Aihe: Voice of Finland
1 2 3 4 514 15 16 17 18112 113 114 115 116
Bluesmies
16.03.2012 23:34:56
Voi VITTU!!! Hetken kerkesin jo iloita, sillä kolmen päivän jäähyni päättyi muutama tunti sitten, mutta eiköhän sitten tuo klanipää tiputtanut kisan parhaan laulajan, eli Isabellan. PERKELE. Olihan se nyt tänäänkin aivan suvereenisti paras. Eveliina oli ihan jees, mutta liian paha biisi, ääni ei riittänyt. Mutta Eveliina on ollut kyllä hyvä, että ihan hyvä että pääsi jatkoon.

Nyt on sitten kisan kaksi parasta laulajaa tippunut, eli soul sistersit. PERKELE.

Antakaa uusi jäähy.
Vurki
17.03.2012 00:05:28 (muokattu 17.03.2012 00:10:22)
Tupuna: Meitsi diggaili Isabellan Rude Boyn sovituksesta. Loistavaa työtä sovituksen tehtailleelta (oliko Osmo Ikonen, näkyi ainakin koskettimissa olevan? Kuulosti niin Osmolta...) + bändiltä tietenkin.

Mä ihastelin tota sovitusta myös. Piti kirjottaa siitä tänne mut unohdin :) Usein ärsyttää kun turhaan pistetään soinnut uusiksi vaikka alkuperäiset toimis just hyvin, mut tällä kertaa toimi hyvin tuo radikaali modaus.

E:

Joo, mutta lauloi aika pieneltä alueelta. Olisi voinut tehdä arethat ja vetää vähän korkeita ääniäkin väliin. Jos olisi sen tehnyt, olisi ollut huisin kova. Nyt jäin miettimään, että osaakohan laulaa hyvin korkealta kun himmaili niin paljon.

Kyl mäkin tavallaan jäin odottamaan jotain vielä hurjempaa, mutta toisaalta lähes joka kisaajan kohdalla huomaa että vielä ei saada kyvyistä kaikkea irti. Esim. just Lauri Mikkola ei päässyt täysin oikeuksiinsa, luulenpa että korottaa panoksiaan vielä.

Itse yllättyin siitä, että Mikko Sipola valittiin jatkoon yleisöäänin. Mulla ei siis ole yhtään mitään tätä vastaan ja äijähän lauloi hyvin, mutta yleensä kiekujat saa yleisön puolelleen joten oletin että Sophie olisi päässyt yleisöäänin. Putosi sitten kokonaan pois mikä kyllä harmittaa, oli mun mielestä kova. Mua ei kyllä Nelli säväyttänyt!

E: Bluesmies, painoin varoitusta niin saanet jäähyä ;)

E2: Mun mielestä Anfisan biisivalinta kusi myös. Toi hullu vibrato söi Anfisan erinomaista saundia. Originaaliversiossa se on tosi siisti kikka, mut se on niin spesiaali et Anfisan olis kannattanu vetää jotain muuta IMO. Mut ei voi mitään, taso on niin kova... ei noista ois halunnu melkeinpä kenenkään putoavan :D Ite oisin ehkä sen Nellin kotiuttanu. Hän lauloi varsin sieluttomasti. Toki ensi kerralla voi olla toinen ääni kellossa joten enpä lähde sen enempää tuomitsemaan!
Boyakasha
17.03.2012 00:35:49
Väitän, että Hammarstenin siskosten kohtaloksi muodostui kuvaruudusta huokuva ylimielisyys.

Karoliina Kallio on näyttönsä jo antanut. Katselin häntä ja mietin, kuka Suomessa hänen levyjään ostaisi. Jotenkin ei persoona riitä menestykseen omillaan.

Sophie Aittola yllätti positiivisesti, ääni soi todella kauniisti ja rikkaasti.

Nelli Petro on HOT!! Anfisan tippuminen oli pettymys.

Tanja Vähäsarja ja Taru Ratilainen eivät tehneet mainittavampaa vaikutusta. Laulavat hienosti, mutta jotenkin harmaan oloisia.

Eveliinassa on sitä jotakin, näköjään samaa mieltä myös moni muu, kerran pääsi katsojien äänillä jatkoon.

Jesse Kaikuranta oli kaksintaistelussa parempi, nyt esitys jäi jotenkin valjuksi. Lauri Mikkola ja Mikko Sipola vetivät tasaisen varmasti.

Summa summarum: Paulan joukkueesta tippuivat väärät tyypit, Elan jengistä oikeat.

Näitä katsellessa ja kuunnellessa hiipii mieleen kuitenkin se suurin ja oleellisin kysymys: millaista musaa nämä henkilöt aikovat levyttää? Ja löytyykö Universalin hittitehtaalta riittävän hyviä sävellyksiä heille kaupalliseen menestykseen?
bedlam
17.03.2012 05:36:12 (muokattu 17.03.2012 05:43:06)

Olen erittäin positiivisesti yllättynyt, että Mikko Sipola meni jatkoon. En kuullut esitystään, enkä puolia muistakaan eilen, mutta oli oma lempparini jossain vaiheessa. Paitsi näkisin Mikon mielummin bändissä kuin sooloartistina. Ulkomusiikillisia seikkoja, Vähäsarjan stailanneelle kyllä isot pojot, pikkasen muuttunut ekasta kerrasta. Isabella laulanta on taidokasta, mutta ei oikein koskettanut missään vaiheessa syvemmältä ja se on kuitenkin musiikissa tärkeämpää.
http://www.petrified-eye.net
tsugaru
17.03.2012 08:33:34 (muokattu 17.03.2012 13:43:35)
Komia avaus illalle.

Muutenhan olen Elastisen kannalla valinnoissa ja yleisö yllätti jälleen positiivisesti Mikon äänisaaliin osalta.

Paulan tiimistä Tanja Vähäsarja sopisi nimenkin puolesta tangomarkkinoille, innostuikohan äänestäjä Paulan kyyneleistä. Sophien olisin toivonut jatkavan vielä.
- Hän luki kaiken rivien välistä, mutta tekstiä hän ei ymmärtänyt. Henrik Tikkanen
Boltsa
17.03.2012 11:25:11
Spongeri: Oli kyllä melkonen yllätys tää Isabellan putoaminen. Ainakin vielä tässä vaiheessa kilpailua hänen olisi ehdottomasti pitänyt olla jatkossa. Tässä rupesin jo salaliittoteoriaa miettimään. Joko
1. Taru ei tulevan muksunsa takia pysty osallistumaan seuraavaan lähetykseen, joten Isabella tulee tilalle. Taru voi sitten voittajafiiliksellä jäädä kotiin vaihtamaan vaippoja, ja Isabella jatkaa kisan voittoon.
2. Elastinen on Iso H:n kanssa kelannu, että anna se soida ei myy euroopassa, ja he ovat yhdessä tekemässä näiden siskosten kanssa proggista, millä on mahdollisuudet kansainvälisille markkinoille. Elastinen sit vaan fiittaa ja kattelee euroopan isoilla lavoille siskosten perseitä, ja niin edelleen.

Pudottihan Elastinen sen toisen siskoksista pois ja totesi heti perään, että "mulla on sulle pari duunia tiedossa" tai jotain sinne päin. Että noinkohan ottaisi toisenkin siskon omalle levy-yhtiölleen ja alkaisi tehdä niille uraa tai jotain?
Tuo Elastisen eläytyminen on kyllä mukavaa katseltavaa. Tuntuu tyyppi olevan oikeasti innoissaan kisasta :)
Boltsa
Rhapa
17.03.2012 11:32:11
Boltsa: Pudottihan Elastinen sen toisen siskoksista pois ja totesi heti perään, että "mulla on sulle pari duunia tiedossa" tai jotain sinne päin. Että noinkohan ottaisi toisenkin siskon omalle levy-yhtiölleen ja alkaisi tehdä niille uraa tai jotain?
Tuo Elastisen eläytyminen on kyllä mukavaa katseltavaa. Tuntuu tyyppi olevan oikeasti innoissaan kisasta :)

Empä nyt tiedä onko tässä kisassa mitään pointtia, jos tiputellaan parhaat laulajat pois, jotta saadaan ne levy-yhtiön listoille.

Onhan tästä pudoteltu jengiä ihan käsittämättömällä logiikalla. Tähkän koko tiimin vois tiputtaa, niin saisi noi parhaat laulajat takaisin muista tiimeistä. Ainahan tästä joku tippuu ja lopussa on ilmeisesti vain yksi "voittaja", joten väliäkös tuolla vaikka ne hyvät putoaa jo tässä vaiheessa. Joku koko kansan suosikki olli lindholm 2 sen kuitenkin vie.
Boltsa
17.03.2012 11:35:28 (muokattu 17.03.2012 11:36:14)
Rhapa: Empä nyt tiedä onko tässä kisassa mitään pointtia, jos tiputellaan parhaat laulajat pois, jotta saadaan ne levy-yhtiön listoille.

Musiikillahan Elastinen elää, joten miksei hän sitten haluaisi ottaa tuosta hyödyn irti? Jos artisti antaa tuloja vaikka seuraavat viisi vuotta mutta Voice of Finland tämän kevään niin hulluhan se olisi jos ei itse yrittäisi artistin uraa pönkittää itse eteenpäin.

E: ellei sitten noilla kisaan osallistuneilla laulajilla ole jotain sopimusvelvotteita Universalia kohtaan myös kisan jälkeen.
Boltsa
Rhapa
17.03.2012 11:41:59
Boltsa: Musiikillahan Elastinen elää, joten miksei hän sitten haluaisi ottaa tuosta hyödyn irti? Jos artisti antaa tuloja vaikka seuraavat viisi vuotta mutta Voice of Finland tämän kevään niin hulluhan se olisi jos ei itse yrittäisi artistin uraa pönkittää itse eteenpäin.

E: ellei sitten noilla kisaan osallistuneilla laulajilla ole jotain sopimusvelvotteita Universalia kohtaan myös kisan jälkeen.

Jos homma menisi kuten kuvailet, niin silloin ela ei intoile musiikista fiilistellessään laulajia. Sehän fiilistelee niitä tulevia rahoja, mitä artisteista hänen kassaansa voisi kilahtaa.
Boyakasha
17.03.2012 14:20:48
Onks tää jo ollut täällä, en jaksa selata:
http://www.muusikkojenliitto.fi/muu … kko_2011/Muusikko_11_2011_voice.pdf

Ihan mielenkiintoista settiä kulissien takaa.
Vurki
17.03.2012 14:59:03
Boyakasha: Onks tää jo ollut täällä, en jaksa selata:
http://www.muusikkojenliitto.fi/muu … kko_2011/Muusikko_11_2011_voice.pdf

Ihan mielenkiintoista settiä kulissien takaa.

Joo, mielenkiintoista. Misshän vaiheessa kisaa nuo paperit on täynyt allekirjoittaa? Battlen voittajatko allekirjoittivat vai jo aiemmin?
Notefix
17.03.2012 18:24:47

Selkeästi tämä on kyllä parempi ja enemmän hengissä oleva formaatti kuin esim. Idols. Hyviä laulajia ja kaikenkaikkiaan erinomaista tv viihdettä ja ei tartte häpeillä kansainvälisten vastaavian rinnalla.

Joku jo mainitsi miten suomalaiset levynostajat suhtautuvat näihin artisteihin. Tämähän ei kuulosta aina kovinkaan kotimaiselta tuotannolta. Mä olen jo pitkään suhtautunut näihin kisoihin sillä asenteella, että levyhommat elää omaa elämäänsä ja nämä on vähän eri juttu. Mediayhtiöt ja formaatit saavat katsojalukuja ja rahastajia löytyy varmasti tarpeeksi joka välissä. Lopuksi sitten tehdään joku levy, joka sitten myy, tai sitten ei. Ehkä näistä tulee pikkuhiljaa sellainen euroviisujen kaltainen juttu, joka elää omaa elämäänsä.... ja ensi vuonna uudestaan.

Sinänsä sääli, koska joukossa on ollut pirun hyviä laulajia, jotka sitten häviävät jonnekin takaisin tuntemattomuuteen. American Idolissa tuo ilmiö on ollut hyvinkin nähtävissä.
"Layers of layers of shit!"
tukse
20.03.2012 08:53:10
Alpha
20.03.2012 16:32:20
Katsoimpas nyt tuon edellisen netistä ja onhan käsittämättömän kovia laulajia/artisteja kaikki. Louhelaa tietty kannatan minä, koska on äärimmäisen hieno ja mukava kaveri...ja rautainen ammattilainen.

Kuitenkin tuon lähetyksen tähti oli Anfisa Proskuryakova. Kuuntelin tuon "alkuperäisen" Juutuupista, niin kyllähän Anfi sai tuohon paljon enemmän tunnetta...huikee laulaja on hän.
Soikhiopiä
21.03.2012 00:11:31
Louhela on aikuinen mies.
Lennu
21.03.2012 07:29:28

Soikhiopiä: Louhela on aikuinen mies.

ei enää eksy maailman tuuliin?
no is any good musics maked anymore...
Alpha
21.03.2012 09:04:35
Lennu: ei enää eksy maailman tuuliin?

Tarvitaan sydänystäväksi.
Bluesmies
21.03.2012 13:58:45
Alpha: Tarvitaan sydänystäväksi.

Hyvin alkanut matka.
vernie
22.03.2012 00:12:25
Bluesmies: Hyvin alkanut matka.

Tahdo en kiistää.
kalamies#34 >-)))>
Lennu
22.03.2012 07:03:41

vernie: Tahdo en kiistää.

Sua tarvitse en.
no is any good musics maked anymore...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)