Epämuusikko 30.11.2008 00:21:42 | |
---|
Nythän tuntuu tuolla Mumbaissa olevan joku turistiensuojeluprojekti käynnissä. R.I.P Oksanen |
Mursukanta 30.11.2008 00:24:59 | |
---|
Tämähän on lähinnä naurettavaa. Pelastetaan eläimet tappamalla ne. Ei tainnut olla EVR:llä munaa tappaa niitä kanalanomistajia. Tässä on jo parempaa ideaa |
sub zero 30.11.2008 00:57:12 (muokattu 30.11.2008 01:08:48) | |
---|
Minua kiinnostaisikin tietää, miten taloudellisten vahinkojen aiheuttaminen liittyy eläintensuojeluun. Vakuutusrahoilla saa uutta, ei laitteiden yms. rikkominen auta niitä kanoja yhtään mitenkään. Olisiko se eläinten hyvinvointi tässä sittenkään etusijalla... Olipa mitä mieltä asioista tahansa, niin se on mun mielestä aika fakta, että laillinen eläinaktivismi kiinnostaa mediaa vain erittäin harvoin. Sen sijaan tuhoa aiheuttamalla pääsee helposti otsikoihin. Turkistarhaajat on itsekin sanoneet, että sillon kun aktivismi oli laillista, niin siitä ei puhuttu eikä se liikuttanut heitä yhtään. Kun huomiota saa laittomuuksilla niin houkutus joillekin niiden tekemiseen on aika suuri. small print: osamaksuerien viivästyessä teille lankeaa 99 prosentin suuruinen viivästyskorko, joka on maksettava yhden vuorokauden kuluessa ulosmittauksen, vangitsemisen ja kuohitsemisen uhalla. |
sub zero 30.11.2008 01:07:53 | |
---|
Tuo on oikeastaan juuri tuota diibadaabaa, mitä tuossa esität, jota on esim. OE-sivuilta paljon tullut luettua, silloin kun sinne vielä rahaakin maksoin. En jaksa sen enempää kommentoida mitään, koska ei minua oikeastaan kiinnosta edes keskustella tästä kiihkoilijoiden kanssa Taas jatkuu tuo mollaaminen, että mä olen nyt joku "kiihkoilija". Miks ihmiset ei osaa olla hiljaa, jos niillä ei ole mitään järkevää sanottavaa? Ei sun tarvitse keskustella tästä mun kanssa, vaan jos haluut kehittyä, niin rupeet harrastamaan filosofiaa, niin ehkä opit ajattelemaan - se on toivottavaa riippumatta sitä mitä mieltä asioista nyt sitten lopulta olet. koska tiedön kuinka kusipäiseksi itse olen heittäytynyt silloin kun "sillä puolella" olin ja miten ummistin silmät todellisuudelta ja kaikelta muulta sanomiselta... :)) Kun et kerran silloinkaan ollut sisäistänyt keskustelun logiikkaa, joten ei ihme, jos olit "kusipäinen" tai "kiihkoilija". Ei kiihkoileminen ole mielipiteessä (onko radikaali vai konservatiivi vai muuta) vaan siinä, että miten asiasta keskustelee. small print: osamaksuerien viivästyessä teille lankeaa 99 prosentin suuruinen viivästyskorko, joka on maksettava yhden vuorokauden kuluessa ulosmittauksen, vangitsemisen ja kuohitsemisen uhalla. |
gasser 30.11.2008 01:13:29 | |
---|
Olipa mitä mieltä asioista tahansa, niin se on mun mielestä aika fakta, että laillinen eläinaktivismi kiinnostaa mediaa vain erittäin harvoin. Sen sijaan tuhoa aiheuttamalla pääsee helposti otsikoihin. Turkistarhaajat on itsekin sanoneet, että sillon kun aktivismi oli laillista, niin siitä ei puhuttu eikä se liikuttanut heitä yhtään. Silloin ennenmuinoin niitä omalle tontille tunkeilijoita sai vähän "suolata" ja antaa kappiä, eikä siitä kukaan sen enempää itkenyt. Nykyään ei tartte kuin pistää vahingossa valvontakameran kuva nettiin, ja johan on kuvassaoleva pikkuhippi vikisemässä jotain yksityisyydensuojasta. Ei sillä, että niitä kameroita pitäis joka paikassa olla, muttei niitä pikkuhippejäkään, niitä hölmöjä. Asialliset tyypit on sitten eri juttu, niiden kanssa voi jopa keskustellakin. -?- |
Sir Härö 30.11.2008 02:52:43 | |
---|
Taas jatkuu tuo mollaaminen, että mä olen nyt joku "kiihkoilija". Lukaseppa nuo viestisi uudelleen läpi. |
Stradlin 30.11.2008 04:49:27 (muokattu 30.11.2008 13:44:50) | |
---|
E: Jaaha, eipä mitn "There are many dying children out there whose last wish is to meet me." - David Hasselhoff |
Rotuvaari 30.11.2008 05:38:06 | |
---|
Antaa kaikkien kanojen kukkia. Mitä isot edellä, sitä pienet kettutyttötalebanit perässä. Jollain Greenpeacella on kanssa ihan hyvät tarkoitusperät ja homma toimii aina silloin, kun juttu ei lähde käsistä. Valtavien valaanpyyntialusten upottaminen on yhtä fiksua toimintaa, kuin minkkien vapauttaminen luontoon. Ei se laiva merenpohjalle kuulu. Jotenkin tuntuu, että nämä kotomaiset eläintenulkostamisisseurat ovat täynnä vatipäitä, joilla on röyhkeyttä tunkeutua järjestelmään sisälle, mutta jotka eivät ole syystä tai toisesta kyenneet suunnittelemaan mitä tehdä. Jes, hyökätään eläinten kimppuun. Tapetaan kanat, sotketaan ketut ja vapautetaan sellainen tappokone, kuin minkki luontoon muita eläimiä lahtaamaan. Vähän sama kuin ampuisivat metsän laidalta hirviä katapultilla autoilijoiden eteen, että siitäs sait ilmansaastuttaja. Siis että voi ihmiset olla tyhmiä. Sama juttu toistuu liian usein ääriliikkeiden kohdalla, että toimitaan vailla järjen hiventä. Höhöö! Täällä viljellään kaloja! Tyhjennetään altaat niin ne joutuu hankkimaan uudet vedet! Kannetaan säkeillä valo ulos, niin ne ei näe tehdä töitä! Vitun lahoaivot. Tänä päivänä tieto tahdotaan arkistoida kovalevyille, joten miksi ei pöllitä tietokoneita, jotka nekin pienenevät vuosi vuodelta? Eikö ole kuntoa kantaa niitä ulos? No, turha yllyttää mihinkään, mutta jos pitää riehua - periaatteessa kuitenkin hyvän asian puolesta - niin tekisivät sen edes vähän tyylikkäämmin. Toivottavasti tekijöitä piinaa koko loppuelämän jatkuvat unet tukehtuvista kanoista. R.I.P heikkijärvinen 2006-2008, god of medal, the man, the woman, master of the unichorus |
Hargon 30.11.2008 09:57:13 (muokattu 30.11.2008 09:57:38) | |
---|
Afrikassa kuolee miljardeja lapsia joka sekunti nälkään ja täällä piipertäjät pilaavat syötäväksi tarkoitettuja elukoita. EDIT: Nyt on siis Afrikka mainittu! "Kun ihminen nukkuu, sille ei tapahdu mitään. Mutta kun se ei nuku, se voi saada vaikka kalan." |
tsugaru 30.11.2008 10:11:55 | |
---|
Toivottavasti tekijöitä piinaa koko loppuelämän jatkuvat unet tukehtuvista kanoista. Tällä logiikalla jokainen broilerinkoipea tai suurkanala(halpis)munaa ahmiva näkisi painajaisia tukahtuvista kanoista. Tuotantoeläinketju on kuitenkin ollut M. netissä aiemmin, joten eipä enempää asian tiimoilta. Kuluttajana voi kuitenkin päättää, minkä tasoista ja millä edellytyksin tuotettua ruokaa suuhunsa laittaa. Ero ei hinnassa päätä huimaa. Luomubroileria ei Suomessa valitettavasti tuoteta. Briteissä luomulihaa myydään paljon, sillä kuluttajat siellä ovat valveutuneempia - tai trendikkäämpiä. Muutta mutta, yrittäjyys on kuitenkin Suomessa pyhä asia, tapahtuipa se millä edellytyksin tahansa. "Mutta miltä kannalta asiaa nyt sitten katsottaneenkin niin onkiminen pitää jättää." Tove Jansson |
jarkkkk 30.11.2008 10:17:48 (muokattu 30.11.2008 10:23:43) | |
---|
kanaloiden huonon hoidon takia on kuollut enemmän kanoja: http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto. ... tml/arkistot/kotimaa/2003/12/198442 tämä. yleensä kun täällä tapahtuu näitä radikaalimpia kannanottoja (viittaan siis juurikin mm. nähin minkkien sotkemisiin ja tähän viimeisimpään) media ottaa kannan josta ei varmasti selviä tämmöiset "pienet" asiat. ruokitaan vaan selvästi ihmisille jo ennestään syötettyä "vitun aktivistit" mentaliteettiä. Muutta mutta, yrittäjyys on kuitenkin Suomessa pyhä asia, tapahtuipa se millä edellytyksin tahansa. tästä voisi helposti olla syyksi tällaiseen uutisointiin. Sovitaan näin :D Tuo on oikeastaan juuri tuota diibadaabaa, mitä tuossa esität, jota on esim. OE-sivuilta paljon tullut luettua, silloin kun sinne vielä rahaakin maksoin. En jaksa sen enempää kommentoida mitään, koska ei minua oikeastaan kiinnosta edes keskustella tästä kiihkoilijoiden kanssa, koska tiedön kuinka kusipäiseksi itse olen heittäytynyt silloin kun "sillä puolella" olin ja miten ummistin silmät todellisuudelta ja kaikelta muulta sanomiselta... :)) Mutta joo, olet oikeassa. En tiedä moraalifilosofian alkeita ja olen alkeellinen kaikkine argumentointivirheineni. Älä nyt kehtaa. Hyvin sinulle argumentoitiin takaisin. Ensin haastat ja sitten sinua "ei oikeastaan kiinnosta keskustella tästä kiihkoilijoiden kanssa." Mielestäni Sub Zero esitti asiansa hyvinkin maltillisesti ilman mitään suurempaa kiihkoa. Voisikohan tässä olla vain kyse siitä, että you met your match ja nyt sun on peräydyttävä tästä sanallisesta kamppailusta =) pastilli? edit: tämä postaus taitaa olla melko turha. miten ajetaan grungeparta? -haulikolla. "Neekerit, homopopparit ja muut hipit jamittelevat. hewy äjjät vaan mulkoilevat toisiaan ja virittävät kitaroita kilpaa alemmas." -Jawski "Haistakaa kaikki paska" -Bream |
Prophet 30.11.2008 11:52:46 | |
---|
Jyväskylän suunnaltakin löytynee näitä saunan taakse joutavia EVR:n terroristeja. Kaupungin keskustassa on lyhtypylväissä tarroja, joissa on kuva mm. suursikalasta, punaista EVR-logoa on maalattu joihinkin paikkoihin, Yliopiston kirjastoa vastapäätä olevaan turkisliikkeeseen on tehty usein iskuja ja vaatekauppaketju Halosta vastaan on osoitettu mieltä turkiksisista. |
jarkkkk 30.11.2008 12:10:34 | |
---|
Halosta vastaan on osoitettu mieltä turkiksisista. kamalaa. just joku mielenosoitus. hyi. miten ajetaan grungeparta? -haulikolla. "Neekerit, homopopparit ja muut hipit jamittelevat. hewy äjjät vaan mulkoilevat toisiaan ja virittävät kitaroita kilpaa alemmas." -Jawski "Haistakaa kaikki paska" -Bream |
Juho L 30.11.2008 13:39:56 | |
---|
Afrikassa kuolee miljardeja lapsia joka sekunti nälkään ja täällä piipertäjät pilaavat syötäväksi tarkoitettuja elukoita. Eipä mene niille kanoille niiden afrikkalaisten ruokavilja. Kaikki voittaa! |
Lennu 30.11.2008 13:52:43 | |
---|
Huvittaa ajatella, kuinka ne on juossu niiden kanojen perässä ja huiskinu "lentäkää kanaset pakoon, lentäkää" Noora miks nää ei lennä!!?? *itku*" Minen tiedä mitään, minussa on matoja! |
Thomas Bleu 30.11.2008 13:59:31 | |
---|
Olipa mitä mieltä asioista tahansa, niin se on mun mielestä aika fakta, että laillinen eläinaktivismi kiinnostaa mediaa vain erittäin harvoin. Sen sijaan tuhoa aiheuttamalla pääsee helposti otsikoihin. Turkistarhaajat on itsekin sanoneet, että sillon kun aktivismi oli laillista, niin siitä ei puhuttu eikä se liikuttanut heitä yhtään. Kun huomiota saa laittomuuksilla niin houkutus joillekin niiden tekemiseen on aika suuri. Niin, tietenkin, uskon kyllä se että esim. tämä isku Närpiössä sai enemmän huomiota, kuin esim. mielenosoitus jossain päin Suomea. Mutta huomiota sai enemmän iskun järjettömyys ja typeryys, kuin itse eläimet. Itse toivon todella, että suuren yleisön mielipide kääntyy vielä enemmän näitä "eläinsuojelijoita" kohtaan. EVR, Oikeutta Elämille yms. tuhoavat hitaasti itse itsensä mm. tämäntyyppisillä neronleimauksilla. |
Ozzyneito 30.11.2008 16:58:08 (muokattu 30.11.2008 17:01:17) | |
---|
Voisin muotoilla nyt oikean mielipiteeni asiasta. Lähdetään liikkeelle siitä, että tehotuotanto on todellakin ongelma ja olen itsekin sitä vastaan, ehdottomasti. Luulen pystyväni ymmärtämään EVR:n tarkoitusperän, eläinten tuskan lieventäminen. Olisivat kuitenkin edes tappaneet sitten tehokkaasti ne kanat. Huomattavaa on kuitenkin se, että lopulta tämmöinen yksittäinen hyökkäys ei vaikuta millään tavalla vähentävästi eläintuotantoon. Tämä on vähän samankaltaista epäonnistunutta radikalismia kuin kouluammunnat, ideologia tuodaan aivan väärin keinoin esiin. Tietyllä tavalla iskun kohdistaminen kanojen sijasta kanafarmareihin, olisi varmasti luonut suurempaa pelkoa muiden kanafarmareiden keskuudessa ja sikäli saattanut toimia tehotuotantoa vähentävästi. Toinen vaihtoehto olisi ollut, että tällaisen muniinpuhalteluradikalismin sijaan oltaisiin menty lähemmäs terroria ja toteutettu vastaavia iskuja kerralla eri puolilla Suomea. En yritä sanoa, että tämänkaltainen toiminta olisi suotavaa, mutta Närpiön kaltaisin keinoin se ei varmasti auta ketään. Ei eläimiä, eikä farmareita, eikä lopulta mitään muutosta edes tapahdu. Odotan innolla sitä päivää, kun eläintensuojelujärjestöt muuttavat keskeiset argumenttinsa kasvissyönnin puolesta enemmänkin ekologiseen ajatteluun nojaaviksi. Perinteiset "pupuilla on tunteet" -teesit kun ovat jo auttamatta aikansa eläneet. Jos itse nyt päättäisin luopua lihansyönnistä, niin todellakin tekisin sen ekologisten syiden takia. Kuitenkaan en tähän yksinkertaisesti pysty, joten tähtään vaihtoehtoisiin hippeilykeinoihin. Olisin myös toivonut, että muut suomalaiset eläintensuojelujärjestöt olisivat tuominneet tämän oletettavasti EVR:n tempauksen, koska näin ei todellakaan muuteta maailmaa. edit: Odotan innolla, josko Lehteen ilmestyisi "hipit tappoivat 5000 kanaa" -uutinen. "Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle.
Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua."
-Erlend Loe |
SirElwood 30.11.2008 17:09:25 | |
---|
edit: Odotan innolla, josko Lehteen ilmestyisi "hipit tappoivat 5000 kanaa" -uutinen. Sama. Ei muuta. |
fred 30.11.2008 22:35:16 | |
---|
Heh, kylläpä täällä ollaan kovasti tuomitsemassa kanantappajia. Joku fantasioi jopa näiden terroristien tukehduttamisesta. HALOO? Kyseessä oli kuitenkin vain farmillinen kanoja ja vakuutusyhtiöstä saa korvaukset menetetystä tulosta. Ei kai joku tosissaan väitä että kanoilla on tunteet? Syötäväksihän ne on tarkoitettu, mitä väliä sillä millainen elämä niillä on ollu. Olette kenties katsoneet liikaa Disneypätkiä ja tulleet tunteellisiksi? Varokaa tai teistä voi tulla vaikka kasvissyöjiä! Menkää jääkaapille ja tehkää yksi kanavoileipä niin helpottaa ;) |
Sir Härö 30.11.2008 23:00:41 | |
---|
Heh, kylläpä täällä ollaan kovasti tuomitsemassa kanantappajia. Joku fantasioi jopa näiden terroristien tukehduttamisesta. HALOO? Kyseessä oli kuitenkin vain farmillinen kanoja ja vakuutusyhtiöstä saa korvaukset menetetystä tulosta. Ei kai joku tosissaan väitä että kanoilla on tunteet? Syötäväksihän ne on tarkoitettu, mitä väliä sillä millainen elämä niillä on ollu. Olette kenties katsoneet liikaa Disneypätkiä ja tulleet tunteellisiksi? Varokaa tai teistä voi tulla vaikka kasvissyöjiä! Menkää jääkaapille ja tehkää yksi kanavoileipä niin helpottaa ;) Eli sanotko nyt JAA vai JUU? Se että eläinaktivistit tappoi kanoja on lähinnä vain hauska yksityiskohta. Ne idiootit olisi hauska laittaa vaikka pesukoneeseen muutamaksi tunniksi. |