Aihe: Jalkapallokeskustelu III
1 2 3 4 514 15 16 17 18372 373 374 375 376
Secreterial
22.01.2012 20:06:39
Kiitos Arshavin!

On tuo kyllä jäätävä jätkä. Fanit buuaa, ja Van Persie huutaa "NOOOOOOOO", kun kaveri tulee kentälle. Toki viisasta toimintaa myös Wengerin puolelta, kun ottaa yhden parhaita pois, ja pistää venäläisen tilalle. Melko lahjakasta puolustamista myös Arshavinilta siinä voittomaalissa.

Unitedilta Jones ja Nani sairastuvalle. Toivottavasti ei nyt pahemmin käynyt kummallekaan, tai kohta täytyy siirtomarkkinoilla alkaa tapahtumaan.
"I never bluff" - Cordell Walker
rockjihad
22.01.2012 20:10:31 (muokattu 22.01.2012 20:11:12)
Kiitos Arsene ja taktinen vaihto... Voi neitsyenvitut sentään, kentän paras pelaaja pois ja laiskapoika sisään.

Toki Groven katkarapupömpöösien omien buuakselle taas suuret miinukset.

E: näköjään joku muukin tän saman huomasi.
TheBlackestEye
22.01.2012 20:23:45
Luulen ja toivon, että buuakset ja van Persien huutelut oli enemmänkin kohdistettu sille, että AOC otettiin pois eikä sille, että venäläinen tuli tilalle. Niin tai näin, Arshavin oli illan todellinen antisankari.
rockjihad
22.01.2012 20:31:17
TheBlackestEye: Luulen ja toivon, että buuakset ja van Persien huutelut oli enemmänkin kohdistettu sille, että AOC otettiin pois eikä sille, että venäläinen tuli tilalle. Niin tai näin, Arshavin oli illan todellinen antisankari.

Kyllä ne vielä erikseen buuasi Arshavinin sisäänkuulutuksellekkin, eihän siinä mitään, jos protestoi vaihtoa, mutta se Arshavinille erikseen buuaminen on vaan yksinkertasesti säälittävää kotiyleisöltä. Sen siitä saa, kun ajaa rahvaan katsomoista pois ja tuo ylemmän keskiluokan tilalle sisään.
Secreterial
22.01.2012 22:28:51
http://www.101greatgoals.com/gif-sh … n-scott-parkers-head-man-city-spurs

Tuossapa linkkiä, jos joltain jäi SuperMarion uusin temppu näkemättä.
DJKaaos
23.01.2012 16:06:36
Ihan hyvä ja tasanen peli oli eilen tuo Arsenal - Manchester United. Tempo oli hyvä ja molemmissa päissä tapahtui. Mutta olihan kunnon persekairausta tuo AOC/Arshavin vaihtoratkaisu ja seuranneet tapahtumat. Van Persien ja yleisön reaktiot toimivat hyvänä draaman pohjustuksena tulevalle. Yhtään vittuilematta, mutta eihän toi touhu olisi edes saanut päättyä millään muulla tavalla kuin miten se sitten päättyi.
Minä olen minä.
Secreterial
23.01.2012 22:10:09
Noniin, SuperMario pääseekin sitten FA:n tutkinnan kohteeksi. Liitto päätti tutkia sen Parkerin tallaamisen. Toivottavasti iskisivät nyt kerralla kunnon pelikiellon, josko tuokin sankari jotain oppisi
vital
24.01.2012 11:03:07
Voisivat myös tutkia Lescottin kyynärpää-iskua:

http://i.minus.com/iXPifFVsseHKP.gif

Ja Wenger saisi mennä eläkkeelle jo :P
Some people never go crazy, What truly horrible lives they must live
ruusteri
24.01.2012 11:20:11 (muokattu 24.01.2012 11:20:23)
I was not questioning his judgement - I know it's not my place to challenge what Arsene Wenger does. Alex-Oxlade Chamberlain had a calf injury. We did not know that but the boss did and brought Andrey Arshavin on.

Van Persie The Sun-lehdelle sanonut. Pohjevamman takia kuulema sittenkin vaihto tehty.
"Damn good coffee, and hot!"
rockjihad
24.01.2012 14:04:51
vital: Ja Wenger saisi mennä eläkkeelle jo :P

Täähän on hieno mielipide sinänsä, kun kaikki tuntuvat tätä rummuttavan ja vakaasti tätä mieltä olevan, mutta kun kysyy, että kuka olisi sitten sopiva mies Wengerin paikalle, niin kellään ei olekkaan enää siihen vastausta, tai sitten sieltä tulee jo alkuunsa mahdottomia ehdotuksia tyyliin Jose Mourinho tai huonoja vitsivaihtoehtoja, kuten Tony Adams tai Roy Keane.
DJKaaos
24.01.2012 16:45:17
rockjihad: Täähän on hieno mielipide sinänsä, kun kaikki tuntuvat tätä rummuttavan ja vakaasti tätä mieltä olevan, mutta kun kysyy, että kuka olisi sitten sopiva mies Wengerin paikalle, niin kellään ei olekkaan enää siihen vastausta, tai sitten sieltä tulee jo alkuunsa mahdottomia ehdotuksia tyyliin Jose Mourinho tai huonoja vitsivaihtoehtoja, kuten Tony Adams tai Roy Keane.

Välillä tosiaan tuntuu siltä, että Arsenal-leirissä odotellaan ihan tosissaan uuden Arsene Wengerin kävelevän Ashburton Groven ovista sisään jonain kauniina päivänä, niin kauan homma on ollut pysähtyneessä tilassa ja ilmassa odotusta. Wenger on kyllä täysin kykenevä ylläpitämään Arsenalin nykyistä urheilullista tasoa, mutta hän tuskin enää koskaan nostaa seuraa takaisin sille seuraavalle tasolle, jossa taistellaan realistisesti liigamestaruudesta. Tuskin Wenger on varsinaisesti valmennustaitojaan kadottanut mihinkään, mutta tuo neuroottinen ja äärikireä talousajatusmaailma toimii tehokkaana estäjänä menestykselle. Muutama täsmäliike siirtomarkkinoilla ja viime vuosien mestaruusluettelossa olisi hyvinkin Arsenal mainittu jopa pariinkin kertaan.

Jotain Wengerin sementoidusta asemasta kertoo varmaan sekin, että kovin usein ei näe vakavaa pohdintaa seuran mahdollisista tulevista manageriehdokkaista. Jos miettii pelifilosofiallisesti ja sen pohjalta, miten Wenger on seuraa rakentanut, niin kyllähän joku Laurent Blanc esimerkiksi voisi olla ihan varteenotettava nimi. Nuorista brittimanagereista voisi mainita vaikka Brendan Rodgersin ja heitetään nyt se Pep Guardiolakin tähän ehdokkaaksi. Toinen juttu on sitten se, miten kukakin on irrotettavissa nykyisistä sopimuksistaan, tosin Blanc saattaisi hyvinkin olla käytettävissä jo kesän em-kisojen jälkeen, jos Ranskan pelit päättyvät ennen aikojaan. Ei tosta managerikysymyksestä kannata tehdä elämää suurempaa asiaa.

Mun mielipide on se, että Wenger voisi astua syrjään seuraansa täysin palvelleena ja koko englantilaiselle jalkapallolle palveluksen tehneenä uudistajana ja kehittäjänä.
Minä olen minä.
rockjihad
24.01.2012 18:15:34
Samoilla resursseilla ne Guardiolat ja Blancitkin joutuisi siellä operoimaan, toki voivat niiden resurssien rajoissa rakentaa joukkuettaan oman näköiseksi, mutta ei se sitä meinaa, että kuka ikinä sinne tulisikaan Wengerin tilalle saisi luvan räjäyttää pankin puolen miljardin osteluputkella tuoden näin gloorian takaisin Islingtoniin modernilla tyylillä.

Joten miksi ihmeessä joku Guardiola edes haluaisi tulla Arsenaliin, jossa rahaa on rajallisesti käytössä ja omista junioreistakaan ei joukkueen rungon kasaamisessa ole kovin suurta apua ole niin pitkään, jos tavoitteena on näennäisesti huipulla pelaaminen?
Samasta syystä Laurent Blanckin on pois suljettu vaihtoehto ja mitä tulee Brendan Rodgersiin, niin vielä reilu vuosi sitten Owen Coyleakin pidettiin seuraavana kovana tekijänä.
DJKaaos
24.01.2012 18:59:03
rockjihad: mutta ei se sitä meinaa, että kuka ikinä sinne tulisikaan Wengerin tilalle saisi luvan räjäyttää pankin puolen miljardin osteluputkella tuoden näin gloorian takaisin Islingtoniin modernilla tyylillä.

Sun lisäkseks ei kukaan mistään puolesta miljardista ole puhunut yhtään mitään. On ennenkin tullut todettua, että muutamalla täsmähankinnalla joukkueeseen olisi saatu hieman enemmän leveyttä ja laatua, joista ei varmasti olisi tarvinnut maksaa puolta miljardia. Kaiken lisäksi Arsenal tullee nyt menettämään vähintään 20-30 miljoonaa, kun se ei todennäköisesti tule selviytymään Mestareiden liigaan ensi kaudeksi. Ja ihan vaan sen takia, kun joukkue on niin vitun epätasainen ja haavoittuvainen.

Joten miksi ihmeessä joku Guardiola edes haluaisi tulla Arsenaliin, jossa rahaa on rajallisesti käytössä ja omista junioreistakaan ei joukkueen rungon kasaamisessa ole kovin suurta apua ole niin pitkään, jos tavoitteena on näennäisesti huipulla pelaaminen?

Asiasta voi ajatella vaikka niin, että Guardiola on aika nuori manageri, mutta voittanut Barcassa jo useaan kertaan kaiken, joten voi olla, että jossain vaiheessa alkaa tehdä mieli uusia haasteita ja projektia. Arsenalissa nyt vaan on imua ja hohtoa kaikesta nykyisestä keskinkertaisuudesta huolimatta, että en suuremmin ihmettelisi, vaikka toi kuvio toteutuisi muutaman vuoden sisällä.

ja mitä tulee Brendan Rodgersiin, niin vielä reilu vuosi sitten Owen Coyleakin pidettiin seuraavana kovana tekijänä.

Niin, en mä tiedä onko Rodgersia varsinaisesti pidetty "seuraavana kovana tekijänä", mutta ajattelee pelillisesti aika samalla tavalla, mitä Wenger. Tolla sun lauseella voi muuten tyrmätä tästä eteenpäin kaikki nuoret managerit.
Minä olen minä.
rockjihad
24.01.2012 22:54:18
DJKaaos: Sun lisäkseks ei kukaan mistään puolesta miljardista ole puhunut yhtään mitään. On ennenkin tullut todettua, että muutamalla täsmähankinnalla joukkueeseen olisi saatu hieman enemmän leveyttä ja laatua, joista ei varmasti olisi tarvinnut maksaa puolta miljardia. Kaiken lisäksi Arsenal tullee nyt menettämään vähintään 20-30 miljoonaa, kun se ei todennäköisesti tule selviytymään Mestareiden liigaan ensi kaudeksi. Ja ihan vaan sen takia, kun joukkue on niin vitun epätasainen ja haavoittuvainen.

No, keitähän realistisesti saatavilla olleita täsmähankintoja siellä olisi ollut, jotka omalla panoksellaan olisi pitäneet huolen siitä, että joukkue ei olisi niin vitun epätasainen ja haavottuvainen? Ja miten näihin täsmähankintoihin liittyy mahdollisesti menetettävät CL-paikka ja lisätulot? Siihen skenaarioon on varauduttu jo jonkin aikaa Arsenalin taloudenhoidossa, johan siitä on julkisestikin ilmotettu.

Asiasta voi ajatella vaikka niin, että Guardiola on aika nuori manageri, mutta voittanut Barcassa jo useaan kertaan kaiken, joten voi olla, että jossain vaiheessa alkaa tehdä mieli uusia haasteita ja projektia. Arsenalissa nyt vaan on imua ja hohtoa kaikesta nykyisestä keskinkertaisuudesta huolimatta, että en suuremmin ihmettelisi, vaikka toi kuvio toteutuisi muutaman vuoden sisällä.

Imua ja hohtoa niin paljon, että Guardiolan maineella varustettu manageri valitsisi vapautuessaan Arsenalin niiden muiden tarjouksien joukosta vaan sen takia, että se on Arsenal, vaikka muualla tarjotaan enemmän kaikkea? Tuskinpa vaan.

Niin, en mä tiedä onko Rodgersia varsinaisesti pidetty "seuraavana kovana tekijänä", mutta ajattelee pelillisesti aika samalla tavalla, mitä Wenger. Tolla sun lauseella voi muuten tyrmätä tästä eteenpäin kaikki nuoret managerit.

Ei se pelitapa-kysymys ole mikään seinään hakattu teesi, jota seuraajankin pitäisi toteuttaa.
Ja kyllä, niin voikin lytätä, entäs sitten? Tuskin niistä kukaan itseensä siitä ottaa, mitä mieltä mä niistä olen.
Secreterial
25.01.2012 08:06:08
Mitenkään isommin ottamatta kantaa ylläolevaan keskustuteluun, sanottakoon, että melko mielenkiintoiset ajat tulevat eteen ensin Unitedille ja sitten Arsenalille, kun Ferguson ja Wenger jäävät eläkkeelle. Molemmat ovat kyllä ansainneet paikkansa arvostetuimpien valmentajien joukossa, vaikka Wengerin arvostus tuntuukin pudonneen aikalailla. Mun listalla Wenger on kuitenkin korkealla; ei se kaveri ihan turhaan ole "muutamaa kautta" Arsenalin peräsimessä ollut. Wengerillä toki on vielä ikänsä puolesta enemmän vuosia jäljellä kuin Fergusonilla (joka taas aikoi jatkaa 3 vuotta), mutta totuushan on se, että kohta tulee eteen se aika, että uutta valmentajaa täytyy katsella. Ferguson itsehän kerkesi jopa jo Solskjaeria ehdottelemaan pestiin...
touhis
25.01.2012 09:56:54
ruusteri: Van Persie The Sun-lehdelle sanonut. Pohjevamman takia kuulema sittenkin vaihto tehty.

Selittelyn makua van persien puheissa. Wenger pelin jälkeen haastattelussa sunnuntaina sanoi näin:
"I can understand that the fans are upset about the substitution, especially when it doesn't work, but he had started to fatigue," Wenger said of his decision to substitute the former Southampton winger.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/16674180.stm
Ei mainintaa loukkaantumisesta.

Asiasta toiseen..
"Mario Balotelli's agent says the striker could quit English football because he feels picked on." Marttyyri.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/16711526.stm
DJKaaos
25.01.2012 16:32:20
rockjihad: No, keitähän realistisesti saatavilla olleita täsmähankintoja siellä olisi ollut, jotka omalla panoksellaan olisi pitäneet huolen siitä, että joukkue ei olisi niin vitun epätasainen ja haavottuvainen?

"Realistisesti saatavilla" tarkoittanee Arsenalin tapauksessa ilmaista tai puoli-ilmaista pelaajaa, jonka palkkavaatimuksen tulisi olla hyvin maltillinen. Kieltämättä hieman mahdotonta hankkia joukkueeseen laatua kyseisellä ajatusmallilla. Kyllä se tosiaan taitaa olla nykyään niin, että Arsenaliin ei kukaan järjissään oleva huippupelaaja enää nykyään halua muuta kuin pakon edessä: palkanmaksukyky ei ole muiden suurseurojen tasolla, joukkue ei ole kilpailukykyinen, joukkue tuskin pelaa ensi kaudella CL:ssä, eikä näkymät jatkossakaan ole oikeastaan juuri sen houkuttelevammat.

Ja miten näihin täsmähankintoihin liittyy mahdollisesti menetettävät CL-paikka ja lisätulot?

Yksinkertaisimmillaan siten, että jos niitä täsmähankintoja olisi tehty ajoissa, niin joukkue pelaisi todennäköisesti myös ensi kaudella CL-miljoonista.

Imua ja hohtoa niin paljon, että Guardiolan maineella varustettu manageri valitsisi vapautuessaan Arsenalin niiden muiden tarjouksien joukosta vaan sen takia, että se on Arsenal, vaikka muualla tarjotaan enemmän kaikkea? Tuskinpa vaan.

Jos Guardiola valitsee helpon tien, niin hän varmaankin ottaa Interin, Chelsean, Cityn tai Unitedin tarjoaman setelipaalin, mutta jos menestyksellä kyllästetyt vuodet saavat mielen kaipaamaan haasteita, niin Arsenal voisi tulla mun mielestä kyseeseen. Tästä nyt on varmaan aika turha alkaa vääntämään sen enempää, kun kummallakin on mielipiteensä asiasta, jotka eivät ole sen enempää oikeita kuin vääriäkään, koska ne ovat mielipiteita.
Minä olen minä.
Secreterial
27.01.2012 19:11:17
Bölötelli nappasi sitten neljän ottelun pelikiellon tallomisestaan. Melko vähän mielestäni. Olisivat pistäneet kaverin heti kerralla vähän pidemmälle miettimislomalle.
TheBlackestEye
27.01.2012 19:44:15
Secreterial: Olisivat pistäneet kaverin heti kerralla vähän pidemmälle miettimislomalle.

Itsekin olisin ollut pitemmän pelikiellon kannalla lähinnä sen takia, että vastaavia tapauksia on sattunut viime aikoina ihan liikaa. Kepler Liman keissiä ei varmaan tarvitse edes mainita, mutta esimerkiksi Wolvesin Henry otti viime viikonloppuna suoran punaisen kenkäistyään maassa makaavaa Albrightonia.
losalvaros
27.01.2012 20:26:42
Balotellille neljä peliä ilmiselvästä ja idioottivarmasti todistettavissa olevasta tapauksesta, Suarezille mystisistä rasistisista huuteluista seitsemän peliä. Balotellille olisi muutaman pelin enemmän lisää toivonut, näin punaiset lasit päässä.

Teot ovat molemmat jalkapalloon kuulumattomia, mutta suuri ero näiden välisissä rangaistuksissa ei pitäisi olla. Tämä siis pointtina.
"It's not the size of the pencil, it's how big you write your name." - Ronnie James Dio
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)