Aihe: Voice of Finland
1 2 3 4 5101 102 103 104 105112 113 114 115 116
Rhapa
04.01.2015 10:21:27
Janizio:
Saara Aallon, Suvi Aallon
Saara Aalto
Saara Aalto
Saara Aalto
Saara Aalto

Taas mennään.
J.Hollström
04.01.2015 10:34:28
Sikäli formaatti on turha, että tän kokoisessa maassa ei joka vuosi löydy eikä mahdukkaan uusia staroja, kun vahoillekaan ei ole tarpeeksi duunia ja entisetkin skaban osallistujat ja voittajat on jo unohdettu. Mutta niinkauan kuin katsojia (=mainosrahaa) ja osallistujia riittää, näitä tehtäneen. Esiintyjän kannalta tossa on hyvää se, että millään muulla keinolla et saa yhdellä kertaa noin hyvää mahdollisuutta päästä esille. Kukaan ei tule jonkun nevähöödin keikalle vaikka olisi kuinka kova.

Harmillista tossa on ehkä se väärän mielikuvan syntyminen, niin artisteille, omaisille ja mahdollisille faneillekin, että lärvin näkyminen ruudussa, edes ohjelmassa pärjääminen ei takaa automaattista työtä alalla, vaikka kuinka on ko. ohjelmasta tuttu. Tänäpäivänä kenestäkään ei tule "tähteä" ilman massiivista pakkosyöttökoneistoa, jota pyörittää pari levy-yhtiötä joiden formaatteihin nämä ohjelmat kuuluu.
Janizio
04.01.2015 10:53:12 (muokattu 04.01.2015 10:57:15)
J.Hollström: Sikäli formaatti on turha, että tän kokoisessa maassa ei joka vuosi löydy eikä mahdukkaan uusia staroja, kun vahoillekaan ei ole tarpeeksi duunia ja entisetkin skaban osallistujat ja voittajat on jo unohdettu. Mutta niinkauan kuin katsojia (=mainosrahaa) ja osallistujia riittää, näitä tehtäneen. Esiintyjän kannalta tossa on hyvää se, että millään muulla keinolla et saa yhdellä kertaa noin hyvää mahdollisuutta päästä esille. Kukaan ei tule jonkun nevähöödin keikalle vaikka olisi kuinka kova.

Harmillista tossa on ehkä se väärän mielikuvan syntyminen, niin artisteille, omaisille ja mahdollisille faneillekin, että lärvin näkyminen ruudussa, edes ohjelmassa pärjääminen ei takaa automaattista työtä alalla, vaikka kuinka on ko. ohjelmasta tuttu. Tänäpäivänä kenestäkään ei tule "tähteä" ilman massiivista pakkosyöttökoneistoa, jota pyörittää pari levy-yhtiötä joiden formaatteihin nämä ohjelmat kuuluu.

Se on sitten mielestäni artistin ihan omaa tyhmyyttä ja laput silmillä kulkemista, jos kuvittelee, että toi ohjelma nostaa automaattisesti hänet tähtitaivaalle ja samoin myös omaisien ja fanien tyhmyyttä jos kuvittelevat noin. Siitähän se raaka työ vasta alkaa kun ohjelman valot sammuu kyseisen artistin kohdalla. Kaikki on kuitenkin myöskin ohjelman aikana artistista itsestään ja kiinni. Omasta paneutumisestaan ja intohimosta hommaa kohtaan. Artististi tunnistaa omat taitonsa ja tietää mihin kykenee, tietää ja tunnistaa sen musan mitä haluaa pääasiassa tehdä. Valmentajat voivat tossa antaa neuvoja ja vinkkejä, mutta jos se intohimon ja tahdon liekki ei omassa sydämmessä pala tarpeeksi isolla rouhulla niin näille artisteille näihin kisoihin osallistuminen on ihan turhan päiväistä. Ei se juttu lähde kisan jälkeenkään sen paremmin lentoon. No ehkä hetkeksi kun kisan näkyvyydellä voi hetken ratsastaa, mutta ei se kauan kestä, että unohtuu kokonaan jos ei homma ns. nappaa.

Kuinka moni ihan hyvin menestyneistäkin tossa kisassa on haihtunut kuin tuhka tuuleen jopa ihan voittajista asti. Kuinka monta on todella onnistunut? Ei voi olla kellekään yllätys keillä se homma on onnisunut.

Kaikista heistä paistaa vähintäänkin suurehko intohimo ja rakkaus omaan juttuunsa. Ovat löytäneet oman rakonsa musataivaaltamme ja kun on se intohimo ja homma on hauskaa jne. kaikki tää välittyy sit faneilla ja kuuliolle ja kun sit pohajalla on jokaisella upeeta musallista teknistä osaamista niin paketti on valmis että se toimii. Joillakin toki paremmin vielä kuin tosilla, mutta jokainen hankkii leipänsä pöytään jutullaan ja silloinhan homma toimii. Niille levyn myyntilvuille ja keikkamäärille sit ole niin isoa merkitystä jos faneja riittää tarpeeksi. häntä halutaan mennä katsomaan, artistin biisit ja homma herättää tunteita ja leipä pysyy pöydässä niin SEHÄN ON SIINÄ
Osteri
04.01.2015 11:14:53
J.Hollström: tän kokoisessa maassa ei joka vuosi löydy eikä mahdukkaan uusia staroja. Esiintyjän kannalta tossa on hyvää se, että millään muulla keinolla et saa yhdellä kertaa noin hyvää mahdollisuutta päästä esille.

Onhan tämä kuitenkin parasta mahdollista viihdettä, että jos vaan katsojana haluaa nauttia uusista kasvoista ja äänistä, niin tuossahan niitä kiitettävästi esitellään. Laulajille itselleen tämä tosiaan tuo näkyvyyttä ja siitä varmasti hyville avautuu mahdollisuuksia päästä bändiin tai huipuille jopa sitä harvinaista herkkua eli soolo-uraa. Staroja ei tähän maahan joka vuosi mahdu, se on totta.

Kokonaan mielenkiintoisen erillisen osan muodostaa ne laulajat jotka tulee kauniina ja rohkeana ja LUULEE ilmeisesti kavereiden vakuuttelujen takia, että osaavat laulaa, mutta kuulostaakin karmealta. Lähimmät kaverit ei oo oikein reiluja kun kehuvat, vaikka laulu onkin nuotin vierestä. Pettyminen ja totuus on tietysti ihan ok, kunhan vaan kauniin ja rohkean maailma ei ihan romahda hylkäävän palautteen seurauksena.

Ensi perjantaina lisää mielenkiintoisia laulajia. Hieno homma.
Wolfgang
04.01.2015 11:42:57
J.Hollström: Harmillista tossa on ehkä se väärän mielikuvan syntyminen, niin artisteille, omaisille ja mahdollisille faneillekin, että lärvin näkyminen ruudussa, edes ohjelmassa pärjääminen ei takaa automaattista työtä alalla, vaikka kuinka on ko. ohjelmasta tuttu. Tänäpäivänä kenestäkään ei tule "tähteä" ilman massiivista pakkosyöttökoneistoa, jota pyörittää pari levy-yhtiötä joiden formaatteihin nämä ohjelmat kuuluu.

Siis väärä mielikuva on, että ruudussa näkyminen ei takaa työtä? Eikös se ole ihan oikea mielikuva? No ehkäpä sitä tässä haitkin... Mutta en kyllä usko, että noin naiivisti kukaan enää uskoisi näiden ohjelmien tenhoon. Varsinkaan artistit itse. Mutta onhan sieltä mahdollista nousta jos rahkeet riittää ja saa sen "koneiston" taakseen. Varmasti ainakin paremmat tsäänssit kuin ennen ruudussa näkymistä.
"Lukee mun luku taidolla, että yleinen keskustele eli saa puhua ihan mistä huvittaa" -Janizio
Janizio
04.01.2015 13:30:54 (muokattu 04.01.2015 13:31:49)
Wolfgang: Siis väärä mielikuva on, että ruudussa näkyminen ei takaa työtä? Eikös se ole ihan oikea mielikuva? No ehkäpä sitä tässä haitkin... Mutta en kyllä usko, että noin naiivisti kukaan enää uskoisi näiden ohjelmien tenhoon. Varsinkaan artistit itse. Mutta onhan sieltä mahdollista nousta jos rahkeet riittää ja saa sen "koneiston" taakseen. Varmasti ainakin paremmat tsäänssit kuin ennen ruudussa näkymistä.

Nimenomaan siihen tää tässä tapauksessa Voice of Finland antaakin sen sauman, että sais sitä näkyyvyyttä ja taitonsa kuuluviin ja näkyviin ja sit jonkinlaista koneistoa taakseen. Se sit on eri asia millainen koneisto ja toimintamalli kellekin sopii
J.Hollström
04.01.2015 14:27:38
Wolfgang: Mutta en kyllä usko, että noin naiivisti kukaan enää uskoisi näiden ohjelmien tenhoon. Varsinkaan artistit itse.

Naivia tai että, mutta kun ton formaatin läpi menee, syntyy monen mielikuviin ajatus että tästä se taivas aukeaa, varsinkin kun tuomareiden tehtävä on lähinnä kehua jokainen joka ohjelmassa esiintyy. Tosin nyt kun näitä samantyyppisiä ohjelmia pyörii kokoajan, niin voisi kuvitella, että jotain realismiakin on päässyt kehittymään.
käsi
04.01.2015 14:31:38

Janizio: Nimenomaan siihen tää tässä tapauksessa Voice of Finland antaakin sen sauman, että sais sitä näkyyvyyttä ja taitonsa kuuluviin ja näkyviin ja sit jonkinlaista koneistoa taakseen. Se sit on eri asia millainen koneisto ja toimintamalli kellekin sopii

Vaikka olisi koneisto takana, ei se silti takaa mitään. Kyllä sen artistin tarvii jotenkin puhutella yleisöä jotta nousee tähtiin tai edes pysyy pinnalla.

Sirulla oli julkaistua materiaalia jo ennen voicea. Kun seurasi viime kauden etenemistä, ja seurasi sivussa spotifyssä sirun musiikin kuuntelumääriä, niin vaikka tuolla saa julkisuutta paljon ei se takaa oikein mitään. Vasta kun voice on Finland biisejä alkoi tulla ulos, näkyi silloinkin se että yleisö näytti kuuntelevan vain sitä biisiä jonka oli telkusta kuullut. Ei sirun oma vanhempi materiaali kerännyt mitenkään älytöntä vauhtia kuunteluita.

Tuossa formaatissa on riskinsä. Entä jos yleisö rakastuu artistiin jonkun yhden tietyn biisin takia minkä se vetää tajuttoman hyvin, se biisiään leimaa siitä eteenpäin. Eikä se välttämättä ole hyvä asia, odotukset mitä ekalla levyllä on vääristyy yleisön mielissä.

Kyllä voice antaa hyvän mahdollisuuden nousta esille. Tekijästä itestä on kiinni paljon kuinka käy. Jos olisi bändi valmiina keikoille jo ennenku voice alkaa, niin vaikka tuolta tippuisi aikaisessa vaiheessa pois ehtisi hyödyntää tuota tv:stä tuttu läppää markkinoinnissa.
MUSIC LOVER, Joka on päättänyt onnistua unelmissa
Bonham
04.01.2015 14:39:21
käsi: Vaikka olisi koneisto takana, ei se silti takaa mitään. Kyllä sen artistin tarvii jotenkin puhutella yleisöä jotta nousee tähtiin tai edes pysyy pinnalla.

Sirulla oli julkaistua materiaalia jo ennen voicea. Kun seurasi viime kauden etenemistä, ja seurasi sivussa spotifyssä sirun musiikin kuuntelumääriä, niin vaikka tuolla saa julkisuutta paljon ei se takaa oikein mitään. Vasta kun voice on Finland biisejä alkoi tulla ulos, näkyi silloinkin se että yleisö näytti kuuntelevan vain sitä biisiä jonka oli telkusta kuullut. Ei sirun oma vanhempi materiaali kerännyt mitenkään älytöntä vauhtia kuunteluita.

Tuossa formaatissa on riskinsä. Entä jos yleisö rakastuu artistiin jonkun yhden tietyn biisin takia minkä se vetää tajuttoman hyvin, se biisiään leimaa siitä eteenpäin. Eikä se välttämättä ole hyvä asia, odotukset mitä ekalla levyllä on vääristyy yleisön mielissä.

Kyllä voice antaa hyvän mahdollisuuden nousta esille. Tekijästä itestä on kiinni paljon kuinka käy. Jos olisi bändi valmiina keikoille jo ennenku voice alkaa, niin vaikka tuolta tippuisi aikaisessa vaiheessa pois ehtisi hyödyntää tuota tv:stä tuttu läppää markkinoinnissa.

Paitsi sopparit taitaa sanella kyllä todella pitkälle mitä tapahtuu kisan jälkeen vaikkei edes menesty, ns. kusessa voi olla ja helposti. Se kuuluisa koneisto omistaa sun persiin
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
J.Hollström
04.01.2015 14:41:48
Bonham: Paitsi sopparit taitaa sanella kyllä todella pitkälle mitä tapahtuu kisan jälkeen vaikkei edes menesty, ns. kusessa voi olla ja helposti. Se kuuluisa koneisto omistaa sun persiin

Ootko nähnyt ko. sopparit vai mistä tämä informaatio?
Bonham
04.01.2015 14:44:10
J.Hollström: Ootko nähnyt ko. sopparit vai mistä tämä informaatio?

Luottamuksella mulle kertoi eräs kärkikolmikkoon yhtenä vuonna yltänyt, karua tekstiä oli. Esim. muutaman seuraavan vuoden keikkaliksoista osa meni formaatille, vaikke ne edes myyneet niitä keikkoja... Kun siis kaveri jatkoi kisan jälkeen soittamista. No, olihan sen saanut puoli vuotta ilmaista naamapokeria, mutta silti...
käsi
04.01.2015 14:47:13

Bonham: Paitsi sopparit taitaa sanella kyllä todella pitkälle mitä tapahtuu kisan jälkeen vaikkei edes menesty, ns. kusessa voi olla ja helposti. Se kuuluisa koneisto omistaa sun persiin

Ainakin Idols jutuissa oli alkuun sopparit aikamoista soopaa. Ensolle nähnyt voicen soppareita, tai edes kuullut huhuja niistä. Uskoisin että finaaliporukallaon jonkinlainen sopimuspaperi takataskussa.
J.Hollström
04.01.2015 14:53:32
Bonham: Luottamuksella mulle kertoi eräs kärkikolmikkoon yhtenä vuonna yltänyt, karua tekstiä oli.

Mä olen nähnyt noi paperit itse. Ainakin ko. soppari sitoi vain voittajaa ja tämä oli vuoden 2014 paperi.
Bonham
04.01.2015 14:55:54
J.Hollström: Mä olen nähnyt noi paperit itse. Ainakin ko. soppari sitoi vain voittajaa ja tämä oli vuoden 2014 paperi.

Oukkei, mahtaa olla eri paperit riippuen sijoituksesta... Ja ehkä vuodestakin toiseen vaihtuu.
käsi
04.01.2015 14:57:32 (muokattu 04.01.2015 14:57:48)

Bonham: Luottamuksella mulle kertoi eräs kärkikolmikkoon yhtenä vuonna yltänyt, karua tekstiä oli. Esim. muutaman seuraavan vuoden keikkaliksoista osa meni formaatille, vaikke ne edes myyneet niitä keikkoja... Kun siis kaveri jatkoi kisan jälkeen soittamista. No, olihan sen saanut puoli vuotta ilmaista naamapokeria, mutta silti...

Oliko tuossa mainintaa siitä, että keikkaliksasta lähtee provikka niille aina, vai silloin jos käyttää voice of Finland nimeä markkinoinnissa? Kuulostaa aika karmealta jos muutama vuosi pitäisi maksaa sinnepäin, ilman vipuvartta eli formaatin nimeä tms markkinoinnissa.
Seba
04.01.2015 15:01:52

J.Hollström: Ootko nähnyt ko. sopparit vai mistä tämä informaatio?

Ainakin pari vuotta vanhojen julki tulleiden soppareiden mukaan menisi nyt pikkukakkosessa esiintymisestäkin osa liksasta universalille.

Ehkä niitä on vähän järkeistetty, aiemmin niissä ei ollut järjen hiventä allekirjoittajan kannalta.
Ja juu, olen nähnyt sopimuksen.
Seba
04.01.2015 15:04:46

J.Hollström: Mä olen nähnyt noi paperit itse. Ainakin ko. soppari sitoi vain voittajaa ja tämä oli vuoden 2014 paperi.

Hyvä näin. Aika raju sopparimuutos.
Aiemmin menetit oikeudet omiin iskulauseisiisikin semifinaaleihin päästyäsi.
Aika moni jätti leikin kesken kun laput lyötiin kouraan livelähetyksiin päästessä.
Lennu
04.01.2015 15:19:13

Seba: Hyvä näin. Aika raju sopparimuutos.
Aika moni jätti leikin kesken kun laput lyötiin kouraan livelähetyksiin päästessä.

Mulla kans yks tällainen kaveri.
"Se on hiukan surullinen sirkus semmoinen, jossa voimamiehet pieksevät klovnit tajuttomiksi." -Qsine
käsi
04.01.2015 16:21:20

Seba: Hyvä näin. Aika raju sopparimuutos.

Hienosti on saatu peitettyä tuo. En ainakaan ole itse huomannut että valittuja laulajia olisi jättänyt leikin kesken yllättäen. En ainakaan muista että olisin huomannut mitään tuollaista. Onhan tuollainen sopimus ollu kohtuuttoman tiukka.
J.Hollström
04.01.2015 16:22:06
Lennu: Mulla kans yks tällainen kaveri.

Mullon kans kaks kaverii.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)