Aihe: Voice of Finland
1 2 3 4 5103 104 105 106 107112 113 114 115 116
sirdickyj
06.01.2015 19:33:03
Täähän on sinänsä harmiton viihdeohjelma, jossa kenenkään ura ei ainakaan yhtään mene taaksepäin, näyttää siltä että ei myöskään eteenpäin, mutta sehän on sit sama tulos kuin ilman ohjelmaakin.

Ja osa menee eteenpäin ilman ohjelmaa tai siitä huolimatta.

Kyllä mä ymmärrään niitä, joilla ei oo kokemusta musahommista, että saa olla hetken inessä skenessä. Se on ihan jees. Ennen ei tällaisia mahdollisuuksia ollut, joten moni vanhan liiton sälli (kuten esim. minä) lataa aika helposti latteuksia tyyliin "ei näitä ennenkään tarvittu".

Tässä tarjotaan hetkeks näyteikkuna niille, jotka sinne haluaa. Se on sit oma asia, eikä formaatin vika, jos ei mitään kisan jälkeen tapahdu.

Se pitää kuitenkin muistaa, että mikään oikotie onneen tällanen kisa ei ole, eikä kenelläkään kisaajista ole sellaista talenttia tai lahjakkuutta, jota täällä härmässä ei saisi muullakin tavoin esiin ihan yhtä hyvin. Tää on enemmän viihdebisnestä kuin musabisnestä, ja täältä kantimensa hankkivat artistit elää sen aikaa kun viihdebisneksessä eletään. Sit on vaihtoehtona joko pystyä näyttämään todelliset kykynsä muusikkona, tai alkaa saman tason julkkikseksi kuin telkkarin chattijuontajat. Siinäkin ois hyvä ensin vähän sekoilla jotain.
Janizio
06.01.2015 19:54:49 (muokattu 06.01.2015 19:57:56)
sirdickyj: Täähän on sinänsä harmiton viihdeohjelma, jossa kenenkään ura ei ainakaan yhtään mene taaksepäin, näyttää siltä että ei myöskään eteenpäin, mutta sehän on sit sama tulos kuin ilman ohjelmaakin.

Ja osa menee eteenpäin ilman ohjelmaa tai siitä huolimatta.

Kyllä mä ymmärrään niitä, joilla ei oo kokemusta musahommista, että saa olla hetken inessä skenessä. Se on ihan jees. Ennen ei tällaisia mahdollisuuksia ollut, joten moni vanhan liiton sälli (kuten esim. minä) lataa aika helposti latteuksia tyyliin "ei näitä ennenkään tarvittu".

Tässä tarjotaan hetkeks näyteikkuna niille, jotka sinne haluaa. Se on sit oma asia, eikä formaatin vika, jos ei mitään kisan jälkeen tapahdu.

Se pitää kuitenkin muistaa, että mikään oikotie onneen tällanen kisa ei ole, eikä kenelläkään kisaajista ole sellaista talenttia tai lahjakkuutta, jota täällä härmässä ei saisi muullakin tavoin esiin ihan yhtä hyvin. Tää on enemmän viihdebisnestä kuin musabisnestä, ja täältä kantimensa hankkivat artistit elää sen aikaa kun viihdebisneksessä eletään. Sit on vaihtoehtona joko pystyä näyttämään todelliset kykynsä muusikkona, tai alkaa saman tason julkkikseksi kuin telkkarin chattijuontajat. Siinäkin ois hyvä ensin vähän sekoilla jotain.

Tässä on aika paljon kaikki totta ja näinhän se menee ainakn suurinpiirtein. Se on ihan totta, että toi kisa antaa sen kisan jälkeiseen vuotteen se buustin ja sehän se on tarkoituskin. Sit on itsestään kiinni miten saa sen buustin jatkumaan. Siinä kohtaa ne jyvät erottuu näissä kisassa mukana olleiden seasta niihin jotka on kadonnut kuin tuhka tuuleen ja niihin jotka on pitänyt päänsä pinnalla. Se on sitten niiden laulajien tyhmyyttä jos ovat ton kisan kuvitelleet nostavansa ne ikuisesti tonne taivaalle tai yksinkertaisesti taitojen puutetta tai motivaation ja intohimon puutetta.

Ainut mistä oon hitusen sunkaa eri mieltä on se, että niille joille on tapahtunut hyvää kisan jälkeen siis myös ovat edelleen jollain tapaa kunnolla pinnalla niin heidän pinnalle tulemistaan nää kisat ovat todennäköisesti vauhdittaneet tai että siis se on tapahtunut aikaisemmin kuin ilman kisaa
Osteri
07.01.2015 22:06:48
Perjantai lähestyy ja VOF mainokset pyörivät telkussa. Taitaa olla ainakin "Titanium" tulossa jonkun esittäjän laulamana kun sellainen pätkä tuolla näkyy. Onkos muuten niin, että tuo biisi on nykyään hieman sama kuin takavuosina oli aika pitkään Heart yhtyeen "Alone"? Tai onhan se vieläkin eräänlainen osaamisen merkkipaalu varsinkin naislaulajille, mutta valitaanko nykyään mieluummin Titanium?
Janizio
07.01.2015 22:52:42 (muokattu 07.01.2015 22:53:34)
Osteri: Perjantai lähestyy ja VOF mainokset pyörivät telkussa. Taitaa olla ainakin "Titanium" tulossa jonkun esittäjän laulamana kun sellainen pätkä tuolla näkyy. Onkos muuten niin, että tuo biisi on nykyään hieman sama kuin takavuosina oli aika pitkään Heart yhtyeen "Alone"? Tai onhan se vieläkin eräänlainen osaamisen merkkipaalu varsinkin naislaulajille, mutta valitaanko nykyään mieluummin Titanium?

Joo se juttu ainakin mainoksessa mulle mielenkiintoista, että Turunen puhkee kyyneliin, niin se nainen/tyttö on ainakin mielenkiintoinen tapaus näin ennakkoon
Lennu
07.01.2015 23:21:03

Osteri: Perjantai lähestyy ja VOF mainokset pyörivät telkussa. Taitaa olla ainakin "Titanium" tulossa jonkun esittäjän laulamana kun sellainen pätkä tuolla näkyy. Onkos muuten niin, että tuo biisi on nykyään hieman sama kuin takavuosina oli aika pitkään Heart yhtyeen "Alone"? Tai onhan se vieläkin eräänlainen osaamisen merkkipaalu varsinkin naislaulajille, mutta valitaanko nykyään mieluummin Titanium?

No ei todellakaan. Mutta se toimii hyvin akustisena, joten on hyvä biisi.
"Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine
Jeszse
07.01.2015 23:27:13
Janizio: Joo se juttu ainakin mainoksessa mulle mielenkiintoista, että Turunen puhkee kyyneliin, niin se nainen/tyttö on ainakin mielenkiintoinen tapaus näin ennakkoon

Todennäkösesti käsikirjotettuja kyyneleitä.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
reaper666
07.01.2015 23:33:08
Viime kerral katoin ku Lee Angel oli ohjelmassa. Pärjäskin ok. Tykkäsin siitä sen bändistä Baton Rogue Morgue mistä sitten tosin myöhemmin eros.
Dirtyh
08.01.2015 07:30:20

Piti oikein googlata että mikäs biisi tollanen on ja oonhan mä tosiaan sen joskus jossain kuullut. Alone on sen sijaan tosi ihq vieläkin.

Pitäisköhän oikein katsoa yksi jakso täkikin kautta. Jotenkin vaan Mike Monroen yltiöpositiivinen ja maailmaa syleilevä läsnäolo vituttaa nykyisin niin paljon ettei meinaa jaksaa. Ehkä eniten diggaamani artisti koskaan on menettänyt kaiken sen kiinnostavuutensa mun silmissä, mikä on kovin surullista.
Osteri
08.01.2015 07:46:11
Toki kannattaa katsoa ainakin yksi jakso kokeeksi. Onhan tämä kuitenkin parasta musiikillista viihdettä mitä nyt ajankohtaisesti tulee. Kannattaa ottaa ihan vaan viihteenä koko juttu, ei liikaa dramatiikkaa. Ja kyllähän tällainen positiivinen viihde aina voittaa kaiken muun mitä telkusta nykyisin tulee. Muut on lähinnä erilaisia ruumiiden tonkimisjuttuja joita ei kiinnosta kattella.
Kyllä suosittelen vof perjantai-illan ratoksi. Olut ja popcornit.
sirdickyj
08.01.2015 11:29:04
Osteri: Toki kannattaa katsoa ainakin yksi jakso kokeeksi. Onhan tämä kuitenkin parasta musiikillista viihdettä mitä nyt ajankohtaisesti tulee. Kannattaa ottaa ihan vaan viihteenä koko juttu, ei liikaa dramatiikkaa. Ja kyllähän tällainen positiivinen viihde aina voittaa kaiken muun mitä telkusta nykyisin tulee. Muut on lähinnä erilaisia ruumiiden tonkimisjuttuja joita ei kiinnosta kattella.
Kyllä suosittelen vof perjantai-illan ratoksi. Olut ja popcornit.

Pitkälti näin.

Jokainen sitten harrastaa ja diggaa omia musajuttujaan edelleen niinkuin ennenkin. Ei tämä ohjelma vie pois musabisneksestä mitään.

Enintään se saa ihmiset tv:n ääressä tai kilpailussa mukana luulemaan että kilpailu on joku menestysautomaatti. Tai sitten ei. Vastuuhan on myös yleisöllä joka ohjelmaa seuraa, ja itse kilpailijoilla, ymmärtää että valmiiksi tarjottua ei ole kuin se hetki telkkarissa, johon on onnistunut itsenä esityksellään taistelemaan.
Boyakasha
08.01.2015 11:51:33
Dirtyh: Pitäisköhän oikein katsoa yksi jakso täkikin kautta. Jotenkin vaan Mike Monroen yltiöpositiivinen ja maailmaa syleilevä läsnäolo vituttaa nykyisin niin paljon ettei meinaa jaksaa. Ehkä eniten diggaamani artisti koskaan on menettänyt kaiken sen kiinnostavuutensa mun silmissä, mikä on kovin surullista.

"Not fakin' it."

Ei mulla muuta.
Dirtyh
08.01.2015 12:43:36

Boyakasha: "Not fakin' it."

Ei mulla muuta.

No älä muuta sano. Kaipa hänellä nykyisin menee kivasti, varmaan parempi ja varmempi toimeentulo, paremmat keikkaolosuhteet lähellä omaa kotia ym. mutta artista ei enää niin mielenkiintoinen. On bändinsä kanssa kyllä juuri valmistelemassa uutta levyä ja tuleehan sekin sitten hankittua.
Alfons Åberg
08.01.2015 13:18:44
Dirtyh: No älä muuta sano. Kaipa hänellä nykyisin menee kivasti, varmaan parempi ja varmempi toimeentulo, paremmat keikkaolosuhteet lähellä omaa kotia ym. mutta artista ei enää niin mielenkiintoinen. On bändinsä kanssa kyllä juuri valmistelemassa uutta levyä ja tuleehan sekin sitten hankittua.

Voin jotenkin kompata tätä. Vaarallisuuden tunne katosi kokonaan kun Mikestä tuli koko kansan höpönassu jolle mummojenkin suosio on tärkeä.

Sellainen vainoissa räjähtelevä "SuPo kuuntelee mun puhelinta"-antisankari on poissa.
"Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies
Janizio
08.01.2015 13:40:00
Mä oon samaa mieltä tosta etenkin äänestävien katsojien vastuusta. Et jos äänestät niin äänestä sitä jonka keikalle voisit mennä ja kenen musaa voisit kuvitella kuuntelevasi kisan jälkeen

Toisin on se vastuu myös kisaajilla, että eivät kuvittele liikoja kisassa näkyvyyden saamisen voimasta. Tässä asiassa on myös vastuu näillä tähtivalmentajila avata ns. amatööreille artistin uran raadollisuus
sirdickyj
08.01.2015 14:33:51
Boyakasha: "Not fakin' it."

Ei mulla muuta.

Rock like fuck unohtui!

Maailmassa on taas osaset paikallaan kun Nalle kommentoi näitä.
sirdickyj
08.01.2015 14:36:09
Janizio: Mä oon samaa mieltä tosta etenkin äänestävien katsojien vastuusta. Et jos äänestät niin äänestä sitä jonka keikalle voisit mennä ja kenen musaa voisit kuvitella kuuntelevasi kisan jälkeen

Toisin on se vastuu myös kisaajilla, että eivät kuvittele liikoja kisassa näkyvyyden saamisen voimasta. Tässä asiassa on myös vastuu näillä tähtivalmentajila avata ns. amatööreille artistin uran raadollisuus

Tätä jälkimmäistä mä ajoin takaa, että se ei ole ohjelmaformaatin vika jos asiat vääristyy jonkun päässä.

Tosin ei myöskään kannata yhdenkään kilpailijan uskoa noita "ei entisistäkään oo tullu mitään". Mitä sit ettei oo tullu?
sirdickyj
08.01.2015 14:38:59
Dirtyh: No älä muuta sano. Kaipa hänellä nykyisin menee kivasti, varmaan parempi ja varmempi toimeentulo, paremmat keikkaolosuhteet lähellä omaa kotia ym. mutta artista ei enää niin mielenkiintoinen. On bändinsä kanssa kyllä juuri valmistelemassa uutta levyä ja tuleehan sekin sitten hankittua.

Musiikissa nuo kompromissit ei kuitenkaan näy. Tai kuulu.

Kaipa sitä jokaisen pitää jollain elää.

Noista valmentajista Olli Lindholm taitaa olla eniten musiikilla, ja puhtaasti siis musiikilla, ei julkisuudella, massia tehnyt jäbä. Ja aknoa jolla on vakaa ura puhtaasti musiikin parissa.

Hassua että tavallaan porukan n.s.heikoin laulaja. Mutta duuni palkitsee tekijänsä. Kaikki kunnia Ollille. Vaikuttaa hienolta mieheltä.
Dirtyh
08.01.2015 15:01:21

sirdickyj: Musiikissa nuo kompromissit ei kuitenkaan näy. Tai kuulu.

Joo en sitä tarkoittanutkaan ja kaksi edellistä albumiahan ovat ihan helposti tasoltaan verrattavissa vanhempiin tuotoksiin. Varmasti tässä on taustalla myös se että mulle oli siistimpää diggailla artistia joista todella monella oli epämääräinen tai kielteinen kuva. Ja tietenkin se että teininä nyt muutenkin diggaili kaikkea rajummin.

Mutta kaikkea hyvää, mä kyllä ostan sen seuraavankin levyn.
Janizio
08.01.2015 15:19:25
sirdickyj: Tätä jälkimmäistä mä ajoin takaa, että se ei ole ohjelmaformaatin vika jos asiat vääristyy jonkun päässä.

Tosin ei myöskään kannata yhdenkään kilpailijan uskoa noita "ei entisistäkään oo tullu mitään". Mitä sit ettei oo tullu?

Ei missää nimessä saa noi kisaajat päästää sitä ajatusta päähänsä, että kun niin harvasta on kisan kautta tullut jotain, niin ei sitä tuu minustakaan. Enneminkin niinpäin. että minä olen se joka kuuluu siihen toistaiseksi harva lukuiseen porukkaan, joka rupea kisan jälkeenkin puskemaan kovalla työllä itseään läpi, että saa vähintään tolla hommalla leivän pysymään pöydässä.

Mutta mielestäni kuitenkin niin, että ei tee liikaa kompromisseja sen kanssa millaista musaa tekee, jotta siitä ei lähde se oman sydämmen ääni pois. Se kun jää hitusenkin vajaaksi, niin sen kuulee ja joskus jopa näkeekin, mutta ennen kaikkea kuulee.

Mut se toisaalta sen artistin omaa tyhmyyttä ensinkin jos kuvittelee ton kisan olevan joku super avain onneen ja toisaalta sit alkaa tehdä markkinoiden paineessaa liian isoja kompromisseja, koska siinäkin upotaan sit suohon
Janizio
09.01.2015 16:08:40
Dodii illallan jakso numero kaksi tälle kautta. Toiveissa, että taso paranee viime viikosta
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)