Aihe: The Sopranos - 6. kausi
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
MV
17.10.2006 22:02:12 (muokattu 17.10.2006 22:02:28)
Juontaja sanoi, että nyt alkaa laadukas perhesarja. Laadukas kyllä, mutta ei mikään "perhesarja". Tämä näin närkästyksellä mainittakoon.

Eikös siinä ole perheiden välisiä nämä tapahtumat jotenkin? Siitä tuo nimitys käsittääkseni tulee...
"Mun suunnitelma oli juoda niin paljon viinaa kuin mahdollista ja panna mahdollisimman montaa muiaa. No miksei äiääkin." -Kukkakeppi big brotheriin yrittämisestä
SuperJeesus
17.10.2006 22:05:37 (muokattu 17.10.2006 22:09:33)
Jaa niinkus viikko pitäis sitten taas venata.
Vaikkei tässä jaksossa paljoa tapahtunut, niin pidin tosi paljon. Se on niin symppis se Tony.
En myy seksiä.
texjazz
17.10.2006 22:09:27

Eikös siinä ole perheiden välisiä nämä tapahtumat jotenkin? Siitä tuo nimitys käsittääkseni tulee...

Joo, sitä varmasti juontajakin tarkoitti, mutta tulkiten "perhesarjasta" tulee minulle mieleen, että sarjan ääreen voi istuutua koko perhe. Ääh, tämä nyt vain oli saivartelua.

Tony oli hiljainen.
Karl Marx: "All I know is I'm not a Marxist."
Planetist
31.10.2006 22:09:03
Hoho, tämän viikon loppumusa tuli yllätyksenä :)
Veikko
31.10.2006 22:11:55
Heh, Pauliella oli vähä pinna kireellä.
"Herra on minun paimeneni - Mister is my cowboy!" -Jukka Emil Vanaja
Turder
31.10.2006 22:21:35

Siinä äijässä on asennetta. Kunnon oldschool wiseguy. Mun mielestä sarjan ehdottomia kulmakivihahmoja.
texjazz
31.10.2006 22:22:10

Pauliesta tehdään tyhmä ja koominen hahmo (muistatte mm. tämän metsäepisodin...), mutta pahuus on hänessä syvässä. Juuri kun olet nauramassa hänelle, tekee hän jotain hämmentävää.
Milkop
01.11.2006 10:13:46

Perkule en nähnyt jaksosta kuin puolet kun lumisade häiritsi lähetystä. No, kovalta vaikutti ainakin sen perusteella mitä näin. Paulie pahisteli.
el Bastardo
02.11.2006 14:15:03
Paulie goes nuts? Tai siis Wallnuts. Mua on jotenkin hirvittänyt tuo kaveri aina, ei oikein osaa sanoa mitä se tekee. Huippuhahmo joka tapauksessa.
Lennu
02.11.2006 15:13:43

Paulie goes nuts? Tai siis Wallnuts. Mua on jotenkin hirvittänyt tuo kaveri aina, ei oikein osaa sanoa mitä se tekee. Huippuhahmo joka tapauksessa.

Totta. Siitä ei voi koskaan mennä takuuseen. Kuinkahan pahasti se alkaa vielä flippailemaan. Huu.
" Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia."
texjazz
02.11.2006 15:48:42

Olisiko Paulien jo aika lähteä? Tämän roskafirman myyjän hakkaaminen taisi olla lopunalkua?
Kitarajeesus
03.11.2006 21:20:42
Paulie on hieno hahmo. Piru että oli taas niin fantastinen jakso että aijjai..
Olipa kerran mies joka ei kunnioittanut Uusista. Ei ole enää.
Planetist
07.11.2006 22:09:12
Olipas hyvä jakso. Tuo homobaarijuttu oli aika yllättävä käänne.
Turder
07.11.2006 22:24:27
T lähetti vähän viestiä.
Just because I rock doesn't mean I'm made of stone.
tillotson
07.11.2006 22:45:49
Olipas hyvä jakso. Tuo homobaarijuttu oli aika yllättävä käänne.

Odotin eka että se ois vaan hengaillu siellä, mutta ukko olikin nahkavermeissä ja koppalakki päässä toisen fägötin kanssa.
jra
15.11.2006 06:48:28 (muokattu 15.11.2006 07:45:43)
Odotin eka että se ois vaan hengaillu siellä, mutta ukko olikin nahkavermeissä ja koppalakki päässä toisen fägötin kanssa.

Näinköhän tästä Vito-juonteesta rakennellaan Paulien lopullista lähtöä. Jos Tony päättää säästää Viton, oma-aloitteiseksi jo aikaisemmin osoittautunut verkkari-miehemme varmaankin homofobioissaan hoitelee Viton. Paulihan taitaa itse olla vielä kaapissa tämän asia suhteen.

Mielenkiintoinen juttu tuo Meadown lakimiesuran alku, siirtyykö myös vähitellen hoitelemaan New Jerseyn jätehuolto- ja rakennus-bisneksen asioita? Jotain siihen suuntaan viittaavaa tuntui jaksossa olevan, maailmanparantajasta kasvaakin Tonylle seuraaja, kun poika taitaa olla liian "hidas" vastuullisiin hommiin.
KillingMachine
15.11.2006 08:25:02
Pari viikkoahan sitten vierailevassa roolissa nähtiin Steve Buscemi. Aivan mahtava näyttelijä. Yksi omia suosikkeja. Harmi kun en ole ehtinyt koskaan kokonaan näkemään, kun suosikkiohjelmani Pako tulee samaan aikaan toiselta kanavalta.
jra
15.11.2006 08:42:58
Pari viikkoahan sitten vierailevassa roolissa nähtiin Steve Buscemi. Aivan mahtava näyttelijä. Yksi omia suosikkeja. Harmi kun en ole ehtinyt koskaan kokonaan näkemään, kun suosikkiohjelmani Pako tulee samaan aikaan toiselta kanavalta.

Buscemihan oli jonkin aikaa Sopranosien vakiokaartia toisena Tonyna, ja ohjasi ainakin yhden jakson, kolmannen kauden "Pine Barrens'in", jaksohan on klassikko ja varsinainen Paulie Wallnutin tour de force;)
http://www.hbo.com/sopranos/img/epi … eason03/ep37_christopher_paulie.jpg
Vieläköhän Valeri tulee ja kostaa monitoimisäätimen särkemisen.
Planetist
15.11.2006 23:05:38
Eijjuma, unohdin katsoa viime jakson. Häpeän.
texjazz
19.11.2006 17:22:27

Sarjan yksi mielenkiintoisimpia puolia on Tonyn ja mafiajengin toiminta suhteessa lailliseen elämään: miten esim. Tonyn vaimo tietää jonkin verran miehensä toimista, vaikka elääkin itse suht' koht' normaalia (joskin vaurasta) elämää; Tonyn tyttären ja tämän poikaystävän väliset kalskahdukset Tonyn toiminnasta.

Tosi elämässä Tony ei kai voisi olla noin empaattinen ja huolehtiva isä, jos sattuisi olemaan rikollisjengin jäsen. Sarjassa tuodaan esille tekopyhyys, kun ristin merkkiä tehdään toisella kädellä ja toisella murskataan luita.

Tonyn toiminta on saanut tohtori Melfinkin lähes käymään lain toisella puolella. Hänethän raiskattiin parkkihalliin mennessään. Tohtori tunnisti raiskaajansa hampurilaisbaarin parhaiden työntekijöiden taulusta. Seuraavalla tapaamiskerralla Tonyn kanssa Melfi paini mielessään Jakobin painia siitä, kertoako Tonylle tunnistaneensa raiskaajan. Tietäen varsin hyvin, että jos olisi kertonut Tonylle, olisi raiskaaja päässyt hengestään. Tohtori päätti jättää kuitenkin kertomatta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)