Milkop 30.06.2006 19:28:43 | |
---|
Kävin tänään sitten palkansaannin kunniaksi paikallisessa peli-liikkeessä. Ei perhana ollut Rome: Total Waria, jolloin meinasin jo tyytyä hyllyssä olleeseen Medivaliin. Hyvä kun et ostanut. Itseltä löytyy tuokin ja kumma kyllä, nykii ja paukkuu enemmän kuin täydellisesti pyörivä Rome. Hyvä pelihän tuo on, mutta Rome iskee meikäläisen makuhermoon paljon kovemmin. |
Qsysi 01.07.2006 14:39:49 | |
---|
Nyt siten sain tuon Romen. Aika seikkailu. Menin liikkeeseen, tuttu myyjä istuskeli tiskin takana. Menin sitten siihen, jolloinpa kaveri tajusi unohtaneensa pelin kotiin. Noh, mietittiin vähän aikaa mitä tehdään, päädyttiin sitten hakemaan peli saman tien kaverin kotoa. Hommasi jonkun paikkaamaan ja käytiin mun kyydillä asunnolla. 8 FOOT LATEX SATAN WINGS!
V.L.K #34 |
JohnJ 04.07.2006 10:42:37 (muokattu 04.07.2006 10:54:15) | |
---|
Keskitystä en aina osaa. En puhu siis kulmista (vaikken niitäkään osaa), vaan ihan normaalista keskittämisestä. Eikös yhdellä painalluksella mennyt kauimmaiselle kaverille ja kahdella lähimmälle? Mitäs jos haluaa niiden väliin, jos siinäkin on pelaaja? Ja kolmella näpäytyksellä tulee kova ihan matala keskitys melkein maata pitkin. Vaikea noita on ihan tarkalleen oikeaan paikkaan ohjata. Jos laittaa ohjainasetuksista Long pass mode 5:n niin saa itse määrätä keskityksen korkeuden portaattomasti samanlaisella mittarilla kuin laukauksessa tai normaaleissa pitkissä syötöissä. Silloinkin voi vielä käyttää noita "automaatti-keskityksiä" jos pitää L1:stä (mikäköhän nappi Xboxilla lienee) samalla pohjassa. Vaatii harjoittelua nuo manuaaliset keskitykset mutta ovat mielestäni sen arvoisia. Laukomisessa olen yrittänyt välttää mittarin nousemista, mutta silti vetoni ovat lussuja. Onko tässä jotain kikkaa miten vedoista saa kovempia, vai laukooko pelaaja aina maksimiteholla? PES-sarjassa se mittari on aina merkinnyt enemmän laukauksen korkeutta kuin voimaa. Voima riippuu esim. siitä, millaisessa asennossa pelaaja on palloon ja maaliin nähden, pääseekö ampumaan vahvemmalla jalalla jne. Eli vaikka mittaria täyttää vain pikkaisen niin saattaa tulla kova matalampi laukaus varsinkin jos vetää juoksusta tai vastapalloon. Ja vielä, miten nuo kierteet saa? Missä vaiheessa sitä tattia pitää vääntää? Siinä vaiheessa kun potku on jo lähtenyt? Ääääääää? Puhut vissiin vapareista koska muutenhan kierteitä ei itse voi ohjata. Itse ainakin teen niin että katson suunnan kohdalleen, jonka jälkeen painan laukaisunappia ja HETI sen jälkeen siihen suuntaan mihin haluan kierteen. Eli ennen laukauksen lähtöä, ja aika nopea pitää olla paitsi jos pelaaja ottaa kilometrin vauhdit kuten joku Roberto Carlos. En ole ihan varma onko tämä se virallinen totuus vai voiko siihen vaikuttaa vielä pallon lähdön jälkeenkin. Ehkä voi, mutta noin sen itse aina teen. Ja mikäli et tiennyt, pallon lentorataan vaparissa voi vaikuttaa myös korkeussuunnassa. PS2:lla X vaikuttaa laskevasti ja kolmio (tai sitten neliö tai O, en muista mikä) nousevasti. Edelleen, en tiedä mitkä napit XBoxilla on vastaavat... X on ainakin se syöttönappi. Noista on apua muurin ylittämisessä eli voi pistää vetoon vähän enemmän korkeutta ja sit iskeä syöttönapin pohjaan. Aika hienovaraisia ne vaikutukset on eikä aina välttämättä edes huomaa, mutta niinhän sen pitää ollakin. Y-nappia en tosiaan osaa käyttää. Harvoin tulee onnistuttua. En edes tiedä mitä sillä tehdään, muutakuin läpisyöttöjä ja laukaisunapin kanssa niitä nostoja. Ainakin sillä saa oman veskarin tulemaan palloa vastaan, jos se ei itse tajua sitä tehdä. Itelläni on suht pitkä kokemus sarjasta jo tuolta pleikkari 1:n ISS pro evolution peleistä lähtien, ja varmaan yli kymmentä sarjaan kuuluvaa peliä olen pelannut (japskiversioita ja eurooppalaisia), mutta nykyään on pikkasen päässy innostus hiipumaan. Kuten peleihin muutenkin. Winning Eleven 10 eli syksyllä tulevan Pro Evo 6:n "esiversio" on kuitenkin viimeisin mitä olen testannut. Ihan niin paljon ei pelitunteja PES5:llä ja tällä uudella ole jotta osaisin kunnolla vertailla, mutta voin sanoa että hieno peli on jälleen tulossa. Ainakin maalivahtien animaatiot on parantuneet aika paljon. Edit: Vielä kommentti noista monimutkaisista kontrolleista...Ei kannata sitä manuaalia lukea kuin piru raamattua. Totta, PES-sarjassa on aina tarjottu huikea määrä eri kontrolleja erilaisiin tilanteisiin ja kikkoihin, mutta aloittelijana kannattaa unohtaa ylimääräset kontrollit, sekä ne monimutkaiset taktiset kuviot ja aloittaa ihan peruskontrolleilla, niillä pääsee jo mukavan pitkälle. Keskity ennemmin siihen, miten sitä palloa ja miehiä liikuttelet, mistä kannattaa hyökätä ja laukoa ja miten puolustaa. Näihinhän septimisti jo antoi oivia vinkkejä. Se tämän pelisarjan yksi hienouksista onkin, ettei kaikkea pakoteta heti oppimaan vaan vähitellen voi mennä syvemmälle ja alkaa vapaaehtoisesti (tai vahingossakin!) opettelemaan uusia juttuja. Metal meets the bone! |
Tempura 04.07.2006 16:25:04 | |
---|
Piti sitä Jompallekin plussa heittää. Joo, jos ei näillä pärjää niin eiköhän se ole niin että en vaan ole jalkapallomies. Vaan riittäähän haastetta. THV-Klubi #7
Romantikkoitkijät #12 |
Qsysi 04.07.2006 17:28:33 | |
---|
Hei, näin alkuvaiheessa ollessani tuossa Romessa, niin kysyisin että vaikuttaako faction leaderin tappaminen taistelussa jotenkin dramaattisesti vihollisen jäljelläolevien joukkojen taistelumoraaliin? Tuossa edessä pyörii koko hemmetin ajan Gallialaisten herra apinoiden kuningas, ja harkitsen kannattaisko panostaa ja uhrata iso osa omista armeijoista hyökkäämällä tämän komentaman armeijan kimppuun. Tuo vihollisen armeija on siis yli tuhannen miehen lössi. 8 FOOT LATEX SATAN WINGS!
V.L.K #34 |
Milkop 04.07.2006 17:35:50 | |
---|
Hei, näin alkuvaiheessa ollessani tuossa Romessa, niin kysyisin että vaikuttaako faction leaderin tappaminen taistelussa jotenkin dramaattisesti vihollisen jäljelläolevien joukkojen taistelumoraaliin? Kyllähän se vaikuttaa, ainakin hetkellisesti, miesten moraaliin. Mutta toisaalta tilalle tulee varmaan samantien seuraava faction leader, kuten itselläkin käy. |
south_of_heaven 04.07.2006 17:40:17 | |
---|
Kingpin. Normal - vaikeustasollakin luokattoman vaikea. En pääse baari-kohdasta eteenpäin. Se viemärikohtakin piti hoitaa hyppelemällä ja välttelemällä läpi. itki south_of_heaven |
Ze Kink 04.07.2006 18:37:17 | |
---|
Kävin äsken Stockalla pyörimässä, ja mukaan tarttui hetken mielijohteesta Icewind Dale ja Baldur's Gate -boksit, joissa on kaikki molempien sarjojen pelit. 14,90e per boksi, ei mielestäni paha hinta ollenkaan. Fallout 2 jäi hyllyyn, ei ollut tarpeeksi rahaa siihen. Sekin pitää kyllä joskus lähiaikoina käydä ostamassa. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
Tempura 04.07.2006 18:41:14 | |
---|
Kävin äsken Stockalla pyörimässä, ja mukaan tarttui hetken mielijohteesta Icewind Dale ja Baldur's Gate -boksit, joissa on kaikki molempien sarjojen pelit. 14,90e per boksi, ei mielestäni paha hinta ollenkaan. Fallout 2 jäi hyllyyn, ei ollut tarpeeksi rahaa siihen. Sekin pitää kyllä joskus lähiaikoina käydä ostamassa. Fallout 2 pieksee 99% maailman peleistä suohon ja vittuun. Osta ihmeessä. THV-Klubi #7
Romantikkoitkijät #12 |
Ze Kink 04.07.2006 18:52:54 | |
---|
Fallout 2 pieksee 99% maailman peleistä suohon ja vittuun. Osta ihmeessä. Kyllä mä sen tiedän, mulla oli se yhessä vaiheessa aika kauan lainassa. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa |
Tempura 04.07.2006 19:08:25 | |
---|
Mietin tässä, että olisiko kysyntää jos pykättäisiin peliarvosteluketju. Vähän niinkuin tuo "viimeksi näkemäsi elokuva"-tyyliin, että lyhyt (tai pitkäkin) kuvaus ja sitten vaikka jonkunmoinen arvosana. THV-Klubi #7
Romantikkoitkijät #12 |
wrshredder 04.07.2006 19:09:20 | |
---|
Fallout 2 pieksee 99,9999% maailman peleistä suohon ja vittuun. Osta ihmeessä. Virhe! Tyhjä tai liian fallout kirjoitus! THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
S.M.A.K - perustajajäsen |
Milkop 04.07.2006 19:33:12 | |
---|
Mietin tässä, että olisiko kysyntää jos pykättäisiin peliarvosteluketju. Vähän niinkuin tuo "viimeksi näkemäsi elokuva"-tyyliin, että lyhyt (tai pitkäkin) kuvaus ja sitten vaikka jonkunmoinen arvosana. Ei muuten mikään huonompi idea. Modet voisi sen pistää vaikka pysyväksi. Minusta pelit ovat parhaimmillaan taidemuoto siinä missä leffatkin, joten pistäkää ihmeessä ketju pystyyn. |
Tempura 04.07.2006 19:41:22 | |
---|
Ei muuten mikään huonompi idea. Modet voisi sen pistää vaikka pysyväksi. Minusta pelit ovat parhaimmillaan taidemuoto siinä missä leffatkin, joten pistäkää ihmeessä ketju pystyyn. Niin, voisi vähentää muidenkin peliketjujen määrää. Kuitenkin jos joku arvostelee jonkun pelin, siihen jotkut heittää jotain kommenttia. THV-Klubi #7
Romantikkoitkijät #12 |
ANtTIKRISTUS 04.07.2006 19:53:04 | |
---|
Fallout 2 on pelimaailman Commando. EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ |
Rattata 06.07.2006 19:55:08 | |
---|
Pro Evolution Soccer 4. Aivan vitun vaikee peli. "Tämä triidi muuttaa koko elämäsi!" - JMC "Sori, Commando muutti jo." - Seppo_Howitzer Kuuntele |
Milkop 07.07.2006 16:02:12 (muokattu 12.07.2006 18:33:56) | |
---|
Äsken lähti CDON:sta Unreal Tournament 2004 ja Brothers In Arms. 15 erkkiä postikuluineen, ei paha. Saapa nähdä koska ne sitten tulee, kun cdon ei maailman nopein firma tunnetusti ole. Edit: No aamulla kolahtivat luukusta ja pikaisen kokeilun perusteella ihan laatutuotoksia molemmat. Kyllä noista sen verran maksoi. |
Synnyttäjä 07.07.2006 22:41:10 | |
---|
Gamecubelle tilasin huutonetistä Madden 2005:n. Josko tuo jenkkifutis kiinnostaisi enemmän kuin ne iänikuiset futikset ja lätkät... Kaikki tuntee apinan, apina ei tunne ketään. |
Jormaz 12.07.2006 18:20:27 | |
---|
Pitääpä testata tämä Rainbow Six: Raven Shield. Femman makso. In Goth We Trust! The 666 Club #4
Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta |
Qsysi 12.07.2006 19:44:23 | |
---|
Hemmetti kun olen koukkuuntunut tuohon Romeen :) Nyt jo voisin aavistella sen verran, että pelin lopussa tulee olemaan kaksi mahtivaltiota ja joitakin pienempiä. Mahtivaltiot House of Julii eli minä ja Egypti. Nyt menee kokoajan suurimman ja kehittyneimmän valtioiden tittelit vuoronperään multa egyptille ja päinvastoin, kun vallataan muilta kaupunkeja. Tähän mennessä olen laajentanut omaa valtakuntaani italian pohjoisosasta koko nykyisen ranskan alueelle. Gallit ovat olleet ainoana tulilinjalla tähän mennessä, seuraavaksi Espanja, Britannia ja Germania. 8 FOOT LATEX SATAN WINGS!
V.L.K #34 |