DJKaaos 14.08.2008 22:58:10 | |
---|
Minä olen minä. |
Hetfield 14.08.2008 23:04:52 | |
---|
Ei jumalauta tuota naisurheilijaa =D Hierojan piikkiin. I quit the band... Now I just play with myself. |
dipshit 15.08.2008 04:45:22 | |
---|
Ei kai taas yksi....pikkuhiljaa alkaa oksettamaan tämä jatkuva noitavainoihin verrattavissa oleva dopingvainoharha. Onko se tosiaan niin uskomatonta, että maailmassa yksi urheilija on ylitse muiden ?? Näin on aina ollut ja tulee aina olemaan. Michael Johnson, Jonathan Edwards, Sergei Bubka, Alexander Karelin, Jan Zelezny, Jelena Isinbajeva, Lance Armstrong......noin muutamia mainitakseni. Jokainen näistä urheilijoista oli/on omassa lajissaan täysin lyömätön, riippumatta siitä kuka tulee vastaan. Tämä on sellaista elämässään epäonnistuneiden has been -menestyjien katkeraa tilitystä, koska eivät itse ole koskaan saavuttaneet mitään suurta, joten takuulla kukaan muukaan sitä tee. Ainakaan rehellisesti. En tietenkään väitä, että huippu-urheilu korkeimmalla ammattilaistasolla olisi 100% puhdasta ja vilpitöntä, mutta ajatelkaas nyt tätä tolkutonta herjaamista tässä asiassa. Riippumatta siitä miten monta kertaa urheilija voittaa, riippumatta rikoituista ennätyksistä ja saavutetusta menestyksestä, ainoa kiitos, minkä saat, on ainainen syytös aineiden kiskomisesta. Lajille vuosien, jopa vuosikymmenien omistautuminen, jokapäiväinen fyysinen ja henkinen rääkki harjoituskaudella, maailman parhaat valmentajat, uusimmat välineet, infernaalinen luontainen lahjakkuus.....vain muutamia asioita, jotka ehkä, siis ehkä juuri ja juuri saattaisivat olla niitä aineksia, joista omien lajiensa legendoja syntyy. Väitättekö tosiaan, että huippu-urheilija, joka on päivästä toiseen, vuosi vuoden jälkeen uhrannut elämänsä juuri sitä yhtä olympiafinaalia varten olisi valmis uhraamaan sen kaiken vain sen takia, että "no kun muutkin käyttää niin minäkin" tai riskeeraa voittonsa mahdollisella käryämisellä. Urheilija on aina urheilija, riippumatta siitä onko kyseessä miesten 3. divisioonan jääkiekko tai NFL Super Bowl. Ajatelkaa nyt hyvät ihmiset järjellä. Tottakai vuosien saatossa on kärynnyt urheilijoita, otetaan vaikka Tim Montgomery ja Marion Jones esimerkkeinä. Lasketaanpa sitten se urheilijoiden määrä, joilla ei ole pienintäkään rikettä "rikosrekisterissään".....satoja ? tuhansia? Ei. Miljoonia. Yhtä oikeutettua on vinkua siitä, että löydät kolmen hehtaarin kokoisesta maissipellosta yhden mädän tähkän. Ja ennenkaikkea mihin tämä täysin järjetön vaino perustuu ? Näyttäkää minulle mustaa valkoisella, virallinen dokumentti siitä, että kaikki maailmanennätyksen haltijat ovat kiellettyjen aineiden järjestelmällisiä käyttäjiä. "Syytön kunnes toisin todistetaan". Fraasi, johon pitkälti perustuu koko länsimainen oikeuslaitos. Kumma kyllä urheilun ja etenkin dopingin kohdalla koko lause menettää arvonsa totaalisesti. Tämä ei siis ollut mikään henkilökohtainen avautuminen lainauksen kirjoittaneelle, en edes tiedä oliko lainaus tarkoitettu sarkastiseksi huumorikirjoitukseksi....paljon mahdollista. Paljon mahdollista, että jälleen kerran, kuten usein aikaisemminkin saan syytteet niskoilleni liiallisesta vakavuudesta ja siitä, että otan pienetkin asiat aivan liian tosissaan. Totta sekin. Siitä huolimatta olisi mielenkiintoista tietää, että miksi se on niin uskomattoman vaikeaa hyväksyä ihmisen luontaista paremmutta. Kateus on tätä kansaa eteenpäinvievä voima. Anteeksi. Hienoa, kaunista tekstiö. samaa mieltö kaikesta "olin niin vedettynä siihen juttuun, siihen hetkeen, niihin silmiin. Syltty sai harkitsemaan seksuaalista suuntaustani." -konnamatti |
trashjones 15.08.2008 07:07:28 (muokattu 15.08.2008 07:08:33) | |
---|
Ei jumalauta tuota naisurheilijaa =D Hierojan piikkiin. Nii ja tuo ilmastointi, ei juma. Voihan se ilmastointi ottaa helposti sulkapalloon, mutta samahan se on muillekkin. Master of Puppets Im vetämällä your strings |
Tb 15.08.2008 10:17:46 (muokattu 15.08.2008 10:18:51) | |
---|
Ei se keskisalo sitten juokse. harmi että rylläsi. e. jaa ei ollutkaan vielä varma juttu. Sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistelee. |
Hetfield 15.08.2008 10:33:49 | |
---|
Harmi tuota Seppälän neljättä sijaa, mutta aika raskaalla kädellä olisi vielä pitänyt tuosta uudestakin SE:stä karsia, jos olisi kolmannelle tilalle halunnut. Joten ihan hyvä kumminkin. I quit the band... Now I just play with myself. |
Rakkikoira 15.08.2008 10:40:55 (muokattu 15.08.2008 10:41:08) | |
---|
Ylipainoiset naiset souti finaaliin! Sais tulla kyllä mitalli sieltä. Ei tullut herättyä aamulla uintia katsomaan, mut heti ensimmäinen ajatus oli kun heräsin että varmasti oli neljäs. Ei ollut varmaan hirveen pettynyt? |
Kaake 15.08.2008 10:47:45 (muokattu 15.08.2008 10:48:50) | |
---|
Ylipainoiset naiset souti finaaliin! Sais tulla kyllä mitalli sieltä. Ei tullut herättyä aamulla uintia katsomaan, mut heti ensimmäinen ajatus oli kun heräsin että varmasti oli neljäs. Ei ollut varmaan hirveen pettynyt? Soutivat kyllä hienosti, hitto tulee jännä finaali. Muistan noi Karppisen ajat, v*ttu et sai jännittää. Seppälä oli tosi tyytyväinen (niin ehkä pitääkin) mitaleille ei ollut jakoa. Ja Hirven 7. sija makuuammunnassa oli hieno suoritus, yksi moka (9.3) riitti pudottamaan monta sijaa. Oli törkeen kovatasoinen kisa. EDIT: HOHO nyt ne läskeiksi haukkuneet kengurut tippu finaalista! No väärinhän se meni Hey Punk, where you goin' with that flower in your hand?
Well, I'm goin' up to Frisco to join a psychedelic band. |
Tb 15.08.2008 10:51:10 (muokattu 15.08.2008 10:52:25) | |
---|
Sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistelee. |
Disposable 15.08.2008 10:51:59 | |
---|
Miksi te ette ole pettyneitä menetetyistä mitaleista? "Kovatasoinen kisa"...Tarkoittaako tämä että suomalaiset urheilijat voivat venyä mitaleille vain mikäli ennakosuosikit epäonnistuvat? Eihän semmoinen peli ole mistään kotoisin! Kyllä ne mitalit pitää saada ihan omilla ansioilla. Minä ainakin petyin hieman tuosta Seppälän suorituksesta, toivoin mitalia. Epäilemättä myös Seppälä oli pettynyt, sen verran siveyttä kuitenkin löyty ettei sadatellut toimittajalle. "PS. Kirk on ihan hyvä kitaristi!" -EVH |
jannesamuli 15.08.2008 10:54:33 | |
---|
Tai sitten miehen vetämät piikit ja mömmöt vetävän elimistön vaan totaalisen vituralleen. Mahdollista toki, mutta pieni taustoitus saattaa laajentaa kuvaa... Phelpsillä todettiin lapsena vaikea ylivilkkaus, mitä sai sitten purkaa altaassa. Ikävuosina 12-17 eli ilmeisesti uimarin tärkeimmässä treenivaiheessa (kasvuikä) jamppa harjoitteli myös sunnuntaisin eli VIISI VUOTTA JOKA IKINEN PÄIVÄ. Tuumaili silloin, että se on 52 treenipäivää vuodessa muita enemmän. Se näkyy nyt. Samalla herralla sattuu olemaan huippu-urheilijoidenkin joukossa aivan ainutlaatuinen kyky palautua maitohapoista, palautuu minuuteissa siinä missä muut tunneissa. Tämä mahdollistaa muita kovemman treenin, ja kun sen yhdistää edelliseen treenimäärään... Tämä saattaa selittää osaltaan myös tuon hurjan ruokahalun, miehen aineenvaihdunta kun on poikkeuksellinen. Sitten vielä sellainen juttu, että Phelps jättää valitsemillaan uintimatkoilla selvästi taakseen myös kaikki oman maansa kilpakumppanit. Eli urheilijat, jotka ovat käyneet läpi saman valmennusmyllyn kuin mies itse. Luulisi että muillakin jenkeillä on täsmälleen samat tropit ja muut keinot käytössä (siinä missä tietysti muuallakin maailmalla), mutta jostain syystä juuri Phelps on ylivertainen. Tämä perustuu tietenkin vain lukemaani, en ole dopingasiantuntija enkä pidä itseäni edes urheilun asiantuntijana, kunhan olen kiinnostunut. |
Rotuvaari 15.08.2008 10:54:38 | |
---|
Miksi te ette ole pettyneitä menetetyistä mitaleista? Koska ollaan luonteeltamme häviäjiä. Ihan hyvin vetivät ja se riitti mihin riitti. Ensi vuonna taas uudestaan koettamaan onnea. Oonks theillää Johann Sebastian Bachia tai Ludwig van Beethouvvennii? |
Kaake 15.08.2008 10:57:15 | |
---|
Miksi te ette ole pettyneitä menetetyistä mitaleista? "Kovatasoinen kisa"...Tarkoittaako tämä että suomalaiset urheilijat voivat venyä mitaleille vain mikäli ennakosuosikit epäonnistuvat? Eihän semmoinen peli ole mistään kotoisin! Kyllä ne mitalit pitää saada ihan omilla ansioilla. Minä ainakin petyin hieman tuosta Seppälän suorituksesta, toivoin mitalia. Epäilemättä myös Seppälä oli pettynyt, sen verran siveyttä kuitenkin löyty ettei sadatellut toimittajalle. No ite oon ainakin pettynyt Seppälän 4. sijaan ja Hirven 7. kun pääsi finaaliin. Kysyttiinkin mitä mieltä itse urheilijat olivat ja haistatteluiden perusteella olivat tyytyväisiä, tosin niissä voi toki sanoa mitä vaan. No väärinhän se meni Hey Punk, where you goin' with that flower in your hand?
Well, I'm goin' up to Frisco to join a psychedelic band. |
Bacchus 15.08.2008 11:05:22 | |
---|
Ei kai taas yksi....pikkuhiljaa alkaa oksettamaan tämä jatkuva noitavainoihin verrattavissa oleva dopingvainoharha. Onko se tosiaan niin uskomatonta, että maailmassa yksi urheilija on ylitse muiden ??' Kaikissa urheilun suurmaissa douppaaminen on täysin teollista ja orgaaninen osa harjoittelua. Näin on ollut jo DDR:n ajoista. Jenkeissä ei esimerkiksi testata urheilijoita kesken (doping-) kauden. Oman surullisen osansa dopingvyyhdistä todistaa BALCO-skandaali, jossa siis löydettiin Yhdysvalloissa laboratorio, jossa huippu-urheilijoille tehtailtiin sopivia aineita. Ainoastaan yksi laboratoriossa työskennelleistä henkilöistä sai syytteen, yhtäkään urheilijaa ei käräytetty, ja koko skandaali haudattiin hyvin ripeästi. Totta kai menestys vaatii uskomattoman kovaa harjoittelua, mutta valitettavaa on, että raha kuitenkin ratkaisee ne viimeiset sekunnit tai sekunnin sadaosat, koska mömmöillä ne puristetaan. Onhan Suomellakin omat dopingskandaalinsa. Suomessa ei vain osata peitellä aineiden käyttöä tarpeeksi hyvin, ja pienenä maana Suomea voidaan pompotella WADA:n ja muiden dopingia valvovien organisaatioiden toimesta mielin määrin. Jenkkeihin, tai esimerkiksi Kiinaan on turha yrittää mennä testaamaan urheilijoita kesken treenikauden. Anti-Matter Manifesto |
Hetfield 15.08.2008 11:09:47 | |
---|
EDIT: HOHO nyt ne läskeiksi haukkuneet kengurut tippu finaalista! Haha, ihan oikein. Jäivät suomalaisille "läskeille" 10sek =D I quit the band... Now I just play with myself. |
Deep Shadow 15.08.2008 12:20:37 | |
---|
Miksi te ette ole pettyneitä menetetyistä mitaleista? "Kovatasoinen kisa"...Tarkoittaako tämä että suomalaiset urheilijat voivat venyä mitaleille vain mikäli ennakosuosikit epäonnistuvat? Eihän semmoinen peli ole mistään kotoisin! Kyllä ne mitalit pitää saada ihan omilla ansioilla. Minä ainakin petyin hieman tuosta Seppälän suorituksesta, toivoin mitalia. Epäilemättä myös Seppälä oli pettynyt, sen verran siveyttä kuitenkin löyty ettei sadatellut toimittajalle. En mä tiedä onko mulla sohvalla löhötessä varaa olla pettynyt, jos toinen vetää olympiafinaalissa neljänneksi. Leuka maassa kohti uusia murheita |
Jormaz 15.08.2008 12:48:34 | |
---|
Jenkeissä ei esimerkiksi testata urheilijoita kesken (doping-) kauden. Oman surullisen osansa dopingvyyhdistä todistaa BALCO-skandaali, jossa siis löydettiin Yhdysvalloissa laboratorio, jossa huippu-urheilijoille tehtailtiin sopivia aineita. Ainoastaan yksi laboratoriossa työskennelleistä henkilöistä sai syytteen, yhtäkään urheilijaa ei käräytetty, ja koko skandaali haudattiin hyvin ripeästi. Marion Jones kärähti tässä Balco-sotkussa vaikkei virallisesti ole doping-testissä kärynnytkään. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
Parasite 15.08.2008 13:22:56 | |
---|
Marion Jones kärähti tässä Balco-sotkussa vaikkei virallisesti ole doping-testissä kärynnytkään. Kyllä siellä muutama muukin kärähti, mm. Tim Montgomery ja Dwain Chambers. http://fi.wikipedia.org/wiki/Balco Mutta se että on parempi kuin muut ei ole mikään automaattinen merkki dopingin käytöstä. "Blessed are the cheesemakers" |
Bacchus 15.08.2008 13:44:18 | |
---|
Marion Jones kärähti tässä Balco-sotkussa vaikkei virallisesti ole doping-testissä kärynnytkään. Jälkikäteen kyllä. Eikö Marion Jones itse myöntänyt dopingin käytön? Seppälän 4. sija vähän kaivelee. Olisi nyt ottanut sen mitalin edes. Anti-Matter Manifesto |
kk80 15.08.2008 14:09:49 | |
---|
Koska ollaan luonteeltamme häviäjiä. Ihan hyvin vetivät ja se riitti mihin riitti. Ensi vuonna taas uudestaan koettamaan onnea. Realismi mukaan. Jos Seppälä veti uinnin omaan tasoonsa yläkanttiin niin suoritus oli hyvä. Käsittääkseni vaikka Seppälä olisi uinut oman ennätyksensä niin sekään ei olisi riittänyt pronssille. Tavallaan ymmärrän myös noita selityksiä. Huippu-urheilussa erot ovat usein hyvin pieniä ja itse suoritus on kiinni pienistä asioista. Jos Niemisen suoritusta sulkapallossa ilmastointi häiritsi niin eikai siinä pitäisi olla mitään naureskelemista? Halutaanko että haastatteluissa urheilijat tokaisisivat sepporätymäisesti "paskasti meni" vai halutaanko jotain syvällisempää analyysiä itse suorituksesta? Luulisi että urheilusta kiinnostuneet saisivat enemmän irti tuollaisesta "selittelystä" kuin äijämäisestä murinasta. Tosin analysoinnin ja paskanpuhumisen välinen ero on hiuksenhieno... Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! |