Peoplez 19.03.2006 18:06:52 | |
---|
Seiskan kun joskus jostain saisi käsiini. Olen kuullut, että kyseessä olisi vielä kasiakin parempi peli, olenko oikeassa? Seiska oli ensimmäinen FF joka julkaistiin Euroopassa ja oli samantien arvostelu- ja myyntimenestys myös täällä. Veikkaan että monella ihmisellä on syntynyt aivan erityinen side tuohon seiskaan juuri sen takia että se oli ensimmäinen. Toki jotkut meistä aloittivat jo Snesin import-peleillä :) Kasi sen sijaan oli hyvin erilainen ja monet ehkä odottivat uutta seiskaa ja pettyivät kun sitä ei tullutkaan. Itse en ala noita pelejä järjestykseen laittamaan, molemmat ovat huikeita pelejä omilla tavoillaan. Erilaisia ne joka tapauksessa ovat. "Silence! You're in the presence of octopus royalty!" -Ultros
MegaMan Club #014 - Hat Man |
Swan 19.03.2006 18:08:06 (muokattu 19.03.2006 18:20:16) | |
---|
Final Fantasy VIII on yksi parhaimmista peleistä, jota olen koskaan pelannut. Musiikit ja juoni on aivan huippuluokkaa...Hitsi, voisinpa taas vaikka aloittaa pelaamisen... Samixii ollaan. Varmaan itse aloitan kasin alusta, jahka saan X-2:n jälleen päätökseen. Seiskan kun joskus jostain saisi käsiini. Olen kuullut, että kyseessä olisi vielä kasiakin parempi peli, olenko oikeassa? Tämä on kysymys, johon ei ole oikeaa vastausta. Seiskan kannattajia löytyy maailmasta enemmän, mutta itse lukeudun kasin puolesta liputtajiin. Ei sillä, etteikö seiska olisi mestariteos - se on sitä - mutta koen kasin teemat koskettavammiksi. Molemmat kannattaa kyllä ehdottomasti pelata läpi ainakin kerran elämässään. Viime aikoina olen kuunnellut runsaastt FF6:n soundtrackia. Vaikka en ole ikinä pelannut sitä, ovat sen musiikit tehneet sen luokan vaikutuksen, että aion tasan tarkkaan koluta itselleni jostain sen PSX-käännöksen ja kahlata pelin läpi. Harvat teemakappaleet jäävät yhtä hyvin mieleen kuin Terran, Relmin ja Rachelin. EDIT:Seiska oli ensimmäinen FF joka julkaistiin Euroopassa ja oli samantien arvostelu- ja myyntimenestys myös täällä. Veikkaan että monella ihmisellä on syntynyt aivan erityinen side tuohon seiskaan juuri sen takia että se oli ensimmäinen. Kasi sen sijaan oli hyvin erilainen ja monet ehkä odottivat uutta seiskaa ja pettyivät kun sitä ei tullutkaan. Itse en ala noita pelejä järjestykseen laittamaan, molemmat ovat huikeita pelejä omilla tavoillaan. Erilaisia ne joka tapauksessa ovat. Tosi on. Uskon, että koska kasi oli meikäläisen ensimmäinen FF, suhtautumiseni siihen on erilainen, kuin jos olisin tutustunut siihen vasta esim. seiskan jälkeen. Olisin itsekin todennäköisesti pettynyt kasin verrattain futuristiseen tunnelmaan, jos olisin kokenut sen "oikean" FF-fiiliksen ensimmäisenä. Eipä siinä, seiska iski ekalla kerralla lähes yhtä lujaa kuin kasi. Loistavia ovat kaikki Final Fantasyt, joita olen tähän mennessä pelannut, siitä ei pääse mihinkään. |
Pelsi 20.03.2006 08:50:20 | |
---|
En jaksa lukea edellisiä viestejä tai muutenkaan ottaa selvää, mutta onko Final Fantasy IX:ää (joko PC- tai PS-versio) tuotu Suomeen? Jos on, niin mistä sen saisi ostettua/tilattua? En saa rauhaa, ennen kuin tuokin tuotos omistuksessani on. 'It's a far cry from small boys in the park, jumpers for goalposts. Isn't it? Mmmmm. Marvellous.' |
Flow 20.03.2006 09:07:34 | |
---|
Tämä on kysymys, johon ei ole oikeaa vastausta. Seiskan kannattajia löytyy maailmasta enemmän, mutta itse lukeudun kasin puolesta liputtajiin. Ei sillä, etteikö seiska olisi mestariteos - se on sitä - mutta koen kasin teemat koskettavammiksi. Molemmat kannattaa kyllä ehdottomasti pelata läpi ainakin kerran elämässään. Eli siis pakkohankinta. Nyt pitää kulkea silmät auki jotta jostain tuon saa käsiinsä. “When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.”
-Thomas Jefferson |
Informaatiokameli 20.03.2006 15:43:59 (muokattu 20.03.2006 15:44:22) | |
---|
En jaksa lukea edellisiä viestejä tai muutenkaan ottaa selvää, mutta onko Final Fantasy IX:ää (joko PC- tai PS-versio) tuotu Suomeen? Jos on, niin mistä sen saisi ostettua/tilattua? En saa rauhaa, ennen kuin tuokin tuotos omistuksessani on. Kyllähän nuita Final Fantasyja löytyy sieltä mistä muitakin konsolipelejä, vieläpä erittäin edulliseen hintaan. When he swims, he use räpyls.
When he drinks, he gets krapul.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali |
Swan 20.03.2006 15:59:53 (muokattu 20.03.2006 16:00:09) | |
---|
En jaksa lukea edellisiä viestejä tai muutenkaan ottaa selvää, mutta onko Final Fantasy IX:ää (joko PC- tai PS-versio) tuotu Suomeen? Jos on, niin mistä sen saisi ostettua/tilattua? En saa rauhaa, ennen kuin tuokin tuotos omistuksessani on. No onhan nyt ysi, jos kerran kasi ja kymppikin. Meikäläiseltäkin löytyy. PSX-pelejä ei taida ainakaan enää ihan Anttilasta saada? Kuutosen pleikkakäännöstä etsiskelisin itsekin samanlaisella vimmalla, jos tietäisin, mistä päin Suomea hakea. |
Informaatiokameli 21.03.2006 00:51:23 | |
---|
PSX-pelejä ei taida ainakaan enää ihan Anttilasta saada? Kuutosen pleikkakäännöstä etsiskelisin itsekin samanlaisella vimmalla, jos tietäisin, mistä päin Suomea hakea. Hirveästi PSX-pelejä ei Anttiloista enää löydy mutta kaikki ykköspleikkarille julkaistut FF:t olen ainakin bongannut niin Anttiloista kuin Prismoistakin. Jos näistä ei löydy, niin jokaisesta videopelikaupasta varmasti löytyy. When he swims, he use räpyls.
Pelsi 21.03.2006 08:28:18 | |
---|
Hirveästi PSX-pelejä ei Anttiloista enää löydy mutta kaikki ykköspleikkarille julkaistut FF:t olen ainakin bongannut niin Anttiloista kuin Prismoistakin. Jos näistä ei löydy, niin jokaisesta videopelikaupasta varmasti löytyy. No kun minä en ole nähnyt missään tuota IX:ää. Täytynee vain urheasti jatkaa etsimistä. Satutteko muuten tietämään yhtään verkkokauppaa, jossa ko. peliä olisi? 'It's a far cry from small boys in the park, jumpers for goalposts. Isn't it? Mmmmm. Marvellous.' |
Peoplez 21.03.2006 11:20:21 | |
---|
Kannattaa muistaa että Pleikkarikäännös FF kutosesta ei ole järin miellyttävä pelikokemus. Latausajat ovat ihan hirveät, käännöksestä vastaavat selvästi amatöörit. Jos alkuperäistä Snes-versiota et löydä niin suosittelen vaikka emulaattoria :( "Silence! You're in the presence of octopus royalty!" -Ultros
DirtyFingers 21.03.2006 11:27:20 | |
---|
Viime aikoina olen kuunnellut runsaastt FF6:n soundtrackia. Vaikka en ole ikinä pelannut sitä, ovat sen musiikit tehneet sen luokan vaikutuksen, että aion tasan tarkkaan koluta itselleni jostain sen PSX-käännöksen ja kahlata pelin läpi. Harvat teemakappaleet jäävät yhtä hyvin mieleen kuin Terran, Relmin ja Rachelin. Kutonen on loistava. Pelattavaa on lähes yhtä paljon kuin seiskassa, kasissa ja ysissä. Huumoria on paljon, mutta pelin puolivälin jälkeen tunnelma muuttuu ahdistavaksi. Koska en laita Final Fantasyja järjestykseen, niin sanon, että tämä myös on paras Final Fantasy. "Don't talk to the eyes of a stranger" |
Swan 21.03.2006 14:11:41 | |
---|
Kannattaa muistaa että Pleikkarikäännös FF kutosesta ei ole järin miellyttävä pelikokemus. Latausajat ovat ihan hirveät, käännöksestä vastaavat selvästi amatöörit. Jos alkuperäistä Snes-versiota et löydä niin suosittelen vaikka emulaattoria :( En ole valitettavasti omistanut Super Nintendoa lähes kymmeneen vuoteen, joten alkuperäisen etsimisestä ei ole mitään hyötyä. Emulaattori olisi tietysti vaihtoehto, mutta ei se ole sama asia. ;) Eivätkä meikäläistä latausajat haittaa, jos toteutus ei muuten kangistele. Tuleepahan pleikkakäännöksen ohessa CGI-videopätkiäkin. |
Swan 22.03.2006 22:19:48 | |
---|
Pakko mainita tämä. 24:n seuraajat ovat toivon mukaan huomanneet, että parissa viime aikojen jaksossa on kiinan kielen tulkkia Melissa Raabia esittänyt Gwendoline Yeo, eli Final Fantasy X-2:n Painen ääninäyttelijä. |
DirtyFingers 23.03.2006 22:01:12 | |
---|
Hah. Näin pienessä nosteessa on mukava kuunnella FF-biisejä, olivatpa sitten midejä tai mitä tahansa. "Don't talk to the eyes of a stranger" |
Informaatiokameli 19.04.2006 01:35:40 (muokattu 19.04.2006 02:56:53) | |
---|
Kävinpä tuossa viime viikolla ostamassa tuon X-2:n kun se ärrältä irtosi 15 eurolla. Odotukset peliä kohtaan olivat aika olemattomat mutta jouduin jo heti aloitettuani silti pettymään. Uematsun musiikki loisti poissaolollaan ja inhottava ylipirteys ärsytti. Myös grafiikka tuntui jotenkin pökkelömmältä kuin kympissä. Tappelutkin vaikuttivat hirveän sekavilta edellisosiin verrattuna. Parin tunnin pelaamisen jälkeen alkoi jo olla sellainen "helvetti mitä paskaa"-asenne päällä. Jonkin ajan päästä huomasin, etten enää edes välittänyt musiikin tason laskusta. Ihan mukavaa muzakkiahan tässä on. Taistelutkin alkoivat tuntumaan mukavilta ja hahmonkehityskin osoittautui erittäin mielenkiintoiseksi, sillä olin aina pitänyt vitososan ammattipohjaisesta hahmonkehityksestä. Yleinen pirteys pelissä alkoi sekin tuntumaan mukavalta ja juonen hieman syvennyttyä päähenkilöiden kohtalotkin alkoivat jälleen kiinnostamaan. Aika reippaasti erilainen tämä on kuin perinteiset FF:t mutta huomasin sen olevan erittäin piristävä asia. Kesti vain jonkin aikaa tajuta se :) Ei tässä ihan entisten Final Fantasyjen tunnelmaa onnistuta luomaan mutta loistava peli joka tapauksessa. When he swims, he use räpyls.
Uruk 19.04.2006 08:35:17 (muokattu 19.04.2006 08:41:16) | |
---|
Kasistahan valitettiin minipelien vähyydestä mutta jumalauta se maailma oli laaja. Pystyit interreilaamaan, vuokraamaan auton, lukemaan Selphien Blogia luokkahuoneessa jne. Olisin toivonut kyllä että Gardenissa olisi tapahtunut enemmän äksöniä vaikka kylläkin ne Galbadian moottoripyöräsoturit ja koko kötinä oli muutenkin suht rankka. Kaveri sais palauttaa tuon mulle, nyt ollut sillä jo neljä vuotta lainassa. Square-Enixhan on nykyään täysin läpimätä, vetää rahaa FF VII:llä ja Gacktilla. Ja kaikki nykyiset sankarit ollut hirveitä emoja paitsi Zidane joka telottiin fanipiireissä alas juuri sen takia kun ei ollut "Hiljainen miekkakostaja". EDIT: Typoi EDIT2: Ja Seplhiehän on cuumin FF-tyttö ever. ;( (ò_ó)/ WTF IS THIS SHIT |
Flow 19.04.2006 09:21:57 | |
---|
EDIT2: Ja Seplhiehän on cuumin FF-tyttö ever. ;( Rhinoapas...
“When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.”
-Thomas Jefferson |
Peoplez 19.04.2006 11:23:08 | |
---|
Rhinoapas... Eipäs vaan Tifa. Ja FF XII oli saanut Famitsussa täydet pisteet. Yksikään FF ei ole aiemmin saanut. Toivotaan parasta. "Silence! You're in the presence of octopus royalty!" -Ultros
Swan 19.04.2006 15:45:02 | |
---|
Eipäs vaan Tifa. Lulupas, piste. Joo, tosissaan tuo X-2 oli meikäläisellekin aluksi aika karvasta nieltävää johtuen juurikin uematsuttomuudesta ja kuvottavasta aloituksesta. Juoni sen sijaan on loppujen lopuksi loistava, tosin pääsee kunnolla vauhtiin vasta Chapter 2:n alussa. Mitä tappelusysteemiin tulee, X:n rauhallisen vuoropohjaisuuden jälkeen paluu entistä hektisempään ATB-systeemiin on varmasti shokki, mutta jahka siihen ehtii tottua, niin se tuntuu jopa järkevämmältä operoida kuin aiempien osien vastaavia. Itse tosin kannatan eniten X:n strategiarakentelua köppäisen reaktiokykyni takia. Yhtään mitään spoilaamatta, X-2:ssa on sitten useita erilaisia lopetuksia, jotka riippuvat siitä, miten peli on pelattu. Oletusarvoisin tuntuu meikäläiselle luontevimmalta päätökseltä tarinalle. Muut ovat mielestäni väkinäisen oloisia laajennuksia. Shitti on ihan arsesta! >-)))> #26 Tori: Engl Screamer + Z-5 |
Spawn 19.04.2006 15:46:59 | |
---|
Ja FF XII oli saanut Famitsussa täydet pisteet. Yksikään FF ei ole aiemmin saanut. Toivotaan parasta. Famitsu on höllentänyt kyllä otettaan. Samat pisteet sai myös Nintendogs, joten omat odotukset eivät niin kovin korkealla ole. :P "Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -Rumpali Kainuusta |
Skebameizi 20.04.2006 15:23:23 | |
---|
Lulupas, piste. Eihää ku Quistis :) 7 ja 8 on tullut antaumuksella tahkottua läpi useampaankin kertaan ja 9 on tullut pelattua vikalle cd:lle asti. FFVII on parasta ikinä eikä siitä neuvotella :) Miksi siirtää huomiseksi se minkä voi tehdä ylihuomenna? |