi ylittää. "Silence! You're in the presence of octopus royalty!" -Ultros
MegaMan Club #014 - Hat Man |
ydinaukio 17.08.2005 12:24:18 | |
---|
Et vaan osaa. ? |
miscage 09.09.2005 13:23:33 | |
---|
Nyt on nähty Land Of The Dead, ja kyllä oli lajinsa aatelia. Vaikka nykytekniikka tottakai syö sen "old-skool"-fiiliksen, oli leffassa paljon "Romeroa". Gorea oli tiputeltua mukaan tyylikkäästi, zombiet olivat loistavia (erityismaininta "johtajalle") ja juoni hyvä. Zombien kehitystä oli ilo seurata. Hieno moderni zombie-elokuva Romerolta. "Fuck that. When did mediocrity and banality become a good image for your children? I want my children to listen to people who fucking rocked. I don't care if they died in puddles of their own vomit. I want someone who plays from his fucking heart." |
Helvetinpartaterä 09.09.2005 21:46:14 | |
---|
Se ensimmäinen osa tästä trilogiasta on aivan loistava. Mutta ne kaksi muuta (varsinkin se toinen osa) ovat aika surkeita. En ymmärrä, miksi loistavan kauhuleffan jälkeen piti ruveta tekemään komediaa. Humppa soi taustalla ja kaverit pyörii jossain ostoskeskuksessa. Ei kiinnosta yhtään. Se on sitä semmosta satiiria,niinku... Manavava! - Minä
"I'm gonna rip your head off and shit up your neck!" |
Bilharzia 17.12.2005 04:44:19 | |
---|
Näin Land of the Deadin. Petyin vähän. Romero teki tästä hollywood-action-elokuvan jossa räjäytellään, ammutaan automaattiaseilla ja sanotaan fuck. Hahmot on melko paperisia ja sitä jännitettä mikä aiemmista elokuvista teki ainutlaatuisia, ei ollu enää. Koko ajan kaahattiin täysillä. Liian paljon liian pienessä ajassa. Kengännauha-budjettien jälkeen lienee vanha mies halunnu pläjäyttää täysillä kalliin mäiske-elokuvan, uutta sille jätkälle muttei mitään ihmeellisempää katsojalle. No olihan se verinen ja raaka. Niinku pitääkin olla. Uskalsi olla raaempi ku monet elokuvat näinä päivinä. Se että yks zombie alkaa välittämään muista tovereistaan ja missiona on teilata yhden ainoan tornin porukat + itte kaupungin pääjehu on liian paksua tavaraa. Ei näin hemmetti. Ei mitään geneerisiä moraalisaarnoja tai zomppareiden inhimillistämistä. Ohan se viihdettä muttei mitään erityistä. Jos se viides elokuva on tuloillaan niin toivottavasti Romero menis enemmän juurilleen ja tekis jonkun huippumäiskemassasta poikkeavan fiilistelyrainan. |