Aihe: Gran Turismo 4
1 2 3 4
Invader
06.04.2005 01:36:40
Jos huonoja puolia aletaan etsimään niin mun mielestäni nuo ralliradat, niin soralla kuin asvaltillakin, ovat turhan liukkaita.

Onhan ne vähän liukkaita joo. Kyllä niistäkin selviää kun malttaa olla painamatta sitä kaasua pohjaan mutkissa ja käyttää jarrua yhtä reilusti kuin kaasua.

Mä en ole ainakaan tähän päivään mennessä vielä tuolla b-spec modessa saanut autoa pidettyä radalla, vaan se kuski mokaa aina koko kisan ajaen johonkin hiekalle. Ainoa keino oli siirtää 1:seen tuo mittari sieltä ylhäältä, ja sittenhän ei enää pärjää.

Toi saattaa johtua siitäkin että sulla on alla joku kiikkerästi käyttäytyvä auto. Mullakin tekee ihan ihmemokia b-spec -kuski kun laittaa huonon auton alle. Ja tosiaankin se konekuskin taito karttuu kyllä kunhan sitä malttaa ajeluttaa.

Sitä myös ihmettelen, että miten tietokonekuskit voivat ajaa niin kauan käymättä varikolla. Omat renkaat ehtii sulaa jo pari kertaa ennen kuin nämä tietokonekuskin menevät ensimmäistä kertaa.

Niitä renkaitahan on montaa kovuutta, niistä vaan valkkaamaan kisan pituuden mukaan. Itse yleensä sellaisella setillä että mun tarvitsee käydä harvemmin varikolla kuin koneen kuskien. Myös turhan agressiivinen ajotapa varsinkin mutkaisella osuudella kuluttaa luonnollisesti enemmän renkaita.
Tai sitten ei..
Henko
06.04.2005 14:21:30

Mä en ole ainakaan tähän päivään mennessä vielä tuolla b-spec modessa saanut autoa pidettyä radalla, vaan se kuski mokaa aina koko kisan ajaen johonkin hiekalle. Ainoa keino oli siirtää 1:seen tuo mittari sieltä ylhäältä, ja sittenhän ei enää pärjää.

Kyllä se kuski oppii, kun ajeluttaa. Mua ottaa päähän tossa b-specissä vaan se, ettei konekuski osaa vetää heittämällä ohi. Saattaa ajaa ensin täysillä perään, sitten yrittää ohi ku ei oo enää vauhtia. Saman huomaa joskus kun itse ajaa hitaaseen mutkaan ja jarruttaa ajoissa, ja tietokoneen A.I.kuski vetää täysillä perään.

Sitä myös ihmettelen, että miten tietokonekuskit voivat ajaa niin kauan käymättä varikolla. Omat renkaat ehtii sulaa jo pari kertaa ennen kuin nämä tietokonekuskin menevät ensimmäistä kertaa.

Ite ainakin joudun usein valitsemaan radan/auton mukaan eriparirenkaat. Jos esim. takapyörät kuluu enemmän niin kovemmat taakse. Tosin silloin meinaa perä irtoilla, mutta sen seikan kanssa pitää vain pystyä elämään. Niin joo, jos vaihdan kesken kisan B-specille, ni konekuski kyllä pärjää niin että sekä etu- että takarenkaat kuluu yhtä paljon.
Aprillia vittu. Kaikki on aprillia.
Qsysi
06.04.2005 14:32:20
nii kertokaas nyt sitten että onko niitä ralleja pakko ajaa?
"Onko muuten paljoo EDES väliä, mihin oma peppu kuuluu tai milt se näyttää, PARASTA ja tärkeintä on vaan että semmonen ON!!Jos ei olis se ois hiukan pahempi juttuxD" - Jonskuliini
Invader
06.04.2005 14:43:19
nii kertokaas nyt sitten että onko niitä ralleja pakko ajaa?

Lisenssitesteistä osa on ralli- ja jääpätkiä. Ne kun suorittaa niin sen jälkeen ei tarvitse ralleja ajella jos ei halua.
Tai sitten ei..
Qsysi
06.04.2005 14:57:18
Lisenssitesteistä osa on ralli- ja jääpätkiä. Ne kun suorittaa niin sen jälkeen ei tarvitse ralleja ajella jos ei halua.

kiitokset, sitten sen vois hommatakkin jos ei niitä ei tartte mitenkään paljoa ajaa. wrc:t on erikseen.
"Onko muuten paljoo EDES väliä, mihin oma peppu kuuluu tai milt se näyttää, PARASTA ja tärkeintä on vaan että semmonen ON!!Jos ei olis se ois hiukan pahempi juttuxD" - Jonskuliini
Johnny99
06.04.2005 17:51:32
Onhan ne vähän liukkaita joo. Kyllä niistäkin selviää kun malttaa olla painamatta sitä kaasua pohjaan mutkissa ja käyttää jarrua yhtä reilusti kuin kaasua.

Joo, en väittänytkään ettei selviäisi, mutta todellisuuteen nähden kuitenkin liian liukkaita, varsinkin lumi.
Invader
06.04.2005 18:14:39
Joo, en väittänytkään ettei selviäisi, mutta todellisuuteen nähden kuitenkin liian liukkaita, varsinkin lumi.

Jep. Kolmosessa noita rallipätkiä ajeli vielä oikein mielellään, nyt ne on lähinnä pakollinen riesa. Tai no, ei pakollinen, mutta niistä saa niin hyviä autoja palkinnoksi ettei viitsi jättää ajamatta.
Tai sitten ei..
Johnny99
06.04.2005 18:45:49
Myös mun mielestä nuo olivat kolmosessa vielä hauskoja ajettavia. Nyt pelkkää pakkopullaa. Onneksi ei niitä ole enempää.
Kimmo72
27.06.2005 02:53:08
Oks joku ajellu ton 100% läpi? Mulla 92,8% ja ne mission tehtävät jossa pitää ohitella viis autoa tuntuu ihan saatanalliselta? Ei niitä voi päästä.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.SSK#1
Invader
27.06.2005 13:37:15
Mulla on jäänyt tää peli ihan pelaamatta. Forza on jotenkin vaan viihdyttävämpi.
Tai sitten ei..
Kampuzzjeah!
29.06.2005 14:26:53
aivan saatanan hyvä peli.
on se niin mukavaa ostaa volvo 240 ja virittää loppuun ja mennä heittämään luisua tsukuba wet circuitille.

i love it.
Metallitotuuden puolesta aina taistellen...
Henko
29.06.2005 14:38:55

Tietääkö kukaan, onko niillä a-spec pojoilla mitään merkitystä?
Ei ne rallit nyt niin vaikeita oo, paitsi jos ne meinaa ajaa "oikeaoppisesti". Kun eihän sitä penaltya tuu, jos osuu perä edeltä seinään. Itseäni kun ne eivät juuri kiinnosta, ajoin ne juosten kusten pitkin radan reunoja ja seiniä riittävän nopealla autolla = Ford RS200 (rallimalli).
Kimmo72
29.06.2005 17:26:34
Tietääkö kukaan, onko niillä a-spec pojoilla mitään merkitystä?
Ei ne rallit nyt niin vaikeita oo, paitsi jos ne meinaa ajaa "oikeaoppisesti". Kun eihän sitä penaltya tuu, jos osuu perä edeltä seinään. Itseäni kun ne eivät juuri kiinnosta, ajoin ne juosten kusten pitkin radan reunoja ja seiniä riittävän nopealla autolla = Ford RS200 (rallimalli).

Niin rallit meneekin helposti seiniä pitkin, mutta ne tehtävät jossa pitää antaa "kaulaa" ensin muille autoille yli minuutin ja sitte koittaa ajaa ne kiinni. Übervaikeita ovat ne.
Henko
29.06.2005 22:55:39

Niin rallit meneekin helposti seiniä pitkin, mutta ne tehtävät jossa pitää antaa "kaulaa" ensin muille autoille yli minuutin ja sitte koittaa ajaa ne kiinni. Übervaikeita ovat ne.

No kyllä ne ajotehtävät meni, mutta mites se Suzuka wet race niissä ralleissa? Vaikutti aika pahalta. En oo vielä yrittäny.
Henko
07.07.2005 14:43:28

Yks painava sana mulla on vielä tosta tekoälystä:
Aloitin 24h Circuit de la Sarthe II:n, B-Specillä. Pääsin ensimmäisen kierroksen aikana toiseksi, ja voittokulkuni olisi jatkunut, jos ei se vitun konekuski olisi ajanut PÄIN SEINÄÄ siinä pitkällä suoralla! Mitä vittua! Siihen se vaan kaarti oikeaan reunaan kolmen ja puolen sadan tuntinopeudesta. Ja ihan kuin se ei olisi riittänyt, se ajoi itsepäisesti sitä seinää vasten varmaan 10 sekuntia, vaikka kuinka vaihtelin kuskin aggressiivisuutta. Omaa aggressiivisuuttani en kyennyt hillitsemään, kun muut autot veti neljättä sataa edelle. Jätin kuskin ajelemaan kaikessa rauhassa viimeisenä, katselin, ja aina silloin tällöin sama toistui. Very omituista.
Tee työtä jolla on tarkoitus - soita bändissä!
Kimmo72
07.07.2005 15:00:17
Very omituista.

Juu sitä ihmeteltiin tossa kans kun kuski vetelee suoralla päin seiniä. Tekoälyn juhlaa.
Miikathebest
07.07.2005 23:23:15

Olen alkanut miettiä, josko kannattaisi ihan ostaa pleikkari tuon uuden graan turismon takia. Vanhan pleikkarin gt kakkosta on kyllä hakattu niin paljon että... särkyi piuhat ja muut, niin ei voi enää pelata.
Kannattaako ostaa pleikkari ja tuo gt4?
Entä jopa se erikoinen 1000000 astetta kääntyvä ralliratti?
Vai kannattaisiko odottaa sitä uutta playstationia?
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Kimmo72
08.07.2005 02:49:34
Olen alkanut miettiä, josko kannattaisi ihan ostaa pleikkari tuon uuden graan turismon takia....

No eihän toi pleikkari enää "mitään" maksa oikeestaan. Kyllä se kuitenkin on aika hyvä vehje. Enkä nyt sano mitenkään subjektiivisesti koska mulla on PS2 ja XBOX. Mutta tänään just viimeks vedeltiin kaverin kanssa San Andreasia eteenpäin (kun on niin monta peliä kesken vielä, jopa Xpoksin Driver sun muut jotka on hyviä pelejä)
No nyt taitaa mennä jo ohi topicin, mutta miksei pleikkari kakkosta vois ostaa tässä vaiheessa?? (vrt. uusien konsolien innovaatiota)

Niin joo... Kyllä se GT on aika maukas peli. Tosin Xpoksille on tullut Forza (jotain). En oo sitä päässy testailemaan, mutta epäilen ettei siitä GT nelosen voittajaksi ole, vaikka olenkin itse enemmän "xpoksin miehiä"
-mene ja tiedä :)
Henko
08.07.2005 15:34:21

Juu sitä ihmeteltiin tossa kans kun kuski vetelee suoralla päin seiniä. Tekoälyn juhlaa.

Mut viime yönä, asetuksia ja autoja kokeiltuani, voitti konekuskini sen kisan. Seitsemällä kierroksella. En tiedä, ajeliko seinään vai ei. Pleikkari oli päällä, kun nukuin :)
Toki seurasin parin ensimmäisen varikkokäynnin ajan. Ron Dennis, ota mallia.
Tee työtä jolla on tarkoitus - soita bändissä!
Miikathebest
09.07.2005 21:35:35 (muokattu 09.07.2005 21:54:15)

Mitä kovia rasseja tuossa uudessa gt:ssä on?

Kakkosessa kovimmat olivat ainakin Suzuki escudo pikes peak huikeine takasiipineen sekä Toyota gt-one joka kulki parhaillaan lähes 450km/h.
RUF-Porscheista puhumattakaan :)

Tulipa tässä vielä mieleen, onko pleikkaripelejä mahdollista saada toimimaan tietokoneessa HELPOSTI?
Ota se mikä on paras, äläkä valita!
Miika Rocks It
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)