Aihe: Star Wars Episode III: The Revenge Of The Sith
1 2 3 4 516 17 18 19 20 21 22 23
pardy
04.06.2005 20:17:44 (muokattu 04.06.2005 20:18:35)

Elokuva tuntui kestävän 5 tuntia ja silti lopullinen siirtymä pahuuden poluille oli liian nopea ja hätäinen.

Mulla oli ihan eri fiilis, ku se leffa oli just siinä loppumetreillä, tuntu et sitä ois kestäny vasta joku 1-1,5h kork. Ja sit ku se loppu ni jäi tosi hölmistyny olo, oletin et se jatkuu siitä vielä se leffa. Ja toivoin sitä myös, harmitti oikeastaan kun se oli niinkin lyhyt leffa, sitä olisi mielellään katsellut vaikka sen 4 h, olisi sitten kaikki ainakin perusteltu huolella.
bedlam
04.06.2005 20:50:11

sitä olisi mielellään katsellut vaikka sen 4 h, olisi sitten kaikki ainakin perusteltu huolella.

Perusteltu huolella?? Olishan nuo kaikki jutut kerennyt perustelemaan parissa tunnissa vaikka kahteen kertaan, mutta kun koko leffa tuhlataan naurettavan typeriin ja tarpeettomiin efektihärdellyksiin sen juonen kuljettamisen sijasta.

Mä olisin kävellyt ulos kesken leffan jos tuota olisi 4 tuntia joutunut katselemaan.
http://www.mikseri.net/kiasma
pardy
04.06.2005 21:40:08

Mä olisin kävellyt ulos kesken leffan jos tuota olisi 4 tuntia joutunut katselemaan.

Njaa, makunsa kullakin. Mä tykkään leffoista jotka kehittyy hitaasti. Onhan niitä tietysti hätäsiäkin ihmisiä joille riittää se että siinä tulee jsut se juoni esille mutta muuten asiaan ei perehdytä millään muulla tavalla, raapastaan asiaa vain pinnalta. Miten vaan, mä tykkäsin näin.
Definhel
04.06.2005 21:51:33 (muokattu 04.06.2005 21:59:33)
Njaa, makunsa kullakin. Mä tykkään leffoista jotka kehittyy hitaasti.

Tästä voikin vetää johtopäätöksen että Tähtien Sodat kehittyy hitaasti ja on vasta alkuperäsissä hyviä. Varsinainen paradoksi.

EDIT:

7-9 osat olisivat kyllä poikaa, kaipaisin vielä jotain suurempaa pahista, mikä laittaisi kunnolla jedeille kampoihin.

Sodan "bonusmateriaaleistahan"(lue: extended uuniversumi, joku sarjakuva) se selviää että keisari Palpatine siirsi mielensä johonkin henkilöön justiinsa ennen kuolemaansa (tai kuoleman jälkeen ehä mieluummin?) ja että uutta tasavaltaa ei heti onnistutakkaan luomaan kun ties mikä uusi imperiumi sotkee asioita eli tuhoaa planeettoja. Tai sitten kyseessä oli paralelli todellisuus.

Voisi kyllä tehä ne 7-9 vaikka Thrawnin trilogiasta niin olisi jo trilogia-formaattikin kunnossa.
Brian May jr.
04.06.2005 22:11:01
Voisi kyllä tehä ne 7-9 vaikka Thrawnin trilogiasta niin olisi jo trilogia-formaattikin kunnossa.

Mutta kun kaikki tietää siitä trilogiasta jo kaiken, ja näyttelijätkin on vähän liian vanhoja esittääkseen uskottavasti 5 vuotta jedin paluun jälkeen eläviä hahmoja.

Miten olisi uusi uhka, joka syttyy 30 vuotta jedin paluun jälkeen, kun Leian ja Hanin lapset heiluvat jo Luken akatemiassa ja Luke itse on jo universumin arvostetuimpia henkilöitä...?
Dj P.
05.06.2005 00:34:04 (muokattu 05.06.2005 00:45:14)
Sodan "bonusmateriaaleistahan"(lue: extended uuniversumi, joku sarjakuva) se selviää että keisari Palpatine siirsi mielensä johonkin henkilöön justiinsa ennen kuolemaansa (tai kuoleman jälkeen ehä mieluummin?) ja että uutta tasavaltaa ei heti onnistutakkaan luomaan kun ties mikä uusi imperiumi sotkee asioita eli tuhoaa planeettoja. Tai sitten kyseessä oli paralelli todellisuus.

Virallisissa 7-9 osissa juttu oli jotain siihen suuntaan, että Keisari herää henkiin ja käännyttää Luken pimeälle puolelle ja mitähän muutakin siinä oli. No enivei, tuo Keisarin herääminen varmaan askarruttaa joitain, kyseessä on siis Keisarin klooni. Enempää en sitten asiasta juuri tiedäkkään.

Niin ja tuo Thrawn trilogia on loistava.

Jep, tässä linkki kaikille Star Warsin aikajanasta kiinnostuneille. Lyhyesti ja ytimekkäästi selitetty tapahtumien kulku.

http://www.answers.com/topic/dates-in-star-wars

Tämä sisällyttää niin elokuvat, kirjat, pelit kuin sarjakuvat ja jotain muutakin vissiin.
"Taas ne saatananpalvojat varastelevat makeisia" -Kassaneiti sokkarilla-
Raipe
05.06.2005 08:22:18
Kertokaapas jotain Extended Universen parhaimmistoa.
"Ei muuta kuin lisää paskaa housuun!" -Klunssila
bedlam
05.06.2005 10:32:46

Njaa, makunsa kullakin. Mä tykkään leffoista jotka kehittyy hitaasti. Onhan niitä tietysti hätäsiäkin ihmisiä joille riittää se että siinä tulee jsut se juoni esille mutta muuten asiaan ei perehdytä millään muulla tavalla, raapastaan asiaa vain pinnalta. Miten vaan, mä tykkäsin näin.

Heh heh, tän on pakko olla sarkasmia? Vai etkö nyt lukenut ihan ajatuksella? Sitähän minä juuri alunperin valitin, kun elokuvassa ei oikein perehdytä mihinkään millään tavalla vaan keskitytään siihen efekti-ilotulitukseen. En ymmärrä, että joku voi pitää kyseistä pläjäystä mitenkään syvällisenä ja hitaasti kehittyvänä. Katsokaa oikeitakin leffoja, ihmiset.
http://www.mikseri.net/kiasma
jannu
05.06.2005 10:44:40
Kertokaapas jotain Extended Universen parhaimmistoa.

Lähes kaikki Dark Horsen sarjakuvat ovat tutustumisen arvoisia. Eritoten Boba Fett-tarinat sekä Mara Jade ovat allekirjoittaneelle mieleen. Jotkut pitävät Timothy Zahnin kirjoittamia romaaneja myös kovasti arvossa. Itse olen tutustunut kovin pintapuolisesti. Ja tietysti pelit, vaikkakin monessa tietokonepelissä on aika onnettomat tarinat. Kuitenkin mukavia sivujuonteita esittelevät toisinaan
"Täydellisessä maailmassa ihmiset eivät tarvitse virastoja kertomaan milloin heitä kusetetaan taloudellisesti."
- jannu 7.5.2005
Synnyttäjä
05.06.2005 10:50:40

"Every day there is another/ Band that got big by playing a cover" -ST
Brian May jr.
05.06.2005 12:53:26
Jep, tässä linkki kaikille Star Warsin aikajanasta kiinnostuneille. Lyhyesti ja ytimekkäästi selitetty tapahtumien kulku.

Tämä sisällyttää niin elokuvat, kirjat, pelit kuin sarjakuvat ja jotain muutakin vissiin.

Aika yksityiskohtaisesti on kerrottu Revanin tarina, johon pääsee mukaan ostamalla Star Wars: Knights of the old Republicin. Sen ekan, siis. Voin suositella peliä kaikille.
Dj P.
05.06.2005 18:35:49
Aika yksityiskohtaisesti on kerrottu Revanin tarina, johon pääsee mukaan ostamalla Star Wars: Knights of the old Republicin. Sen ekan, siis. Voin suositella peliä kaikille.

On se kakkonenkin hyvä, vaikka keskeneräinen Lucas Artsin aikataulujen takia.

No joo, kolmosta odotellessa...
"Taas ne saatananpalvojat varastelevat makeisia" -Kassaneiti sokkarilla-
pardy
05.06.2005 20:15:25

Ehdoton +. Nyt rupesi melkee kaipaamaan että noista muistakin kronologiassa olleista jutuista tehtäsiin leffat. :)
Synnyttäjä
06.06.2005 08:45:57

Ehdoton +. Nyt rupesi melkee kaipaamaan että noista muistakin kronologiassa olleista jutuista tehtäsiin leffat. :)

Siinäpä minusta tuon Star Wars -homman hienous onkin, että tuo jatkumo on paljon enemmän kuin nämä kuusi elokuvaa. Vähän sama juttu, että Taru Sormusten Herrasta -sarja käsittelee vain murto-osan Tolkienin luomasta mytologiasta.
"Every day there is another/ Band that got big by playing a cover" -ST
Brian May jr.
06.06.2005 09:36:12
On se kakkonenkin hyvä, vaikka keskeneräinen Lucas Artsin aikataulujen takia.

No joo, kolmosta odotellessa...

On kuulemma tämäkin, muttei ihan yllä ykkösen tasolle, ainakin näin olen kuullut. Joka tapauksessa se on hankintalistalla, ja ostan heti kun se halpenee.
Incarnation
06.06.2005 10:34:50
On kuulemma tämäkin, muttei ihan yllä ykkösen tasolle, ainakin näin olen kuullut. Joka tapauksessa se on hankintalistalla, ja ostan heti kun se halpenee.

Kakkonen on hyvä ja juoni tuntuu ainakin alussa melko ovelalta, mutta latistuu melko rajusti tarinan loppupuolella. Loppu on sellainen "Aha... Mitäs nyt?" ja oma hahmo jää aika tuntemattomaksi juuri sen takia, että tarinasta on pätkitty tekovaiheessa todella isoja osia pois jotta peli oltaisiin saatu tuolloin joulumarkkinoille.

Suosittelen silti kaikille ykkösen läpipelanneille.

Mistäs muuten kannattaa Star Wars sarjakuvia metsästää?
Rest in peace Dime
Definhel
06.06.2005 14:31:52 (muokattu 06.06.2005 14:32:39)
Mistäs muuten kannattaa Star Wars sarjakuvia metsästää?

Itse olen viettänyt viimeisten 10 vuoden kesät divareissa kaivelemalla laatikoita vanhojen lehtien toivossa, ja aina sillon tällöin on tarttunut käteen vähän uudempiakin lehtiä. Niin että divariin vaan!
Incarnation
06.06.2005 14:56:36
Itse olen viettänyt viimeisten 10 vuoden kesät divareissa kaivelemalla laatikoita vanhojen lehtien toivossa, ja aina sillon tällöin on tarttunut käteen vähän uudempiakin lehtiä. Niin että divariin vaan!

Ookkei. Good Fellows ( www.goodfellows.fi ) näyttää myyvän Star Wars sarjakuvia.
Voisi miettiä noita Dark Empire ja Dark Empire II -lehtien ostamista, kun ilmeisesti sisältävät koko sarjat.

Myös tuo Thrawn Trilogy kiinnostaa ja halvin hinta tähän mennessä on ollut Akateemisen 6,90€ per kirja. Joutuu kuitenkin varmaan odottamaan jonkin aikaa kun ei löydy heti varastosta.
Rest in peace Dime
Feggy
06.06.2005 22:17:40

Yllättävän hyvä. Paitsi volyymi leffateatterissa ylitti kipukynnyksen.
Less is more.
kk80
07.06.2005 07:19:05
No niin, jokaisessa meissä asuu pieni kriitikko. Spoilaantuminen ei hirveästi itseäni pelota (voiko tosta leffasta ylipäänsä spoilaantua?) ja olinkin lukenut viestiketjun hyvissä ajoissa ennen teatteriin menoa. Täytyy sanoa että allekirjoitan yleisimmät ketjussa esiintyneet purnauskohdat:

- Lucasin tyylitaju. George ei ole todellakaan sisäistänyt "Less Is More" tai "KISS (keep it simple stupid)" elämänviisauksia. Jokainen kohtaus pursuaa digitaalisia aluksia, lasereita ja hassuja otuksia. Jotenkin tuntuu että tehostepuolen nikkarit ovat ensiksi tehneet hienot tehosteet & hahmot ja vasta sitten on mietitty minne kohti elokuvaa ne pistettäisiin. Imperiumin vastaiskun Hottin taistelu valtavine AT-ST kävelijöineen oli todella ikimuistoinen kohtaus. Nyt kaikissa taiseluissa on niin paljon liikettä ja vilskettä että moisia kliimakseja ei pääse syntymään. Jeditkin on menty tuunaamaan tietokonepeli ukoiksi. 20 metrin loikat voltteineen eivät kuuluneet ainakaan alkuperäisessä trilogiassa jedien toimeenkuvaan. Mautonta.

- PowerPoint tyyppiset "dian vaihto" leikkaukset kohtauksesta toiseen. Pieni asia muuttui elokuvan aikana häiritseväski tekijäksi. Eka leffa missä varmaan edes kiinnitän asiaan huomiota. Voisiko joku sanoa onko tuo jokin väärinymmärretty tehokeino vai onko leikkaus ulkoistettu jossain medianomi oppilaitoksessa?

- Kuka *vetin kenraali Grievous ?! Esiteltiinkö tuo hahmo jo Episodi II:ssa? Oliko se hengitysvaikeuksineen, kyykkyselkineen ja wannabe cyborg viritelmineen jokin Darth Vaderin beta versio vai mikä? Vähän heppoisaksi jäi koko hahmo...

Toki elokuvassa oli paljon hyvääkin. Juoni oli luvatun synkkä. Dialogi ja ohjaus eivät ainakaan itseäni päässeet häiritsemään -kyseessä on Star Wars elokuva joten mitään Tarantinomaista jutustelua ei ole syytä odottaakaan. Näyttelijäsuoritukset olivat hyviä, Hayde oli selvästi parempi kuin Kloonien hyökkäyksessä. Natalie Portmania katselisi mielellään missä tahansa elokuvassa.

Ei huono mutta ei mikään loistavakaan. Elokuvahistorian suurin saaga on saanut päätöksensä. En tiedä oliko itselläni huono leffapäivä eilen, mutta teatterista poistuttaessa Kloonien Hyökkäys muutama vuosi sitten jätti paremman maun suuhun -ehkä se antoi odottaa parempaa huipennusta trilogialle.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)