Aihe: Gran Turismo 4
1 2 3 4
depe
13.03.2005 20:59:33
Onkos Xboxilla mitään hyviä uusia autopelejä? Ehdotuksia?

Uusihan tämä ei ole, mutta varsin mukava autopeli: TOCA Race Driver 2. Varmaan löytää jostain todella halvalla.
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
toxic
13.03.2005 21:20:33
Uusihan tämä ei ole, mutta varsin mukava autopeli: TOCA Race Driver 2. Varmaan löytää jostain todella halvalla.

Hmmm... Tuo vaikuttaa aika seksyltä. Kaksinpelikin löytyy. Lisää? :)
Kimmo72
13.03.2005 23:00:20
Itseasiassa olin aika pettyny tohon Tocaan. Se ensimmoinen Toca oli kaikista paras (psOne) paitsi graafisesti tietysti. Siinä ekassa oli fysiikka mallinnus ihan toisella tasolla kuin tossa uudessa. Piti ajaa kieli keskellä suuta mutkaan tai muuten mentiin. Tossa uudesa se menee vähän enemmän niinku kiskoilla.
Ja siinä ykkösessä sai niitä rangaistuksia jos törmäili muihin mikä oli mielestäni varsin mukava juttu. uudessa ei tämmöistä ole. Ekassa tais olla muistaakseni jotain lippujakin varottamassa jostakin... Ja tässä uudessa ei ole yhtään semmoista varsinaista kautta. Kaikki on vaan jotain viiden kisan kilpailuja ja thats it.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
Kimmo72
28.03.2005 21:12:40
Voi perkeles että ne tehtävät on hankalia.. Onks joku suoriutunu niistä? Kyllähän sen yhden auton ohittaa mutta viis...
bastardo
30.03.2005 14:23:32
Pikkaisen kerkesin tyyppäämään maanataina, ja täytyy sanoa, että Nürburgring on tehty todella vakuuttavasti. Hieman kysyy hermoja kahvata 720-heppaisella TT Tourincarilla noihin mutkiin kun on tössyt ja kaikki mallinnettu ja nopeimmissakin kohdissa rata on sen 6,7 metriä leveä, eli munaa kysyy lähteä parantamaan kierrosaikaansa noissa kohdissa. Ja jos PGR 2:n vastaavaan vertaa, niin siinähän noita töyssyjä ole mallinnettu ja rata on todella paljon leveämpi kuin GT:ssä. Pidin ihan mielettömästi, radan mallinnus oli jopa maistuvampi kuin Grand Prix Legendsin erittäin hieno vuoden -67 näkemys.

Kun olisi rahaa, niin menisi heti ostoon pleikkari tuon ja ratin kera...
"I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands"
Henko
30.03.2005 14:43:10

34% pelattu. Kukaan vielä kokeillu B-speciä?
"Kyllä stratocaster on kitaroiden les paul".
Kimmo72
30.03.2005 16:56:57

Oon kokeille pari kertaa ja yhtä pihalla aina. En tajuu. Tai se vaan ei tee niinku sitä komentaa. Ehkä en vaan osaa.
Dunga
30.03.2005 19:14:38
Mä löysin taas GT2:sen, väännän tätä kun ei uuteen rahaa löydy.
Oh man, I shot Marvin in the face. IMIK #4 [Kyllä lähtee]
Invader
31.03.2005 01:52:13

Joo, parit endurancet läpäisin B-specillä kun ei itse jaksanut ajaa. Ja kun tuota B-Specciä saa pikakelattuakin niin ei mene sitä paria tuntia per kisa. Ihan kätevä tuo kyllä on, ei sitä toisaalta välttämättä tarvitsis muualla kuin niissä 24h enduranceissa. Ellei sitten ihan täys sekopää ole ja pelaa sitä 24h putkeen itse.

Oon kokeille pari kertaa ja yhtä pihalla aina. En tajuu. Tai se vaan ei tee niinku sitä komentaa. Ehkä en vaan osaa.

Sehän on ihan simppeli. Sivuille päin ristiohjaimesta painamalla vaihdetaan konekuskin agressiivisuutta, kolmiolla käsketään ohittamaan heti kun paikka tulee, ja ympyrällä käsketään varikolle.

Sen konekuskin taidothan kehittyy mitä enemmän sille ajoaikaa antaa. Jos ihan kylmiltään sille lyö jonkun 900hp Le Mans -auton alle ja pistää agressiivisuuden maksimille niin ei varmana pysy tiellä kovin kauaa :)
I'm coming home! Thunderhead!
Kimmo72
31.03.2005 02:05:21
Sehän on ihan simppeli. Sivuille päin ristiohjaimesta painamalla vaihdetaan konekuskin agressiivisuutta, kolmiolla käsketään ohittamaan heti kun paikka tulee, ja ympyrällä käsketään varikolle.

Sen konekuskin taidothan kehittyy mitä enemmän sille ajoaikaa antaa. Jos ihan kylmiltään sille lyö jonkun 900hp Le Mans -auton alle ja pistää agressiivisuuden maksimille niin ei varmana pysy tiellä kovin kauaa :)

Jaa elikkä siis sitä pitää ajella sitä tallipäälikkö moodia että se kuski kehittyy ja sitten sen kanssa pärjää paremmin? Ja sitte se alkaa tottelemaan paremmin niitä mitä sille sanoo?
Invader
31.03.2005 03:01:12
Jaa elikkä siis sitä pitää ajella sitä tallipäälikkö moodia että se kuski kehittyy ja sitten sen kanssa pärjää paremmin? Ja sitte se alkaa tottelemaan paremmin niitä mitä sille sanoo?

Joo, kutakuinkin noin. Tosin kyllä se sun käskyjäs yrittää toteuttaa parhaan kykynsä mukaan mutta eipä ole sekään seppä syntyessään. Siellä sun "kotona" (siellä valikossa, siinä kohtaa kun sun autos nokka/perä näkyy siitä tallinovesta) on pelin läpäisyprosentin ja päivän ym seassa se B-Spec-skill -mittari. Mulla oli muistaakseni siinä joku 2600 ja risat.
Henko
31.03.2005 18:13:47

Interesting. Mul on just se 1000 miles! kisa menossa. Ehkä en ajakaan sitä viimeistä ite. Ai niin, senhän voi kai vaihtaa varikkokäynnilläkin, sen moodin.
"Kyllä stratocaster on kitaroiden les paul".
Qsysi
03.04.2005 21:39:39
Onko siinä pakko ajaa niitä ralliosuuksia? kun ei sellaset jaksaisi yhtään kiinnostaa. Ja jos se vauriomallinnus on niin tärkeä jollekkin niin pelatkoon burnout3:sta.
"Onko muuten paljoo EDES väliä, mihin oma peppu kuuluu tai milt se näyttää, PARASTA ja tärkeintä on vaan että semmonen ON!!Jos ei olis se ois hiukan pahempi juttuxD" - Jonskuliini
Ed_Guy
04.04.2005 15:24:39
Perskuta, että himottas ostaa tuo mutta paljos maksaa ja onko nautinnollista pelata ihan tavallisella ohjaimella? ku ei rattia nyt ihan pelkästään ton takia kehtais ostaa...
Henko
04.04.2005 16:41:49

Perskuta, että himottas ostaa tuo mutta paljos maksaa ja onko nautinnollista pelata ihan tavallisella ohjaimella? ku ei rattia nyt ihan pelkästään ton takia kehtais ostaa...

Kyllä mulle on ainakin Dualshocki riittänyt. Sitä tattia ja painoherkkyyden tunnistavaa kaasunappia tottuu ihan hyvin käyttämään.
Ihan asiallinen muuten se b-spec-tilakin. Tänäänkin pistin kisan käyntiin ja söin samalla aamupalaa. Ehtii kitaraakin välillä soittaa. Eihän niistä kestävyyskisoista ihan kaikkia jaksa ajaa.
Aprillia vittu. Kaikki on aprillia.
Invader
04.04.2005 17:43:26
Kyllä mulle on ainakin Dualshocki riittänyt. Sitä tattia ja painoherkkyyden tunnistavaa kaasunappia tottuu ihan hyvin käyttämään.

Joo kyllä Dualshockillakin pärjää hienosti. Tosin kun ratin makuun tuossa(kin) pelissä pääsee niin eipä sitä poiskaan enää vaihtaisi. Itse joudun ajelemaan olosuhteiden pakosta padilla kun ei saa rattia mihinkään kunnolla kiinni.

Eihän niistä kestävyyskisoista ihan kaikkia jaksa ajaa.

Varsinkaan niitä 24h kisoja. Eihän niitä ajeta oikeassa elämässäkään yhdellä kuskilla, niissä toi B-spec on kyllä ehdoton.
Henko
05.04.2005 16:51:17

Varsinkaan niitä 24h kisoja. Eihän niitä ajeta oikeassa elämässäkään yhdellä kuskilla, niissä toi B-spec on kyllä ehdoton.

En oo noita vielä pelannut. Laskeekos niissä aurinko, vai paistaako päivä 24h/vrk?
Aprillia vittu. Kaikki on aprillia.
Chemo
05.04.2005 19:32:52

Pitkästä aikaa menin ja ostin Pleikkarille uutuuspelin. Reilut 11 % nyt ajettu, on tässä ainakin sisältöä...

Ajotuntuma on mun mielestäni parantunut aika paljonkin GT3:sta (eli siis auto nyökkää eri tavalla jarrutettaessa jne). Tää on aika hyvää uudistamista, vaikkei porukka sitä ehkä samalla tavalla hoksaa kuin jotain vauriomallinnuksen puuttumista (olisko sitä säästelty PS3:lle....?)
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
Invader
05.04.2005 20:44:38
En oo noita vielä pelannut. Laskeekos niissä aurinko, vai paistaako päivä 24h/vrk?

Itsekään en oo vielä noita ajanut mutta kuulemma ei laske. Noh, toivottavasti tuokin ominaisuus nähdään sitten PS3:lla vaurionmallinnuksen ja paremman tekoälyn lisäksi.
Tai sitten ei..
Johnny99
05.04.2005 21:13:17 (muokattu 05.04.2005 21:13:58)
Jos huonoja puolia aletaan etsimään niin mun mielestäni nuo ralliradat, niin soralla kuin asvaltillakin, ovat turhan liukkaita.

Mä en ole ainakaan tähän päivään mennessä vielä tuolla b-spec modessa saanut autoa pidettyä radalla, vaan se kuski mokaa aina koko kisan ajaen johonkin hiekalle. Ainoa keino oli siirtää 1:seen tuo mittari sieltä ylhäältä, ja sittenhän ei enää pärjää.

Sitä myös ihmettelen, että miten tietokonekuskit voivat ajaa niin kauan käymättä varikolla. Omat renkaat ehtii sulaa jo pari kertaa ennen kuin nämä tietokonekuskin menevät ensimmäistä kertaa.

E: Niin ja päivä paistaa kokoajan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)