Aihe: TV:n mobiilipelit lainvastaisia
1 2 3 4
noir
15.10.2004 07:19:38
Toivottavasti eivät lopeta. Saavatpahan huonot vanhemmat sen oman niittinsä. Hittojako niitä kumartelemaan, vaikka enemmistö ovatkin, kun kerran ovat tyhmiksi syntyneet. Kyllä se vika muualla on, kuin palveluntarjoajassa.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
T.S. S L A Y E R
15.10.2004 09:54:27

Totta. Olen edelleen sitä mieltä, että tälläinen lakipykäliin vetoaminen tässä asiassa on vastuusta pakoilua. Näitä ohjelmia ei olisi, jos sinne ei kukaan kirjoittaisi. Turha niitä on kieltää säännöillä. Kohta ne vie sitten TV-shopinkin ja eritoten Invisible Bra-mainoksen!

Koska tuo Invisible Bra mainos tuloo??!!??!?!!

Perkele kun emmä oo nähny ku näitä passelijasijoituspaskatvshoppia.
HaloOfFlies
15.10.2004 14:36:10 (muokattu 15.10.2004 14:42:50)

Kyllä ne ainaki joskus sanoo että esim. 10 viestiä maksaa 9,5 euroa joten se siitä valehtelusta päin naamaa.

No kyllä siinä silti on selvää harhaan johtamisen makua. Ei niitä isoihin viestimääriin puuttumisia tule oikeastaan juuri ollenkaan. Erittäin, erittäin harvoin. Sen sijaan isoihin viestimääriin yllyttäminen on noissa mobiilipeleissä yleistä.
Löytäisi mieluummin vaikka Jeesuksen. Tai Buddhan. Tai vittu vaikka kalkkunanpalvonnan, kunhan vain pitää manikyroidut kyntensä saatanan kaukana southern rockista. - Jani The Rock
Nikke
16.10.2004 01:03:47 (muokattu 16.10.2004 01:04:33)
Ne saldorajat ei auta mitään. Kaverilla oli aikoinaan 100mk saldoraja, mutta lasku oli aina vähintään 150mk. Eli jos se sulkeutuu esim 2h viiveellä, ehtii siinä ajassa pelata jo helposti 100e.
Jumala on pilvessä.
kingdom
16.10.2004 13:17:26
Ne saldorajat ei auta mitään. Kaverilla oli aikoinaan 100mk saldoraja, mutta lasku oli aina vähintään 150mk. Eli jos se sulkeutuu esim 2h viiveellä, ehtii siinä ajassa pelata jo helposti 100e.

Homma toimii niin että saldon ylimenevä osa vähennetään seuraavan kuukauden saldosta.
Hey Bungalow Bill, what did you kill?
HaloOfFlies
17.10.2004 18:09:46 (muokattu 17.10.2004 18:11:48)

Hieman olen katellut ihmeissäni tätä MTV3:n mobiililiittymämainosta, jossa liittymän hankkija saa 150 kpl peliviestejä kaupan päälle. Jotenkin hieman kyseenalaistan tuon touhun, että tuolla tavalla yllytetään lapsia pelaamaan.
Löytäisi mieluummin vaikka Jeesuksen. Tai Buddhan. Tai vittu vaikka kalkkunanpalvonnan, kunhan vain pitää manikyroidut kyntensä saatanan kaukana southern rockista. - Jani The Rock
Krice
17.10.2004 19:32:03

Hieman olen katellut ihmeissäni tätä MTV3:n mobiililiittymämainosta, jossa liittymän hankkija saa 150 kpl peliviestejä kaupan päälle.

Sitä kutsutaan markkinoinniksi.
HaloOfFlies
17.10.2004 22:49:18

Sitä kutsutaan markkinoinniksi.

Se on selvästi alaikäisille suunnattua markkinointia. Mikä on laitonta.
Krice
17.10.2004 23:00:46

Se on selvästi alaikäisille suunnattua markkinointia.

Mistä sen selvästi huomaa, että se on suunnattu alaikäisille?
blastoff
18.10.2004 00:45:25
Mistä sen selvästi huomaa, että se on suunnattu alaikäisille?

Et ole ilmeisesti nähnyt sitä uutta koulu-chattiä? Siinähän ne puhuvat hahmotkin ovat lapsia, ja juontaja (tai "opettaja") yllyttää kakaroita kertomaan tekstiviestillä lempiaineistaan koulussa yms.
Reporter: "What do you think of Western civilization?" Gandhi: "I think it would be a good idea"
Krice
18.10.2004 01:47:06

Et ole ilmeisesti nähnyt sitä uutta koulu-chattiä?

Oon, mutta tuo ei ole se liittymämainos.
blastoff
18.10.2004 02:11:12 (muokattu 18.10.2004 02:15:55)
Oon, mutta tuo ei ole se liittymämainos.

No niin, pitäisi lukea vähän tarkemmin... :)

Eikä alaikäisille markkinointi sitä paitsi ole edes suoranaisesti laitonta. Joka päivähän tv:stä tulee vaikka mitä hajuhemmo-mainoksia, joiden kohderyhmänä on selvästi alaikäiset.
Reporter: "What do you think of Western civilization?" Gandhi: "I think it would be a good idea"
Lähikauppias
18.10.2004 11:13:19

Eikä alaikäisille markkinointi sitä paitsi ole edes suoranaisesti laitonta. Joka päivähän tv:stä tulee vaikka mitä hajuhemmo-mainoksia, joiden kohderyhmänä on selvästi alaikäiset.

Siitä aiemmasta ketjussa mainitusta linkistä:

"Holhouslaki sanoo että alaikäinen voi tehdä vain tavanomaisia tai merkitykseltään vähäisiä ostoksia. Iso lasku mobiilipelaamisesta ei täytä tätä tunnusmerkistöä."
blastoff
18.10.2004 12:13:38 (muokattu 18.10.2004 12:18:08)
"Holhouslaki sanoo että alaikäinen voi tehdä vain tavanomaisia tai merkitykseltään vähäisiä ostoksia. Iso lasku mobiilipelaamisesta ei täytä tätä tunnusmerkistöä."

Iso lasku ei täytä tunnusmerkistöä, mutta pieni lasku saattaa täyttää. Aika tulkinnanvarainen juttu. Henkilökohtaisesti toivon, että homma kääntyy mobiilipeliohjelmien tekijöitä vastaan.
HaloOfFlies
18.10.2004 15:50:22 (muokattu 18.10.2004 16:15:23)

Mun mielestäni mobiililiittymän, jonka mukana tulee 150 euron edestä peliviestejä, markkinointi on selvästi suunnattu alaikäisille ja siksi hieman kyseenalaista. Tottakai minä hyväksyn nämä lelumainokset sun muut, niitä pitääkin mainostaa lapsille ja ne ovat ihan laillisia. Mutta jos ennen lapsille suunnattua laitonta mobiilipeliohjelmaa mainostetaan kännykkäliittymää jonka kylkiäisinä tulee 150 eurolla peliviestejä sillä perusteella että sen mobiilipelin pelaaminen tulee pelaajalle edullisemmaksi, se ei ole laillista. Kännykkäliittymä on kuitenkin hieman eri asia kuin Hajuhemmot.
Raipe
18.10.2004 16:17:37
Saisivat lopettaa kaikki nuo sätit ja pelit.
Laittaisivat tilalle vaikkapa Ihmemiestä.
"Ei muuta kuin lisää paskaa housuun!" -Klunssila
kingdom
18.10.2004 21:28:08
Saisivat lopettaa kaikki nuo sätit ja pelit.
Laittaisivat tilalle vaikkapa Ihmemiestä.

Jos siinä on vaihtoehto niin chatit vittuun. Muutenpa ne ei minun elämää haittaa.
Hey Bungalow Bill, what did you kill?
Krice
18.10.2004 21:46:25

Mun mielestäni mobiililiittymän, jonka mukana tulee 150 euron edestä peliviestejä, markkinointi on selvästi suunnattu alaikäisille ja siksi hieman kyseenalaista.

En käsitä logiikkaasi. Siis miksi se on suunnattu alaikäisille? Miksi ei mummokin voisi ostaa tuollaista liittymää ja pelata 150 euron edestä?
Toinen juttu, että jos chatit lopetetaan niin sitten tuijotellaan taas testikuvaa. Realistinen toive ei ole se, että chattien paikalla alettaisiin näyttämään ohjelmia paitsi tuhanteen kertaan uusittua Matlockia.
pellepelle
18.10.2004 22:44:31
Jos ja kun chatit lopetetaan ni sitten saa taas kuunnella täällä m.netissä viikkotolkulla jotain vitun valitusta siitä että miks sielt ei tuu mitään...ja että sais hommata jotain ohjelmaa...ja olen samaa mieltä että ei se 150eurolla peliviestejä homma ole selvästi suunnattu alaikäisille...ja saako alaikäset edes avata liittymää...tietääkseni ei
Tympee Huttunen
18.10.2004 23:37:24
Oli muuten taannoin uutinen, että neuvolassa käynnit ovat vähentyneet. Voisikohan osasyyllinen olla Nelosen chat? Siellä tuntuu olevan aika usein kysymyksiä äitiyteen liittyen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)