Aihe: True Detective (HBO)
1 2 3 4 512 13 14 15 1618 19 20 21 22
Dr. Funkenstein
13.07.2015 15:45:58
Vaihtovirta: Viimesimmän jakson jälkeen vähän huvittava kommentti..:)

Itelle ainakin tää kolahtaa siinä missä ensimmäinenkin kausi. En sitäkään pitänyt minään TV-draaman merkkiteoksena, vaikka ilman muuta hyvä olikin. Tässä kaudessa tuntuu olevan enemmän toimintaa, edellisessä oli McConaughey, joten sanotaan että tasan on hyvyys tässä vaiheessa.

Jotenkin stoori junnaa paikallaan, vaikka actionia jaksosta löytyikin. Oletan silti edelleen, että loppukaudesta tulee kova.
Chunga
13.07.2015 22:44:15

Jos vaikka tuon lopetuksen myötä päähenkilöiden välille muodostuis jonkinlainen tunneside JA päästäisiin vihdoin jonkun mehevän salaliiton jäljille, niin sanoisin että tulee ihan hyvä kausi.

Ei yhtä huono jakso ku III mut nyt sais alkaa vähän homma eteneen.
Vaikka musiikki kuulostaisi hyvältä, se ei välttämättä ole sitä.
Ali
17.07.2015 01:43:51 (muokattu 17.07.2015 01:45:14)

Hoho, melkoista mäiskettä saatiin loppuun. Jokainen kuolema tietenkin headshot ja siviilit kiinnosti poliiseja yhtä paljon kuin GTA:ssa konsanaan. Pikaisesti tähän kauteen pitäisi saada nyt "the juttu" kehiin, kun ei tässä nyt mitään erityisen kiinnostavaa kokonaisuutena ole saatua esille. Ja se muija esiintymässä tyhjässä baarissa aina VV:n ja CF:n keskustelujen aikaan alkaa olla jo aika nähty juttu...
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs
JamieR
18.07.2015 13:39:05 (muokattu 18.07.2015 13:40:50)
Viimeisimmän jakson lopun mättökohtaus oli kyllä omasta mielestäni aika turha ja tylsä. Samanlaista ammuskelua näkee nyt jatkuvasti leffoissa ja sarjoissa. Ei tuonut mitään uutta sarjaan, etenkin kun pahikset olivat kaikki tyypillisen näköisiä jengiläisiä. Aika pettynyt sitä alkaa tähän kauteen olla, ei vaan vaikuta nousevan lainkaan tavanomaisen poliisisarjan tason yläpuolelle.
carnation
18.07.2015 13:51:12
JamieR: Viimeisimmän jakson lopun mättökohtaus oli kyllä omasta mielestäni aika turha ja tylsä. Samanlaista ammuskelua näkee nyt jatkuvasti leffoissa ja sarjoissa. Ei tuonut mitään uutta sarjaan, etenkin kun pahikset olivat kaikki tyypillisen näköisiä jengiläisiä.

No eiköhän tuolla tule olemaan iso vaikutus koko jutun tutkintaan ja päähenkilöihin, sikäli ei mitenkään "turha" tai "ei tuonut mitään uutta sarjaan"... Kohtaus oli varmuudella täysin tarkoituksenmukainen clusterfuck.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Hetfield
20.07.2015 00:34:50

carnation: No eiköhän tuolla tule olemaan iso vaikutus koko jutun tutkintaan ja päähenkilöihin, sikäli ei mitenkään "turha" tai "ei tuonut mitään uutta sarjaan"... Kohtaus oli varmuudella täysin tarkoituksenmukainen clusterfuck.

Jepjep. Aika nopeastihan tuossa kaikki tapahtui, ja hommat meni isosti perseelleen. Ei ihme jos vähän oli myös häsellystä laitettu sekaan. Hämmentää, että eihän tätä ole enää kuin neljä jaksoa jäljellä. Tai oikeastaan kolme nyt, mutta itsellä vielä neljä näkemättä.
Alright, alright, alright!
Tympee Huttunen
21.07.2015 16:11:54
Mulla vitosjakso vielä menossa, mut voi saakeli. Tämä on kuin ihan tavallinen poliisisarja. En mä tiedä, miksi tämä edes on True Detective, kun ei ole MITÄÄN samaa ykköskauden kanssa. Eri näyttelijät, eri sijainti, eri tunnelma. Varsinkin toi tunnelman puuttuminen haittaa. Sinällään kaikki ihan okei, mut rima on vaan liian korkealla.
Bonham
23.07.2015 01:06:18
Lastinen: Mulla vitosjakso vielä menossa, mut voi saakeli. Tämä on kuin ihan tavallinen poliisisarja. En mä tiedä, miksi tämä edes on True Detective, kun ei ole MITÄÄN samaa ykköskauden kanssa. Eri näyttelijät, eri sijainti, eri tunnelma. Varsinkin toi tunnelman puuttuminen haittaa. Sinällään kaikki ihan okei, mut rima on vaan liian korkealla.

Tätä mä niin pelkäsin ykkösen jälkeen...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Humanoid
23.07.2015 07:55:55
Lastinen: Mulla vitosjakso vielä menossa, mut voi saakeli. Tämä on kuin ihan tavallinen poliisisarja. En mä tiedä, miksi tämä edes on True Detective, kun ei ole MITÄÄN samaa ykköskauden kanssa. Eri näyttelijät, eri sijainti, eri tunnelma. Varsinkin toi tunnelman puuttuminen haittaa. Sinällään kaikki ihan okei, mut rima on vaan liian korkealla.

Joo ei tämä nyt oikein lähde. Uusimman jakson jälkeen oli "miksi edes katson tätä" -fiilikset.
Wolfgang
23.07.2015 08:58:33
Ei ole ykkösen veroinen ei. Mutta on tämä silti parempi, kuin valtaosa tv-viihteestä. Ja itse kiinnostun jakso jaksolta enemmän hahmojen sielunelämästä. Jopa VV:n kohtalo vähän kiinnostaa. Colin Farrel vetää hyvin tuota räjähdysherkän hermoraunion roolia ja Taylor Kitschinkin hahmo muuttuu koko ajan mielenkiintoisemmaksi.
"Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio
Dr. Funkenstein
23.07.2015 09:23:13
Wolfgang: Ei ole ykkösen veroinen ei. Mutta on tämä silti parempi, kuin valtaosa tv-viihteestä. Ja itse kiinnostun jakso jaksolta enemmän hahmojen sielunelämästä. Jopa VV:n kohtalo vähän kiinnostaa. Colin Farrel vetää hyvin tuota räjähdysherkän hermoraunion roolia ja Taylor Kitschinkin hahmo muuttuu koko ajan mielenkiintoisemmaksi.

Täysin samaa mieltä.

Ilman ykköskauden aiheuttamia odotuksia pitäisin tätä mainiona sarjana, jossa on kiehtova tunnelma ja vähän liian moniosainen juoni kahdeksaan jaksoon.
Ali
23.07.2015 17:07:45 (muokattu 23.07.2015 17:08:04)

5. jakso oli kyllä paras tähän mennessä, mutta kyllähän viimeistään nyt on selvää, ettei tässä oikein minkäänlaista taikaa tule olemaan. OK viihdettä kuitenkin.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less." Twitter - Discogs
Röntgen-Jeesus
23.07.2015 21:09:07

Jees viihdettähän tämä tosiaankin on.
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä.
Tympee Huttunen
24.07.2015 16:33:39 (muokattu 24.07.2015 16:39:50)
Bonham: Tätä mä niin pelkäsin ykkösen jälkeen...

Vähän vaikea kuvailla fiiliksiä, kun niitä ei ole. Välittääkö kukaan katsoja, saadaanko tappaja kiinni? Se pösilö, joka on juoksee joku ihme maski päällä ja ampuu kumiluodeilla Tai välittääkö kukaan sen uhreista? Tai mitä jos joku päähenkilö tapetaan? Ei mitään väliä ainakaan mulle, kun kaikki jääneet niin etäisiksi. Ei liene huono veikkaus, että naispoliisin sisko löytyy kohta tapettuna. Hahmo, jota on tuotu 5min esille ja joka ei kiinnosta ketään. Ja joku megatwist on varmaan se, että Vaughn on tämä mysteeritappaja.

Ja yhden poliisin piilohomous, jota pyöritellään puolet joka jaksosta. Hohhoijaa. Joo tuli selväksi, se tykkää miehistä. Jatkakaa vaikka itse juonen parissa.

Voi vain hekumoida ykköskautta. Se oli täynnä mestarillista ohjausta ja tarinankerrontaa. Kaikki pahaenteisyys luotiin hienovaraisin tehokeinoin ja välillä kiskaistiin matto katsojan alta. Kuka esim. muistaa Woodyn lapsien veneilyn, joissa uistimet sekoittui ja kaikki karvat nousi pystyyn, kun tiesi toisen tai molempien hukkuvan? Ja mitään ei tapahtunut. Entä toiminta? Yksi hienoimmista ja intensiivisimmistä yhden oton toimintakohtauksista, jossa tyypit tekee sen iskun ghettoon.
Herrah
25.07.2015 10:57:55
Lastinen: Kuka esim. muistaa Woodyn lapsien veneilyn, joissa uistimet sekoittui ja kaikki karvat nousi pystyyn, kun tiesi toisen tai molempien hukkuvan?

Ei mun mielestä tässä kohtauksessa ollut aistittavissa mitään tän suuntaista.
Wolfgang
25.07.2015 11:34:34
Herrah: Ei mun mielestä tässä kohtauksessa ollut aistittavissa mitään tän suuntaista.

Ja kuinka voi "tietää" jonkun hukkuvan jos kukaan ei huku? Luulemista se silloin on.

Toi tämän kauden homojuonikuvio on vähän outo. Mielestäni ei ole selkeästi kerrottu miksi homous on tuolle tyypille niin suuri häpeän aihe, eikä tyyppi voi vaan tulla kaapista. Kausi ei kuitenkaan sijoitu 40-luvulle, jossa kyseistä toimintaa katstottiin pahalla. Kaipa se armeijatausta selittää jotakin.
"Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio
Dr. Funkenstein
27.07.2015 22:30:59
Huh, nyt oli hyvä jakso.
JamieR
27.07.2015 23:00:42
Uusin jakso yllätti positiivisesti. Tuli sellainen, "tän takia katson tätä sarjaa"-fiilis oikeastaan ekaa kertaa kakkoskaudella.
Humanoid
28.07.2015 09:50:37
Nyt kyllä petrattiin. Edellisjakson pettymys korjattiin :)
apenaattori
28.07.2015 10:39:18
Parannusta tuli kyllä, mutta kyllä nää Vince Vaughanin ja Colin Farrelin staredownit ja kähinädialogit on lähinnä vaivaannuttavaa seurattavaa.
RIP in pieces Jorma -coctailjuoma. "Jorma on motissa" -Alkon myyjä
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)