Herrah 30.10.2012 10:50:12 | |
---|
Kampela77: Olen katsonut nyt ykköskautta dvd:ltä ja ihan hyvältä on vaikuttanut. ----- SPOILER !!!!!! ----- Tuossa jossain alkupään jaksossa oli naintikohtaus, jossa mies luukutti menemään takaapäin ja kun homma oli valmis, oli miehen penis välittömästi täysin veltto. Tämä oli mielestäni todella epäuskottavaa, koska ei kenenkään penis veltostu noin nopeasti. Veikkaan että meinaat Theonia. Tää johtuu selkeesti siitä että kyseessä on iron islandseilta kotoisin oleva jäbä, ja niitten catchphrase on "We do not sow". Therefore se vaan vähän uitti löysää keppiä onkalossa koska kylväminen ei tule kuuloonkaan. miniSPOILER Oon neloskirjan puolivälissä, ja vaikka tää Crow's Eye/Damphair/Victarion akseli on ihan kivaa luettavaa niin sais kyllä jotain jo tapahtuakin. Briennen luvut on todella tylsää paskaa! |
Ygäby 30.10.2012 15:24:55 | |
---|
Herrah: Oon neloskirjan puolivälissä, ja vaikka tää Crow's Eye/Damphair/Victarion akseli on ihan kivaa luettavaa niin sais kyllä jotain jo tapahtuakin. Briennen luvut on todella tylsää paskaa! Neloskirja on vähän niinkuin paska ranskanleipäviipaleiden välissä. Kolmonen ja vitonen ovat ylitsevuotavaa parhautta. |
Suisiideri 30.10.2012 20:26:53 | |
---|
Joo tosiaan, iteki kattonu ja lukenu kaiken. Aloitin katselut kakkosseasonin puolessavälissä, jonka loputtua tuli otettua kirjat kouraan. Viidennen kirjan loppu... Voivv... |
Humanoid 31.10.2012 08:39:21 | |
---|
Jos tästä jenkkitahtiin-ketjusta jätettäis kuitenkin pois kaikki mitä ei tv-sarjassa ole vielä tapahtunut, mmkay? |
Kulkunen 24.01.2013 11:26:09 (muokattu 24.01.2013 11:28:00) | |
---|
Lievää spoileria, jos seuraat sarjan tahtiin: Jatkoin eilen muutaman kuukauden tauon jälkeen kolmoskirjan toista puolikasta ja heti ensimmäinen kappale mistä jatkoin oli... No, kirjat lukeneet voivat kenties arvatakin. Ei juuri pahempaan paikkaan ois voinu kirjaa jättää kesken sitten. Hieman jätti montun auki. Olin kyllä onnistunut itselleni spoilaamaan jo aikaa sitten sen verran, että tiesin jotain tuollaista tapahtuvan. Silti. Saatanan Martin. Maaliskuuta odotellessa. Onko muuten jossain kerrottu jaetaanko kolmannen kirjan tapahtumat kahteen kauteen, kirjojen tapaan, vai pakataanko kaikki nuo tapahtumat kymmeneen jaksoon? Tuntuisi hullulta. E: Tuossahan siitä oli jo edellisellä sivulla juttua, sääh. |
Master of Jazz 24.01.2013 14:14:42 | |
---|
Kuumottaa jo kolmoskausi. Martin osaa kyllä pelata lukijan odotuksilla. Te, jotka ette ole lukeneet kirjoja, älkää vaan menkö netin palstoille spoilaantumaan. Ainakin itselleni parasta tarinassa on se jäämuurin kokoinen jännitysmomentti. Lueskelin fiilistelymielessä Strom of Swordsia uudemman kerran ja kyllähän se on ns. huippukamaa. Kirjasta luulisi irtoavan ainekset pariin tuotantokauteen aivan mainiosti ja ainahan ne voi ynnätä mukaan matskua neloskirjasta. Tuskin neloskirjasta tehdään omaa tuotantokautta, vaan se yhdistetään vitoskirjan matskuun. Olis loogista, koska kirjathan menee ajallisesti päällekäin. Niistä saisi varmaan 2 - 3 kautta aikaiseksi. Onhan siellä neloskirjassa vähän semmoista "eeppisen tarinan suvantokohtaa", pelinappuloiden siirtelyä ennen viimeisiä megahäslinkejä. Kaikkea ei varmaan oo välttämätöntä siirtää tv-ruutuun. Tuntuuko muuten kenenkään muun mielestä nuo kirjojen suomennokset jotenkin köpöiltä? Itse jouduin tarpomaan nuo englanniksi. Selailin suomennosta kirjakaupassa ja se ei oikein ottanut kyytiinsä. |
Herrah 24.01.2013 14:34:01 | |
---|
Master of Jazz: Tuntuuko muuten kenenkään muun mielestä nuo kirjojen suomennokset jotenkin köpöiltä? Itse jouduin tarpomaan nuo englanniksi. Selailin suomennosta kirjakaupassa ja se ei oikein ottanut kyytiinsä. No joo. Kun alottelin viime vuonna lukemaan niin oli kyllä aika helppo valinta. Suomennokset oli omaan silmään todella ankeeta matskua, eiköhän se oo ihan hyvä lähtökohta aina tämmösessä kirjallisuudessa että lukee alkuperäiskielellä. Paitsi Tolkienit on hyvin suomennettu. |
Master of Jazz 24.01.2013 15:03:01 | |
---|
Herrah: Suomennokset oli omaan silmään todella ankeeta matskua, eiköhän se oo ihan hyvä lähtökohta aina tämmösessä kirjallisuudessa että lukee alkuperäiskielellä. Näinpä taitaa olla. Varmaan fanipohjalta noi on pitkälti väännetty. |
riimu 24.01.2013 15:12:08 | |
---|
Master of Jazz: Näinpä taitaa olla. Varmaan fanipohjalta noi on pitkälti väännetty. Onko muuten noiden DVD-julkaisujen käännökset suomeksi otettu suoraan kirjoista? Itse vai oon sarjaa katsonut enkuksi ja ekan lukenut englanniksi niin nuo Jon Nietokset yms. särähtää aika hyvin korvaan. Don't ask me about Grim Fandango. |
Nuages 24.01.2013 16:16:44 | |
---|
Miksi Areenassa on kakkosjakso jo muttei ykkösjaksoa? "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Eino Kyrköösjärvi |
chico_miguel 25.01.2013 11:42:32 | |
---|
Nuages: Miksi Areenassa on kakkosjakso jo muttei ykkösjaksoa? Nyt löytyy: http://areena.yle.fi/tv/1375607 Ihan virkistävää katsoa uusintana ja virittäytyä kolmoskauteen. "Eres tú cabron hijo de puta" |
Decadetroll 08.02.2013 11:09:53 | |
---|
Kah, kolmoskausi on ilmeisesti valmis ja enskuussa aletaan näyttämään sitä amerikoissa&HBO nordicilla. Kuulostaa hyvältä. Letku-omena. Tuo kasvimaailman peenis... -Delorean |
Ygäby 08.02.2013 12:28:35 | |
---|
Decadetroll: Kah, kolmoskausi on ilmeisesti valmis ja enskuussa aletaan näyttämään sitä amerikoissa&HBO nordicilla. Kuulostaa hyvältä. Jumalautas, se tulee olemaan kyllä kovinta kakkaa tähän mennessä. "Kaikkien mielessä ohjelmaa katsoessa oli tietenkin pillu- ja mikä menee sinne kätevästi? Sisilisko. Noniin. Se siitä toisesta tempusta." -Gleb91 |
Herrah 08.02.2013 15:41:21 (muokattu 08.02.2013 15:41:45) | |
---|
Ygäby: Jumalautas, se tulee olemaan kyllä kovinta kakkaa tähän mennessä. e: oon hilavitkutin |
Väkevämies 08.02.2013 18:01:21 | |
---|
Jotain kertoo tästä sarjasta, että joulukuussa katsoin molemmat tuotantokaudet. Tähän asti pääsin, kunnes hajosin ja tartuin kirjoihin. Vittu ku toimii. |
Master of Jazz 11.02.2013 13:29:57 | |
---|
|
Meadow 23.02.2013 14:09:30 | |
---|
|
Milkop 23.02.2013 14:50:14 | |
---|
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
carnation 23.02.2013 15:20:30 | |
---|
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
Herrah 23.02.2013 23:21:33 (muokattu 24.02.2013 00:28:57) | |
---|
Trailerin perusteella Tormund Giantsbanesta on tehty kaikkien wildling-hahmojen sulatusuuni (paitsi wargien) joka kyllä passaa mulle. On niin siisti jäbä että kirjojen harvat esiintymiset ovat huutava vääryys! E: lievä SPOILER AHEAD Tosin hahmonkehityksestä tulee tuota kautta aika härskiä. Trailerin perusteella Tormund on Magnar of Thenn tossa muurinraidauspartiossa, joka sit toisella puolella on napit vastakkain Jonin kanssa sen vanhan miehen tapon kanssa. Magnar oli mulkku, mutta kirjaTormund ei välttämättä olis semmosia provingrituaaleja harjottanu. Pikkuvikoja mut silti, Tormund on hyväntahtonen karvaturri! |