Stradlin 18.06.2009 00:14:48 | |
---|
valtse: Vois nostaa. Nykyään tätä nyt ei luultavasti kukaan muu enää pelaa, mutta ei se mitään. Tämän pelin suhteen olen kyllä todella myöhään herännyt, vasta pari viikkoa on tullut hakattua LÄHES koukussa. Sehän nyt on ihan kaikkien tiedossa, että pelihän on varmaan epävakaisin ikinä. Joku Fallout 2 tuntuu Morrowindin jälkeen luotettavuuden perikuvalta. Peli toimi suunnilleen ekan viikon melko ongelmitta, mutta sen jälkeen on kyllä saanut olla jatkuva crash to desktopin pelko takaraivossa. Kaatuminen tapahtuu suunnilleen joka neljäs kerta initializing data -kohdassa ladattaessa peliä. Sen lisäksi saman oireen saattaa laukaista aivan satunnaisesti esim. tappelun aloittaminen, NPC:lle puhuminen, tai vaikka vain alueen vaihtuminen. Varsinkin Hla Oadin ympäristö on "kunnostautunut" tässä. Pahoin pelkään, että kiinnostus on pikkuhiljaa hiipumaan päin, ellei noita ongelmia saa edes osittain korjattua. On tässä jonkin aikaa jo tehnyt mieli alkaa Morrowindia uudelleen pelailemaan. Mielestäni vaikkapa Oblivioniin verrattuna paljon tunnelmallisempi ja jotenkin mystisesti koukuttavampi peli. Taitaa olla myös isompi pelimaailma, ainakin muistelisin että en Morrowindissa läheskään koko karttaa ole kolunnut tai kaikkia tehtäviä tehnyt, kun taas Oblivion tuli koluttua suhteellisen nopeasti. Morrowindissa en tainnut esim. Mages Guildin hommia tehdä ollenkaan, vaikka tosiaan pari vuotta tuli pelailtua melko aktiivisesti. Tosin lisälevytkin tietysti vaikuttivat asiaan. Bugejahan siinä taisi olla juu, mutta ei nyt ihan noin paljon muistaakseni mulle ainakaan sattunut kohdalle. Silloin tällöin kyllä kaatuili, mutta ei niin että kauheasti olisi haitannut. "He's probably one of those people who thinks Elvis is dead." - Mulder |
Torniojaws 18.06.2009 08:23:36 | |
---|
Stradlin: Taitaa olla myös isompi pelimaailma Teoriassa Oblivionissa on isompi, mutta ongelma on se, ettei siellä ole yhtään mitään näkemistä tai tekemistä. Morrowindissa jokainen pikkualue on ihan eri paikka maisemiltaan, ja uutta tekemistä & näkemistä riittää koko ajan. |
Nigelson 18.06.2009 11:43:28 | |
---|
Minäkin olen vielä parin vuoden pelaamisen jälkeen jaksanut ahkerasti koluta Morrowindia läpi. Morrowindin kanssa onkin varmaan vierähtänyt enemmän pelitunteja kuin minkään muun pelin kanssa. Tällä hetkellä paras hahmoni on tasolla 56 oleva itse ritari (taidot sijoitin itse), jolla olenkin läpäissyt sekä Morrowindin että Tribunalin pääjuonen, taistelijoiden ja maagien killan, Redoranin, legioonan jne. Käytännössä hahmo on jo niin taitava, että sillä pystyy tekemään mitä tahansa. :D Mainio pelihän Morrowind on, vaikka se voisikin olla huomattavasti vakaampi, ja tekoälyssäkin olisi paljon parantamisen varaa. Jokin siinä vain onnistuu koukuttamaan yhä uudelleen ja uudelleen. |
hyllevi 21.06.2009 02:04:16 | |
---|
Topikin innoittamana asensin pari päivää sitten tämänkin pelin taas koneelle. Puoliltapäivin aloittelin seikkailut ja kello on nyt kaksi yöllä. Voi vehveli että on koukuttavaa. Lvl 24 dark elffi suorittelemassa questeja Solstheimilla :))))))) |
hyllevi 26.06.2009 14:57:05 | |
---|
Ylös. Onkohan tähän jokin console cheat, että saan kirjan Egg Of Time inventaariooni? Mages Of Guildin viimeisissä tehtävissä vaadittaisiin tuota opusta ja kaikessa viisaudessani olen sen jonnekin hukannut. Aika monet kauppiaat olen jo kiertänyt, mutta ei tunnu löytyvän. Kirjoja on vieläpä ilmeisesti vain se yksi kappale koko pelissä. Hienoa. |
Dunga 26.06.2009 15:02:26 | |
---|
War... war never changes. |
ruusteri 26.06.2009 15:03:35 | |
---|
hyllevi: Ylös. Onkohan tähän jokin console cheat, että saan kirjan Egg Of Time inventaariooni? Mages Of Guildin viimeisissä tehtävissä vaadittaisiin tuota opusta ja kaikessa viisaudessani olen sen jonnekin hukannut. Aika monet kauppiaat olen jo kiertänyt, mutta ei tunnu löytyvän. Kirjoja on vieläpä ilmeisesti vain se yksi kappale koko pelissä. Hienoa. http://www.cheatsahoy.com/pc/405/the-elder-scrolls-iii-morrowind.html player -> AddItem ''egg_of_time'' 1 Voisko olla tollee? |
Torniojaws 26.06.2009 15:11:10 | |
---|
|
ruusteri 26.06.2009 15:12:51 | |
---|
Torniojaws: player->AddItem bk_EggOfTime 1 Joo kiitti korjauksesta, tuli vähä improlla laitettua toi. :D |
valtse 26.06.2009 15:50:27 | |
---|
Aika jännää, että tuon edellisen viestini jälkeen peli on tainnut tasan kerran kaatua, tosin en kovin paljoa ole viime aikoina kerinnyt pelatakaan. Ehkäpä se unofficial patch sitten loppujen lopuksi jotain auttoikin tuohon pelin vakauteen. Tällä hetkellä päähahmo Dunmer Assassin pyörii levelillä 12 tuolla jossain. Lähiaikoina on tullut melko paljon vain avattua karttaa ja tutkittua paikkoja varsinkin tuolla Vivec - Suran - Molag Mar -alueilla. Mudcrab-kauppiaskin löytyi jo. As I'm stalked by the shadow of death's hand
My heathen pride is scarred across the land. |
ruusteri 27.06.2009 12:01:15 (muokattu 27.06.2009 12:04:17) | |
---|
Nyt olisi 5lvl Redguardi omalla tekemällä classilla. (battlemage- tyyppinen) Aina ennen ollut Dark Elf, nyt päätin vaihtaa. Eipähän diseaset riivaa. :) Modeja on käytössä pari, suurin ehkä toi Morrowind Advanced. Tekee pelistä vähän haastavamman ja sen on kyllä huomannut, tai en ainakaan ennen ole Guarilta turpiini saanut. |
sakked 27.06.2009 23:48:38 | |
---|
saa muute helposti fyffee vartijoilta esim balmorassa ku menee torniin jos o vaa 1 vartija ja tappaa se ja pöllii kamat. Tulee bountyks vaa 40, koska sen kuolemaa ei nää kukaa muu paitti ite =) "Live for nothing or die for something" -John Rambo |
Torniojaws 28.06.2009 00:32:24 | |
---|
sakked: saa muute helposti fyffee vartijoilta esim balmorassa ku menee torniin jos o vaa 1 vartija ja tappaa se ja pöllii kamat. Tulee bountyks vaa 40, koska sen kuolemaa ei nää kukaa muu paitti ite =) Taunttia vain, niin ei tarvitse maksaa bountyjä. Kova häiskä käyttää pelkästään nyrkkejä Ordinatoreita vastaan :) Yhdestä Ordinatorista irtoaa muistaakseni jotain 65000 kultaa kun myy Creeperille tai Mudcrabille. |
Ed_Guy 29.06.2009 09:59:28 | |
---|
Torniojaws: Taunttia vain, niin ei tarvitse maksaa bountyjä. Kova häiskä käyttää pelkästään nyrkkejä Ordinatoreita vastaan :) Yhdestä Ordinatorista irtoaa muistaakseni jotain 65000 kultaa kun myy Creeperille tai Mudcrabille. Nyrkithän on Morrowindin tehokkain tapa taistella. Oikiasti kun sen taidon saa jo jonnekki 70+ tasolle niin ownaa aika hyvin modaamatonta morroa... MIKÄ ON SE AJATUS? MIKÄ ON SE PROSESSI? RUNKKAAN VERISTÄ SPERMAA LASTEN PÄÄLLE FREUD MEINAA LAUETA HOUSUIHINSA AJATUSPROSESSI AJATUSPROSESSI -Kokarek |
Torniojaws 29.06.2009 16:19:54 (muokattu 29.06.2009 16:20:03) | |
---|
Ed_Guy: niin ownaa aika hyvin modaamatonta morroa... Ei sitä modaamattomana pelata :( Nyrkeillä GIANTSin lohikäärmettä vastaan <3 |
sakked 29.06.2009 19:20:31 | |
---|
Itsehän oon pelaillu ihan modaamattomana sitä peliä. Mitäs modeja sitte suosittelette? "Live for nothing or die for something" -John Rambo |
Torniojaws 29.06.2009 19:58:04 | |
---|
sakked: Itsehän oon pelaillu ihan modaamattomana sitä peliä. Mitäs modeja sitte suosittelette? Tässä listaani muutaman vuoden takaa, jokaisesta on varmaan nykyisin uudempi versio saatavilla: - Better Bodies v2.2 (kaikki pelin vartalot päivittyy paljon parempiin) - KP Visual Pack v2.2 (kaikki pelin tekstuurit päivittyy paljon parempiin) - Morrowind Comes Alive v4.1 (tuhansia uusia NPC:tä ja eliöitä) - Wilderness Sounds v3.0 (uusia ääniä joka paikkaan, esim. suolla sirisee, yöllä pöllöjä & heinäsirkkoja, sade ropisee katolle, jne.) - Windows Glow v2.2 (ikkunat kuultaa yöllä ja päivällä tulee auringonvalo sisään) - Werewolf Clans of Vvardenfell (vaatii Bloodmoonin, ihmissusia tulee täydenkuun aikaan ympäri pelialuetta, ei pelkästään Solstheimissa) - Seyda Neen Expanded (muuttaa Seyda Neenin "vähän" aktiivisemmaksi satamakaupungiksi) - Complete Morrowind (Voit: kokata, tehdä ruukkuja, kaataa puita, tehdä puuesineitä, kaivaa kaivoksissa lasia, rautaa jne., tehdä itse haarniskat, keitellä myrkkyjä, tehdä nuolia ja muita heittoesineitä sekä myrkyttää ne, ja voit vuolla olkia ja tehdä leirinuotioita) - GIANTS Ultimate (lisää aika helkutinmoisen läjän uusia vihollisia, esim. lohikäärmeitä, jättiläisiä, metsän henkiä, kyklooppeja, jne.) - Felsaad Revamped (parantaa Solstheimiä paljon aktiivisemmaksi ja metsämäisemmäksi) - White Wolf of LoKKen Island (lisää uuden kohtuu pitkän main questin uudelle saarelle Solstheimistä itään) |
hyllevi 29.06.2009 21:03:56 (muokattu 29.06.2009 21:06:16) | |
---|
Noniin. Millä aseella noita lohikäärmeitä voi edes lähestyä? Levelin 57 dark elf ottaa kuonoonsa melko nopeasti, eikä yksikään isku mene ikinä perille. Ei edes nuolet. |
hyllevi 29.06.2009 21:05:16 (muokattu 29.06.2009 21:05:31) | |
---|
e: No mitä vittua nyt taas? |
Torniojaws 29.06.2009 21:08:36 | |
---|
hyllevi: Millä aseella noita lohikäärmeitä voi edes lähestyä? Levelin 57 dark elf ottaa kuonoonsa melko nopeasti, eikä yksikään isku mene ikinä perille. Ei edes nuolet. :) Taioilla lähinnä. Kokeile myös enchantata Ebony Scimitar Vivecin tai Almalexian sielulla. |