Aihe: Civilization 4 - Joko ostit omasi?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Feggy
07.11.2005 11:06:26

Höps, prosessorisi on reilusti omaani vauhdikkaampi. Jos näytönohjaimesta löytyy kohtuullisesti vääntöä niin hyvin toimii.

Hmm....mulla on Radeon 9200SE. Tarttis varmaan vaihtaa...
kivi
07.11.2005 12:05:52 (muokattu 07.11.2005 12:11:37)
The recommended requirements are: Pentium 4 processor, 512 MB RAM and a video card with performances as good as ATI’s Radeon 9800.

Olisiko näytönohjaimesta kiinni? Mikä näytönohjain sun läppärissä on? Vaatii käsittääkseni 3D tuen toimiakseen.

Sen varran pitää sanoa, että yleensä jään pahasti kuokkuun tämän tyyppisiin peleihin. Championship managerit, FM2005, kaikki tycoonit ja muut ovat vieneet elämäni tehokkaasti. Civilization sen sijaan ei ole koskaan kolahtanut. Pitäisi perehtyä...

Kyllä, juuri tuosta 3D-tuesta herjaa, eli ei auta mitään - pitää varmaan alkaa pelata studion koneella (ja siitäkös sopua syntyy, CIV kun ei oo mikään lyhin peli, mulla saattaa mennä yhteen kampanjaan puoli vuotta täysiä päiviä =öitä). Tai ostaa kotiin uusi pöytäkone. Tai tarkistaa että seuraava läppäri täyttää nuo speksit.

FreeCell -pasianssin, A. Pajitnovin ja G. Gerasimovin alkuperäisen Tetriksen ja vuoden 1985 hittipeli Qubertin (rahasäkkejä ja käärmeitä) ohella Civ on ainoa peli johon olen jäänyt koukkuun, ja siihen sitäkin lujemmin - ensin Civ I:een kun se ilmestyi, sitten II:een jota odotettiin kuin kuuta nousevaa, III:sta en ole vielä saanut edes kolmatta kampanjaa loppuun (kun ei ole ollut mahdollisuutta pitää sapattivuotta tms.) ja nyt tämä neljäs... hm.

Tietysti muutkin Sid Meierin pelit on kokeiltu (me ostetaan ihan periaatteesta kaupasta kaikki uudet vähänkin mielenkiintoiset tietokonepelit, puoliso on nyt koukussa World Of Warcraftiin), mutta jotenkin niihin ei syntynyt samaa fanaattista suhdetta. Tietyn rajoituksen asettaa sekin, että pelin täytyy olla pelattavissa täysin ilman ääniä - mä en voi sietää, että tietokone juttelee mulle.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Jormaz
07.11.2005 13:58:01 (muokattu 07.11.2005 13:58:51)
Mulla on Radeon 9600 (256MB) ja AMD64 3400, jääkö tosiaan näytönohjaimsesta kiinni kun pitäis olla vähintään 9800?

L: Jaa se on suositus eikä vaatimus.. hmm.. pitää tsekkailla, ei varmaan mitään demoa ole tuosta jaossa?
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
methäläene
07.11.2005 15:34:01
Saakos ton jostain halvemmalla kun 26.60?
..."iki-läikkä"-kiljua.. se oli aina kosteena yhestä kohtaa...
Jormaz
07.11.2005 15:35:00
Saakos ton jostain halvemmalla kun 26.60?

Saako sen jostain noin halvalla?
In Goth We Trust!
methäläene
07.11.2005 15:40:39
Saako sen jostain noin halvalla?

No halvalla ja halvalla...
http://www.play.com/play247.asp?pa= … age=title&r=PC&title=688285
..."iki-läikkä"-kiljua.. se oli aina kosteena yhestä kohtaa...
Jormaz
07.11.2005 16:03:59

Kun ajattelee sitä että uuden PC-pelin hinta liikkeestä haettuna on vähintään se 45 €.
In Goth We Trust!
lxi
07.11.2005 16:04:19
http://www.play.com/play247.asp?pa= … age=title&r=PC&title=688285

Jos vaikka Visalla tilaa, kannattaa maksaa puntahinta. Tulee yleensä hieman halvemmaksi, sillä play.comin eurokurssit ovat järjestään yläkanttiin.
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua
juuso a
07.11.2005 16:26:30 (muokattu 07.11.2005 16:28:15)

Mulla on Radeon 9600 (256MB) ja AMD64 3400, jääkö tosiaan näytönohjaimsesta kiinni kun pitäis olla vähintään 9800?

L: Jaa se on suositus eikä vaatimus.. hmm.. pitää tsekkailla, ei varmaan mitään demoa ole tuosta jaossa?

Ja mulla on Radeon 9600 128. Jumalauta, viime vuonna ostin uuden koneen eikä meinaa saatana enää edes Civi pyöriä. Yleensä noissa Civilizationeissa on ollut yksi lähtökohta se että ne pyörisi vanhemmillakin koneilla. Eipä näköjään enää...

EDIT: joo, pitää varmaan hommata 9800:sta vastaava Geforce. Noiden Radeoneiden kanssa tuntuu olevan enemmän tai vähemmän ongelmia noin yleensäkin.
Ääh.. Emmie jaksa.
Jormaz
07.11.2005 16:30:23
Ei vaan raaski ostaa uutta näytönohjainta kun hintahaarukka on 100-500 euroa ja vanhenevat kuitenkin niin äkkiä. Pari sataa voisi maksaa mutta kohta sekin olis jo vanha ja paska.
In Goth We Trust!
juuso a
07.11.2005 16:51:24

Ei vaan raaski ostaa uutta näytönohjainta kun hintahaarukka on 100-500 euroa ja vanhenevat kuitenkin niin äkkiä. Pari sataa voisi maksaa mutta kohta sekin olis jo vanha ja paska.

Tuleehan noiden hinnat melko nopeasti alaskin kun tekniikka kehittyy. Nythän noi AGP-kortit alkaa olemaan katoava luonnonvara joten kait kannattaa ostaa joku PCI-E väyläinen vastaava. Se vaan että joutuu kyllä kyselee taas asiantuntijoilta mikä niistä on hyvä hankinta. Oon taas tässä asiassa ajänyt niin pahasti kehityksestä jälkeen etten tiedä asiasta mitään.:) Niin ja jos ei kusetusta pelkää niin saahan sitä varmaan edullisesti käytettynä jostain netistä jonkun 9800:n..
Ääh.. Emmie jaksa.
depe
07.11.2005 17:12:35
Perkele jos tää ei toimi työläppärissä. Ei siten että töissä pelaisin, mutta reissuissa varsin mukava ja nopeasti ajankulua nopeuttava peli.
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
lxi
07.11.2005 17:17:30
Ja mulla on Radeon 9600 128. Jumalauta, viime vuonna ostin uuden koneen eikä meinaa saatana enää edes Civi pyöriä. Yleensä noissa Civilizationeissa on ollut yksi lähtökohta se että ne pyörisi vanhemmillakin koneilla. Eipä näköjään enää...

Oletko siis jo kokeillut nelosta vai vertaatko noihin annettuihin laitteistovaatimuksiin/-suosituksiin?

Geforce 4 -sarjan kortteja saa nykyisin käytettynä parilla-kolmella kympillä ja niilläkin pärjäilee.
juuso a
07.11.2005 19:16:38

Oletko siis jo kokeillut nelosta vai vertaatko noihin annettuihin laitteistovaatimuksiin/-suosituksiin?

Geforce 4 -sarjan kortteja saa nykyisin käytettynä parilla-kolmella kympillä ja niilläkin pärjäilee.

Niin, siis en ole vielä. Tällä viikolla vasta pääsen testaa.. Ihan vaan mietiskelin että melkoiset vaatimukset ovat lätkäisseet. Mutta kyllähän se näin tahtoo olla että vuodessa nuo koneet jo vanhenee niin ettei uusimmat pelit pyöri kunnolla.
Ääh.. Emmie jaksa.
Qsysi
07.11.2005 20:26:32
Niin, siis en ole vielä. Tällä viikolla vasta pääsen testaa.. Ihan vaan mietiskelin että melkoiset vaatimukset ovat lätkäisseet. Mutta kyllähän se näin tahtoo olla että vuodessa nuo koneet jo vanhenee niin ettei uusimmat pelit pyöri kunnolla.

Vähintäänkin muistia ja näytönohjainta joutuu päivittelemään. Ittellä on kyllä mennyt hurjan hienosti kun monta vuotta vanha kone jo, ja näytönohjaimen lisäämisellä olen pärjännyt. Senkin sain kaverilta kahdellakympillä. Geforce 3. Muistiakin vaan 256. Kyseessä siis vanha paketti Wings Optima. Taisi sellaset 700 maksaa uutenaan.
Vastakkaisen sukupuolen lähestyminen on vähän niinkuin uiminen: Ois helvetin siistiä osata, mutta kun et osaa, pysy rannalla. - Härski
Tempura
08.11.2005 05:04:24
Kiitos Nahkikselle selostuksesta. Kyllä kiinnostaa kovasti tämä homma taas. Civilizationit on sellaisia pelejä, mitä on aina kyllästymisenkin jälkeen innostunut pelaamaan. Todellista neroutta on se. Helvetin monitahoisia pelejä.

Mutta nyt harmittaa se, minkä joku jo totesikin - että ennen näitä pelejä on pystynyt pelaamaan huonommallakin koneella. Voi perkele, en tajua miksi tämä pitää rasittaa näytönohjainta. Olisi edes vaihtoehtona vanha kunnon palikkagrafiikka.

Uuteen koneeseen ei ole varaa vähään aikaan. Sääli että kunnon näytönohjaimet maksaa enemmän kuin mikään muu komponentti. SAATAN!!!!!!
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
juuso a
08.11.2005 09:28:13

Mutta nyt harmittaa se, minkä joku jo totesikin - että ennen näitä pelejä on pystynyt pelaamaan huonommallakin koneella. Voi perkele, en tajua miksi tämä pitää rasittaa näytönohjainta. Olisi edes vaihtoehtona vanha kunnon palikkagrafiikka.

Uuteen koneeseen ei ole varaa vähään aikaan. Sääli että kunnon näytönohjaimet maksaa enemmän kuin mikään muu komponentti. SAATAN!!!!!!

Joo, näin kävi ettei meidän läppärillä näkynyt kun alkumenut. Itse peliin kun yritettiin mennä niin eipä lähtenyt tulille vaan koko kone jumiutui säälittävästi. Viimeistään tässä vaiheessa kaikki vannoutuneet Civifriikitkin joutuvat päivittämään koneensa ja komponenttien valmistajat harovat tyytyväisenä käsiään yhteen. :)
Ääh.. Emmie jaksa.
Tempura
08.11.2005 09:37:16
Joo, näin kävi ettei meidän läppärillä näkynyt kun alkumenut. Itse peliin kun yritettiin mennä niin eipä lähtenyt tulille vaan koko kone jumiutui säälittävästi. Viimeistään tässä vaiheessa kaikki vannoutuneet Civifriikitkin joutuvat päivittämään koneensa ja komponenttien valmistajat harovat tyytyväisenä käsiään yhteen. :)

Saatana, Civit olivat juuri näitä pelejä mitkä saivat vanhan koneen tuntemaan itsensä tärkeäksi. Ei enää! Tana!
THV-Klubi #7 Romantikkoitkijät #12
sepeli
08.11.2005 09:56:48
Joo, totta maar tuo pitäisi hankkia ja pelailla mutta koneeseen katkeaa lento täälläkin. Olisi tosin jo aikakin päivittää. Varaa ei ole.
Se mitä hymykseni luulevat
on vain anatominen ominaisuus
lxi
08.11.2005 10:24:11
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)