Aihe: 01-18-08 (Elokuva)
1 2 3 4 510 11 12 13 14
carnation
18.04.2008 15:38:02
nimenomaan.

ja hirviön alkuperästä annetaan kyllä leffan aikana ihan tarpeeksi vihjeitä. niitä pitää vaan etsiä ;-)

ei kaikkea tartte aina tietää.

Niin, tuossa juuri ennen lopputekstejähän viitataan hirviön alkuperään, pitää vain olla melko tarkkasilmäinen että tämän huomaa:

xha rybxhina ybchffn fvveelgääa ebova wn orguva xhinnznna uhivchvfgbxbugnhxfrra, gnhfgnyyn ibv aäuqä wbaxha inygnina zölxla chgbnznffn zrerra fhbenna gnvinnygn. wbugbcäägöf: uveivö ba xhva baxva xbgbvfva wbfgnva hyxbninehhqrfgn.

http://www.rot13.com/

Eilen illalla sain vihdoin ja viimein katsottua tämänkin, ihan kelpo pläjäys jossa autenttinen tunnelma on taltioitu hyvin nauhalle. Katsoja on siis ihan yhtä pihalla kuin elokuvan seikkailijatkin: ei selittelyjä tai rautalangasta vääntämisiä, ainoastaan pelkkää hengästyttävää kaaosta. 3,5/5.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Closure
21.04.2008 04:34:48 (muokattu 21.04.2008 04:35:13)
Niin, tuossa juuri ennen lopputekstejähän viitataan hirviön alkuperään, pitää vain olla melko tarkkasilmäinen että tämän huomaa:

xha rybxhina ybchffn fvveelgääa ebova wn orguva xhinnznna uhivchvfgbxbugnhxfrra, gnhfgnyyn ibv aäuqä wbaxha inygnina zölxla chgbnznffn zrerra fhbenna gnvinnygn. wbugbcäägöf: uveivö ba xhva baxva xbgbvfva wbfgnva hyxbninehhqrfgn.

http://www.rot13.com/

Eilen illalla sain vihdoin ja viimein katsottua tämänkin, ihan kelpo pläjäys jossa autenttinen tunnelma on taltioitu hyvin nauhalle. Katsoja on siis ihan yhtä pihalla kuin elokuvan seikkailijatkin: ei selittelyjä tai rautalangasta vääntämisiä, ainoastaan pelkkää hengästyttävää kaaosta. 3,5/5.

Väärässä olette.
Kyse on satelliitista. Tämä setä selittää tarkemmin.
http://www.youtube.com/watch?v=MbnvjSZmO_4
" 5-vuotiaana tarhassa samanikäinen tyttö vaan sanoi "Moi" ja sitten nykäs meikäläiseltä housut alas. Kalsarit ja kaikki. Se oli magein juttu mitä mä oon ikinä kokenut." Naama-amis
chico_miguel
21.04.2008 23:24:38
Väärässä olette.
Kyse on satelliitista. Tämä setä selittää tarkemmin.
http://www.youtube.com/watch?v=MbnvjSZmO_4

Ihan pätevä arvio. Kaveri vaan fanitti ehkä liikaa: "It's not about 9/11...", "You're wrong..." :D Ihan täpinöissä.

Aika riskaabelia sijoittaa noinkin paljon backstorya noinkin piiloon. Meheviä juttuja. Ehkä tuottajat arvas tämän leffan aiheuttavan keskustelua ja jonkun kuitenkin löytävän vastaukset. Jatko-osa kuulostaa mielenkiintoiselta. Uusi kuvakulma tapahtuneeseen.
"Eres tú cabron hijo de puta"
aivokuolio
21.04.2008 23:54:43
Ihan pätevä arvio. Kaveri vaan fanitti ehkä liikaa: "It's not about 9/11...", "You're wrong..." :D Ihan täpinöissä.

Aika riskaabelia sijoittaa noinkin paljon backstorya noinkin piiloon. Meheviä juttuja. Ehkä tuottajat arvas tämän leffan aiheuttavan keskustelua ja jonkun kuitenkin löytävän vastaukset. Jatko-osa kuulostaa mielenkiintoiselta. Uusi kuvakulma tapahtuneeseen.

Se on tätä nykyajan markkinointia. Noitakin "ennakkouutisia" hirviön ilmestymisestä julkaistiin netissä siellä täällä pienin annoksin ja odotettiin että innokkaat fanit kaivavat ne esille ja aloittavat armotton spekulaatiohöpöttelyn. Hype kasvaa, ja pikkuhiljaa kuhina ulottuu näiden fanijoukkojen ulkopuolellekin. Ja silti nuo pienet uutiset ja tiedonjyväset ovat sellaisia asioita, joita ilman myös normaali katsoja pärjää aivan hyvin.
Closure
22.04.2008 07:56:14
Viral-marketing tekee elokuvasta enemmän kuin mitä se on ja luo sille paljon syvemmän pohjan kuin mitä kaksituntinen voi antaa. Nimenomaan tuo koko J.J Abrams meininki on sitä. Slushot ja numero 47 muuta. Bongatkaapa noita lostista, aliaksesta ja cloverfieldista. Huh.
" 5-vuotiaana tarhassa samanikäinen tyttö vaan sanoi "Moi" ja sitten nykäs meikäläiseltä housut alas. Kalsarit ja kaikki. Se oli magein juttu mitä mä oon ikinä kokenut." Naama-amis
NHR
22.04.2008 17:11:07

Bongatkaapa noita lostista, aliaksesta ja cloverfieldista. Huh.

Tai Harry Potterista, siinähän niitä riittää. Noitia, siis. ;)
"It's really something other than else!"
Manuel Pyrhullo
22.04.2008 17:26:16
Tai Harry Potterista, siinähän niitä riittää. Noitia, siis. ;)

Hyi helvetti. Ihan mahtavan hirveä juttu.
NHR
21.05.2008 08:56:41

Katoin muuten leffan nyt netin kautta, enkä tykänny juur yhtään. Tylsää, ennalta arvattavaa, ärsyttävää heilurikamerakuvaa jostain ihan randomeista tyypeistä ja ihan mölönnäkösestä jättiruipelosta. Ei tosiaan ollu mun makuuni, muttemmä muista kyllä juur mistään muistakaan monsterileffoista koskaan kauheesti pitäneeni. Tuntuu jakavan mielipiteet aika tehokkaasti taas; vähempi oon nähny mitään semmosia "ihan jees" -kommentteja tästä leffasta...
päänahka
22.05.2008 17:39:47
Tuntuu jakavan mielipiteet aika tehokkaasti taas; vähempi oon nähny mitään semmosia "ihan jees" -kommentteja tästä leffasta...

http://www.imdb.com/title/tt1060277/ratings

Vähän tuntuu olevan tosta gaussin ulkopuolelta painotusta ykkösellä ja kympillä.
Up and down, that's how energy stays alive.
NHR
22.05.2008 18:16:22

http://www.imdb.com/title/tt1060277/ratings

Vähän tuntuu olevan tosta gaussin ulkopuolelta painotusta ykkösellä ja kympillä.

IMDb:ssä näkyy olevan suunnilleen kaikilla leffoilla ihan sama juttu, jos nyt ton muutaman katsotuimman listan perusteella voi näin yleistää...
Ali
22.05.2008 23:43:34

Katoin muuten leffan nyt netin kautta, enkä tykänny juur yhtään. Tylsää, ennalta arvattavaa, ärsyttävää heilurikamerakuvaa jostain ihan randomeista tyypeistä ja ihan mölönnäkösestä jättiruipelosta. Ei tosiaan ollu mun makuuni, muttemmä muista kyllä juur mistään muistakaan monsterileffoista koskaan kauheesti pitäneeni.

Katoin rainan juuri ja samoilla linjoilla olen. Käsivarakuvaus oli ihan jees idea, mutta ei tässä nyt sitten kauheena muuta ollutkaan.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
MV
25.06.2008 14:34:03
Tänään on kyseinen raina sitten tullut myyntiin.
Hetfield
25.06.2008 15:01:18

Tänään on kyseinen raina sitten tullut myyntiin.

Täytyy käydä vuokraamassa kun ehtii, ei taida ihan alkuperäisten odotusten mukainen olla, mutta kiinnostaa silti nähdä.
I quit the band... Now I just play with myself.
Hetfield
28.06.2008 23:26:14

Olihan se... Sitkeä perkeles koko otus. Ihan jees leffa kyllä.
I quit the band... Now I just play with myself.
Narcosynthesis
30.06.2008 08:30:30

Kyllä mä periaatteessa diggailin. Tai siis naurettavahan se ölli siellä oli, oisin tykännyt enemmän vaikka jostain kaupunkisodasta kuin tollasesta möröstä. Mutta jännittävä leffahan tuo oli ja paljon hauskoja kikkoja. Käsivarakuvaus ja kaiken kaikkiaan tuo dokumentinomaisuus oli makea idea.
Arvoisat lyöjät: tottelemattomia VEDETÄÄN TURPAAN! (kyltti Helsingin konservatorion rumpuluokan seinällä joskus 2000-luvun alussa)
DaKiller
13.08.2008 18:05:05

Jotenkin paskuudessaan tämä kyllä onnistui positiivisesti yllättämään. "Hei, tämähän on paljon paskempi kuin osasin odottaakaan!" Ei vaan, odotin leffalta paljon enemmän. Surkea yritys tehdä genrelle jotakin mulistavaa päätyi surkeaan lopputulokseen ja niputettavaksi perus mölliköllirämpiijatuhoaavituntylsääpaskaapaskoillajuonenkäänteillä-leffojen joukkoon.
Thet
13.08.2008 21:19:07 (muokattu 13.08.2008 21:20:02)
Jotenkin paskuudessaan tämä kyllä onnistui positiivisesti yllättämään. "Hei, tämähän on paljon paskempi kuin osasin odottaakaan!" Ei vaan, odotin leffalta paljon enemmän. Surkea yritys tehdä genrelle jotakin mulistavaa päätyi surkeaan lopputulokseen ja niputettavaksi perus mölliköllirämpiijatuhoaavituntylsääpaskaapaskoillajuonenkäänteillä-leffojen joukkoon.

No mikäs tästä niin paskan teki? Mun mielestä kerrankin hyvä erilainen leffa. Ja lopputulos oli just hyvä, täytyy vaan ajatella oikein.

Noh, ainoa miinus tuli siitä väkisin mukaan tungetusta rakkaus/pelastustarinasta, mutta muuten kyllä hyvä leffa.
"Taakse kammattu, charmikkaasti harmaantunut tukka, leukaparta sekä tatuoidut vahvat käsivarret saavat kyllä hetero miehenkin jalat tutisemaan." - Heikkijärvinen
DaKiller
13.08.2008 22:23:11

No mikäs tästä niin paskan teki? Mun mielestä kerrankin hyvä erilainen leffa. Ja lopputulos oli just hyvä, täytyy vaan ajatella oikein.

Noh, ainoa miinus tuli siitä väkisin mukaan tungetusta rakkaus/pelastustarinasta, mutta muuten kyllä hyvä leffa.

Mun mielestä tässä ei ollut mitään erilaista muuta kuin vittumainen kamera. Muilta osin leffa oli niin perushuttua kuin vain olla ja voi.
BMF
14.08.2008 00:35:33
Mun mielestä tässä ei ollut mitään erilaista muuta kuin vittumainen kamera. Muilta osin leffa oli niin perushuttua kuin vain olla ja voi.

Se kamerahan siinä melkein se tärkein osa-alue mikä leffasta teki poikkeavan. Ihme narinaa, minä kun ainakin löysin juuri tuosta syystä tämän positiiviseksi yllätykseksi.

Ja, jos muuten niin perushuttua, niin olen kyllä pelkkänä korvana suosituksiasi kuuntelemaan?
"Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."
DaKiller
14.08.2008 16:10:26 (muokattu 14.08.2008 16:10:41)

Se kamerahan siinä melkein se tärkein osa-alue mikä leffasta teki poikkeavan. Ihme narinaa, minä kun ainakin löysin juuri tuosta syystä tämän positiiviseksi yllätykseksi.

Ihan mielenkiintoinen idea mutta ei tuota jaksa koko leffaa. Toimisi paremmin, jos osa juonesta näytettäisiin perinteiselle kaavalla.

Ja, jos muuten niin perushuttua, niin olen kyllä pelkkänä korvana suosituksiasi kuuntelemaan?

Mikä tuossa "mölli tulee ja tuhoaa kaupunkia" -juonesta tekee jotenkin erikoisen ja ennenkuulumattoman? Kyllä täytyy olla aika mölli, joka ei heti kohta keksi vähänkään omaperäisempää leffaa heittää kehiin, noin niinku esimerkiksi. Kyseisestä genrestä tosin mitään mestariteoksia tuskin löytyy. Jos leffoista yleensä puhutaan, niin voin varauksetta suositella seuraavia:

The fountain
http://www.imdb.com/title/tt0414993/

Eternal Sunshine of the Spotless Mind
http://www.imdb.com/title/tt0338013/

Sin City
http://www.imdb.com/title/tt0401792/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)