![]() 13.09.2008 15:53:09 | |
---|---|
No oikeasti, kuka odotti curlingista niinkin hyvää mitalia? Kun sitä vertaa keihäänheittoon, niin tottakai ollaan pettyneitä, odotukset olivat kovat. Kyllä mä ainakin odotin, eihän toi hopea ollut mikään suuri yllätys, kun olivat kantaneet arvokisoista mitaleita vaikka kuinka paljon jo aikasemmin. Se, jolle toi Torinon hopea oli joku suurikin yllätys, on varmasti elänyt jonkinmoisessa tynnyrissä, mitä tulee urheilun seuraamiseen. Mutta tietenkin, kun olympialaisissa jysähtää kunnolla jossain marginaalilajissa, niin lajihan nousee uuteen ulottuvuuteen. Sitten takaisin jalkapalloon. Ei se stadionin tunnelma mitenkään ihmeellisen hyvä ollut. Siis helvetin hyvähän se oli, mutta tommosta fiilistähän siellä on lähes aina, kun on näitä suuria ja tärkeitä pelejä. Mun mielestä parempaakin tunnelmaa siellä on vuosien varrella ollut. Ja vielä tuosta omiin uskomisesta. Mun usko ei riitä siihen, että Suomi menee kisoihin. Helppo se olisi kai sanoa, että "joo kyllä mä uskon" tai löperellä jotain muuta kauniilta kuulostavaa helinää. Asiaa voisin ajatella vaikka tällä viisiin: Jos mun olisi laitettava oma asuntoni panokseksi, että meneekö Suomi kisoihin vai ei, niin kyllä mä tässä asiassa luottaisin hyvin vakaasti siihen, että ei mene. Minä olen minä. | |
![]() 15.09.2008 15:42:08 | |
http://www.youtube.com/watch?v=FmL37CyM7tk&feature=related Siinäpä sitä lusitaanitähden neppailua. Ottas mallia mestarista. ;) http://www.youtube.com/watch?v=k3_v6HYt7Hc&feature=related "Paskaa voi syödä vain niin paljon ennenkuin alkaa oksettamaan."
-Maelstorm @ M.Net | |
![]() 17.09.2008 11:19:39 | |
Mikä Hjelmiä vaivaa? Harmitti aika kovasti näköjään että Bordoo oli päässyt Champios liigaan. "Jos pelit olisivat päättyneen 90 min kohdalla, olisi United ollut jatkossa" Jaujau... "Oli näpäytys Bordeauxille että tämä on mestarien liigaa" Tervemenoa Turkuun valmentamaan, sinne sopii ainakin kommenttien perusteella. Roman häviö CFR Clujille oli mitä mainioin juttu. | |
![]() 17.09.2008 14:54:12 (muokattu 17.09.2008 14:56:40) | |
Hjelmin mukaan eilen pelas "selssi" ja "pordöö" - uu jea, uskomattomasti taipuu suomalaisen kieli! Musta noita matseja valitessa voisi vähän kattoa, ettei oteta niitä ennakkoon selvimpiä pelejä. Hyvänä ohjenuorana voisi olla että ns. kovien jengien kotipelejä näytettäisiin vain silloin kun vastassa on myös kova porukka - eilinen matskikin oli niin selvä ettei tuosta paljoa saanut irti. Eilenkin olisi voinut näyttää Marseille-Liverpool -matsin, se taisi olla reilusti tiukempi... Liverpool-Marseille taas tulee olemaan hiukan tylsempi, veikkaisin. Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta | |
![]() 17.09.2008 15:38:18 | |
Kahden viikon päästä tiistaina olisi ainakin kaksi ennakkoon tiukkaa vääntöä eli Bayern - Lyon ja Zenit - Real Madrid. Toivottavasti näyttäisivät jommankumman. Tiedä sitten riippuuko nuo YLEn matsit jotenkin Viasatin tarjonnasta?? "Viinaa juodaan, korttia lyödään, naisia riiataan ja rähjäillään" | |
![]() 21.09.2008 10:27:53 | |
Tänään olisi sitten Valioliigassa Chelsea - Manu. Mielenkiintoinen peli moneltakin kannalta. Chelsea ei ole tainnut hävitä kotonaan 75 peliin... Ja Manu on aloittanut tämänkin kauden vaisusti. Nyt olisi Manulla tilaisuus ryhtiliikkeeseen ja vastaavasti Chelskillä piste-eron kasvattamiseen. Minä olen minä. | |
![]() 27.09.2008 15:39:03 | |
Lauri Dalla Valle teki Liverpoolin kanssa sopimuksen vuoteen 2011 asti http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1594693 "There are many dying children out there whose last wish is to meet me." - David Hasselhoff | |
![]() 27.09.2008 16:40:18 | |
Lauri Dalla Valle teki Liverpoolin kanssa sopimuksen vuoteen 2011 asti http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1594693 Toivottavasti ei tule uutta Sjölundia. Minä olen minä. | |
![]() 29.09.2008 12:35:27 | |
Toivottavasti ei tule uutta Sjölundia. Miten niin? Yksi Suomen parhaista pelaajista nykyään tuo Sjölund. | |
![]() 29.09.2008 14:39:14 | |
Miten niin? Yksi Suomen parhaista pelaajista nykyään tuo Sjölund. Onhan Sjölund viimeaikoina tosiaan noussut kärkikaartiin, mutta miehestähän taidettiin aikoinaan odottaa ihan maailmanluokan huippumiestä Litmasen ja Hyypiän malliin. Voihan sitä ehkä pienimuotoiseksi flopiksi sanoa, jos Liverpoolin miljoonan punnan junnulupaus päätyy Ruotsiin. "There are many dying children out there whose last wish is to meet me." - David Hasselhoff | |
![]() 29.09.2008 16:43:01 | |
Miten niin? Yksi Suomen parhaista pelaajista nykyään tuo Sjölund. Jep, mutta totta vieköön Djurgården ja Allsvenskan eivät vastaa millään mittapuulla sitä, mitä Sjölundista aikoinaan odotettiin. Sjölund oli ehkä - jos mahdollista - Litmastakin lahjakkaampi poikapelaaja aikoinaan. Tietysti voi miettiä, että kuinka oikeutettuja ja realistisia noi Sjölundiin kohdistuneet odotukset aikoinaan olivat. Aivan päivän selvää on se, että Sjölund on viime vuodet etsinyt itseään pelaajana. Entinen hyökkääjä on löytänyt itsensä milloin keskikentältä tai laidoilta ja nykyisinhän Sjölund pelaa jopa puolustajana ruotsissa. Monipuolinen pelaaja on ainakin. Eihän kaveri vieläkään ole iällä pilattu, mutta pystyykö ottamaan sen seuraavan askeleen urallaan? En tiedä kuinka paljon olette tämän Dalla Vallen varttumista seuranneet, mutta sen perusteella, mitä hänestä on viimeisen kahden vuoden ajan kirjoitettu, niin olisi TODELLA SUURI pettymys, mikäli hänestä tulisi peruspelaaja esim. johonkin pohjoismaiseen liigaan. Dalla Valleen kohdistuvista odotuksista esimerkkinä voidaan mainita vaikka se, että Italian jalkapalloliitossa oltiin jo aikoja sitten kiinnostuneita siitä, mitä maata Dalla Valle haluaa tulevaisuudessa edustaa. Minä olen minä. | |
![]() 30.09.2008 09:45:40 | |
Voihan sitä ehkä pienimuotoiseksi flopiksi sanoa, jos Liverpoolin miljoonan punnan junnulupaus päätyy Ruotsiin. Verrattuna mihin? Veikkausliigan pelaajiin ja postinkantajiin? Aika monta miljoonan junnulupausta pyörii jokaisessa isommassa eurooppalaisseurassa vuosittain, eikä suurimmasta osasta tule ikinä avarin jätkiä. | |
![]() 30.09.2008 13:05:43 (muokattu 30.09.2008 13:13:21) | |
Verrattuna mihin? Veikkausliigan pelaajiin ja postinkantajiin? Aika monta miljoonan junnulupausta pyörii jokaisessa isommassa eurooppalaisseurassa vuosittain, eikä suurimmasta osasta tule ikinä avarin jätkiä. Ja jos ajattelee esimerkiksi juuri Liverpoolia, kuinka monta omaa kasvattia heillä on avauksessa keskimäärin? Kaksi? Onko heidän junioriakatemiansa jotenkin huono? Mun mielestä Sjölund oli parhaimmistoa Saksa matsissa ja koko joukkue pelasi hyvin. I don't remember, I don't recall, I don't know anything, anything at all. | |
![]() 30.09.2008 13:35:45 (muokattu 30.09.2008 13:41:23) | |
Verrattuna mihin? Veikkausliigan pelaajiin ja postinkantajiin? Verrattuna ihan vaan ko. pelaajaan kohdistettuihin odotuksiin. Enkä siis ole sanonut että Sjölund mikään huono pelaaja olisi, mutta ei siitä tullut lähellekään niin hurja pelimies kuin mitä odotettiin. Aika monta miljoonan junnulupausta pyörii jokaisessa isommassa eurooppalaisseurassa vuosittain, eikä suurimmasta osasta tule ikinä avarin jätkiä. Oisko sulla jotain numeroita jostain suht luotettavasta lähteestä heittää tiskiin tästä väitteestä? Vaikka nuo seurat rikkaita ovatkin, en kuitenkaan usko että ne ihan kenestä tahansa teini-ikäisestä sitä miljoonaa puntaa viitsisivät maksaa. Voin olla väärässäkin, en mikään asiantuntija todellakaan ole. E: Sjölundin kauppa West Hamista Liverpooliin tapahtui jo 8 vuotta sitten ja siihen verrattuna pelaajien hinnat ja seurojen rahankäyttö ovat tietysti hieman nousseet. En tosin tiedä, onko junnupuolella samalla lailla kuin aikuisissa. Sjölundin kaupassa Liverpool myös antoi Rigobert Songin West Hamiin, mikä myös kertoo siitä etteivät ne Sjölundia ihan minään tusinateininä pitäneet. Ja jos ajattelee esimerkiksi juuri Liverpoolia, kuinka monta omaa kasvattia heillä on avauksessa keskimäärin? Kaksi? Onko heidän junioriakatemiansa jotenkin huono? Ei ole kukaan väittänytkään että jokaisen junnuakatemian pelaajan pitäisi olla aikuisena oman seuransa edustusjoukkueen avausmiehiä. Ei niistä kaikista odotetakaan sellaista, enkä usko että valmentajatkaan ihan turhan takia tiettyjä pelaajia hehkuttavat enemmän kuin toisia. Murto-osasta tulee niitä maailmanluokan tähtipelaajia, osasta ei tule pelaajia ollenkaan. Osa niistä paremmistakin pelaajista saattaa päätyä muihin seuroihin niinkuin Sjölund, mutta jos kaverista odotetaan Valioliigatason huippupelaajaa, on se pieni pettymys varmasti jos sitten pelaakin parhaat vuotensa Allsvenskanissa. "There are many dying children out there whose last wish is to meet me." - David Hasselhoff | |
![]() 30.09.2008 16:17:15 | |
Ja jos ajattelee esimerkiksi juuri Liverpoolia, kuinka monta omaa kasvattia heillä on avauksessa keskimäärin? Kaksi? Onko Sjölundista kehittynyt sun mielestä niin kova pelimies kuin aikoinaan odotettiin? -Ei varmasti ole. Ei se Sjölund ole missään tapauksessa huono pelaaja, vaan ihan hyvä ja tulevaisuudessa varmasti tärkeässä roolissa maajoukkueessa. Mun mielestä Sjölund oli parhaimmistoa Saksa matsissa ja koko joukkue pelasi hyvin. Sjölund oli parhaimmistoa, mutta ei Suomen koko joukkue pelannut hyvin. Tarkasteleppa puolustusta. Etenkin ne tilanteet, joista Saksa teki maalit, olivat kyllä todella karmaisevia. Hyypiä oli aivan kuutamolla, eikä todellakaan pelannut "hyvin". Jääskeläinenkin oli loppujen lopuksi kaikkea muuta kuin varma. Puolustuspään pelaamista ei voi mun mielestä mitenkään kuvailla hyväksi, vaikkakin vastassa oli Saksa. Paljon jäi parannettavaa seuraaviin peleihin. Minä olen minä. | |
![]() 30.09.2008 18:10:35 (muokattu 30.09.2008 18:15:39) | |
Onko Sjölundista kehittynyt sun mielestä niin kova pelimies kuin aikoinaan odotettiin? Kuka odotti mitäkin? Kun Litti onnistui, jokaisesta pelaajasta, joka pääsi pelaamaan Suomen ulkopuolelle, odotettiin hänen kaltaistaan ikonia. Hieman tässä tarvitaan realismia. Sjölund oli parhaimmistoa, mutta ei Suomen koko joukkue pelannut hyvin. Tarkasteleppa puolustusta. Etenkin ne tilanteet, joista Saksa teki maalit, olivat kyllä todella karmaisevia. Hyypiä oli aivan kuutamolla, eikä todellakaan pelannut "hyvin". Jääskeläinenkin oli loppujen lopuksi kaikkea muuta kuin varma. Puolustuspään pelaamista ei voi mun mielestä mitenkään kuvailla hyväksi, vaikkakin vastassa oli Saksa. Paljon jäi parannettavaa seuraaviin peleihin. Totta, mutta nyt ei hävitty keskikentällä ja lähes joka mahdollisesta tilanteesta tehtiin maali. Tuloksen varjossa pelattiin hyvin; lohko on vaan kova, paremmin pitää Venäjää vastaan pelata! (Ja rupumaat voittaa) I don't remember, I don't recall, I don't know anything, anything at all. | |
![]() 30.09.2008 19:21:28 | |
Kun Litti onnistui, jokaisesta pelaajasta, joka pääsi pelaamaan Suomen ulkopuolelle, odotettiin hänen kaltaistaan ikonia. Oletko tosissasi? En yhdy tähän näkemykseen ollenkaan. Mieleen tulee tasan kaksi superhypetettyä pelaajaa, joiden harteille ladattiin todellisen tähtipelaajan odotuksia: Mikael Forssell ja Daniel Sjölund. En muista ketään muuta pelaajaa, jota olisi edes vähäisissä määrin hehkutettu uutena Litmasena/legendana. Teemu Tainiokaan ei yllä hehkutuksen ja odotuksien määrässä noiden kahden tasolle. Poikkeuksellisen paljon kohistu pelaaja oli aikoinaan myös Jari Ilola, mutta hän ei koskaan noussut sille tasolle, mitä oletettiin. Paulus Roiha oli lupaava ja kiinnostava pelaaja vuosituhannen alussa, mutta jokainen joka futiksesta mitään ymmärtää, huomaa Roihan rajoittuneen tekemisen, pelityylin ja tekniikan. Varsin yksipuolinen pelaaja, josta odotettiin turhaan suuria suomalaiselle futikselle. Puhutaan tarkemmin tuosta "jokaisesta pelaajasta, joka pääsi pelaamaan Suomen ulkopuolelle", eli siis 90-luvulla tapahtuneesta muutoksesta, jolloin maajoukkue alkoi koostua suurimmaksi osaksi ulkomailla pelaavista pelaajista. Keitäs lupauksia silloin siirtyikään ulkomaille? Joonas Kolkka, Jonatan Johansson ja Antti Sumiala ehkä kirkkaimpina mielessä. Kaikki noi ovat pelaajia, joiden siirto ulkomaille oli vain ajan kysymys ja he ovatkin luoneet tahoillaan uran ulkomailla, mutta yhteenkään noista EI KOSKAAN IKINÄ ladattu Litmas-odotuksia. Loistavia jalkapalloilijoita silti kukin. Näiden ja muiden uraa luoneiden lisäksi on iso nippu nimiä, jotka pääsivät kokeilemaan pelaamista ulkomailla, mutta eivät sitten kuitenkaan onnistuneet siellä - syystä tai toisesta. Ja jos puhutaan ei-hyökkääjistä tai keskikenttäpelaajista, niin edes Sami Hyypiää ei pidetty nuorena erityisen lahjakkaana pelaajana, ja jos joku olisi sanonut hänen olevan Liverpoolin kapteeni 2000-luvulla, niin hullunahan sellaista ihmistä olisi pidetty. Huh, edelleen hämmästyttää toi sun lausahdus. Ja kuten minäkin sanoin jo aikaisemmin, niin voidaan toki miettiä sitä, miten oikeutettuja Sjölundiin kohdistuneet odotukset aikoinaan olivat. Ei varmasti ole mukavaa pelata, kun on selässä jatkuvasti tuon kaltainen odotus-reppu. Minä olen minä. | |
![]() 30.09.2008 19:40:36 (muokattu 30.09.2008 19:42:29) | |
Kuka odotti mitäkin? Kun Litti onnistui, jokaisesta pelaajasta, joka pääsi pelaamaan Suomen ulkopuolelle, odotettiin hänen kaltaistaan ikonia. No sanotaanko nyt sitten että Houllier odotti kaverista huippupelaajaa. Tosiaan 1M puntaa + Songin tasoinen pelimies 17v juniorista on melkoinen hinta, eikä ne rikkaammatkaan jengit turhaan sitä rahaa kylvä ympäriinsä. Itse en Sjölundin ja Forssellin lisäksi muista oikeastaan ketään yhtä hypetettyä suomalaisjunnua, paitsi nyt tämä Dalla Valle tietysti. Hieman tässä tarvitaan realismia. Niinkuin aiemmin jo sanoin, on Valioliigan ja Allsvenskanin välillä melkoinen tasoero ja siihen väliin mahtuu monta muuta liigaa. Tottakai aina täytyy olla realisti odotusten suhteen, mutta tuontasoisen lupauksen kohdalla se tarkoittaisi sitä että kaveri ei ehkä pelaa huippujoukkueen avauksessa, mutta vähintään jossain Bundesliigan tai Eredivisien keskikastin joukkueessa tyyliin Kolkka, Pasanen, Väyrynen tai Forssell. Täytyisi olla jo aikamoinen pessimisti, että ennustaisi vaikkapa tämän Dalla Vallen taistelevan muutaman vuoden päästä pelipaikasta Allsvenskanissa. "There are many dying children out there whose last wish is to meet me." - David Hasselhoff | |
![]() 01.10.2008 10:34:08 | |
Verrattuna ihan vaan ko. pelaajaan kohdistettuihin odotuksiin. Enkä siis ole sanonut että Sjölund mikään huono pelaaja olisi, mutta ei siitä tullut lähellekään niin hurja pelimies kuin mitä odotettiin. Ettei ois ollu perinteistä suomi-itsetunto-värikynää niissä odotuksissa? Oisko sulla jotain numeroita jostain suht luotettavasta lähteestä heittää tiskiin tästä väitteestä? Vaikka nuo seurat rikkaita ovatkin, en kuitenkaan usko että ne ihan kenestä tahansa teini-ikäisestä sitä miljoonaa puntaa viitsisivät maksaa. Voin olla väärässäkin, en mikään asiantuntija todellakaan ole. No ei, mut jos mietit kuinka monta jengiä Euroopassakin on, ja kuinka pieni raha 1m€ loppupeleissä on. Yksi Arsenalin loppuunmyyty kotipeli on lipputuloissa jo miljoonan puntaa. Osa niistä paremmistakin pelaajista saattaa päätyä muihin seuroihin niinkuin Sjölund, mutta jos kaverista odotetaan Valioliigatason huippupelaajaa, on se pieni pettymys varmasti jos sitten pelaakin parhaat vuotensa Allsvenskanissa. No emmätiedä onko Allsvenskanin hyvät jengit paljoakaan jotain Wiganeita tms. huonompia. Futis on ainakin parempaa kautta linjan. | |
![]() 01.10.2008 10:42:21 | |
Ettei ois ollu perinteistä suomi-itsetunto-värikynää niissä odotuksissa? No ei, mut jos mietit kuinka monta jengiä Euroopassakin on, ja kuinka pieni raha 1m€ loppupeleissä on. Yksi Arsenalin loppuunmyyty kotipeli on lipputuloissa jo miljoonan puntaa. No emmätiedä onko Allsvenskanin hyvät jengit paljoakaan jotain Wiganeita tms. huonompia. Futis on ainakin parempaa kautta linjan. Naulankantaan! I don't remember, I don't recall, I don't know anything, anything at all. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)