LamaAjanElvis 28.12.2007 17:32:20 | |
---|
1408:ssa oli mahtavat fiilarit ja tunnelma kesti koko leffan. Katsoin tässä myös kaikki Sawit putkeen yks päivä. Saw ei niinkään kauhua ole, mut tollanenkin täysin mahdollinen kidutusmättö toimi kun oli niin ovelia käänteitä. Nelonen oli jo tosin melko turhan oloinen. Sormet lähtee soundista.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks |
*Elmo* 28.12.2007 20:23:25 | |
---|
Itellä ei niin paljoa ole kauhuleffoja tullu kyylättyä, mutta vastikään kattoin 28 Päivää myöhemmin ja jatko-osan 28 Viikkoa myöhemmin ja kyllä mulle toimi älyttömän hyvin!! Kerranki semmosia "zombeja" jotka ei löntystele hitaasti!:D |
Henko 29.12.2007 02:11:27 | |
---|
Kerranki semmosia "zombeja" jotka ei löntystele hitaasti!:D Hyviä leffoja, varsinkin eka, mutta zombit_ei_juokse. Nokia - connecting pipes |
bedlam 29.12.2007 02:31:24 | |
---|
Hyviä leffoja, varsinkin eka, mutta zombit_ei_juokse. Nimenomaan. Zombeissa ahdistavaa on juuri se, että ne saa sut kiinni löntystelemälläkin. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
bedlam 29.12.2007 02:40:05 (muokattu 29.12.2007 02:40:15) | |
---|
Mikään kauhuleffa ei oo pelottava. :S Riippuu pitkälti iästä ja tilanteesta. Mikään kauhuleffa ei pelota kaveriporukalla olutta samalla siemaillessa. Mutta yksin pimeässä katsottuna esim The Changeling ja What Lies Beneath ovat onnistuneet viimeisen parin vuoden aikana mut peloittelemaan. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
arppah8 29.12.2007 02:57:19 | |
---|
Mie taas olin lähes löysät housuissa ekan kerran Ringin katsoessani. Grudge oli vielä pahempi. Ja nimenomaan nää uusioversiot, Ringun katsoin ja musta se oli melekosen kökkö toteutukseltaan. Makuasioita, sanoisi koira jos osaisi puhua. Aika jännää, että vaikka kauhua on tullut tiirailtua jo parikyt vuotta suht ahkerasti, niin vasta tässä yli kolmekymppisenä on alkanut saada oikeasti säväreitä noista. I rather be a jerk than being hip like you. |
Nazareth 29.12.2007 06:48:42 | |
---|
Mie taas olin lähes löysät housuissa ekan kerran Ringin katsoessani. Grudge oli vielä pahempi. Ja nimenomaan nää uusioversiot, Ringun katsoin ja musta se oli melekosen kökkö toteutukseltaan. Makuasioita, sanoisi koira jos osaisi puhua. Aika jännää, että vaikka kauhua on tullut tiirailtua jo parikyt vuotta suht ahkerasti, niin vasta tässä yli kolmekymppisenä on alkanut saada oikeasti säväreitä noista. Ringin mäki oon kattonu, mut sen juoni on sen verran insinöörien hommaa et mä en tajunnu hölkäsen aavistusta koko leffasta. Man who buys a drowned cat pays for wet pussy. |
juuso a 29.12.2007 11:38:30 | |
---|
Mie taas olin lähes löysät housuissa ekan kerran Ringin katsoessani. Grudge oli vielä pahempi. Ja nimenomaan nää uusioversiot, Ringun katsoin ja musta se oli melekosen kökkö toteutukseltaan. Makuasioita, sanoisi koira jos osaisi puhua. Sama homma mulla The Ringin kanssa. Eikä tullut nukuttua pariin yöhön kunnolla. Siinä on se kuvallinenkin anti jotenkin niin haamumaista, vaikkakin kaunista samalla. Mulla taas toi Grudge ei toiminut ollenkaan, lähinnä vaan ne säikäyttelykohtaukset sai hypähtämään vähän penkiltä. The only way is up! |
carnation 29.12.2007 11:45:50 | |
---|
Nimenomaan. Zombeissa ahdistavaa on juuri se, että ne saa sut kiinni löntystelemälläkin. Ei siinä ole mun mielestä mitään ahdistavaa, että niitä zombeja on mahdollista päästä karkuun ihan vaan kävelemällä ja kun hahmot ovat vieläpä niin tyhmiä, että eivät pääse, vaan jäävät ryömimään maahan. Se on ahdistavaa, että zombiet tulevat ikkunoista ja ovista raivon vallassa, juoksevat sinut kiinni vaikka yrität teljetä itsesi huoneeseen ja lopuksi oksentavat verta naamallesi. Tässä uhri yrittää edes tehdä jotain ja taistella vastaan, mutta ei onnistu. Itse liputan nopeiden olentojen puolesta, rikkoi se sitten kaavaa tai ei. Nuo Grudget/Ju-Onit ovat taas sellaisia, että niissä on hyviä ja tehokkaita kohtauksia, mutta siinäpä se sitten onkin. Mitään kunnollista kaarta tai juonen kehittelyä ei nähdä, ainoastaan toisiinsa huterasti liittyviä pelottelujaksoja, tyyliin yksi tyyppi menee sinne taloon ja kuolee, sitten toinen tulee etsimään sitä ja kuolee, sitten tulee kolmas tekemään ties mitä ja sitten sekin kuolee. Ei ole pidemmän päälle oikein innostavaa. Nykyäänhän nuo kauhuelokuvat ovatkin sellaisia, että niissä on paljon hyviä ideoita ja jokseenkin pelottavia kohtauksia, mutta kokonaisuus ratkeilee liitoksistaan. Elokuvan jälkeen on aina helppo sanoa, että "olihan siinä hyviä juttuja, mutta muuten se oli aika paska." "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Bluesmies 29.12.2007 12:40:37 | |
---|
Mä en voi ymmärtää, miten jonkin mielestä The Ring on kauhua. Puhun nyt siis jenkkiversiosta, alkuperäistä en ole nähnyt. Leffahan oli täys draama, eikä kauhusta ollut tietoakaan. Muutenkin harvinaisen tylsä ja huono elokuva. |
Tuomas 29.12.2007 14:04:56 | |
---|
Ei siinä ole mun mielestä mitään ahdistavaa, että niitä zombeja on mahdollista päästä karkuun ihan vaan kävelemällä ja kun hahmot ovat vieläpä niin tyhmiä, että eivät pääse, vaan jäävät ryömimään maahan. Se on ahdistavaa, että zombiet tulevat ikkunoista ja ovista raivon vallassa, juoksevat sinut kiinni vaikka yrität teljetä itsesi huoneeseen ja lopuksi oksentavat verta naamallesi. Tässä uhri yrittää edes tehdä jotain ja taistella vastaan, mutta ei onnistu. Itse liputan nopeiden olentojen puolesta, rikkoi se sitten kaavaa tai ei. Ainoa syy miksi hyväksyn 28 Days/Weeks Later -"zombiet" on se koska käsitän ne raivotautisina ihmisinä :) Zombiet tosiaan löntystää. Ja niissä on ahdistavaa se, että ne ei oo nopeita vaan se, että niitä tulee IHAN JOKA PAIKASTA. Vaikka juokset helposti karkuun, tajuat että olet oikeasti keskellä jatkuvasti pienenevää ympyrää, jonka joka suunnasta tulee örmyjä. Zombiet ei myöskään lopeta koskaan. Vaikka niiltä irtoaisi käsi tai pää, niin jos ne voivat liikkua, ne tulevat kohti. Vähän niin kuin Terminator. "No kyllähän se varmaan kismittää kun pieksen melkein kenet tahansa verbaalisesti ja muutenkin olen aina oikeassa, mutta enhän minä ole ainoa sellainen keskustelija." - nimim. Krice |
Helvetinpartaterä 29.12.2007 18:45:05 (muokattu 29.12.2007 18:45:24) | |
---|
Kyllähän ne Return of the Living Deadin zombiet juoksivat, mutta sen nyt voi antaa anteeksi. On meinaan erikoisen hauska elokuva kyseessä. Manavava!
"I'm gonna rip your head off and shit up your neck!" |
Tympee Huttunen 29.12.2007 19:11:23 | |
---|
Ainoa syy miksi hyväksyn 28 Days/Weeks Later -"zombiet" on se koska käsitän ne raivotautisina ihmisinä :) Zombiet tosiaan löntystää.. Tosiaan, kyse ei ole zombeista noissa rainoissa. Silti pidän juoksevista elävistä kuolleista. DeathBreathin videossa on hauskasti tuotu esille tuota "ongelmaa" noiden kävelevien zombien suhteen. http://www.youtube.com/watch?v=t6MDOwo4-2Y |
*Elmo* 29.12.2007 19:37:49 | |
---|
Hohoo! Loistava musavideo Death Breathilta!:D Ja joo tiesin kyllä että ei ne 28 Päivää / viikkoa myöhemmin-leffojen kaverit ollu zombeja vaan raivotautisia kaverieta...mutta silti...enemmän ne aiheutti jännitystä!:) |
bedlam 31.12.2007 09:53:59 | |
---|
karmee pettymys myös itelleni, odotin paljon enemmän. Mutta ei se paskakaan ollut. Jotenkin jäi torsoksi se leffa tai sitten kasasin liian suuret odotukset elokuvalle. Tokihan tuota on kopiotu sen jälkeen gigamiljoona kertaa. Aikoinaan ollut varmasti aikakova pläjäys Mutta Last House on the Left on myöskin kopio, juonihan on sama kuin Bergmanin Neidonlähteessä. Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee. |
BondakeBunny 02.01.2008 00:16:14 | |
---|
Itekkii vilkasin tuon 1408 ja oli kyllä ihan helevetin hyvä. Harvinaista, että uudessa kauhuelokuvassa on nuin hyvä tunnelma joka saahaan piettyä vahvana koko ajan. Tuon tapasia elokuvia sais nykyään tehä vähä useamminkin. Kun katsot hornaan
myös horna katsoo sinuun |
Henko 04.01.2008 16:31:49 (muokattu 04.01.2008 16:32:06) | |
---|
Ei siinä ole mun mielestä mitään ahdistavaa, että niitä zombeja on mahdollista päästä karkuun ihan vaan kävelemällä ja kun hahmot ovat vieläpä niin tyhmiä, että eivät pääse, vaan jäävät ryömimään maahan. Ei ne hahmot oo tyhmiä, ne vaan kangistuu kauhusta, kun kohtaavat jotain niin hirvittävää, kuin zombiet. Kangistuvat, kun tajuavat kohtalonsa. Et varmaan itsekään ajattelisi täysin selkeästi, jos huomaisit ikkunasi takana satakunta elävää kuollutta. Sitä paitsi fanittamisen lyhyt oppimäärä: älä epäile idoleitasi. Meikä fanittaa vanhoja italialaisia alan mestareita. Nokia - connecting pipes |
Bluesmies 05.01.2008 14:32:42 | |
---|
Katsoin eilen kauhuleffan Uhka (Ils - Them). Kieltämättä oli aika hyvä elokuva. Kauhu oli luotu äänillä ja katsojan mielikuvituksella. www.leffatykki.com - tuolta voi lukea lisää. Suosittelen. |
Bluesmies 06.01.2008 00:37:22 | |
---|
Okei, äsken tsekkasin leffan 1408. Siis tämä Kingin kirjaan perustuva draamakauhujännärimikälie. Ei hyvää päivää. Leffa lähti kivasti liikkeelle ja eka tunti oli todella mielenkiintoista katsottavaa. Sitten mopo lähti yhtäkkiä käsistä. Siis ei vain keulinut, vaan todellakin lähti käsistä. Siis niin, että heilahti. Lopulta elokuvassa ei ollu päätä eikä häntää ja mitään ei selitetty millään tavalla. Täysin random mukapelottavia kohtauksia heiteltiin sinne tänne, jotka eivät liittyneet mihinkään mitenkään. Mitä jäi käteen? Todellinen sillisalaatti, jonne oli lykätty kermavaahtoa, paskaa, ruisleipää, naurista ja kirahvin kulli. Ei näin. Älkää perkele katsoko tuota. |
KTULU 06.01.2008 03:48:50 | |
---|
^Tosta ruisleivästä en ehkä oo samaa mieltä, mutta jätkä tiivisti mun ajatukset tosta pätkästä. Se leffa on niin vitun NÄHTY. jtkyuluilcxwaqwttkiyukbf |