Pluto 21.12.2010 09:46:11 | |
---|
Oli toi nelonen näin uudelleen nähtynä parempi kuin muistin, mutta silti melko kehno. Ne lopun erikoisefektit ja alien olivat kuin suoraan Maidenin Angel & The Gambler -videolta. Jotenkin masentavaa, että ekan Indyn loppuefektit ovat ainakin musta kaikessa analogisuudessaankin paljon hienomman näköiset kuin tää hirveä CGI-vilinä. Toki senkin voisi tehdä tyylillä, kuten vaikkasta TSH -pätkissä, mutta Indy nelosessa mentiin kyllä niin metsään. Dillon, you son of a bitch! |
itsy 21.12.2010 11:23:04 | |
---|
oivoi |
carnation 21.12.2010 13:16:15 | |
---|
Rhapa: Boksi löytyy hyllystä mutta olipa vain aika kullittanut muistot. ainakin 4 ekaa osaa oli tappavan tylsää katsottavaa. Lähinnä indy ajelee pyörällä pitkin poikin ja vähän pusuttelee naapurin tyttöä. Miten muistin tuonkin sarjan olleen ihan törkeän hyvä? Muuttuuko meno jossakin vaiheessa toisenlaiseksi? Muistelisin sarjan olleen kuitenkin "seikkailumainen" ja että siinä olisi ihan oikeasti loikittu junien katolla yms. indymäistä. Täytynee joskus katsella boksi loppuun. Minä en ainakaan hirveästi lämmennyt niille jaksoille, joissa Indy oli joku hädin tuskin 10-vuotias skidi. Meni aika lähinnä ihmetellessä ja meininki oli jotenkin lällyä, lisäksi sarja vaikutti hetkittäin joltain kiusalliselta historiantunnilta "opetuksineen". Sarjassa oli kyllä ihan toinen vaihde päällä kun päästiin niihin seikkailuihin joissa vähän vanhempaa (16-21-vuotiasta) Indyä näytteli Sean Patrick Flanery. Erityisesti on jäänyt mieleen ensimmäisen maailmansodan aikoihin sijoittunut jaksopari, nimeltänsä olivat "Somme, Early August 1916" ja "Germany, Mid-August 1916". Noissa oli jotain vankilapakojuttua ja muutenkin sodan kauhut tuotiin esille, taisi olla ruumiskasoja ym. ja kokonaisuus oli oikein jännittävä, mukaansatempaava sekä iskevästi toteutettu. Itse tv-esityksissä nämä jaksot taisivat ikään kuin vuorotella että välillä tuli kakaran kuupoiluja ja välillä noita vähän toiminnallisempia vanhemman Indyn seikkailuja, mutta sellainen mielikuva minulla olisi että dvd-julkaisuja varten jaksot olisi järjestetty kronologiseen järjestykseen niin, että eka boksi sisältää pelkästään kakaran seikkailuja nimellä "Volume One - The Early Years" ja toinen boksi on taas "Volume Two - The War Years" ja siinä on noita sotajuttuja yms. kuten myös Volume Three -boksissakin. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Swan 21.12.2010 13:23:05 | |
---|
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!" >-)))> #26 S.M.A.K. |
Meadow 21.12.2010 14:14:45 | |
---|
Ei se nelonen nyt niin huono ollut, mutta jotenkin se oli vain turha leffa. Oli ankeaa nähdä Indiana vanhana patuna, varsinkin kun nyky-Fordin naama vääntyy oletuksella norsunvitulle, ja elokuvan tavoittelema nostalgia jätti osumatta maaliinsa. Hahmot olivat melko typeriä ja yhdentekeviä, erityisesti se jätkä joka vaihtaa puolta useampaankin otteeseen. |
Stradlin 23.12.2010 22:07:19 | |
---|
Rhapa: Muuttuuko meno jossakin vaiheessa toisenlaiseksi? Niinkuin carnation jo mainitsikin, siinä jossain vaiheessa tulee tuo Sean Patrick Flanery näyttelemään teini-ikäistä/parikymppistä Indyä. Niissä jaksoissa on sitten enemmän sitä kunnon seikkailumeininkiä, mistä ainakin itse muksuna tykkäsin kovasti. Dvd-julkaisussa on tosiaan laitettu jaksot aikajärjestykseen ja sen lisäksi on vissiin pätkitty pois jaksojen alussa ja lopussa olleet kohtaukset, joissa wanha Indy aina kertoi sitä jakson tarinaa jollekin. Tosin yhteen jaksoon tämä juttu oli jätetty, mutta siinä Indy ei ollut vielä ihan vanhus, vaan kertojana toimi itse Harrison Ford. Gary and Tony are legends. |
DirtyFingers 24.12.2010 17:00:05 | |
---|
Watch Out, We're Mad |
Rhapa 25.12.2010 16:56:16 (muokattu 25.12.2010 16:58:50) | |
---|
DirtyFingers: En tykännyt. Mutta tässä on pointtia: http://www.cinemassacre.com/2010/07 … at-arent-as-bad-as-everyone-says-2/ 13:00 -> Nojaa, se on vain mielipidettä. Ihan kuten se, että IMO tuo oli puolesta välistä eteenpäin jäätävän paska leffa. Stradlin: Niinkuin carnation jo mainitsikin, siinä jossain vaiheessa tulee tuo Sean Patrick Flanery näyttelemään teini-ikäistä/parikymppistä Indyä. Niissä jaksoissa on sitten enemmän sitä kunnon seikkailumeininkiä, mistä ainakin itse muksuna tykkäsin kovasti. Ekalla kaudella nuo s-p-f:n jaksot ovat juurikin niitä umpitylsiä jaksoja, mistä puhuinkin. Kärsin jopa ne hirvittävän paskat lapsuusjaksot, jotta ne s-p-f:n jaksot maistuisivat paremmin. Ajattelin vain, että josko tahti muuttui esim. toisella boksilla. |