Aihe: Arto Nyberg 11.11.2012
1 2 3 4 5
Vaihtovirta
14.11.2012 11:47:43 (muokattu 14.11.2012 11:49:19)
Tän päivän iltiksessä selitettiin tuota toista temppua. Eli ennen lähetystä muija kaivoi oman suomi-englanti-suomi sanakirja esille ja alkoi selaamaan sivuja. Käski sitten Arton sanomaan stop jossain vaiheessa ja painamaan sen hetkisen sivun ensimmäisen sanan mieleen, joka oli juurikin sisilisko. Eli tod. näk jokainen tuon sanakirjan sivu oli samanlainen..

edit: olikin näköjään jo selitetty tuon edellisen sivun linkissä..
Bongowing
14.11.2012 11:50:55
Sergei Fallinen: Sisilisko on vaikeampi kysymys. Varmaan aika pitkälle pääsee noilla suhisemisilla ja sillä että kaikilla on pillu mielessä, mutta kyllähän sen varma pitää jotenkin pystyä olemaan.

Saattoihan sillä olla muutama varavaihtoehto. Joko siinä lehdessä, minkä kaivoi esiin tai sitten siel oli useampi lehti jemmassa.
But where the heck is magenta?
Sergei Fallinen
14.11.2012 11:52:51
phren: Minua vähän hämmästyttää, miten nämä taikurit ja ajatustenlukijat harjoittelevat taitojaan. Luulisi, että tuohon tarvitaan ihan pirusti oikeita tilanteita ja tuntemattomia ihmisiä "uhreiksi", että saavuttaa vaadittavan varmuuden. Terrorisoivatko he tempuillaan päivittäin ympäristöään ja kanssaihmisiään?

Joka koululuokassahan on se yksi viihdyttäjätyyppi, joka osaa jo ala-asteella kaikki kolikko- ja korttitemput ja silmänkääntöjutut. Tarviiko siinä varmuutta enää paljon edes harjoitella kun vähän vaativampaan siirtyy, jos koko ikänsä sitä tehnyt kavereille, perheelle, tytöille baarissa yms?
Bongowing
14.11.2012 11:55:46
- Juha Tapio pläräsi suomi-englanti-sanakirjaa ja pyysi sanomaan "stop", kun siltä tuntuu. Kun käskin pysäyttää, sivun ylimpänä sanana oli juuri sisilisko. Mielessä kävi, että siinä saattoi olla manipulaatiota mukana.

Kuva-arvoitukselle mies ei kuitenkaan järjellistä syytä keksi, mutta tyytyy silti toteamaan lehtien olleen taikurin omaisuutta. Vaikkei Nyberg tempun salaisuutta keksi, hän uskoo, että tälläkin tempulla on salaisuutensa.

http://www.iltalehti.fi/viihde/2012111216320301_vi.shtml

vmp...
Sergei Fallinen
14.11.2012 12:00:17
Bongowing: Saattoihan sillä olla muutama varavaihtoehto. Joko siinä lehdessä, minkä kaivoi esiin tai sitten siel oli useampi lehti jemmassa.

Luultavasti. Jos hokee koko ajan pelkkää sisiliskoa niin uhri saattaa sanoa kiusallaan jotain ihan muuta mutta jos on samalla taustalla hokenut huomaamatta jotain toistakin sanaa niin todennäköisyys kasvaa. Etenkin kun ollaan tuon kaltaisessa tilanteessa missä TV-juontaja pienen paineen alla ja kahden sekunnin miettimisajalla valitsee jonkun koko perheen ohjelmaan sopivan sanan.

Olisi ollut vaikuttavampaa lukea lehti-ilmoitus ennen sanan näyttämistä, mutta koska näin ei tehty, siihen on varmaan hyvä syy.
päänahka
14.11.2012 12:02:16
Bongowing: Toisaalta, jos on vähääkään taipumusta ammattimaisen ajatustenlukijan alalle, niin kolmen lehden jokaiselta sivulta tietyn määrän yksityiskohtia ulkoaopettelun ei luulis olevan ongelma. Kyllähän tuo temppu muuttuisi jo siinä vaiheessa aika halvaksi, jos lehdet tosiaan ei olisi aidon sattumanvaraisesti valittuja.

No kyllä toi niin selvästi tarkistaa itse sen sivun omasta lehdestään, että pakko liittyä siihen. Miksi se muuten olisi ensin sanonut Artolle ettei vielä katsoisi lehteä? Ei toi nyt niin tarkkaa ohjeistusta vaadi, että vilkaisee yhtä sivua näyttämättä sitä muille.
phren
14.11.2012 12:05:04
Sergei Fallinen: Tarviiko siinä varmuutta enää paljon edes harjoitella kun vähän vaativampaan siirtyy, jos koko ikänsä sitä tehnyt kavereille, perheelle, tytöille baarissa yms?

No lähinnä juuri mietin, että tuollaisiakin ihmisiä kai sitten löytyy. Tapansa kullakin.

Ymmärtääkseni ajatuksenlukutemppuihin liittyy enemmän variaatiota kuin tavallisiin kolikkko- ja korttitemppuihin. Siis erilaisille ihmisille täytyy käyttää hieman erilaisia tekniikoita, joten tarvitaan paljon kokemusta kaikenlaisten tyyppien huijaamisesta.
Bongowing
14.11.2012 12:05:17
päänahka: No kyllä toi niin selvästi tarkistaa itse sen sivun omasta lehdestään, että pakko liittyä siihen. Miksi se muuten olisi ensin sanonut Artolle ettei vielä katsoisi lehteä? Ei toi nyt niin tarkkaa ohjeistusta vaadi, että vilkaisee yhtä sivua näyttämättä sitä muille.

Joo tuota minä itekkin ekaks heti kelailin, mutta ihmettelen vaan, että onpa aika amatöörimäistä meininkiä.
Sergei Fallinen
14.11.2012 12:08:10
päänahka: No kyllä toi niin selvästi tarkistaa itse sen sivun omasta lehdestään, että pakko liittyä siihen. Miksi se muuten olisi ensin sanonut Artolle ettei vielä katsoisi lehteä? Ei toi nyt niin tarkkaa ohjeistusta vaadi, että vilkaisee yhtä sivua näyttämättä sitä muille.

Jep, toi muija ei hirveästi edes yrittänyt vaikuttaa siltä että tossa olisi jotain "taikaa" tai "mielenmuokkausta" mukana, tai edes "itseluottamusta". Kauheaa sähläystä koko ajan ja luultavasti suoraan joltain jenkkilän mestarilta ostetut temput.
Boltsa
14.11.2012 12:12:22
Sit miettimään, et miten se tän teki http://www.radiorock.fi/?vt=video&vid=291497
Boltsa
author
14.11.2012 12:18:49
Boltsa: Sit miettimään, et miten se tän teki http://www.radiorock.fi/?vt=video&vid=291497

Mä tein ton ite mielessäni silleen et kuvittelin olevani avustajana, ja olisin kyl valinnut mustat kortit. En tiiä sit miten olis käyny.
Bongowing
14.11.2012 12:22:09
Boltsa: Sit miettimään, et miten se tän teki http://www.radiorock.fi/?vt=video&vid=291497

Eikös se avustaja sanonu ensin jätkän, mutta se jäi kuulematta ja vaihtoi ässään. Eli "taikoi" oikean kortin pakasta riippumatta siitä mihin korttiin olis päädytty. Tuokin olis uskottava vain jos se oikea kortti olis laitettu valmiiks vaikka johonkin juontajan taskuun. Tämänhän pitäisi olla mahdollista mikäli tuo kortti olis osattu ennustaa etukäteen. Näitä perus korttipakan runkkaamistemppuja siis.
Rattata
14.11.2012 12:55:13

Kusetti perkele! Ei se jätkä mikään kuvakortti ole.
Atomic Cafe
14.11.2012 12:57:02 (muokattu 14.11.2012 13:00:07)
Vaihtovirta: Tän päivän iltiksessä selitettiin tuota toista temppua. Eli ennen lähetystä muija kaivoi oman suomi-englanti-suomi sanakirja esille ja alkoi selaamaan sivuja. Käski sitten Arton sanomaan stop jossain vaiheessa ja painamaan sen hetkisen sivun ensimmäisen sanan mieleen, joka oli juurikin sisilisko. Eli tod. näk jokainen tuon sanakirjan sivu oli samanlainen..

Niin...Artohan on tunnetusti niin tyhmä jätkä, että sitä on helppo kusettaa tuollaisella tempulla.

Suoraan sanottuna en oikein usko että se ihan noin meni mutta valokuvamuistiin tuo temppu voi kyllä jollakin tavalla liittyä.
esprit de corps
14.11.2012 13:37:20 (muokattu 14.11.2012 13:37:52)
Lähdetään nyt pohtimaan näin (tuota lehtitemppua). Lehdet olivat taikurin tuomia. Ok. Ennen lähetystä Juha Tapio selasi sanakirjaa ja pyysi Nybergia sanomaan jossain vaiheessa "stop". Voidaan siis varmaan epäillä, että Juha Tapio itse on mukana tässä suuressa mentaalisessa tempauksessa.

Juha Tapio on 38-vuotias. Voidaan epäillä, että taikurimentalistiprofeettaselvännäkijä on jo aiemmin pyytänyt Juha Tapiota valitsemaan jonkin luvun, jonka sanoo lähetyksessä. Tämän jälkeen mentalistin tarvitsee muistaa tasan tarkkaan kolme eri sivua numeroa 38, vaikka kaikki lehdet tosissaan olisivat erilaisia.
"Itse näin aika vasta unta jossa olin apina apinalaumassa. Hitto se oli siisti tunne hyppiä aivan helvetin korkeissa puissa oksalta toiselle / tyhjyyteen, samalla kun takaraivossa jyskyttää tunne että kohta syödään banaaneja." -Adrift-
Miikss
14.11.2012 15:11:53 (muokattu 14.11.2012 15:13:55)

http://www.radiorock.fi/?vt=video&vid=291503

Kyllä tuo sen juontajille tekemä temppu on paljon hämmentävämpi. Ei niin minkäänlaista käryä miten se tuon teki.

Todennäkösestihän se jossain vaiheeessa laittoin käteensä jotain ainetta tjsp. joka sai tuon kuvion muodostumaan, mutta hämmentävä temppu jokatapauksessa.
"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
Bongowing
14.11.2012 15:28:53
Miikss: http://www.radiorock.fi/?vt=video&vid=291503

Kyllä tuo sen juontajille tekemä temppu on paljon hämmentävämpi. Ei niin minkäänlaista käryä miten se tuon teki.

Todennäkösestihän se jossain vaiheeessa laittoin käteensä jotain ainetta tjsp. joka sai tuon kuvion muodostumaan, mutta hämmentävä temppu jokatapauksessa.

Jossain vaiheessa = kotona. Eikö nää oon niitä jo miljoonaan kertaan nähtyjä tyypillisiä korttitemppuja.
Miikss
14.11.2012 15:37:12
Bongowing: Jossain vaiheessa = kotona. Eikö nää oon niitä jo miljoonaan kertaan nähtyjä tyypillisiä korttitemppuja.

No oli missä tahansa. Ja oli tuo nyt minusta ihan piristävästi toteutettu korttitemppu jokatapauksessa.
"Lähinnä sie oot sellanen inhorealistinen postmodernia kautta seuraava taidelaji"
Bluesmies
14.11.2012 16:12:45
Ei helvetti. :D Jatkakaa.
Rattata
14.11.2012 16:32:31
Bongowing: Jossain vaiheessa = kotona. Eikö nää oon niitä jo miljoonaan kertaan nähtyjä tyypillisiä korttitemppuja.

No sä varmaan voit kertoa miten toi tehdään kun kerta miljoonaan kertaan sen olet nähnyt ja todennäköisesti ratkaisunkin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)