Aihe: Jalkapallon MM-kisat, Russia 14.6 - 15.7. 2018.
1 2 3 4 514 15 16 17 1852 53 54 55 56
Tuomoo
20.06.2018 15:31:37
Onpa mielenkiintoista tuomarointia.
"Hauskanpito ilman tilastotiedettä on teeskentelyä. Jalkapallo ilman tilastotiedettä on rikos ihmisyyttä vastaan." - Vessajono 14.06.2018 20:18:35
esprit de corps
20.06.2018 15:44:34
Tuomoo: Onpa mielenkiintoista tuomarointia.

Eikö sen pitäisi olla nyt ihan viimeisen päälle, kun on videot ja kaikki?
Funkånaut
20.06.2018 15:50:48

Ei muuta kuin testaamaan, mitä maata tulisi OIKEASTI näissä kisoissa kannustamaan. https://www.is.fi/mm-futis/art-2000005727622.html?ref=rss IS:n ranskalaisella rakkaudella ja saksalaisella tarkkuudella rakennettu futistesti kertoo satavarmasti, mitä jalkapallomaata sinun pitäisi näissä kisoissa kannustaa.

Meikän vastaus: Senegal
It's all very well saying "beauty is subjective" but let's face it: it's not that subjective. - David Mitchell
santakasa
20.06.2018 15:56:51
Funkånaut: Ei muuta kuin testaamaan, mitä maata tulisi OIKEASTI näissä kisoissa kannustamaan. https://www.is.fi/mm-futis/art-2000005727622.html?ref=rss

Mulle tuli Argentiina. Aika plääh... lopussa Saksa voittaa.
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Brian May jr.
20.06.2018 15:56:55
Funkånaut: Ei muuta kuin testaamaan, mitä maata tulisi OIKEASTI näissä kisoissa kannustamaan. https://www.is.fi/mm-futis/art-2000005727622.html?ref=rss

Australia.
Vettä!
Funkånaut
20.06.2018 16:15:31

Melkone gamesaveri Rui Patriciolta.

Portugali on in a sail.
It's all very well saying "beauty is subjective" but let's face it: it's not that subjective. - David Mitchell
santakasa
20.06.2018 16:29:34
Kovia valittamaan nuo marokkolaiset.
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
joku muu sikko
20.06.2018 16:46:29
Minkä tasoinen porukka tuo uruguai on?
Kyseisen herran rasvaiset postaukset puhuvat omaa kieltään avioliittoa (ja lapsien hankkimista) vastaan. - Dr. Funkenstein:
Funkånaut
20.06.2018 16:49:34

Öheissss Pepemmm
Funkånaut
20.06.2018 16:55:39

santakasa: Kovia valittamaan nuo marokkolaiset.

Juum, välillä unohtui pelata.

Ei kovin vakuuttava esitys Portugalilta, mut kolme pistettä ja se riittää. Marokon ongelma oli viimeistelykyvyn puute, pelaaminen itsessään oli kyllä viihdyttävää seurattavaa.
Brian May jr.
20.06.2018 16:56:26
Rolle tekee tarvittavat maalit, mutta muuten Portugalin meno näyttää itse asiassa todella huonolta, vai olenko sokea? Eivät nyt voi mennä kauhean pitkälle lohkovaiheen jälkeen.
Vettä!
Tuomoo
20.06.2018 17:08:31
esprit de corps: Eikö sen pitäisi olla nyt ihan viimeisen päälle, kun on videot ja kaikki?

Pitäisi ehkä, mutta tuo VAR on sellainen syteemi, että sitähän käytetään vain silloin kuin tuomari itse niin päättää, tai kun VAR-henkilökunta tuomarin korvanappiin vihjaa, että nyt kannattaisi kurkata.

Tuossa tilanteessa aluksi Portugalin päässä marokkolaispelaaja kaadettiin rangaistusalueella, selostajakin sanoi että kyllä tuossa olisi ollut pilkun paikka, mutta tuosta ei seurannut mitään. Ja välittömästi toisessa päässä hieman näytellyn oloinen kaatuminen, josta pallo pilkulle. Onneksi Rolle epäonnistui.

Hieman vähälle seuraamiselle tuo toinen puoliaika jäi, koitin vaivihkaa kesken palaverin areenasta vilkuilla peliä, mutta aika hampaatonta Portugalin meno oli. Toisaalta, voitto ja kolme pistettä riittää heille, eihän siihen muuta tarvita kuin yksi maali ja hieman huonoa peliä kun oma maali pysyy puhtaana.
"Hauskanpito ilman tilastotiedettä on teeskentelyä. Jalkapallo ilman tilastotiedettä on rikos ihmisyyttä vastaan." - Vessajono 14.06.2018 20:18:35
santakasa
20.06.2018 17:14:18
Brian May jr.: Rolle tekee tarvittavat maalit, mutta muuten Portugalin meno näyttää itse asiassa todella huonolta, vai olenko sokea? Eivät nyt voi mennä kauhean pitkälle lohkovaiheen jälkeen.

Mun mielestä ne ei ollut kauhean vaarallisia edes em-kisoissa, mutta niin vain ne voitti. Onhan niiden puolustuspelaaminen aika hyvää.
Funkånaut
20.06.2018 17:23:35

santakasa: Mun mielestä ne ei ollut kauhean vaarallisia edes em-kisoissa, mutta niin vain ne voitti. Onhan niiden puolustuspelaaminen aika hyvää.

Juu, viime EM-kisoissa tasan yks voitto virallisen peliajan jälkeen kuuden "ristin" seuraksi. Mutta Portugali kuitenkin kairas pudotuspeleissä kolmesta "tasuristaan" voitot.
Brian May jr.
20.06.2018 17:29:41
santakasa: Mun mielestä ne ei ollut kauhean vaarallisia edes em-kisoissa, mutta niin vain ne voitti. Onhan niiden puolustuspelaaminen aika hyvää.

Näinhän se taisi olla. Muistaakseni pelasivat finaalissa kyllä ihan kelvollisesti.
Vettä!
santakasa
20.06.2018 18:23:15
Vampyyri iski maalin
Tuomoo
20.06.2018 18:53:04
Ihan kohtalaista pelaamista avausottelussa murskatulta Saudi-Arabialta. Eka maali meni maalivahdin ja puolustajien piikkiin, mutta ylipäätään pelin hallinta tuntuu olevan enemmän saudeilla kuin Uruguaylla.

Veikkaan että tässä vielä nähdään maaleja myös Uruguayn verkkoon tehtynä.

Tykkään muuten tuosta Tero Kainulaisen selostuksesta. Mies latelee nippelitietoja tulemaan ilahduttavalla tahdilla selostuksen lomassa. Tänäänkin peliä seuratessa olen oppinut vaikka mitä, etenkin kun jotakin Saudi-Arabian pelaajien edesottamuksia ei hirveästi ole tullut seurattua.
juhokoo
20.06.2018 19:52:07
Tuomoo: Tykkään muuten tuosta Tero Kainulaisen selostuksesta.

Harmi muuten, kun Tero Karhu ei enää selosta näissä kisoissa. Joku Ylen kisaselostajista sen sijaan onnistui kuulostamaan lähes samalta, ärrävika ei tosin ollut ihan yhtä paha kuin Karhulla. Kukahan mahtoi olla kyseessä?
Funkånaut
20.06.2018 19:53:09

Jeesus oli tylsä peli.

Mutta Uruguay teki tasan sen, mitä vaadittiin. Uruguaylle pakkovoitto Venäjästä, jos haluaa voittaa lohkon. Tasapeli ei enää riitä maalieron takia.
Funkånaut
20.06.2018 21:04:41

TRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖT

Melkein ollut ikävä noita vuvuzeloja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)