![]() 12.03.2007 18:38:30 (muokattu 12.03.2007 18:43:59) | |
---|---|
Niinhän näkin tossa kirjotin, jos luit kunnolla. En mä itseasiassa lukenut ollenkaan, lainasin vaan ku sattu siihen osumaan nuoli. Jeah. Viihteellinen puoli siinä AI:ssä on mielestäni tuomariston kommentit ja tietyt tahattomat komiikat. Muutama superlaulaja. (Mäkään en mikään R&B fani oo.. Se ameriikan rumpali vasta R&B on. Ei toimi mun makuun biitimmissä biiseissä.. Ihmeellistä fillittelyä kokoajan ku komppia pitäis soitella) Vois ottaa Kuopasta ja Torniaisesta mallia. heh | |
![]() 12.03.2007 18:42:52 | |
Jeah. Viihteellinen puoli siinä AI:ssä on mielestäni tuomariston kommentit Kyllä Remu pesi nekin! | |
![]() 12.03.2007 18:44:54 | |
Kyllä Remu pesi nekin! Remu American Idoliin getoon-enklannilla! | |
![]() 12.03.2007 21:11:09 | |
Niinhän näkin tossa kirjotin, jos luit kunnolla. Mutta silti tuo Suomen versio on lähempänä sydäntä ihan viihteellisestä näkökulmasta. Niin, makuasioita nämä. Suomalaiseen makuun tollanen r&b ei yleensä ole toiminut niin hyvin. Erilainen kulttuuri musiikillisessa estetiikassa. Niillä on Stevie Wonder, meillä Juice. "Layers of layers of shit!"
JCM: Sä oot pelottava näky!" | |
![]() 12.03.2007 21:19:32 | |
Niillä on Stevie Wonder, meillä Juice. Erittäin hyvin sanottu! Onneksi suomalaiset oikeat ammattimuusikot tuntevat musaa aika laajalla skaalalla eri aikakausilta ja eri maista, monilla jäänyt jopa suomiosasto vähemmälle koska ammennettavaa ei niin paljoa ole. Ja en nyt tarkoita että musiikintekiköiden pitäisi kopioida noita muualla vallitsevia trendejä, vaan tarkoitin ihan perus freelanceammattisoittajan ammattitaidon ja tyylitajun rakentamista. Tähän tulee varmaan kohta joku tanssimuusikko tai pedagogi sanomaan omia mielipiteitään mutta mä olen vahvasti tuota mieltä ja aika hyvin on tuota noudattamalla ainakin tähän asti pärjännyt! möllisty | |
![]() 12.03.2007 21:22:02 | |
(Mäkään en mikään R&B fani oo.. Se ameriikan rumpali vasta R&B on. Ei toimi mun makuun biitimmissä biiseissä.. Ihmeellistä fillittelyä kokoajan ku komppia pitäis soitella) Vois ottaa Kuopasta ja Torniaisesta mallia. heh Se jenkkien idolsin bändi on selkeästi parhaimmillaan juuri tuollaisessa modernissa soul/R&B-jutussa. Esim. tämä veto oli minusta aivan törkeän hyvä: http://youtube.com/watch?v=QJv_8GybpD4 | |
![]() 12.03.2007 21:22:50 | |
Ja minä sanon edelleen että Styxin "come sail away" olisi paras biisi Arille. Hitto, tää muuten olis ihan ykkönen Arille. - I feel like an astronaut in a submarine - | |
![]() 12.03.2007 21:28:24 (muokattu 12.03.2007 21:28:55) | |
Se jenkkien idolsin bändi on selkeästi parhaimmillaan juuri tuollaisessa modernissa soul/R&B-jutussa. Esim. tämä veto oli minusta aivan törkeän hyvä: http://youtube.com/watch?v=QJv_8GybpD4 Jep,munkaan mielestä ei ole tuommoiset perus pop-rockbeatit oikein toiminut, mutta tuon tyylisissä vedoissa ei ole mitään kysyttävää! Tämän päiväisessä tuloslähetyksessä positiivinen yllätys sen vierailijan (joku Pickler) vetämä kantribiisi, erittäin kurinalaista soittoa tuli. Mutta tuolle American Idolille on oma threadi tuossa tällä hetkellä vähän alempana, kohta varmaan ylempänä. Jos tän yrittäis pitää pysymään tuon Suomen shown puimisessa. möllisty | |
![]() 12.03.2007 22:01:49 (muokattu 12.03.2007 22:02:42) | |
Onneksi suomalaiset oikeat ammattimuusikot tuntevat musaa aika laajalla skaalalla eri aikakausilta ja eri maista, monilla jäänyt jopa suomiosasto vähemmälle koska ammennettavaa ei niin paljoa ole. Jep, nykyään ammattimuusikoiden taso on Suomessa kyllä kova. Ja luulen että pikkuhiljaa alkaa koko kotimainen musa muuttua laajakirjoisemmaksi. Toki julkisessa taviksille suunnatussa mediassa metalli ja vaikkapa iskelmä on vielä pinnalla, mutta taustalla tapahtuu paljon. "Layers of layers of shit!"
JCM: Sä oot pelottava näky!" | |
![]() 12.03.2007 22:03:09 | |
Jep, nykyään ammattimuusikoiden taso on Suomessa kyllä kova. Ja luulen että pikkuhiljaa alkaa koko kotimainen musa muuttua laajakirjoisemmaksi. Toki julkisessa taviksille suunnatussa mediassa metalli ja vaikkapa iskelmä on vielä pinnalla, mutta taustalla tapahtuu paljon. Jep, juuri näin! möllisty | |
![]() 12.03.2007 22:56:42 | |
Toisaalta Kiedisin ei tarvitse osallistua moisiin mittelöihin, kun musa on (onneks) muutakin kuin suoriutumista. Muutoin kyllä samaa mieltä herran suoritteista, pakkasella puolella ja pahasti. Jotenkin tuntuu, että kovin suorituskeskeiseksi on tämä esiintyminen kotoisassa Idolssissamme mennyt. Henkilökohtaisesti tulee aina jotkut urheiluruudun "miltä nyt tuntuu" osiot mieleen kun kilpailijoita tentataan... Kristian ja Ari vetävät todella huonosti, ainakin niitä biisejä, mitkä olivat viimeksi valinneet vedettävikseen, ja se Ari on muutenkin markan karaoketähti, jonka kaverit on varmaan kehuneet sitä niin paljon, että nyt se uskoo olevansa laulaja. En allekirjoita. Hevi ei kolahda, mutta väittäisin kirkkain silmin, että Ari on omasta mielestäni paras suomen Idolsin loppukinkereissä esiintynyt kilpailija. Persoonallinen tyyli, jees soundi ja mukava, että kun vedetään rokkia niin löydetään niitä biisejä BonJovi akselin ulkopuoleltakin. Kukaan noista Suomen "laulajista" ei pääsis American Idolissa edes jatkoon, vaikka Suomessa ovat jo loppuskabassa. Justjust. American Idolia en ole pahemmin jaksanut seurata kun tuosta formaatista on saatu niin rasittava sielläpäin, mutta voisikohan tähän olla syynä vaikkapa hakijoiden määrä. Jos koelauluissa testataan moninkertainen määrä hakijoita niin onko se ihmekkään, että taso on kovempi. Se ei silti tarkoita sitä, että suomalaiset Idolit laulaisivat huonosti tai että amerikan über-idolit saisivat pukattua mielenkiintoisemman levyn markkinoille. Toisaalta, tuomarien taso on Suomessa aivan mitä sattuu, joten sikäli ei ihme, että näin on, esim. Jone Nikula ei erota epävirettä koivuhalosta, ja Nina Tapoi taitaa olla vaan turhan korreksti sanoissaan. Mikä on loppupelissä tuomarien rooli? Itselläni ei shown tuotantoraamattua ole käsissäni mutta epäilisin ettei päätöstä kilpailijoiden jatkoonpääsystä tee yksin tuomarit vaan esiintyjiä pohditaan koko tuotantotiimin voimin. Esim. teatteriviikonlopun jatkoonpääsyyn voi vaikuttaa myös henkilön värikkyys, ärsyttävyys tms. Vahvimmat ehdokkaat hyppäävät esille aika selvästi mutta näitä keskinkertaisia kavereita on roppakaupalla, joten heitä voi käyttää pelinappuloina mielenkiintoisemman ohjelman puolesta. Tuomarien tehtävä on antaa kasvot näille päätöksille. Tietty suunsoittaminen alkukarsinnoissa on yksi olleellisimmista tehtävistä. Onko jenkkiversion tuomarit sitten jotain ässiä? Simon Cowellin vittuilun ympärillehän show aika pitkälti on rakenutunut, mutta kuinka paljon itse musiikista mm. Il Divon ja Teletappien taustapiruihin kuuluva henkilö tietää -rahan hän ainakin haistaa. Onko Paula Abdul sitten paljoakaan katu-uskottavampi kuin kotoinen Nina Tapiomme... Anyway nykyinen tuomarikolmikko on oikea dreamteam kuin vertaa edellisiin kokoonpanoihin joihin kuului jotain Nanna Mikkosta ja megapaulaa. Suomen Idolsissa ei pitäisi olla loppukilpailua ollenkaan. "Sori, mutta tänä vuonna kaikki kilpailijat olivat ala-arvoisia, joten finaalia ei järjestetty". Sama juttu SM-liigassa kun NHL on niin paljon kovempi sarja. "Nyt hokkarit naulaan ja golffaamaan Flyerssitkin pesee teidät"... Idols on viihdettä johon ei kannata suhtautua liian ryppyotsaisesti. Levymyynti ratkaisee sen oliko ko. idolille sitten tilausta vai ei. Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010! | |
![]() 12.03.2007 23:25:57 (muokattu 12.03.2007 23:27:24) | |
Se jenkkien idolsin bändi on selkeästi parhaimmillaan juuri tuollaisessa modernissa soul/R&B-jutussa. Esim. tämä veto oli minusta aivan törkeän hyvä: http://youtube.com/watch?v=QJv_8GybpD4 Joo ja olishan siinä hauska vetää. En sitä kiellä. Paitsi kuulin yheltä siinä soittaneelta että ne ei saa puhua niiden kilpailijoiden kanssa mitään. Siel on aika herkät "seksuaalinen häirintä"-pykälät. Eli vaan bändin kapu (Minor) on solisteihin yhteydessä. Amerikka... | |
![]() 13.03.2007 01:19:23 | |
Mun mielestä tos Ameriikan versiossa on ihan jäätävän hyviä laulajia. Mielestäni noin sata kertaa parempia kun Suomen versiossa ikinä. mm.Eilinen Doolittlen veto oli hurja. Ei näin. AI:tä katellessa kun laittaa silmät kiinni ja kuuntelee, ei pysty sanomaan, koska laulaja vaihtuu. Se ei ole mun mielestä kovaa tasoa. Laulaahan ne ihan kivasti vireessä ja samettisesti mutta ehkä se on vaa mun korvaan liian pop. Ei mitään yllätyksiä ja kaikki vetää aina samanlaisen biisin kuin muutkin. nuotteja säästämättä | |
![]() 13.03.2007 08:51:13 | |
Jep, ei kolise mullekkaan tippaakaan toi R&B huttu, mitä ainakin eiliset mimmit veti, ja vielä sillä nee...mustien mimmien staililla, ettei ykskään ääni oo suora, vaan pitää vääntää ja kääntää, koska biisit on niin huonoja. Olen samaa mieltä."ouu-uu-eeii-a-a-a" jne.Aivan helvatan puuduttavaa.Ja mun mielestä johtuu siitä että kaikissa noissa biiseissä ei ole kunnon melodiaa vaan on pitänyt biitin päälle "vetää jotain".Juosten kustuja biisejä osa noista IMO. "Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen) | |
![]() 13.03.2007 09:33:47 (muokattu 13.03.2007 09:34:06) | |
Esim. tämä veto oli minusta aivan törkeän hyvä: http://youtube.com/watch?v=QJv_8GybpD4 Oli niin törkeän huono sanoitus tossa biisissä, että ei voinut olla kiinnittämättä huomiota (= vei kaiken huomion laulajalta & bändiltä). Hyi hemmetti. Live Music Is Better! | |
![]() 13.03.2007 12:50:40 | |
Olen samaa mieltä."ouu-uu-eeii-a-a-a" jne.Aivan helvatan puuduttavaa.Ja mun mielestä johtuu siitä että kaikissa noissa biiseissä ei ole kunnon melodiaa vaan on pitänyt biitin päälle "vetää jotain".Juosten kustuja biisejä osa noista IMO. Ettei vain jälleen kerran olisi muutaman viime kirjoituksen perusteella vastaanottajien kompetenssiongelma, ettei eroteta kappaleita toisistaan. Ensin kaikki haukkuu tyylin estetiikan lyttyyn ja sitten sanotaan että biisit ovat samaa huttua. Mutta onneksi Ari laulaa heviä, ja jokainen hevikappalehan on oma universuminsa. Amatöörit eivät oikeasti nauti musiikista ammattilaisia enempää - amatöörit eivät vain oikeasti osaa soittaa. | |
![]() 13.03.2007 13:16:42 | |
Mutta onneksi Ari laulaa heviä, ja jokainen hevikappalehan on oma universuminsa. Nyt täytyy sanoa että kiteytit asian hyvin. Ainahan musiikkityylin x biisit kuulostaa ihan samalta kaikki, jos ei ole perehtynyt musiikkityyliin x. "I have a cunning plan" -Baldrick | |
![]() 13.03.2007 13:24:46 | |
Sama juttu SM-liigassa kun NHL on niin paljon kovempi sarja. "Nyt hokkarit naulaan ja golffaamaan Flyerssitkin pesee teidät"... Idols on viihdettä johon ei kannata suhtautua liian ryppyotsaisesti. Levymyynti ratkaisee sen oliko ko. idolille sitten tilausta vai ei. Tämä on hyvin todettu! Näin se menee. | |
![]() 13.03.2007 14:04:04 | |
Kuuntelijassahan se vika vain on, musiikilla tai esiintyjällä ei taida olla mitään tekemistä asiana kanssa. | |
![]() 13.03.2007 15:37:16 | |
Ettei vain jälleen kerran olisi muutaman viime kirjoituksen perusteella vastaanottajien kompetenssiongelma, ettei eroteta kappaleita toisistaan. Ensin kaikki haukkuu tyylin estetiikan lyttyyn ja sitten sanotaan että biisit ovat samaa huttua. Mutta onneksi Ari laulaa heviä, ja jokainen hevikappalehan on oma universuminsa. Sua taitaa vähän ärsyttää se että ihmiset mnetissä pitävät hevistä enemmän kuin ärränpeestä. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)