Aihe: Grand Theft Auto-pelisarja
1 2 3 4 512 13 14 15 1658 59 60 61 62
MaD PiAnIsT
10.02.2007 12:34:25 (muokattu 10.02.2007 12:36:12)

Joo, sillon kun pelasin San Andreasta, ni BF-400:ssa oli huippunopeus jotain 350 ja kiihtyvyyttä oli säädetty aika roimasti ylöspäin:)

Mulla on nyt NRG-500 semmoset säädöt että keulii 600km/h ja polttaa kumia samalla:) Menee se koko pelin pisin silta komeasti keulien ja kumia polttaen. Joskus laitoin traktoriin semmoset säädöt että se keuli. Se oli mukavata. Ja kulki tietysti sen 600 modimittarin mukaan:)
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
wrshredder
10.02.2007 12:37:24
Osataanpas:) Mutta osaatteko ajaa Las Venturaksella sijaitevan padon moottoripyörällä poikittain läpi? Meikäläinen on sen tehnyt, vieläpä edestakaisin.

Mä ajoin sen jonkun padon toiselta puolelta toiselle myös, ja ekalla meni.
Ja mulla ei oo GTa:ta ,kaverin luona pelasin.
THV-Klubi#52-- Romantikkoitkijät#23-- S.M.A.K - perustajajäsen.... Let out some steam ,Bennet
Härski
10.02.2007 15:36:13
Onko täällä muuten PC pelaajia jotka käyttävät modeja GTA:ssa ?

Mitäs vitun modeja? Kuinka pääsen niihin käsiksi? 600 mph vauhti kun sattuu kiinnostamaan, hoho!
papitsu
10.02.2007 15:53:57 (muokattu 10.02.2007 15:54:17)
Tuosta SA:sta ei ole minulla minkäänlaista kokemusta, paskan koneen takia, mutta VC ja kolmonen on ollut ahkerassa kulutuksessa. Kolmosen asensin tuossa joku aika sitten uudestaan, että modit pyyhkiyty pois, kun alkoi vähän sekoilemaan. Se on siis nytten ihan "puhtaana". Mutta VC:ssä on 'bout jokainen auto ja pyörä vaihtunut oikeaksi (aikakauden mukaan tietenkin, ei uudempia kuin '86) ja autojen ja prätkien nopeudet ovat "hieman" nousseet.. Myös karttamodeja löytyy myös muutamia, ja tyypeille uusia skinejä. On ne vaan hienoja pelejä.
PUNK OUT WITH YOUR CUNT OUT!
MaD PiAnIsT
10.02.2007 16:14:52

Mitäs vitun modeja? Kuinka pääsen niihin käsiksi? 600 mph vauhti kun sattuu kiinnostamaan, hoho!

http://www.gtagaming.com/

Tuolta voi ladata San Andreakseen modeja, jotka sitten IMG toolilla laitetaan peliin. Eli IMG toolilla editoidaan pelin esimerkiksi auto tiedostoja jotka korvataan jollakin modin tiedostoilla. Ja nopeuksia sai Handling Editorilla. Tuo ei niin helppo homma ole jos ei ole koskaan modaillut GTA:ta mutta kyllä sen oppii.
MadMatt
10.02.2007 16:26:39

San Andreaksesta ei löydy kunnon paikkoja missä voisi järjestää itsensä kusiseen ja epätoivoiseen piiritys tilanteeseen. Eli suojaisa paikka helikopterien tulitukselta mutta kuitenkin hyvä ja suojaisa ampuma-ala kyttiin sun muihin iskujoukkoihin.

vai löytyykö?
obiwan
10.02.2007 16:52:36
http://www.gtagaming.com/

Tuolta voi ladata San Andreakseen modeja, jotka sitten IMG toolilla laitetaan peliin. Eli IMG toolilla editoidaan pelin esimerkiksi auto tiedostoja jotka korvataan jollakin modin tiedostoilla. Ja nopeuksia sai Handling Editorilla. Tuo ei niin helppo homma ole jos ei ole koskaan modaillut GTA:ta mutta kyllä sen oppii.

Ja kannattaa AINA ensimmäiseksi tehdä varmuuskopio siitä tiedostosta, mitä aikoo muokkailla, ennen kun modailee mitään. Alussa pari kertaa meni persjeelleen, kun säätelin suoraan Notepadilla "Handling"-tiedostoa ja ois vituttanu, jos muuttamatonta ei olis ollut tallella...

Mut joo, tosiaan toi Handling Editor on ehkä selkein ja turvallisin tapa muutella auton ominaisuuksia. SA:n löytyy muutenkin käsittämätön läjä kivoja modeja ja editoreita, mukavaa viihdettä ku on pelin jo pelannut suurimmaksi osaksi läpi.
Härski
10.02.2007 16:53:41
Mihin noi automodit pitää tallentaa? Siis noi skinit. Entä mihin se autonnopeusjakaikkea-modi pitää laittaa? oon käsi, enkä ymmärrä englantia, joten jos joku pystyy neuvomaan, ni ois melko hapokasta.
obiwan
10.02.2007 17:07:35
Entä mihin se autonnopeusjakaikkea-modi pitää laittaa?

http://www.gtagaming.com/pafiledb.php?action=file&id=956

Toi ylläoleva on siis ohjelma ja asennetaan koneelle kun mikä tahansa muukin ohjelma.
Alkuun painetaan tota "load handling.cfg" ja etitään "handling"-tiedosto GTA SA:n kansiosta, löytyy muistaakseni heti juuresta. Sen jälkeen valitaan ylärivistä auton nimi mitä halutaan tuunata, tehdään muutokset ja painetaan "save handling.cfg".

Sitten vaan pelaamaan! Muistaakseni muutokset astuu voimaan vasta kun peli seuraavan kerran käynnistetään, eli kesken pelin ei voi muutella.

Ja todellakin ekana se varmuuskopio "puhtaasta" Handling-tiedostosta ettei mee peli sekasin:)
Härski
10.02.2007 17:13:24
Hyvähyvä, kiitos. Entäs nuo autojen skinit? onks tiatoo, mitä niille pitää tehdä?
MaD PiAnIsT
10.02.2007 17:54:27

Hyvähyvä, kiitos. Entäs nuo autojen skinit? onks tiatoo, mitä niille pitää tehdä?

Itse en ole mitään skinejä koskaan laitellut. Toimii modit hyvin ilman niitäkin. Ne ovat vain esim jokin uusi väritys johonkin tiettyyn autoon. Se piti muistaakseni kopioida tietyn auton skinin päälle. En ole koskaan käyttänyt niin en tiedä. Mutta juuh, jäi tuo varmuuskopiointi sanomatta.
Ja sitten vielä tämä, jos laitat liikaa modeja alkaa pelissä näkymään kivoja bugeja entistä enemmän. Eli kohtuuden rajoissa kannattaa pysyä modauksessa. Joku 10-15 modia on hyvä määrä, että peli pysyy vielä pystyssä. Juuri tällä hetkellä omassa santussani on noin 20 modia ja sekoilua on nähtävissä. Autot tulee pakki edellä vastaan jne..
Härski
10.02.2007 19:17:24
Perkele, mutta noi automodit ei toimi. mä kopioin sen handling.cfg:n siihen kansion juureen, koska se alkuperäinen oli data-kansiossa (jos nyt siis oli oikea tiedosto). Sitten muokkasin sitä toistakin vähän, mutta mitään ei tapahtunu. ÄÖökäölmnyvylfavsbjnfkbDT-.
MaD PiAnIsT
10.02.2007 19:29:00

Perkele, mutta noi automodit ei toimi. mä kopioin sen handling.cfg:n siihen kansion juureen, koska se alkuperäinen oli data-kansiossa (jos nyt siis oli oikea tiedosto). Sitten muokkasin sitä toistakin vähän, mutta mitään ei tapahtunu. ÄÖökäölmnyvylfavsbjnfkbDT-.

Siis millä nyt oot niitä säätämässä? IMG toolilla vai Handling editorilla?
Härski
10.02.2007 19:34:47
Siis millä nyt oot niitä säätämässä? IMG toolilla vai Handling editorilla?

Ai vittu, mikäs tuo IMG tool on? Handling editorilla mäiskin.
obiwan
10.02.2007 19:36:26 (muokattu 10.02.2007 19:37:45)

Eli siis Data-kansiossa olevaan tiedostoon muutokset pitää tehdä, jotta ne näkyisi pelissä. Mutta siitä tehdään ekana backuppi jonnekin muualle ennen muokkausta. Ei ole siis pakko tehdä sitä juureen, kunhan jossain tallessa koneella on.

Ainoastaan Data-kansiossa oleva "handling.cfg" on se, mikä vaikuttaa peliin.
Härski
10.02.2007 19:37:51
Eli siis Data-kansiossa olevaan tiedostoon muutokset pitää tehdä, jotta ne näkyisi pelissä. Mutta siitä tehdään ekana backuppi jonnekin muualle ennen muokkausta. Ei ole siis pakko tehdä sitä juureen, kunhan jossain tallessa koneella on.

No vittu, tein just noin, mutta mitään ei ole tapahtunut. Ja toki olen sitä save-nappia siitä aina painanut.
Tietysti Pauligin
10.02.2007 21:09:11

Itse en ole mitään skinejä koskaan laitellut.

Hämmennyin kyllä toviksi, kunnes tajusin ettei tässä puhutakkaan ihmisistä.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
MaD PiAnIsT
10.02.2007 21:25:34 (muokattu 10.02.2007 21:28:55)

Ai vittu, mikäs tuo IMG tool on? Handling editorilla mäiskin.

Eli jos modeja haluat niin avaa IMG toolilla gta3.img, joka löytyy San Andreas/models ja sieltä. Sitten siihen tulee lista tiedostoista. Sitten kun olet ladannut jonkin modin, purat vaikka työpöydälle sieltä tiedostot jotka päättyvät .dff ja .txd . Sitten etsit IMG toolin haulla samannimisen tiedoston. Esim: Stafford. Sitten siihen tulee vaikka Stafford.dff. Painat siinä oikeaa hiiren-nappia ja painat extract ja teet siitä varmuuskopion johonkin. Poista tiedosto minkä kopioit. Sitten etsit haulla find next ja otat kopion esim Stafford.txd:stä. Sitten poistat senkin alkuperäisen listalta. Sitten painat commands-> add ja sitten ne modin tiedostot mitkä sulla on purettuna vaikka työpöydällä.
Ne kannattaa laittaa yksi kerrallaan, koska minulla tuo ei ymmärrä molempia samaan aikaan. Sitten kun molemmat tiedostot, .dff ja .txd on listalla painat Command-> Rebuild Archive. Sitten kone käy tiedostot läpi ja sen jälkeen peliin vain kattelemaan missä on staffordeja, jonka tilalla modin pitäisi olla.

Eli automodit koostuvat aina kahdesta tiedostosta. .dff ja .txd

Menipä pitkäksi:)

Edit: http://www.thegtaplace.com/pafiledb.php?action=file&id=552

Tuossa tuo IMG tool.
Härski
10.02.2007 21:28:24
Mut miksi hemmetissä ei ne car handling modit toimi? Miks vitussa mä en saa ikinä mitään speciaalia toimimaan missään... käsi!
MaD PiAnIsT
10.02.2007 21:29:51 (muokattu 10.02.2007 21:31:52)

Mut miksi hemmetissä ei ne car handling modit toimi? Miks vitussa mä en saa ikinä mitään speciaalia toimimaan missään... käsi!

Teetkö siis sillä Handling editorilla niitä? Eli lataat sinne sen Handling.cfg tiedoston ja sitten säätelet sillä ohjelmalla tehoja ja painoja ja tallennat?

http://www.thegtaplace.com/pafiledb.php?action=file&id=522

Eli siis tuolla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)