Butcheri 05.04.2005 11:07:42 | |
---|
Onhan tuota tullut pelattua. Kerran olen vain pelannut läpi kun tekee aina mieli aloittaa alusta uudella hahmolla. Ykkösosalta olen toistaiseksi välttynyt. I wanna say: ride the lightning! Pastilli? |
gandar 05.04.2005 11:27:40 (muokattu 05.04.2005 11:35:29) | |
---|
Jos tuo Kangaxx on se joksi sitä luulen, niin protection from evil on kans hyvä, ainakin minulla se manaili niitä pit fiendejä esille. Eli kyseessä on se kultainen yrmylichi satama-alueella, jolle piti ensin viedä osia ja sitten siltä saikin köniin. Niin, tuli mieleen, että voisi hommata myös ensimmäisen BG:n lisäosineen. Sitten olis herkkua pistää eräs modaajien tekemä päivitys, mikä mahdollistaa suorat siirtymiset osasta toiseen ilman importtausta. Voisi vetää koko tarinan läpi yhdellä ja samalla hahmolla. Mikäs modaus se tuollainen on, sai kiinnostukseni? Tukeeko ToBia? /edit: BG2: ToB Refinements ( http://www.final-exodus.net/~refinements/), onko kellään kokemuksia? Ceci n'est pas une signature |
Mörkö 05.04.2005 12:36:51 | |
---|
Loistava peli. Onko sulla se Throne Of Bhaal lisäosa siihen? Tokihan minulta ToB löytyy. Eilen taas venähti vähän tuon pelin kimpussa. Siinä on ainakin tekemistä tarpeeksi. Saa tehtävän suoritettua niin onkin tullut muutama tehtävä lisää. Mikä tietenkin on vain hyvä. "vinsentti on vihree nyrsijä" |
Dj P. 05.04.2005 13:01:09 | |
---|
Mikäs modaus se tuollainen on, sai kiinnostukseni? Tukeeko ToBia? No se on tarkoitettu koko BG sarjalle. Ainakin niin luvataan. Muistaisi vain oson mistä se löytyy. Pitää varmaan alkaa guuglettaan joskus taas. Ja sen siis pitäisi toimia samaan tapaan kuin siirtymä SoA:sta ToB:iin, elikkäs kun peli on läpi, niin suoraan alkaa seuraava samalla hahmolla ja porukalla kaikkine kamoineen. Näin olen ainakin ymmärtänyt. En siis ole kyseistä modia testannut, kun en omista ekaa BG:tä tahi sen lisäosia. "Taas ne saatananpalvojat varastelevat makeisia" -Kassaneiti sokkarilla- |
Fat Tony 05.04.2005 15:45:16 (muokattu 05.04.2005 15:45:46) | |
---|
/edit: Miten muuten Kangaxxin (tms.) olisi saanut hengiltä? Aikoinani überyrmyjoukollani kokeilin muutamiakin kertoja, mutta lichinperkele vei joka kerta voiton. Pistä jollekin ukolle se scrolli josta saa protectionin taioilta. Sitten vie se Kangaxxin lähelle niin, että se tekee taikansa siihen ukkoon, jolla on suojaus. Ja sitten perkeleesti elementaaleja Kangaxxin kimppuun. Toivottavasti ymmärsit |
Royal Banzai 05.04.2005 18:13:56 | |
---|
Kangaxxia varten vaan kaikille muille protection from undead paitsi päähahmolle, ja sitten koko sakille protection from magic. Loppuvaiheessa voi tehdä tiukkaa, mutta nopea Slayeriksi muuttuminen on tehokas apukeino. Ja louhikäärmeethän tapetaan onnekkaasti munkin superka-me-ha-mikälie lyönnillä. On se hienoa kun pikku ihminen tappaa megakokoluokan lohikäärmeen yhdellä nyrkiniskulla. BG on huippua, kakkosta en ole vieläkään läpi pelannut, kun pidän siinä aina jostain syystä viikkojen-kuukausien taukoja. Sitten taas muutama päivä tehopelausta ja kyllästyminen. Does your mama like to reggae? |
Jelena 05.04.2005 19:15:43 | |
---|
Kangaxxia varten vaan kaikille muille protection from undead paitsi päähahmolle, ja sitten koko sakille protection from magic. Loppuvaiheessa voi tehdä tiukkaa. Ihan hirveesti kaikkia ylimääräisiä ötököitä sen ympärille, olettaen että sulla on monster summoning-taika, tai vastaava. Sitten se kivettää ja kadottaa niitä, jolloin itse pääset ampumaan sitä. Ja noin miljoonan reloadin jälkeen se lopulta kuolee. Ah. sekä BG 1 että 2 ovat olleet iltojeni ilo aikanaan. Ykkösen pelasin pari kertaa läpi, kakkosen ja ToB:in kerran. Ykkönen on kyllä kivempi etenkin niiden metsiensä takia, kakkosessa on mulle vähän liikaa aktiviteettia. Toisaalta sit kun olin pelannu kakkosta, niin etenkin ykkösen alku tuntui tosi tylsältä. Ja se, että ne jäpikät siellä pelissä ei loadien jälkeen tajua kaikkea sitä mitä minä, on tosi ärsyttävää. Hoh. Pitkään pitkään aikaan en ole noita pelannut, nyt voisi koettaa kun tulvi muistot mieleen. En tosin saanut koskaan sitä nettiversiota toimimaan, minkähän takia? Ei riitä että on onnellinen. Tarpeen on myös että toiset eivät ole. |
Super-Jari 05.04.2005 20:23:25 (muokattu 05.04.2005 20:31:51) | |
---|
Paras vastaavanlainen roolipeli. Ilmestyi 2000 tai 2001, noh, joka tapauksessa. Ostin sen heti samana päivänä kun tuli kauppaan, tietty varasin sen jo kuukausi aiemmin varmaan. Sain pelin käsiini aamupäivällä joskus 11 aikaan. Lähdin töistä kesken päivän.. Noh, se on edelleen ainoa peli joka on ollut koneellani koko ajan. Olen pelannut jokaisella hahmolla lähes läpi tai en paljon jotain 20 tasoa pidemmälle. Aloitan vaikka undead hunterilla, saan linnan, teen tehtäviä, teen kaikkea, mietin että miten menisi sama toisella hahmolla, aloitan shapeshifterillä ja sama toistuu. En vain kyllästy. Eräs suuri huipennus ja huudonaiheuttaja oli se kun (niin, pelaan lähes poikkeuksetta yksin, ilman ryhmää) pelasin munkilla ja tämä varjolohari tuli eteen. PAUSE, mitä tekis? Noh, koitan epätoivoista, laitan isku-ja-vainaa kyvyn päälle ja lohari kuolee yhdestä lyönnistä. Uh, taisi vaimokin herätä kun aloin mekastamaan. Onko kukaan ratkaissut tätä? Löytyy varjolohikäärmeen paikan oikeasta alakulmasta, siis sieltä metsästä? Siis miten tuon esineen saa tuolta? http://kotisivu.suomi.net/vasara/puzzle.JPGAnd there is only one guarantee: none of us will see heaven |
gandar 05.04.2005 20:43:28 (muokattu 05.04.2005 20:45:47) | |
---|
Ceci n'est pas une signature |
Super-Jari 05.04.2005 20:57:20 (muokattu 05.04.2005 21:06:07) | |
---|
Tongin linkkejäni tovin ja selvisi, että se on osa samalla alueella olevaa tehtävää, joka ilmeisesti toimii vain jos oma hahmo on ranger. Tarkempi selostus: http://www.gamebanshee.com/baldursgateii/quests/ranger.php Muutenkin aika kätsä sivusto Kas kas, liittynee sitten samaan tehtävään se että siitä aurinkojumalan patsaasta ei saa sitä esinettä. Rangerilla en tuonne asti pelannut, taisi tulla örkkibarbaari-olo silloin. And there is only one guarantee: none of us will see heaven |
juuso a 05.04.2005 21:04:22 | |
---|
Ygösessä oli sellainen inhottava puoli että ne vihulaiset tuli uudelleen takas jos meni tietyn verran ruutuja taistelukentästä poispäin ja tuli paikalle uudelleen. Ainakin mut ajoi hulluuden partaalle ne koboltit joilla oli tulinuolia ja just kun ne oli saanut teurastettua juuri ja juuri niin eiköhän siellä luolien kapeilla käytävillä tekoäly petä. Kaikki näitä pelejä pelanneet tietää että tietyissä kohdin automaattinen määränpääsysteemi pettää pahan kerran ja hahmot hortoilee ihan missä sattuu. Ja tätä ei ole vielä kunnolla korjattu edes ID2:een, vaikka siinä se on jo himpun verran parempi. Elämä on kivaa, jippii!!! |
Mörkö 06.04.2005 01:13:00 | |
---|
Kaikki näitä pelejä pelanneet tietää että tietyissä kohdin automaattinen määränpääsysteemi pettää pahan kerran ja hahmot hortoilee ihan missä sattuu. Joo itsekkin on tullut tuota samaa asiaa kirottua monet kerrat. Varsinkin kun on jossain ahtaassa paikassa niin muutama tyyppi saattaa lähtä ihan väärään suuntaan. "vinsentti on vihree nyrsijä" |
Dj P. 06.04.2005 10:58:24 | |
---|
Kaikki näitä pelejä pelanneet tietää että tietyissä kohdin automaattinen määränpääsysteemi pettää pahan kerran ja hahmot hortoilee ihan missä sattuu. Ja tätä ei ole vielä kunnolla korjattu edes ID2:een, vaikka siinä se on jo himpun verran parempi. Sen polkujen laskemiseen käytettävän muistin määränhän voi itse määrittää configista. Itse ainakin lisään siihen jonkin verran ettei hahmot lähde hortoilemaan. "Taas ne saatananpalvojat varastelevat makeisia" -Kassaneiti sokkarilla- |
gandar 06.04.2005 11:35:45 (muokattu 06.04.2005 11:43:16) | |
---|
Ja jos muistia on varaa käyttää, ei näin vanha peli paljon käytä, niin kannattaa laittaa ihan suosiolla paljon. Kun hahmot kymmenettä kertaa pakittavat juoksemaan joukolla siihen samaan ansaan, kun eteenpäin ei leikisti olekaan sopinut, niin alkaa jo verenpaine nousta. Toisaalta on tuo kokonaisuutena parempi systeemi kuin esimerkiksi Falloutissa. Ivan kun jyrskäyttää selkään SMG:llä tähdätessään supermutanttia, niin jo naurattaa. Ceci n'est pas une signature |
juuso a 08.04.2005 15:15:48 | |
---|
Vanha kone oli sen verran hidas ettei oikein irronnut tohon tarkoitukseen ylimääräistä muistia. Ekaa osaa en ole pelannut hyvin hyvin pitkään aikaan enkä muista nyt oliko siinä ollenkaan tota muistinlisäystoimintoa. Kakkosessa se kyllä ainakin on, mutta siinä ei ole muutenkaan tota vihollisten multiploitumisongelmaa. Elämä on kivaa, jippii!!! |