![]() 08.05.2011 20:03:44 | |
---|---|
Secreterial: oho, onpa jokunen äkänen. Ei tarvitse henkilökohtaisuuksiin mennä, jos yritän asiallisesti kanssasi keskutella. Gloryhunter? Hoho, meikä on kannattanut Unitedia niin kauan kuin muistan. Voi olla, että sulla on huono päivä, mutta kannattaa pysyä pois täältä, jos et osaa asiallisesti keskustella. En pidä itseäni fanaatikkona, mutta jos sinä niin sanot, niin kai se sitten niin on. Tai sitten voisit vaan kasvaa aikuiseksi. Meikä voi tätä keskustelua jatkaa ihan asiallisesti, tai voin vastata ihan yhtä epäasiallisesti kuin sinäkin... En ole äkäinen, eikä mulla ole huono päivä. Mulla ei ole mitään henkilökohtaista sinua vastaan kuten ei ole myöskään man unitedia vastaan. Se gloryhunter oli kehno läppä, mutta piti heittää kun arvasin että se provosoi. Itsehän olet tainnut sanoa että olet nähnyt kutakuinkin kaikki manun matsit tällä kaudella, eikö se tavallaan ole fanatismia tai ainakin erityisen voimakasta supporttausta. Lukuunottamatta sitä gloryhunter-heittoa en ole tainnut kirjoittaa yhtään mitään asiatonta joten eiköhän anneta asian olla. Man United on mestari tänä vuonna ja onnea kannattajille. Oma joukkueeni jäi tänä vuonna neljän kärjen ulkopuolelle mutta eipä se minua niin haittaa.. Pysyivät silti sarjassa. | |
![]() 08.05.2011 20:05:51 (muokattu 08.05.2011 20:19:35) | |
Ei ollut tosiaan Chelsean päivä tänään, Chicharito näytti taas kerran mikä hän on miehiään. Vielä piste tarvittaisiin mestaruuteen, eiköhän se jommastakummasta ottelusta tule. En vielä ihan varmaa mestaruutta kuitenkaan uskalla hehkutella. Tuplakin on mahdollista, kun Mestarien liigan finaalissa ollaan. mutta siitä tulee vielä kovempi ottelu. Hieman kyllä mietityttää, että mistä sitä ensi kaudella ykkösvahti hommataan, kun Van Der Sar laittaa nappulat naulakkoon. Huikea molari vielä nelikymppisenäkin, yksi parhaista koskaan. Onneksi Sir Alex ei vielä vetäydy eläkkeelle. YKSI PISTE VIELÄ! COME ON UNITED!!! It's always funny until someone gets hurt... and then it's just hilarious! S.M.A.K.-jäsen #5 | |
![]() 08.05.2011 20:07:27 | |
touhis: Onnea gloryhunterille. Aika helvetin typerä heitto. Minä olen minä. | |
![]() 08.05.2011 20:10:20 (muokattu 08.05.2011 20:15:27) | |
SYKE KATOSSA! TUNNELMA KATOSSA!!!! Voi jestas mikä peli. Aivan loistava alotus Unitedille, ja Chicharito osoitti jälleen sen parhaan kykynsä. Paitsion rajamailta karkuun ja pallo maaliin! Ensimmäinen puoliaika oli täysin Unitedin dominointia. Carrick, vaikka ei kovin näkyväss roolissa ollut, teki sitä sitovaa työtä ja pelas jälleen loistavasti omaa "näkymättömän" keskikentän peliä. Toinen puoliaika oli Chelsealta parempi, koska maaleja täytyi saada. Vaarallisia tilanteita oli muutama, mutta melko hyvin Unitedin puolustus hoiti homman. VDS:ltä muutama aivan loistava pelastus (Kaloun pusku). Valencia ja Park dominoi laitoja aika vakuuttavasti. Valencia varsinkin oli taas todella hyvässä iskussa, ja Colea vietiin melko rankasti. Meikä sillon ennen Valencia comebackia ennustelinkin, että tulee pelaamaan isoa roolia loppukaudella, ja onhan kaveri ollut fantastinen paluunsa jälkeen. Park oli ensimmäisellä puoliajalla kentän paras. Koko ajan katkoja, nousuja ja varmaa peliä. Oli liekeissä, ja osoitti jälleen sen, että on isojen pelien mies. Siksi kuuluukin Fergusonin luottokavereihin. Rooney pelas taas perushyvin; muutaman maalin olis voinut paikoistaan tehdä. Mutta tärkeintä; 6p eroa Chelseaan ja 2 peliä jäljellä. Pistekin Blackpoolilta tai Blackburnilta ja mestaruus on "meidän". Pakko sanoa, että melko hyvältä näyttää :) Ensi lauantaina juhlitaan sitten mestaruutta ;) touhis: Itsehän olet tainnut sanoa että olet nähnyt kutakuinkin kaikki manun matsit tällä kaudella, eikö se tavallaan ole fanatismia tai ainakin erityisen voimakasta supporttausta. Nimenomaan vahvaa kannatusta. Monen pelin jälkeen olen sanonut, että ei United olisi voittoa ansainnut. Rankkaa kritiikkiäkin on tullut jätkille annettua. Fanatismi on nyt lähinnä sitä, että ei voida myöntää oman joukkueen virheitä jne. (muutama ystävä on tälläsiä. Eikä tuo, että kattoo oman lempijoukkueensa melkein jokaisen matsin mitään hirveän kovaa kannattamista edes ole. Futis on mulla niin lähellä sydäntä, kuten Unitedkin, että mieluusti sitä tulee seurattua. Enkä mää edes kato paljon futista, jos vertaa esim. Kaaokseen :) danny:Hieman kyllä mietityttää, että mistä sitä ensi kaudella ykkösvahti hommataan, kun Van Der Sar laittaa nappulat naulakkoon. Huikea molari vielä nelikymppisenäkin, yksi parhaista koskaan. Rui Patriciota on viime päivinä huhuttu paljon Unitediin. Keskustelutkin on The Sunin mukaan jo aloitettu, hintaa olisi 12milj. | |
![]() 08.05.2011 20:10:46 | |
djKaaos: Aika helvetin typerä heitto. No niin oli. Kannattaa tietysti irroittaa kontekstista että kuulostaa vielä hölmömmältä. | |
![]() 08.05.2011 20:13:52 | |
touhis: No niin oli. Kannattaa tietysti irroittaa kontekstista että kuulostaa vielä hölmömmältä. Mä oon pitäny jätkän kirjoituksia melko tasokkaina ja muutenkin on vaikuttanut siltä, että hiffaat asiat aika hyvin. Mutta toi veto oli todella heikko. Ilmeisesti toi oli nyt jotain, että vedetään viimeinen ässä hihasta, kun muutakaan ei ole enää tehtävissä. Minä olen minä. | |
![]() 08.05.2011 20:16:16 | |
djKaaos: Mä oon pitäny jätkän kirjoituksia melko tasokkaina ja muutenkin on vaikuttanut siltä, että hiffaat asiat aika hyvin. Mutta toi veto oli todella heikko. Ilmeisesti toi oli nyt jotain, että vedetään viimeinen ässä hihasta, kun muutakaan ei ole enää tehtävissä. Ainakaa ei tunnu ManU-faneilta huumorintajua löytyvän :) Muusikkous on käytännössä palavaa himoa olla saamatta billuam. - Quru | |
![]() 08.05.2011 20:18:32 | |
djKaaos: Mä oon pitäny jätkän kirjoituksia melko tasokkaina ja muutenkin on vaikuttanut siltä, että hiffaat asiat aika hyvin. Mutta toi veto oli todella heikko. Ilmeisesti toi oli nyt jotain, että vedetään viimeinen ässä hihasta, kun muutakaan ei ole enää tehtävissä. Minähän jo myönsin että se oli vain hölmö provo. Mitä te enää haluatte? ManU on mestari eikä se minua rassaa millään tavalla. Antakaa nyt jo olla. | |
![]() 08.05.2011 20:20:09 | |
touhis: Minähän jo myönsin että se oli vain hölmö provo. Mitä te enää haluatte? ManU on mestari eikä se minua rassaa millään tavalla. Antakaa nyt jo olla. Annetaan asian olla, mutta United ei ole vielä mestari. :) Minä olen minä. | |
![]() 08.05.2011 20:21:42 | |
djKaaos: Annetaan asian olla, mutta United ei ole vielä mestari. :) Teoriassa ei oo, mutta eiköhä se käytännössä taida jo olla. Onnittelut Manchesteriin tältä Chelsean mieheltä. 38 peliä kauden aikana ku pelataa, nii eiköhän se mestari ole paras joukkue kauden aikana. Muusikkous on käytännössä palavaa himoa olla saamatta billuam. - Quru | |
![]() 08.05.2011 20:29:23 | |
Melkonen jäätyminen täytyy tulla, että mestaruutta ei tule. Blackpool ja Blackburn vastassa, ja vaikka molemmat pelaavat "elämästä ja kuolemasta", niin en usko, että voittoon asti yltävät. Blackpool joutuu vielä matkustamaan Old Traffordille :) Chicharito sitten nousi United historiaa tekemällä toiseksi eniten maaleja debyyttikaudellaan. Kärjessähän on Ruud van Nistelroy joka tykitti melko hurjat lukemat ekalla kaudellaan. Valioliigassa 23 ja 10 lisää europeleissä. Chicharitolla on 20 maalia nyt (valioliiga+euro) | |
![]() 08.05.2011 20:43:59 | |
Huikee fiilis! Erikoinen kausi sai erinomaisen päätöksen. 19 mestaruus ja englannin kaikkien aikojen ykkösiä. Vielä otetaan sit tupla barcan nenän edestä kuun lopulla :D Kiitos Utd, nyt otan ryypyn.. K | |
![]() 08.05.2011 20:48:02 | |
En minäkään pidä itseäni fanaatikkona millään tavalla. Pystyn omasta mielestäni käsittelemään Unitedia aika puolueettomasti, jos siihen on tarvetta. Vierastan myöskin tietynlaista suunpieksentää ja huutelua, jotka liittyvät perinteiseen junttifanikulttuuriin. Mulle ei myöskään ole mikään ongelma tunnustaa tappiota suoraselkäisesti ja onnitella vastustajan leiriä voitoista. Manchester Unitedia olen seurannut ja kannattanut 15 vuotta, eli puolet elämästäni. Tunnen seuran ja oman aikakauteni joukkueet melko hyvin. Pokaaleita on tietysti tullut meikäläisen aikana paljon, mutta niitä pokaaleja tärkeämpiä ovat muistot ja kokemukset, jotka ovat siunaantuneet vuosien varrella myötäelämisen mukana. Voin sanoa ihan suoraan, että kevät 1999 on elämäni merkittävin aikajakso tunnepuolella. Jotkut varmaan pitävät mua gloorihuntterina, mutta eipä tuo mitään haittaa. Minä olen minä. | |
![]() 08.05.2011 20:53:05 | |
Vähän aiheeseen viitaten pohdiskelin sitä, että mikä saa henkilön Suomessa kannattamaan juuri tiettyä ulkomaalaista jalkapalloseuraa. Ja ku joukkuetta ei helpolla vaihdeta, niin milloin se on välähtänyt et tää on se joukkue. Ittelläni ollut Chelsea vuodesta -98 niinki järkevästä syystä, että FIFA 98:ssa joukkueen hyökkääjänä toimi Gianfranco Zola ja musta se oli coolein nimi ikinä. Hehe! Osaaks tääl muuten jengi kertoo, et miks juuri tietty joukkue on profiloitunut omaks suosikiksi? Pelilliset ansiot, ulkopuoliset syyt vai vanhempien esimerkki? Vai jokin muu syy? Muusikkous on käytännössä palavaa himoa olla saamatta billuam. - Quru | |
![]() 08.05.2011 20:53:31 (muokattu 08.05.2011 20:58:03) | |
djKaaos: Jotkut varmaan pitävät mua gloorihuntterina, mutta eipä tuo mitään haittaa. Melko yleisestä, kun kannattaa Unitedia :) Tämä (mahdollinen :) ) mestaruus on itselleni tähän mennessä tärkein. Tullut itelläkin jostain ala-asteelta asti Unitedia kannatettua. Silloisen opettajan kautta tuli tutustuttua, kun hän oli/on kova fani. Varmaan 10-vuotta on United ollut itselle se tärkein joukkue. Se, mikä tästä kaudesta ja tulevasta mestaruudesta tekevät erityisen on juuri se, että melkein kaikki pelit on tullut seurattua. Vihaa, surua, iloa, raivoa ja kaikkia mahdollisia tunteita on tullut eteen kauden aikana. Hyvät ajat ja huonot ajat on tullut koettua. Ja parasta on se, että pitkän kauden jälkeen se usko ja luotto sitten palkitaan. Nuoresta iästä johtuen ei aikaisempina kausina ole niin hirveästi pelejä tullut seurattua, vaikka muuten aktiivisesti Unitedin otteita onkin tullut seurailtua. Funkonaut: Osaaks tääl muuten jengi kertoo, et miks juuri tietty joukkue on profiloitunut omaks suosikiksi? Pelilliset ansiot, ulkopuoliset syyt vai vanhempien esimerkki? Vai jokin muu syy? Itellä nyt ainakin on se, että tuli sillon nuorena koulupoikana opettajan ansiosta tutustuttua joukkueeseen. Sitten joskus ala-asteen lopulla naksahti lopullisesti, kun tuli tv:stä muutama peli katsottua. Ei meikä sillon pikkupoikana mistään mestaruusmääristä mitään tajunnut. Toki nyt vähän varttuneempana sitä rakkautta Unitedia kohtaan on vahvistanut monet asiat. Esimerkkeinä vaikkapa se kuuluisa asenne. Ikinä ei anneta periksi. Sitten toki se, että joukkueen runko on pysynyt samana jo niin pitkään. Perinteet on tärkeä. Cityn kaltaiset roskajoukkueet (ei millään pahalla, jos joku on fani) ei meikän kunnioitusta saa. Monesti se on vain niin, että joku pieni asia tekee siitä joukkueesta itselle niin tärkeän. | |
![]() 08.05.2011 21:04:49 | |
Funkonaut: Vähän aiheeseen viitaten pohdiskelin sitä, että mikä saa henkilön Suomessa kannattamaan juuri tiettyä ulkomaalaista jalkapalloseuraa. Ja ku joukkuetta ei helpolla vaihdeta, niin milloin se on välähtänyt et tää on se joukkue. Ittelläni ollut Chelsea vuodesta -98 niinki järkevästä syystä, että FIFA 98:ssa joukkueen hyökkääjänä toimi Gianfranco Zola ja musta se oli coolein nimi ikinä. Hehe! Osaaks tääl muuten jengi kertoo, et miks juuri tietty joukkue on profiloitunut omaks suosikiksi? Pelilliset ansiot, ulkopuoliset syyt vai vanhempien esimerkki? Vai jokin muu syy? Barcelona on ollut jo jonkun vuoden koska se on mes que un club. Kai siihen vähän jotkin puolivillaset ideologisetkin syyt vaikuttaa, alitajuisesti jos ei muuten. Real on Francon tiimi. Olennaisin syy taitaa silti olla et siel on pelannut mun elämäni, tai ainakin sen praimin, vaikuttavimmat pelaajat Ronaldinho, Messi jne Ala-asteel kannustin kyl ManUa kun siellä pelas suosikkipelaajani Schmeichel. Just sillon triplan aikaan | |
![]() 08.05.2011 21:09:08 | |
Funkonaut: Osaaks tääl muuten jengi kertoo, et miks juuri tietty joukkue on profiloitunut omaks suosikiksi? Pelilliset ansiot, ulkopuoliset syyt vai vanhempien esimerkki? Vai jokin muu syy? Elettiin 90-luvun puoliväliä. Muhun ei juuri vedonnut tuohon aikaan vallinnut Ajax-, Juventus- tai AC Milan-buumi, vaan pidin enemmänkin brittifutiksesta. Nimi "Mänzester Junaittiid" kuulosti jumalattoman kuninkaalliselta, niillä oli hieno peliasu, pari mieleistä pelaajaa ja lisäksi satuin saamaan Unitedin kannatuslauluja sisältäneen CD-levyn äidiltäni joululahjaksi vähän sattumalta. Se oli siinä. Minä olen minä. | |
![]() 08.05.2011 21:17:16 | |
Secreterial:Cityn kaltaiset roskajoukkueet (ei millään pahalla, jos joku on fani) ei meikän kunnioitusta saa. Kyllähän Manchester City on - tai ainakin oli - hieno ja perinteinen seura. Ennen tätä äkkirikastumista City ei osannut pariin vuosikymmeneen puhua mistään muusta kuin Manchester Unitedista, mikä oli varsin surullista seurattavaa. Muovirahan saapuminen ja kateuteen perustusta dissausliike syövät seuran nykyarvostusta aika tavalla. Minä olen minä. | |
![]() 08.05.2011 21:22:59 (muokattu 08.05.2011 21:24:27) | |
djKaaos: Kyllähän Manchester City on - tai ainakin oli - hieno ja perinteinen seura. Ennen tätä äkkirikastumista City ei osannut pariin vuosikymmeneen puhua mistään muusta kuin Manchester Unitedista, mikä oli varsin surullista seurattavaa. Muovirahan saapuminen ja kateuteen perustusta dissausliike syövät seuran nykyarvostusta aika tavalla. Joo, siis ihan tätä nykymenoa tarkoitin. Olisi pitänyt vähän selventää tuossa viestissä. Öljyraha on pilannut Cityn maineen, ja koko Cityn seurana. Kommentaattori nakkas pelissä, että City voi voittaa FA-cupin, mutta United vie mestaruuden. Loppuun totes: "I think that they will be alright with that". Tuolla viitaten siis Unitedin pelaajiin. | |
![]() 08.05.2011 21:26:27 | |
Secre, minkäs ikänen sä olet? Ei oo tullut koskaan esille. Minä olen minä. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)