Aihe: Big Brother 2008
1 2 3 4 515 16 17 18 1970 71 72 73 74
Bongowing
30.08.2008 12:50:42 (muokattu 30.08.2008 12:54:06)
Jep mullakin telkkarittomuuteen ryhtyminen on ollut elämäni parhaita asioita, oikeesti.

kuluttakaa aikaa mielummin vaikka tämmösen harjotteluun http://www.youtube.com/watch?v=CSm0VgGwBSo
There is no ought from is.
MrQ
30.08.2008 13:10:51
Narsismi, se on ihmeellistä, ja oudommaksi menee, kun soppaan lisätään psykoottisuutta lähentelevä "vitun dorkat menkää muualle saarnaamaan MÄ osaa itsekin ajatella hei" -mentaliteetti. Ihanko varmasti?

Veit jalat suustani.
Hyvin osataan ajatella samalla tavalla kuin kolmisensataa-kuutisensataa tuhatta muutakin itsenäistä ja kriittistä ihmistä.

Mikä tekee asian irvokkaaksi on se että kypsän ja älykkään sekä etenkin ajankuvaan sopivan teeveeviihteen peräänhuutajat muistavat kuitenkin huutaa muilla langoilla kuinka teollinen poppi on paskaa ja hyi##aatana justin timbrelaaki ja amy whinehuussi yh hyh hyh yök soittakaa rokkia soittakaa paranoid.

Kaksoisstandardi?

Ainiin. KAIKKEA ei pidä ottaa niin vakavasti.
esprit de corps
30.08.2008 13:13:07 (muokattu 30.08.2008 13:13:31)
Ainiin. KAIKKEA ei pidä ottaa niin vakavasti.

Tätä hei mäkin yritän sanoo.

E: Vähän eri kontekstissa tosin, mutta kuiteskii.
MrQ
30.08.2008 13:27:09
Tätä hei mäkin yritän sanoo.

E: Vähän eri kontekstissa tosin, mutta kuiteskii.

Elä nyt kehtaa sanoa että yhteen televisio-ohjelmaan liittyvä kritiikki ois mitenkään minkään asian vakavasti ottamista. Ei se ole vastalause kevyelle viihtymiselle. Jos haluan viihtyä keveästi tsiigaan futuramaa. tai jotain vastaavaa.

Sanomista tulee siitä että millä tahansa kriittisellä tavalla katsottuna koko ohjelma on luotaantyötävän huono.

Sitä ei katsota taiteellisten meriittien tai tiettyjen laatustandardien varjolla, tuskin edes itsekriittisesti ja naurusta kihertäen että vittu mitä läskimoosesidiootteja tjsp, vaan siksi että tekee mieli kurkistella vähän. Ja tissit, nekin on mainittu.

Toi on vähän niinkuin metallican uusi levy. Niin paska ettei sanotuksi saa ja ainoa mikä sen tekee hyväksi -huolimatta siitä että se on tapahtumaton, tympeäsaundinen, mitäänsanomattomilla piiseillä varustettu köyhän miehen posträssikollaasi joka pateettisuuden huipentumana hakee kulta-aikojen fiilistä tehden itsestään paskan pastissin- on se että se on Metallican levy joten se on homejuustoa tärkeämpi lisä ihmiskunnan kollektiiviseen kulttuuritarjontaan jälkipolville.

Mä haistan tässä ihan samaa mentaliteettia. Tykkään tästä kun muutkin tai koska tykkäsin muistakin tuotantokausista ja tää on bb hei ei tää oo niin vakavaa.

Se ongelma ei kuitenkaan ole fokusoidussa kritiikin kohteessa. Vaan siinä että kun sitä katsotaan, sitä myös tehdään ja siitä otetaan mallia. Ja tulee lisää vastaavan laadun suoltamista. Mä ymmärrän että tämä maa pitää pilata paskoilla arvoilla mutta tarviiko oikeasti mennä viimeiseen hengenvetoon asti markkinavoimien juhtana? Pitääkö kaikki ohjelmatila täyttää silmittömällä paskalla niin että ainoa vaihtoehto on tsiigata YLEn umpirasittavia taideohjelmia Masentuneesta naisesta joka joutuu kasakoiden raiskaamaksi ja saa syövän- mentaliteetilla? Mustavalkoisena, tottakai.

Suomeksi: mäkin katsoin televisiota ahnaasti neljä viis vuotta sitten. Jossain vaiheessa kanavasurffatessa meinas järki lähteä ja idariboksi jäi. Koska yllämainitun mentaliteetin takia 99% ohjelmista oli liian hirvittävää paskaa, uusintaa, urheilua ja paskaa.

Siinä vaiheessa kun panin töllön pois, televisiosta ois tullut kahdeksalta kanavalta vai paljon niitä silloin olikaan käytössä, en muista, noin 50 minuuttia +mainokset viiikossa katseluaikaa itselleni. Ja vielä sellaisiin aikoihin kun en ollut kotona.

Päätös ei ollut kovin vaikea.
Tuomas
30.08.2008 14:21:20

Kun digiaika tuli, päätin että joko lopetan telkkarin katsomisen kokonaan tai sitten hankin tallentavan digiboksin, koska en halunnut että masiina määräisi koska mun pitäisi olla kotona ja koska ei.

Ostin tallentavan digiboksin. Se on näppärää. Jos koen että haluan katsoa telkkaria, niin mulla on haluamani telkkariohjelmat nauhalla. Mun ei tartte väenvängällä jatkaa Dostojevskin lukua jos just sillä hetkellä ei tee mieli.

Big Brother on käsittääkseni sellainen ohjelma, jossa pitää seurata aktiivisesti tapahtumia. Silloin ihmiset tulevat tutuiksi ja heidän kommervenkeissään alkaa olla jotain pointtia. Vähän niin kuin katsoisi saippuaoopperaa. Jonkun henkilön tietty tokaisu ei meinaa mitään jos ei tiedä sitä, mitä tyyppi on aiemmin tehnyt.

En jaksa katsoa sarjaa, mutta mun perheenjäsenistä käytännössä kaikki kyllä. Eikä siinä mitään, toihan on teoriatasolla sinällään ihan hauska idea: suljetaan sakki samaan paikkaan ja katsotaan mitä tapahtuu. Ongelma ei sinällään ole siis formaatti tahi se, että jotakuta se kiinnostaa.

Uskon, että ongelma on ennemminkin se, että asukasvalinta on niin tarkoitushakuinen. Nuoria ihmisiä, jotka valuvat kiimaa jo sisään päästessään - ei tarvita kolmea einsteinia päättelemään mitä halutaan tapahtuvan. Koska seksi myy.

Jos nämä konnotaatiot käsittää ja ymmärtää, niin en näe mitään väärää siinä että katsoo Big Brotheria siinä ajatusmallissa missä se alunperin on tehty: ihmiskokeena. On mielestäni peruskatsojan aliarviointia alkaa syyttää näitä siitä, että he mukamas alistuvat jollekin tietylle markkinointipropagandalle - silloin päätyy mustavalkoistamaan ihan samalla tavalla kuin mistä syyttää ohjelman tekijöitäkin.

Yleisestikin ottaen on outoa, että hyvin usein otetaan malliesimerkiksi ns. tyhmä katsoja. Kärjistetty, tuulipukuinen viikonloppuryyppääjä, jonka elämässä ei ole muuta sisältöä kuin Valtion Oikeaoppinen Viihde. Onko tällaista kärjistystä olemassa ollenkaan? Tai jos on, niin onko se kuitenkaan järin tuottava demografia?

Käsittääkseni kuitenkin ihmiset ovat yksilöitä. Jos joku kokee, että saa jotakin ohjelmasta irti, on minusta outoa lähteä lanseeraamaan niitä Aitoja Kokemuksia. Mistäs sitä tietää, jos keskimääräinen katsoja saa niitä Aitoja Kokemuksia jostain muualta? Ei kai sitä jokaista elämänsä tuntia kukaan osaa täysimääräisesti täydellisyyteen ohjelmoida. Tai jos osaa, niin se menee jo stressin ja perfektionismin puolelle eikä sekään ole hyvästä.

Summa summarum: Mun mielestä BB pitäis nähdä mahdollisuutena käyttää vapaa-aikaa, ei rajoitteena.
Kirjoituksia:
Ajassa irrallaan.
@ 24.08.2008 / Fiktiivisiä keskusteluja. @ 07.07.2008
esprit de corps
30.08.2008 14:24:43
MrQ: Hyvä kirjoitus. Oikeesti.

Mutta jotenkin tuosta nousee mieleen, että koska televisio ei sulle tarjoa mitään mielenkiintoista katsottavaa, se tekee siitä absoluuttisesti huonon vaihtoehdon aikansa käyttämiseen. Koska viihde on yksipuolista vuorovaikutusta, se automaattisesti passivoi. Ja kääntäen, ihmisistä tulisi parempia ja ajattelevampia ihmisiä, jos he heittäisivät televisiot kaivoihin.

Minä en siihen usko.

Ehkä ihmisten typeryys on suhteellisen vakio, kohteet vain muuttuvat. Jos joku saa jotain henkistä tyydytystä siitä, että tuijottaa Viettelysten saarta, niin mitä sitten. Minä näen, että se on kuitenkin suhteellisen vaaratonta toimintaa, toisin kuin vaikkapa jonkin fundamentalismikristillisyyden tai tiukan nationalistisen poliittisen ideologian tukeminen. Ei näitä asioita tietenkään sinällään voi verrata toisiinsa, mutta viihde on minun näkötornista kuitenkin vaaratonta höttöä, joka ei ehkä kannusta ihmisiä ajattelemaan mutta ei suoranaisesti sitä estäkään. Ja ihminen, joka elää sadan kanavansa kanssa pop cornien ja coca colan ja hd-televisionsa ulottuvuudessa on tälle yhteiskunnalle täysin merkityksetön ja harmiton eläin.

Sillä, tässä on jutun juuri;

Viihde ei kannusta toimimaan minkään aatteen, liikkeen tai järjestön puolesta tai niitä vastaan.

Viihde tekee korkeintaan tragedioita subjektiivisessa kosmoksessa, mutta yhteiskunnalliset makrorakenteet säilyvät stabiileina. Kieltämättä viihde on valtakoneiston kannalta ihan hyvä keino pitää kansa ruodussa, mutta eipä se mikään uusi asia ole.

Vertaa "Leipää ja sirkushuveja".

En minä silti väitä, että tämä olisi täysin yhdentekevää, en todellakaan. On minussakin radikaalia ja aktivistia ja maailmanparantajaidealistia sisäänrakennettuna, mä vaan näen todellisen vaikuttamisen keinot erilaisina. Minä en hyökkää jotakin spesifia kohdetta vastaan ja sano, että katsokaa kun te olette idiootteja. Lukekaa maailmankirjallisuuden klassikoita, runoutta, tähtitiedettä, biologiaa, jotta pelastuisitte tyhmyyden ja passivoivan elämäntyylin koneistosta.

Minä näen todellisen vaikuttamisen rakentavassa vuorovaikutuksessa, joka käsittelee niin viihdettä, korkeakulttuuria, kvanttifysiikkaa ja big brotheria lähtökohtaisesti samanarvoisina ihmisyyden tuotteina, joissa ei ole mitään korvamerkittyä syvällisyyttä mukana. Ihmisten toiminta on vain niin eriytynyttä ja erilaisia arvoja painottavaa, että mitään yhtenäistä toimintalinjaa ei ole eikä tule koskaan olemaan. On korkeakultturielitistejä, jotka elää oopperoidensa, pianokonserttojensa, impressionistisen taiteensa ja kultturimatkailun ulottuvuudessa, on juntteja, joille lähipub tarjoaa jääkiekon mm-kisojen kera henkisen kasvun täydentymän. Minä haluaisin nähdä ihmisissä sitä, että me tulemme toistemme kanssa toimeen erilaisuudesta huolimatta. Että me omilla valinnoillamme emme tuottaisi tarkoituksellista kärsimystä toisille ihmisille.

Idealismia sekin on ja ihan yhtä utopistista. Mutta mulle on ihan sama, mitä se parikymppinen lacosten tennareihin ja tommy hilfiger-paitaan sonnustautunut fruittari ajattelee katsoessaan bb:tä, jos ajattelee mitään. Mutta jos minä ja hän voimme jutella vaikka puistopiknikillä tappelematta, siinä on minun mielestä jo saavutettu jonkinlaista järkevää ihmisyyttä. Ideat, ajatukset, aatteet tai vaatteet ei merkitse mulle mitään niin kauan kun toiminta on sillä tasolla, että toista arvostetaan. Ja tämä syntyy, jos syntyy, vain sillanrakentamisesta ja vuorovaikutuksesta toisten kanssa syyttelemättä turhista.

Loppujen lopuksi isoin ongelma on se koneisto, joka saa meidät toimimaan niin kuin me toimimme. Sitten kun ihmiset tulee toimeen edes naapurinsa kanssa, voidaan alkaa rakentaa todellista vastarintaa. Tällä hetkellä se on aika mahdotonta. Toivo on aina ollut ja aina on keskiluokassa, joka kerää joukkonsa yhteisen tavoitteen taakse. Viihde ei vain ole se tavoite, enkä minä tiedä, mitä vastaan tämä nykyinen keskiluokka taistelisi, kun niin ahnaasti tappelevat jo keskenäänkin. Niin kuin jo sanoinkin, valtaa pitävät kyllä tykkää kun proletaarit nuijii toisiaan.

Ei mulla muuta. Nyt voisin lähteä kauppaan hakeen bissee. Kiitos ja anteeksi.
Tuomas
30.08.2008 14:25:51

Sellaisen vielä lisäisin, että jos ohjelma saa aikaan näin syvällistä keskustelua mediakritiikistä, niin voiko se olla täysin paha? :D
Kirjoituksia:
Ajassa irrallaan.
@ 24.08.2008 / Fiktiivisiä keskusteluja. @ 07.07.2008
Ali
30.08.2008 14:29:41

http://www.iltalehti.fi/bigbrother/200808308190420_bb.shtml

Itsekkin olen syvästi sitä mieltä, että kyllä pieni homostelu pitää aina mielen virkeänä.
Alpha
30.08.2008 16:00:16
http://www.iltalehti.fi/bigbrother/200808308190420_bb.shtml

Itsekkin olen syvästi sitä mieltä, että kyllä pieni homostelu pitää aina mielen virkeänä.

http://www.bigbrother.fi/bigbrother2008/erikoisuutinen.shtml?694318
Menossa mukana:Oulun soitin ja tarvike M.A.C.H.O. #20 -> Come on you piece of shit. Fly or die.
MrQ
30.08.2008 17:16:44
Yleisestikin ottaen on outoa, että hyvin usein otetaan malliesimerkiksi ns. tyhmä katsoja. Kärjistetty, tuulipukuinen viikonloppuryyppääjä, jonka elämässä ei ole muuta sisältöä kuin Valtion Oikeaoppinen Viihde. Onko tällaista kärjistystä olemassa ollenkaan? Tai jos on, niin onko se kuitenkaan järin tuottava demografia?

Määrittele tuottava. Rumasti sanoakseni laivalla räyhääviin eestinmatkaajiin ja kavereita paaluunsitovia polttariporukoita so. valkoista roskaa suomi ja koko musanetti on täynä. Tätä väitettä tukeakseni otan klassikot elikästen soitin ja skenepalstat, etenkin rumpu, hevi ja kitaraketjut.

Ristivertaillaan järin tuottavaa demografiaa tv:n katselijalukuihin ja otetaan lisäksi huomioon se aika mitä nettinörttääminen vie potentiaaliselta telsun möllötykseltä.

Siellä on salkkarit, linnanjuhlat, bb:t ja mitkä lie saippuaoopperat yms roskaohjelmat heti ensimmäisenä.

Ei tässä tartte kärjistää. Musakriittisiä saa ja osataan olla mutta mediakritiikkiä ei oo tuuman vertaa. Kaipa sen takia kun itse sitä mediaa ei tehdä. Paitti se yksi tyyppi jonka hyvinkin tunnet.
Alpha
30.08.2008 18:57:37
Ihailtavan hyvin tuolla on porukka kestänyt ilman nikotiinia ja kofeiinia. Itsehän olisin suunnilleen perseeseen ammuttu karhu ja hyppisin seinille...
Menossa mukana:Oulun soitin ja tarvike M.A.C.H.O. #20 -> Come on you piece of shit. Fly or die.
Sik
30.08.2008 19:04:19
Ihailtavan hyvin tuolla on porukka kestänyt ilman nikotiinia ja kofeiinia. Itsehän olisin suunnilleen perseeseen ammuttu karhu ja hyppisin seinille...

Ihailtawan hywin tai pelottawan helposti. Tolla menossa woisin itsekin lopettaa tupakoinnin.
"Järvinen omien sanojensa mukaan matkalla Tampereelle joi tavanomaisen yhden viinapullon sijasta kaksi, eikä ollut perille päästyään varsinaisesti soittokunnossa."
DaKiller
30.08.2008 19:06:45

Ketjussa jauhetaan aivan liikaa paskaa, joka ei tänne kuulu. Eihän meitä aivottomia vitun tampioita yksinkertaisesti voi kiinnostaa. Kaikki jotka tuntevat olevansa tämän kaiken yläpuolella käsi pystyyn, nyt! Ok, taakse poistu.
Alpha
30.08.2008 19:10:11
Ketjussa jauhetaan aivan liikaa paskaa, joka ei tänne kuulu. Eihän meitä aivottomia vitun tampioita yksinkertaisesti voi kiinnostaa. Kaikki jotka tuntevat olevansa tämän kaiken yläpuolella käsi pystyyn, nyt! Ok, taakse poistu.

Itsekin meinasin kirjoittaa, että Markku & Kumppanit vois mennä jonnekkin muualle, mutten sit jaksanutkaan...
Nimismies
30.08.2008 19:15:43 (muokattu 30.08.2008 19:16:15)
crowfieldilta oli niin pätevä kirjoitus, että oli pakko rysäyttää plussalla. Markullakin on tuttuun tapaansa linja hallussa.

Yksi asiahan vielä vaikuttaa BB:n (ja samalla myös muun helpon viihteen ja iltapäivälehtien suosioon): suomalaisen yhteisöllisyyden murentuminen. Meillä ei enää ole tuttuja pieniä kyläyhteisöjä, joissa voidaan kahvipöydässä keskustella tutuista ja heidän toilailuistaan. Lukkarin ja lihakauppiaan tilalla ovat Tukiaiset, BB-Minnat ja Koivusen Arit. Sinänsä siis Big Brother, Salkkarit ja Idols luovat kaikesta näennäisestä turhuudestaan huolimatta jotain tärkeää - yhteisöllisyyttä sellaisten ihmisten välille, joilla ei välttämättä ole mitään muuta yhteistä kuin nämä tv-sarjat.

Esimerkkinä voisin mainita nykyisen hyvän ystäväni, jonka kanssa koulussa ensimmäisen kerran aloimme jutella - mistäs muusta kuin Salatuista elämistä. Nyt olen jo lupautunut tekemään ääninäyttelyä hänen animaatioleffaansa ja olemme myös suunnitelleet yhteisen nettisarjakuvan aloittamista. Uskomatonta mutta totta - saippuakulttuuri loi meidän välillemme sillan ja johti näin uuden, omaehtoisen kulttuurituotteen luomiseen.

Sinänsä on siis hiukan perusteetontakin mollata BB:tä tai muitakaan tositv-sarjoja - ne ovat olemassa, koska ihmiset tarvitsevat niitä. Itse vain toivoisin, että media näiden sisältöjen sijaan nostaisi esille tärkeämpiä aiheita ja merkittävämpiä aineistoja. Minusta olisi kuitenkin ollut merkittävästi jännempää tutustua tähän samaiseen kaveriin keskustelemalla siitä, mitä Valtaojan Esko sanoi viime viikolla töösässä.
Romantikkoitkijä #36. Senkin rontit. Nimismiehen blogi: Täällä näin.
Alpha
30.08.2008 20:32:05
Ihailtawan hywin tai pelottawan helposti. Tolla menossa woisin itsekin lopettaa tupakoinnin.

Tupakkakin on paha, mutta mielestäni kahvin juonnin lopettaminen aiheuttaa pahemmat reaktiot.

Riippuu tietty siitä kuinka kauan on käyttänyt.
blastoff
30.08.2008 20:40:22
Sinänsä on siis hiukan perusteetontakin mollata BB:tä tai muitakaan tositv-sarjoja - ne ovat olemassa, koska ihmiset tarvitsevat niitä. Itse vain toivoisin, että media näiden sisältöjen sijaan nostaisi esille tärkeämpiä aiheita ja merkittävämpiä aineistoja. Minusta olisi kuitenkin ollut merkittävästi jännempää tutustua tähän samaiseen kaveriin keskustelemalla siitä, mitä Valtaojan Esko sanoi viime viikolla töösässä.

Sun pitää etsiä mielenkiintoisempia kavereita :)
MrQ
30.08.2008 20:40:32
Tupakkakin on paha, mutta mielestäni kahvin juonnin lopettaminen aiheuttaa pahemmat reaktiot.

Riippuu tietty siitä kuinka kauan on käyttänyt.

kokeile alkoholia. 14v ränni ja toppi seinään.
noh. ei siinä mee ku pari kk toipua että sinänsä, onneksi ONNEKSI ei ollut psyykkistä kitkua.
PomppoK
30.08.2008 20:44:34 (muokattu 30.08.2008 20:55:11)

Sellaisen vielä lisäisin, että jos ohjelma saa aikaan näin syvällistä keskustelua mediakritiikistä, niin voiko se olla täysin paha? :D

Voi! Läpeensä paha.

Vakavasti ottaen, omalta kannalta syvin huolenaihe on juurikin BB:n kohdalla siinä, että ohjelman formaatti "karnevalisoi" yhteiskunnallisia mekanismeja ja tekee sen aivot-narikkaan-viihde-kategoriassa. BB on myös siksi erityinen, koska siinä ei ole kyse jonkin tietyn osa-alueen kuten pariutumisen viihteellisestä simuloinnista, vaan tavoite on tehdä jotakuinkin koko elämää läpäisevää viihdettä. Siinä on irvokkuuden ydin.

Muudan yhteiskuntakriitikkiä mullistanut ranskalainenkin tapasi karnevalisoida yhteiskunnan valtasuhteita harrastamissaan S/M-orgioissa, ja tuloksista päätellen metodi toimikin. Jos toimikin, niin siitä syystä että kyse oli the real thing'stä ja taustalla vaikutti kriittinen intressi. Kuten sanottua, BB:akin voisi ihan hyvin harrastaa arkielämässäänkin.

Mutta niin, kukaan tuskin kuvittelikaan, että BB:n motiivi olisi kriittinen. Sinänsä ihan oikein sanottu, ettei BB:n kritisoinnilla ole mitään merkitystä. Eihän ole järin mielekästä analysoida pala palalta sitä, miten ohjelman ja todellisuuden välillä on yhteys, koska koko formaatin idea on simuloida tätä todellisuutta viihteen nimissä. Ei siihen sisälly mitään salaisuutta.

En ainakaan itse usko, että voisin mitenkään vaikuttaa sarjaa seuraavienkaan ajatusmaailmaan. Tavoite on kai aika vaatimaton: rohkaista "rajatapauksia" jatkamaan erontekoa.

BB ohjelmana on lähinnä punainen vaate, sinänsä hyödytön välikappale, joka ajaa yhdet syvemmälle turmioon ja pakottaa toisia pyrkimään irti häpeästä. Tokihan koko tuotanto/kuluttaja-katraskin on ihmisiä täynnä, juuri se tästä tekeekin niin häpeällistä.

Sinänsä on siis hiukan perusteetontakin mollata BB:tä tai muitakaan tositv-sarjoja - ne ovat olemassa, koska ihmiset tarvitsevat niitä.

Minusta se että jotain halutaan (seurata), on täysin eri asia kuin että jotain tarvitaan. Tarve -> puute... uskoisin, ettet tarkoittanut sitä noin?

Muuten voitaisiin kait sanoa, että pronssikauden ihminenkin tarvitsi plasma-tv'tä, mutta ei vaan vielä tiennyt, että niitä voisi saadakin jostain. Tosin kait jotain tällaistakin ohimennen tullaan väittäneeksi, kun riittävän kovasti juhlitaan mainonnan, markkinoinnin ja teollisen tuotannon liberalisoivia vaikutuksia. Huraa!
MrQ
30.08.2008 20:54:42
Sosiaalisena kokeenahan tuo on aivan nerokas... eräänlainen roolileikki siinä missä joku armeijakin: eristetään ulkomaailmasta ja katsellaan miten kemiat pelaavat.
erona on toki se että bb on vielä suljetumpi ja kuitenkin formaattinsa takia täysin avoin muille mikä korostaa koemaisuutta yksilötason kokemuspiirissä, väittäisin.

Siinä mekanismissa ei ole mitään vikaa sinänsä, vaan kulttuurissa joka sen ympärille rakentuu. Tarkkaavainen lukija on huomannut että juuri ja tasan siitä tässä on kyse.

Itse näkisin homman toimivan siten että tiivistetään koko paska dvd:lle mahtuvaksi draamankaareksi ilman oheissälää, kuten rinnakkaislehtiartikkeleita, onlinefeediä ja muuta paskaa.

Sen lopun matskun voisi jättää tutkijoille mässättäväksi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)